Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Автоэлектроника

Що потрібно знати, вибираючи ксенонові лампи

Розробки більш ефективного, ніж нитка розжарення джерела світла для автомобільних фар були розпочаті на початку 90-х років провідними виробниками автомобільних ламп, компаніями Philips і Osram, на замовлення автовиробників.          Ксеноновий лампа не була винайдена «з нуля». Виникає між двома електродами в газовому середовищі електрична дуга вже давно використовувалася для освітлення офісних приміщень, міських вулиць, в кінотехніці та медицині. А свою назву лампа отримала від газу ксенону, який закачують в неї під високим тиском.    Газорозрядні джерела світла достатньо капризні і можуть змінювати свої характеристики при нагріванні. Для їх підпалу потрібно імпульс порядку 50 кВ і точне регулювання струму в процесі роботи. Тому створити автомобільну лампу, яка стабільно працювала б при різних температурах, плаваючому напрузі і трясці виявилося досить складно.     Електрична дуга ксенонових ламп має форму, що нагадує букву «С». Для оптики краще, щоб вона була прямою, як нитка розжарення. Але досягти цього поки виробникам не вдалося. На сьогоднішній момент лампи з найменшою кривизною дуги випускає Philips.

   Газорозрядні лампи випромінюють ультрафіолет, який, як відомо, використовують в медустановах для стерилізації приміщень та інструментів. Згубний він і для фар. Під дією випромінювання пластик розсіювача жовтіє. Це стає помітним уже через два-три роки експлуатації автомобіля. Тому при виробництві ламп Philips використовують спеціальне кварцове скло, майже повністю затримує ультрафіолетове випромінювання.

           Термін служби ксенонових ламп становить 3 тис. годин, що майже в 4 рази більше, ніж у галогенових, ресурс яких близько 700 годин Першою в лінійці Philips з'явилася лампа Xenon Standard з колірною температурою близько 4200 кельвінів. Вона виготовляється до цього часу і поставляється на конвеєри автозаводів.

     У процесі роботи у ксенонових ламп дещо підвищується колірна температура. На освітленні дороги це ніяк не позначається, але випромінюваний ними світло стає білішим. Якщо одна з ламп перегорить або буде розбита при аварії, доведеться міняти обидві, щоб світловий потік обох ламп мав однакову температуру. Цього можна уникнути, якщо замість перегорілої поставити спеціально розроблену для таких випадків Philips Color Match з колірною температурою приблизно 4 500 кельвінів.

           Потім був налагоджений випуск моделі Blue Vision з температурою 5 тис. кельвінів, а в 2008 році з'явилася Xenon Ultra Blue з колірною температурою 6 тис. кельвінів. Створюваний цією лампою світло абсолютно білий, без будь-яких блакитних або інших відтінків. Він максимально схожий на денній, а тому максимально комфортний для очей і не стомлює зір водія.

     Спочатку, ксенонові лампи розроблялися виключно для поставок на складальні конвеєри автозаводів, а не для ринку запчастин. Ксенон - потужне джерело світла здатний надовго засліпити людину і використовувати його потрібно вкрай обережно. Тому автомобілі з «рідним» ксеноном в обов'язковому порядку мають автоматичний коректор і очищувач (або омивач) фар. Перший не допустить порушення регулювання ближнього світла при завантаженні автомобіля. Другий не дозволить бруду накопичуватися на склі фари і відхиляти світловий пучок в сторони.

     Проста заміна галогенових ламп ксеноновими призводить до того, що фари починають світити в очі водіїв. Відрегулювати їх не вийде, оскільки сконструйовані вони для роботи з абсолютно іншим джерелом світла. У Європі навіть продаж комплектів для такого переобладнання автомобілів заборонено. У Росії ж внесення змін у заводську конструкцію зовнішніх світлових приладів суперечить вимогам Основних положень по допуску транспортних засобів до експлуатації.

           Якщо світла галогенових фар недостатньо, краще замінити їх на аналогічні, але зі збільшеним світловим потоком. Більш потужні, наприклад 100 ватні, ставити також не рекомендується, оскільки вони сильніше нагріваються, створюють набагато більше навантаження на електричну мережу автомобіля і пластикові деталі фар приходять в непридатність (плавляться) протягом пари місяців.

     У магазинах запчастин можна знайти безліч підробок під відомі бренди, а також лампи з колірною температурою в 8 тис. і навіть 12 тис. кельвінів. Як правило, всі вони зроблені в Китаї чи Кореї. Від їх покупки краще утриматися. Справа в тому, що кольорову температуру не можна збільшувати до нескінченності. Шість тис. кельвінів - це межа, після якого відбувається різке зниження світлового потоку і відповідно освітленості ділянки дороги. Тому якщо є бажання поставити на машину лампи, які будуть добре освітлювати дорогу і не шкодити автомобілю і оточуючим, потрібно правильно їх підбирати і купувати виключно у офіційних дилерів.


Статьи похожей тематики:

  • Навіщо потрібен ксенонове світло
  • Позаштатні лампи у фарах. Тест різних "модних" лампочок
  • Philips представив енергозберігаючу лампу для легкового автомобіля
  • Lexus LS 600h отримає світлодіодний головне світло
  • Автомобільні лампи Bosch тепер проводяться без свинцевих добавок
  • У Тойота Центр Одеса «ВіДі Пальміра» діють вигідні ціни на установку ксенон ...
  • До кінця року в Тойота Центр Київ «ВіДі Автострада» діє акція з установки к ...
  • AUDI - МОДЕЛЬ A8 W12 - СТАВ ПЕРШИМ У СВІТІ АВТОМОБІЛЕМ, серійно оснащується ...
  • Як вибирати противотуманки
  • На автотрасах Голландії з&
  • Що можна використовувати взимку для миття скла?
  • У Татарстані заборонили ксенон
  • Світлодіодний модуль замість штатної лампи в ліхтарі. Це може бути небезпеч ...
  • У Європі фари денного світла стануть обов&
  • У "Калини" будуть нові фари



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.