05-01-2011 | Грузовики

Нова збутова політика КАМАЗу

НОВИЙ ГЕНДИРЕКТОР КАМАЗ С. Когогіна 30 ТРАВНЯ ВПЕРШЕ РОЗПОВІВ ЖУРНАЛІСТАМ, ЯК ВІН ПЛАНУЄ ЗМІНИТИ збутових і закупівельних ПОЛІТИКУ АВТОЗАВОДАВ першу чергу КамАЗ хоче реанімувати свої техцентри, скасувати бартер і позбутися від сірих дилерів, на яких припадає 25% продажу заводу. Але і ці заходи, за визнанням Когогіна, не допоможуть КамАЗу виконати бізнес-план нинішнього року.

 С. Когогін, який до цього працював міністром економіки і промисловості Татарстану, був призначений гендиректором КамАЗу в квітні. З тих пір він уникав "програмних" заяв, посилаючись на те, що вникає в справи заводу. Але діяти вже почав: минулого тижня були звільнені двоє топ-менеджерів, що відповідали за ключові напрями - закупівлі комплектуючих і збут вантажівок на російському ринку. Провівши кадрову чистку, КамАЗ має намір налагодити закупівлі і збут, для чого вже розробив перелік першочергових заходів (цей документ тепер має затвердити правління КамАЗу).

 Про ці заходи і розповів С. Когогін. Новий гендиректор вважає, що для зростання попиту на вантажівки необхідно налагодити роботу 70 регіональних техцентрах КамАЗа. За його словами, зараз у роботі техцентрах "відсутня системність". Крім того, КамАЗ має намір упорядкувати своїх офіційних дилерів і скоротити їх кількість з сьогоднішніх 309 до 50-60. "У середині червня відбудеться зустріч з дилерами, на якій їм будуть висловлені пропозиції керівництва заводу, - сказав Когогін. - Основними умовами при відборі дилерів буде забезпечення високого рівня продажів і техобслуговування".  У сфері закупівель КамАЗ має намір боротися з бартером і з посередниками - продавці комплектуючих. Для цього планується встановити тендерну систему закупівель. "Зараз велика частина комплектуючих закуповується за бартером, - говорить гендиректор. - Враховуючи, що 55% собівартості вантажівки формує ціна на матеріали і комплектуючі, виходить, що за бартером реалізується 25-30% вантажівок". Бартерні схеми закупівель до цих пір не лише збільшували собівартість, а й заважали КамАЗу продавати свої вантажівки на внутрішньому ринку. За словами Когогіна, максимальна знижка, яку дає дилерам КамАЗ на свої вантажівки, - 10,5%, а у сірих продавців вона доходить до 17%.

 Втім, як зізнається гендиректор, при всіх цих зусиллях бізнес-план нинішнього року не буде виконаний ні по фінансових, ні за виробничими показниками. У цьому році КамАЗ планував випустити 24000 вантажівок, однак за п'ять місяців завод зробив лише 6500 машин і до кінця року буде випускати не більше 2000 машин на місяць.  Когогін вважає, що заводу необхідно оновлювати модельний ряд і впроваджувати лізингові схеми продажів за участю акціонерів заводу - Ощадбанку, ЗЕБа і ВТБ. Правда, КамАЗ ще не ознайомив банкірів з цією ідеєю.  Аналітик "Ренесанс Капіталу" О. Оганесян зазначає, що жоден російський автозавод поки не використовує лізингові схеми. Якщо КамАЗ стане першопрохідником в лізингу, то це, за розрахунками Оганесяна, збільшить споживчий попит на 30-40%. Інші ідеї, запропоновані КамАЗом, аналітик вважає правильними, хоч і тривіальними (за тим же шляхом уже пішли і "Северсталь-Авто" на УАЗі, і "Руспромавто" на ГАЗі). А ефективність їх реалізації буде залежати від того, скільки інвестицій завод буде готовий вкласти в техцентри, а також від того, наскільки жорстко Когогін буде боротися проти бартеру і посередників.


Статьи похожей тематики:

  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • РусПромАвто тепер належить одному господареві. До чого це призведе
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • На КАМАЗі зміна керівництва
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • Северсталь-Авто пропонує своїм акціонерам реорганізувати компанію
  • Хто скуповує акції "КАМАЗу"?
  • УАЗ побудує другу автозавод на 50 тис. авто на рік
  • Лізинг чи кредит. Що вигідніше?
  • На Газе новий керівник. Оприлюднено терміни виробництва модельної гами ГАЗу
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • РусПромАвто вийде на фондовий ринок
  • Прем&
  • Український ринок обрусів
  • Концерн Укравтопром домігся перегляду умов тендерної держзакупівлі


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.