Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Грузовики

КРАЗ втрачає український ринок

Присутність КРАЗа на українському ринку зводиться до 2,7%. Такий результат продажів не може не насторожувати. У 2003 році КРАЗ як поступається КАМАЗу, Мазу, IVECO, ЗІЛ, MERCEDES-BENZ, але і все ближче підпускає УРАЛ.
 Зауважимо, що результати продажів КРАЗа в Росії, Білорусі, Казахстані та інших країнах СНД відображають аналогічну картину. КРАЗ все більше поступається ринки конкурентам з СНД.
 І якщо раніше, позиції КРАЗа були відносно безбідно в сегменті самоскидів та спецтехніки, то у 2003 році КРАЗ став програвати і там.    Але і це ще не все. Серед автовиробників СНД, лише КРАЗ не розширив свою присутність на нетрадиційні сегменти ринку, а продовжує робити тільки ту продукцію, яку він робив при СРСР. Немає помітних просувань і з освоєнням виробництва нової кабіни, тоді як МАЗ, КАМАЗ і УРАЛ представили і серійно випускають оновлені кабіни підвищеної комфортності.

 Показово й те, що КРАЗ майже єдиний завод в СНД, який не застосовує ноу-хау провідних західних автовиробників. МАЗ створив СП з MAN, УРАЛ з IVECO, а КАМАЗ активно запозичує західний досвід, адаптувавши моторне, штампувальне та інші виробництва під сучасні вимоги.

  Історія

 Тут можна було заперечити і згадати про СП «IVECO-КрАЗ», що функціонувало в Кременчуці. Так, дійсно, таке СП існувало і ступінь локалізації випуску IVECO TurboDaily в Кременчуці в 1998-1999 роках була на такому рівні, якого не було ні в Запоріжжі, ні в Сімферополі, ні на багатьох російських СП. «IVECO-КРАЗ» вело зварювання кузовів, забарвлення, збірку і навіть встановлювало коробки передач українського виробництва. Тим не менш, цей проект за ініціативою італійців був згорнутий і виробництво переїхало в Запоріжжі, але вже без приставки «КРАЗ». Сам же АвтоКРАЗ не тільки втратив стратегічного партнера в особі IVECO, але позбувся замовлень на зварювання, фарбування та складання кузовів для СП. Зауважимо, що і ніякого ноу-хау в Кременчуці то ж не перейняли.

 У 1998-1999 році АвтоКРАЗ вирішується збирати турецькі IVECO-Otoyol, абсолютно без підтримки IVECO. Передбачалося збирати середні вантажівки і автобуси М29. Був навіть показовий пуск, але ... перед стартом проекту ніхто не поцікавився ситуацією на ринку, потребою і дилерською мережею. У підсумку, проект благополучно був забутий. Але, в тому ж 1999 році в Україну почалося виробництво автобуса малого класу «Богдан» на шасі Isuzu, до речі те ж з турецького заводу. Чомусь проект «Богдан» став одним з найуспішніших в Україну і ці автобуси виробляють сотнями. На КРАЗ вже був готовий автобус Otoyol, з відпрацьованою конструкцією. Ціна його була схожа з «Богданом», але ...

 Турки тоді пішли і створили СП в Узбекистані «УзАвто» в Самарканді і успішно насичують Середню Азію своєю технікою. Навіть в Україну поставляють автобуси узбецької збірки. І що удівідельно, їх беруть.

  Спочатку італійці, тепер турки ... Репутація АвтоКрАЗу залишає бажати кращого. Наприклад, є випадки, коли підприємство у порушенні договорів відмовляється платити. А таке, ще жодну компанію не прикрашало.

  Модельна політика

 Традиційно, КРАЗ випускав самоскиди, тягачі і шасі для спецтехніки. За часів СРСР, його техніка мала велику вантажопідйомність, ніж МАЗ і КАМАЗ і працювала в більш важких умовах. Окремо, слід виділити повнопривідну і армійську техніку.

 Що ж КРАЗ має сьогодні?
 Знову ж самоскиди вантажопідйомністю 13-18 т,

шасі 4х2, 6х6, 6х4, 8х4,

сідельні тягачі 6х6, 6х4 і 4х2.

Є в гаммі сортиментовози та лісовози вантажопідйомністю 10-12 т і 15-16 т.

Бортові вантажівки вантажопідйомністю 5-15 т.

Випускається і різна спецтехніка, автокрани, бетоносместітелі тощо

 Тепер проаналізуємо що ж випускає МАЗ.

 Самоскиди вантажопідйомністю 10-20 т з колісними формулами 4х2, 6х4, 6х6

 Сідельні тягачі 4х2, 6х4, 6х6, притому частина з моторами Євро-2 і відповідають європейським нормам.

 Сортиментовози та лісовози вантажопідйомністю 13-25 т з колісними формулами 6х4 і 6х6.  Бортові вантажопідйомністю 4 - 15 т.

 Спецтехніка, за гамою перевершує КРАЗовскую.

 А що випускає КАМАЗ?

 Самоскиди вантажопідйомністю 13-18 т

 Бортові і сідельні тягачі 4х2, 4х4, 6х4, 6х6
 Лісовози

 Гамма спецтехніки

 Зауважимо, що КАМАЗ пропонує техніку з двигунами Євро-1 і Євро-2. Наприклад, сідельний тягач з мотором Євро-2 і спальної покращуваною кабіною стоїть в Украні $ 23000. Знайдіть щось подібне у КРАЗа.

 УРАЛ

 УРАЛ сконцентрувався на повнопривідній техніці і конкурує з КРАЗом в сегменті лісовозів, повнопривідних шасі, самоскидах в тому числі і з вантажопідйомністю 18 т, а також у дуже широкому спектрі спецтехніки.

 УРАЛ - єдиний виробник, що пропонує шасі 8х8 г.п. 10 т. Але до честі КРАЗа слід зауважити, що він запропонував шасі 8х4 вантажопідйомністю 18 т.

 Тепер проаналізуємо, як же КРАЗ представлений у своїх «коронних» сегментах в Україні за 5 місяців 2003 року.

 Самоскиди. У МАЗу 44%, у КАМАЗу - 37%, у КРАЗа - 18%.

 Сідельні тягачі. У МАЗу - 43%, у КАМАЗу - 7%, у КРАЗа - 0,9%.

 Бортові. У МАЗу - 51%, у КАМАЗу - 45%, у КРАЗа - 4%.

 Лісовози і сортиментовози: У МАЗу -28%, у Уралу - 70%, у КРАЗа - 1%.

 У спецтехніці позиції КРАЗа на рідному ринку більш ніж скромні.

 Можливо, КРАЗ орієнтована на російський ринок і там його позиції краще? Так ні, там положення еже більш гнітюче. Може в інших ринках СНД КРАЗи представлені краще? Так ні, там знову домінанта КАМАЗу, МАЗу і Уралу, а про КРАЗи тут ще десь пам'ятають.

 У чому ж причина таких низьких продажів КРАЗів? Причин дуже багато і ми присвятимо їм ні одну публікацію. Але в якості ілюстрації подивимося на дилерську мережу АвтоКрАЗу в Україну. А тепер спробуємо порівняти її з диаграма продажів техніки по областях і з'ясуємо, що дилери часто знаходяться в тих регіонах, де частка продажів вантажівок далеко не та, щоб там відкривати дилерський центр. Якщо уважно вчитатися в список дилерів, то з'ясовується цікава річ. Крім самого КРАЗа, інші компанії не є потужними операторами на ринку вантажівок. Висновок напрошується сам собою. КРАЗ до цих пір продає машини в Україну в основному сам. І це в умовах, коли МАЗ, КАМАЗ, УРАЛ і західні виробники створили цілі мережі з дилерів ...

 Нагадаємо, що АвтоКРАЗ став ініціатором антидемпінгового розслідування проти імпорту вантажівок з низки країн. Мовляв, демпінгують, не дають працювати на рідному ринку. Так ось, у разі введення спецмита на російську і білоруську техніку всім покупцям доведеться їздити до Кременчука з усіх кінців України.


Статьи похожей тематики:

  • КРАЗ рветься в сектор 4-Осники
  • КрАЗ збирається продати 500 вантажівок в РФ
  • У Тюмені почалася збірка КрАЗів
  • КрАЗ презентував перспективний беськапотний самоскид
  • АВТЕК запускає аукціон на пониження
  • «АвтоКрАЗ» збільшив випуск автомобілів на 14,3%
  • Енблемой КрАЗу знову стане ведмідь
  • КрАЗ відновив виробництво
  • КрАЗ знизив виробництво на 45%
  • УРАЛАЗ почав серійне виробництво моделі з колісною формулою 8х8
  • КрАЗ активно працює над автомобілем для міжнародних перевезень.
  • КрАЗ представив 2-вісний беськапотний вантажівка
  • АвтоКрАЗ затіває антидемпінгове розслідування щодо імпорту деяких марок ван ...
  • У Москві КАМАЗ показав капотний вантажівка
  • КАМАЗ продав більше 17 000 вантажівок



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.