Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Грузовики

У ЗІЛа з&

Як стало відомо "Ведомостям", столична влада вирішила передати управління Заводом ім. Лихачова (ЗІЛ) Центру інвестиційних проектів і програм, що належить відомому підприємцеві Григорія Лучанського.    На цьому тижні акціонери ЗІЛа проголосують за передачу функцій управління заводом Московської автомобільної компанії, заснованої цим центром.      Контрольний пакет акцій ЗІЛа знаходиться у власності уряду Москви (з них 39,68% акцій ЗІЛа належить Департаменту державного і муніципального майна Москви, 22,38% знаходиться в номінальному триманні Банку Москви). Більшість решти акцій знаходяться в заставі у структур, пов'язаних з урядом Москви, у вигляді забезпечення за кредитами, виданими заводу. У минулому році виручка заводу склала 3460 млн руб. проти 3940 млн руб. в 2001 р. Збиток за 2002 р. - 1,96 млрд руб. , У 2001 р. - 1,48 млрд руб. У 2002 р. завод випустив 12 228 машин проти 16 699 у 2001 р.    Як розповів "Відомостям" секретар наглядової ради ЗІЛа Володимир Кочин, на порядку призначених на 23 травня річних зборів акціонерів заводу є питання про передачу функцій одноосібного виконавчого органу підприємства керуючої компанії - Московської автомобільної компанії (МАК). За словами Кочина, керує МАК гендиректор ЗІЛа Костянтин Лаптєв, а її єдиним засновником є Центр інвестиційних проектів і програм. Керівник цього Центру, колишній міністр економіки Андрій Шаповальянц, включений до списку кандидатів до ради директорів ЗІЛа від уряду Москви, говорить Кочин.      Член ради директорів ЗІЛа, заступник міністра промисловості уряду Москви Микола Евтихиев заявив "Ведомостям", що передача управління Московської автомобільної компанії - це продовження програми з виведення заводу з кризи. В кінці минулого року столичні власті призначили нового гендиректора - Костянтина Лаптєва, який до цього працював у команді "Руспромавто" на посаді виконавчого директора ГАЗу. Евтихиев каже, що уряд Москви задоволене тим, що нове керівництво заводу почало змінювати систему роботи з дилерами та постачальниками. "Але цього недостатньо, - вважає Евтихиев, - заводу потрібна концепція розвитку, її формуванням і реалізацією займеться Московська автомобільна компанія, вона ж організовує залучення фінансування для розвитку заводу".      Центр інвестиційних проектів і програм в основному займається придбанням і продажем активів, антикризовим управлінням. Два роки тому він зіграв роль посередника в придбанні "Російським алюмінієм" 66% акцій Новокузнецького алюмінієвого заводу в його опального власника Михайла Живіло, з яким у "Русала" була жорстока війна.      За словами основного власника центру Григорія Лучанського, його компанія давно співпрацює з урядом Москви - наприклад, центр реалізує для мерії інвестиційні програми створення Банку крові та пологового будинку. А днями уряд Москви схвалив запропоновану центром концепцію розвитку столичних організацій вантажних і пасажирських перевезень - "Мосавтолегтранса" і "Московського таксі". За словами Лучанського, загальний обсяг інвестицій, залучених центром для цих програм, - понад $ 280 млн.      Підприємець пояснив "Ведомостям", що столична влада доручили Московської автомобільної компанії провести реструктуризацію, фінансове оздоровлення ЗІЛа, пошук коштів на його розвиток. Він не став розкривати деталі, але уточнив, що МАК належить вивести шкідливі виробництва ЗІЛа за межі міста, а на нинішній території заводу повинні залишитися тільки гнучкі складальні виробництва.      Григорій Лучанський вважався одним з найбільших російських бізнесменів початку 1990-х. Йому належить австрійська трейдингова фірма Nordex, що експортувала нафтопродукти і метали, акції машинобудівних і транспортних компаній. Але деякі з бізнес-проектів Лучанського оберталися скандалами: так було з вивезенням міді для будівництва в США пам'ятника Христофору Колумбу, з поставками нафти на Україні, транспортуванням зброї на Близький Схід на літаку, що належить Nordex. Однак, незважаючи на всі підозри, висловлені на його адресу в ЗМІ, у правоохоронних органів претензій до Лучанського не було.      Віце-президент "Атона" Олександр Агібалов впевнений, що ЗіЛ цікавий в першу чергу як об'єкт нерухомості. На його думку, ринкова вартість земельних ділянок ЗІЛа в Москві, помітно перевищує вартість його потужностей та обладнання. Агібалов не виключає, що перенесення виробництва ЗІЛа на КамАЗ відбудеться і на звільнилася землі можна буде здійснювати інші проекти. У той же час він допускає, що передача ЗІЛа в управління структурі Лучанського, - частина "якогось передпродажного проекту". Аналітик "НІКойлу" В'ячеслав Смольянінов додає: "Зрозуміло, що ЗіЛ знаходиться в дуже складному стані, і треба вживати термінових заходів. Тому будь-яку активність [потенційних інвесторів] щодо ЗІЛа можна тільки вітати".


Статьи похожей тематики:

  • Хто банкрутить АЗЛК і витісняє ЗІЛ з Москви
  • ЗІЛ переїде в Іванівську область
  • ЗІЛ може перенести своє виробництво на КАМАЗ
  • ЗІЛ ще поживе
  • Нову платформу для ЗІЛ розробить Porsche Engineering
  • ЗІЛ активізується в Саратовській області
  • Московські пробки зникнуть через 10 років
  • На території АМО "ЗІЛ" побудують житловий комплекс
  • МАЗ і ЗІЛ займуться спільною збіркою вантажівок
  • ЗіЛ не буде переносити своє виробництво на КамАЗ
  • автозаводу Москвич підшукали інвестора
  • Москвич може запрацювати вже навесні
  • Лужков запросив Porsche на ЗІЛ
  • Самарська група СОК купить МОСКВИЧ
  • У Росії хочуть відродити бренди "Москвич" та "Чайка"



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.