05-01-2011 | Автоэлектроника

Bosch створює широкий спектр гібридних приводів

У світлі підвищення вартості палива все актуальнішою стає тема гібридних приводів. Практично всі автовиробники активізували свої розробки в даному напрямку. Bosch також розробляє гібридні системи трьох функціональних категорій: Micro Hybrid («мікрогібрід») з функцією старт/стоп, Mild Hybrid («середній гібрид») з Boost-ефектом, Strong Hybrid («потужний гібрид») з можливістю поїздок на короткі відстані повністю на електричній тязі.    Гібридний привід перш за все дозволяє різко скоротити витрату палива. Крім того, в приводах певних типів електричний двигун підвищує динамічність автомобіля і, отже, задоволення від водіння.
   У 2006 годку компанія планує почати виробництво Smart Electronic Start/Stop System для категорії приводів Bosch Micro Hybrid.

   Бош покладає основні надії на низьковитратних систему Smart Electronic Start/Stop System в категорії Micro Hybrid, що працює зі стартером підвищеної потужності. Встановлення системи не вимагає значної модифікації автомобіля, що дозволяє сподіватися на швидке зростання її популярності в найближчому майбутньому. У міському режимі руху автомобілі нерідко змушені чекати перед світлофором або простоювати в пробках - у подібних випадках система Bosch Micro Hybrid автоматично відключає двигун. Як тільки з'являється можливість рушити з місця, достатньо натиснути на педаль зчеплення - функція старт/стоп заведе мотор швидко і легко. Система може підвищити паливну ефективність автомобіля на 8%.

   Між категоріями Mild Hybrid і Strong Hybrid немає строгих відмінностей. Обидва типи приводів володіють тими ж привілеями, що і Micro Hybrid, і при цьому оснащені рядом додаткових функцій. «Середні гібриди» обладнані відносно невеликим електричним двигуном потужністю до 25 кВт, що забезпечує додаткове прискорення при обгоні (так званий Boost-ефект) і в поєднанні з двигуном внутрішнього згоряння і системою рекуперації електроенергії дозволяє cекономіть до 15% палива. «Потужні гібриди» мають такі ж можливості, проте оснащені більш потужними двигунами - до 75 кВт, а в деяких випадках і вище. Завдяки цьому підвищується крутний момент - до 400 Н-м з місця, і заощаджується більше пального - в середньому більше 20%. Крім того, система дозволяє здійснювати поїздки на короткі відстані повністю на електричній тязі і, відповідно, обходитися на цих ділянках шляху взагалі без викидів вихлопних газів. Для категорії приводів Strong Hybrid компанія використовує надійні компоненти власного виробництва - синхронні двигуни зі збудженням від постійних магнітів і живленням від батарей високої напруги. Потужність двигуна збільшується пропорційно напрузі батареї. За підрахунками фахівців Bosch, транспортний засіб з приводом Strong Hybrid буде важити в середньому всього лише на 100 кг більше, ніж звичайний автомобіль з бензиновим двигуном.

   Слід зазначити, що всі компоненти гібридних приводів - потужні батареї, електричний двигун і перетворювач постійного струму - в цілому підходять і для автомобілів на паливних осередках, випуск яких очікується в довгостроковій перспективі.

   Bosch займається гібридними технологіями вже більше 30 років і має у своєму розпорядженні найбільш широкої науково-технічною базою серед всіх виробників автомобільного устаткування. Компанії належить безліч ноу-хау в сфері бензинового і дизельного вприскування, гібридних приводів, управління енергопостачанням і гальмівних систем, що дозволяє успішно вирішувати завдання системної інтеграції в області гібридних технологій. Спеціально для цих цілей був створений Проектний центр гібридних систем Bosch, де в кінці 2004 р. працювали вже більше 60 співробітників, що займаються розробкою і маркетингом гібридних приводів. До кінця 2005 р. штат центру має зрости до 130 осіб; і з урахуванням співробітників інших підрозділів Bosch у цій новій галузі бізнесу в даний час зайняті близько 200 фахівців.

  Переваги і недоліки

   У порівнянні з двигунами внутрішнього згоряння тієї ж потужності гібридні приводи дозволяють значно знизити викиди вуглекислого газу та інших шкідливих речовин, але в той же час вони більш складні з технічної точки зору. Переваги «гібридів» особливо помітні в змішаних їздових циклах, зокрема при міському режимі руху і на міжміських трасах з високою щільністю потоку автомобілів. Дослідження показали, що для позашляховика з бензиновим двигуном потужністю 170 кВт і автоматичною коробкою передач економія палива і скорочення викидів вуглекислого газу (CO2) за рахунок використання гібридного приводу досягають у середньому 20%. При цьому така ж максимальна потужність забезпечується двигуном внутрішнього згоряння меншого обсягу - завдяки електромотора з функцією Boost. Однак на шосе сучасний дизельний двигун буде споживати менше палива, ніж бензиновий «гібрид». Переваги «гібридів» також менш очевидні на тлі бензинового двигуна з прямим впорскуванням, відрегульованого для зниження витрати палива.    Згідно з існуючими оцінками ринку гібридних автомобілів, до 2015 року їх частка складе 5% в Японії, 4% у Сполучених Штатах і 2% у Західній Європі. Ряд незалежних економічних інститутів і автовиробників прогнозують вдвічі або втричі вищі ринкові частки. Компанія Bosch вважає, що до 2010 р. на світовому ринку будуть представлені близько 50 гібридних моделей, а лідером зростання стане Північна Америка.


Статьи похожей тематики:

  • У Європі триває спад авторинку. Україна знову на 7-му місці
  • Європейський ринок у жовтні впав на 14,5%. Україна залишилася на 7-му місці
  • Ще більше причин для задоволення: новий BMW 1-ї серії
  • Прем&
  • У Києві збільшать тарифи на евакуацію авто
  • Nissan представив серійний електромобіль Leaf. Подробиці
  • MINI готує до випуску вдосконалені моделі
  • На автосалоні в Женеві бьлі представлені нові Toyota RAV4 і Yaris
  • На автосалоні в Парижі Audi представила чотири новинки
  • У Україну представлять новий Audi A3 Cabriolet
  • Світова прем&
  • Автомобільний ринок України. Підсумки 2008 року та прогноз на 1 квартал 200 ...
  • Новинки Toyota на Женевському автосалоні
  • Сигналізації з двостороннім зв&
  • У Женеві презентували Mazda5




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.