05-01-2011 | Автоэлектроника

Новинки автоелектроніки. Огляд ідей

За літо і за доступне для огляду початок осені відбулося безліч цікавих подій в автомобільній індустрії, що стосуються глобальних стратегічних змін в електронній оснащенні автомобіля. Найцікавіше, на мій погляд, полягає в тому, що виробники автомобілів з захватом продовжують шукати концепцію інтегрованої комп'ютерної системи, яка стане найбільш раціональної, зручною у користуванні, безпечною і, як наслідок, популярної у покупців - на заздрість конкурентам і за приклад для наслідування . Часто справа і раніше, обмежується частковими змінами електронної "начинки" автомобіля, але все частіше і частіше йдеться про платформи, на базі яких надалі можлива поява абсолютно унікальних цифрових автомобілів.  

 Чого варте одне тільки заява компанії General Motors про те, що до 2008 року на вулиці буде випущений автомобіль серії Opel Vectra з автопілотом! Усі згадали анекдот про сліпого льотчика? Так от, заяву General Motors - аж ніяк не жарт: уявіть собі, що вбудована в авто електронна система Traffic Assist зможе самостійно управляти автомобілем на швидкості до 60 км/год! Це не якась автоматизована система паркування, так, дивись, справа дійде до скасування іспитів на здачу прав в ГИБДД і поява сліпих за кермом. Хоча, судячи з кількості аварій у світі, що погано бачать за кермом автомобіля і зараз достатньо.  

         

   Проте, без жартів: для забезпечення автоматичної навігації в системі Traffic Assist будуть застосовані лазери і відео камери, контрольовані потужним бортовим комп'ютером. Автомобіль зможе розпізнавати повороти, перешкоди та дорожні знаки.  

 Заява про випуск автомобілів з автопілотом звучить зараз фантастично, так само як і ціна системи Traffic Assist, яка складе приблизно половину від вартості нового Opel Vectra. Не думаю, що виробникові таких машин вдасться так просто отримати дозвіл на експлуатацію автопілотів в будь-якій країні з більш-менш щільним дорожнім трафіком. Однак на нашому віку були і більш круті потрясіння. Хто знає, чи не стане вимога про наявність такої автоматичної системи обов'язковою вимогою для автомобілів через якийсь десяток років ...  

 Втім, перші серйозні кроки по "інтелектуалізації" автомобіля в General Motors зроблені вже зараз. Зовсім недавно компанія оголосила, що відтепер всі автомобілі її виробництва будуть автоматично проводити самодіагностику.  

 Всі нові машини компанії мають систему комунікації OnStar, яка працює через супутник. З її допомогою автомобілі можуть проходити планові щомісячні тести, а також у будь-який час виконувати діагностику на вимогу водія.  

 Після завершення тестування автомобіль буде відсилати своєму власникові повідомлення на вказану електронну адресу. У ньому міститиметься інформація про стан двигуна, коробки передач, протиугінної системи, подушках безпеки і т.д. У своїх листах автомобіль також буде нагадувати про необхідність зміни масла, регулярному техогляді.  

 Між іншим, майбутнє автомобілів, на думку фахівців, не тільки за розумною електронною начинкою, але також за удосконаленням сучасних сервісних систем обслуговування та діагностики. Більш того, судячи з останніх повідомлень компанії IBM, в майбутньому системи діагностики стануть ... профілактичними.  

 Справа в тому, що розроблена в IBM Пошукова система Unstructured Information Management Architecture (UIMA) з часом зможе допомогти автовиробникам знизити витрати на гарантійне обслуговування автомобілів за рахунок превентивного виявлення незадоволених. Програмний продукт, який буде поширюватися серед автовиробників під назвою "IBM Quality Insight for Automotive", дозволить компаніям здійснювати пошук по безлічі сторінок в Мережі і постійно отримувати інформацію від споживачів про недоліки та проблеми, які у них виникають з автомобілями. Відповідно, це допоможе компаніям швидше виявляти проблеми та виправляти їх, економлячи при цьому гроші на гарантійному обслуговуванні.  

 Варто особливо відзначити, що крім офіційних сайтів з відгуками, новий програмний продукт зможе акумулювати інформацію з численних блогів і форумів з автомобільної тематики. Може статися, що і ваш крик про допомогу в нашому форумі так чи інакше буде почутий "нагорі" негайно. Так що не соромтеся, якщо що ...  

 Сучасною електронікою озброюються не тільки автолюбителі. Так буде вам відомо, що автоматичний автомобільний комплекс Toughbook-Arbitrator, представлений на початку вересня компанією Panasonic, призначений для моніторингу ситуації на дорозі і навряд чи дозволить безкарно "розслабитися" водієві, з'явися він у полі зору цієї системи. Принаймні, в США, де за чутками, такі системи почнуть експлуатуватися в найближчим часом.  

       

 Справа в тому, що комплексна автомобільна система моніторингу Toughbook-Arbitrator складається з цифрового магнітофона, пише відео у форматі MPEG4 з роздільною здатністю QVGA @ 30 fps, спеціальної ширококутного цифрової відеокамери з 22x оптичним зумом і автофокусом, що працює у звичайному та ІК режимах зйомки, а також ноутбука в захищеному корпусі.  

 Запис відео виробляється на унікальні захищені флеш-накопичувачі P2 ємністю 4 Гб кожен на базі технології Secure Digital. Всі елементи системи мають підвищений ресурс і стійкість до перепаду температур, вібрацій і ударів. Словом, такий собі пересувний пост ГИБДД в автоматичній іпостасі.  

 З останніх "світських" новин автомобільної індустрії варто відзначити нещодавно оголошені плани компанії Motorola про можливий продаж бізнесу з випуску компонентів телематики.  

 Як розповів The Wall Street Journal, компанія Motorola вже заручилася підтримкою консалтингового агентства JP Morgan Chase & Co. на предмет продажу підрозділу з виробництва компонентів для автомобільної промисловості. До цих пір важко вгадати ім'я можливого покупця, хоча в такому цінному придбанні зацікавлене безліч приватних компаній, не дивлячись на величезну ціну передбачуваної угоди, щось начебто 1 - 2 млрд. дол  

 Важко зрозуміти, з чим пов'язане рішення про продаж прибуткового бізнесу Motorola, тим більше, що за підсумками минулого року підрозділ принесло компанії близько 1,68 млрд. дол продажів, тобто, 5% усіх річних доходів. Не виключено, що Motorola планує залишитися виробником виключно пристроїв для мобільного зв'язку.  

 Поки суть та діло, виробники електронних компонентів встигли за останні місяці представити безліч цікавих чіпів і платформ, націлених на зростання продуктивності вбудовуваних комп'ютерних систем. Вбудовуваних, в тому числі, і в автомобілі. Так, на минулому в кінці серпня Форумі Intel для розробників компанія Intel представила спадкоємця сімейства вбудовуваних чіпів Bulverde (XScale PXA27x), новий мобільний процесор під кодовою назвою Monahan.  

 Представлений на Форумі зразок ядра Monahan працював з тактовою частотою 1,24 ГГц і був здатний декодувати і відтворювати HD-відео з роздільною здатністю 640 x 480. Ядро Monahan буде мати на 25% більшою продуктивністю, ніж Bulverde і при цьому споживати менше енергії. Одночасно з Monahan буде випущений графічний співпроцесор Stanwood - спадкоємець супутника Bulverde, чіпа Marathon. Не виключено, що саме ця зв'язка стане основою безлічі автомобільних аудіо/відео/навігаційних систем зразка 2006-2007 року.  

 

Безпека на дорогах

 

 Величезна кількість новин останніх місяців так чи інакше пов'язане з безпекою водіїв, пішоходів. Чимала кількість повідомлень за традицією пов'язується з надійністю і безпекою функціонування автомобільних комп'ютерів. Уявіть собі, що загроза зараження вірусами, досі типова лише для ПК і зовсім недавно перекинувшись на мобільні телефони, найближчим часом може добратися і до автомобілів.  

 Нічого дивного в цьому немає, оскільки зростаюча кількість можливостей по бездротовому з'єднанню автомобілів так чи інакше повинно було привести до такої тенденції. З одного боку виробники автомобілів всіляко пристосовують авто для обміну інформацією з MP3 плеєрами й мобільними телефонами, з іншого боку роблять автомобілі більш уразливими для вірусів, які можна передати через Bluetooth. Найгірше що може статися в такій ситуації - відмова системи управління двигуном і вихлопними газами, системи навігації та розважальних систем, що зажадає поїздки в автосервіс або перезавантаження системи.  

 За словами фахівців Symantec, швидше за все у випадку зараження автоелектроніки вірусами можливість управляти зараженою машиною все ж таки залишиться, хоча, все залежить від конкретного випадку. На сьогоднішній день скарг про зараження автомобілів ще не надходило, але і це не показник, оскільки свого часу, наприклад, телефони теж вважалися не схильними до такої напасті. Дослідження підтверджують, що заразити авто непросто, але автовиробники відносяться до цього ризику дуже серйозно. Представники BMW вже заявляють, що теоретично не виключає можливості зараження автомобілів. Так чи інакше, всі сходяться в одному: поки не буде масового зараження, інтересу до антивірусних технологій для автомобілів не виникне.  

 Втім, все це - теорія, а на практиці необхідно боротися з уже відомими погрозами. Начебто неуважність водія, що призводить до безлічі аварій. Відмінних успіхів у цьому напрямі домоглася компанія Toyota, яка оголосила про успішну розробку розширеної системи запобігання ДТП - Pre-crash Safety System, призначеної для завчасного попередження водія про можливість зіткнення.  

         

   У порівнянні з першою реалізацією цієї системи дворічної давності, в новій версії додана функція стеження за положенням голови водія. Якщо система вирішує, що небезпека зіткнення велика, а водій не стежить за дорогою, то попереджає його про це світловими і звуковими сигналами, а якщо зіткнення стає практично неминучим, то, за відсутності адекватних дій водія, автоматично включаються гальма і натягаються ремені безпеки.  

 Як і в попередніх реалізаціях, для виявлення наближаються об'єктів використовується радар, що працює в діапазоні міліметрових радіохвиль, і відеоінформація, одержувана з вбудованої камери. Прем'єра нової системи відбудеться в Японії навесні 2006 року, нова версія Pre-crash Safety System буде встановлюватися на деякі моделі автомобілів Lexus.  

 Ще один спосіб попередити неуважного водія про можливість зіткнення - як слід штовхнути його самого. Щось подібне розробили вчені Оксфордського університету спільно з одним з неназваних японських виробників автомобілів.  

 Принцип роботи нової системи безпеки схожий з вібродзвінком мобільного телефону. За допомогою спеціальних вібраторів, вбудованих в сидіння, ремінь безпеки, кермо і педалі, водій отримає сигнал про небезпеку до реакції на неї бортового комп'ютера. Щось на зразок дружини на пасажирському сидінні, яка в потрібний і непотрібний момент штовхає водія зі словами "Обережно, зараз розіб'ємося!" Передбачається, що перші автомобілі з вібросістемой раннього попередження з'являться на ринку ближче до 2015 року.  

   Радикальніше і значно менш дорогий засіб проти втоми водія є на ринку вже зараз. Новинка під назвою Drive Alert Master за ціною всього $ 30 допоможе вирішити серйозну проблему засипання за кермом з-за втоми і монотонності дороги.  

         

   Крихітне пристрій на зразок навушника, прикріплене до вуха водія, подасться різкий звуковий сигнал у випадку засипання і "Клевань носом". Пристрій відстежує "неправильний" нахил голови і верещить з цього приводу що є сили, гарантуючи пробудження практично при будь-якого ступеня втоми. Головне, не забути Drive Alert Master будинку.  

 Настільки ж корисною штуковиною в дорозі може виявитися нова розробка компанії Motorola. Оригінальний мобільник Motorola буде використовувати програмне забезпечення, яке дозволить визначити, припаркована машина або мчить на великій швидкості. У залежності від цього телефон буде вести себе по-різному. Якщо машина стоїть, телефон буде приймати всі дзвінки і переводити їх у режим спікерфона. Якщо ж вона лине по швидкісній дорозі, телефон буде відповідати тільки на дзвінки, що надходять від важливих абонентів (їх список можна заздалегідь визначити). Всі інші дзвінки будуть передаватися на голосову пошту.  

 У випадку якщо телефон буде визначати, що машина часто гальмує, а водій - постійно викручує кермо, він переведе всі дзвінки на голосову пошту. Нарешті, якщо мобільник зрозуміє, що в машині відкрилися подушки безпеки, він сам зателефонує в службу порятунку і повідомить про місце події нещасного випадку.  

 Поки вводяться окремі заходи щодо забезпечення безпеки автолюбителів, в країнах Євросоюзу намічається запуск загальної системи eCall, яка в ручному або автоматичному режимі зможе оповіщати рятувальні служби про аварійну ситуацію.  

   Передбачається, що до 2009 року всі нові автомобілі в Євросоюзі будуть оснащуватися мобільними модулями eCall, при необхідності здатними зателефонувати за номером 112 (загальноєвропейська служба порятунку) і передати інформацію про місце події.  

       

   Європейські автовиробники підтримують запуск цієї системи в повній мірі, а складності її розгортання полягають в необхідності створення відповідної стаціонарної інфраструктури, включаючи відпрацювання деяких організаційних моментів, на що уряди країн EU реагують поки досить мляво.  

 Глобальність таких проектів не заважає появі менш масштабних, але більш дієвих заходів контролю за зарвалися водієм. Наприклад, якщо цей водій - ваша дитина, вже набрав рочків для отримання прав, але якого зовсім не зайве було б час від часу контролювати.  

 Не питання: система SkyGuard від американської компанії SkyTel за допомогою технології GPS ціною всього 350 дол дозволяє визначити напрямок руху машини, швидкість і її місце розташування. Зафіксовані дані кожні 10 хвилин передаються на сайт SkyGuard, що дозволяє батькам вказати розумному приладу, у які місця машина не повинна їхати, а також у який час вона повинна бути припаркована біля школи.  

       

   Якщо SkyGuard зафіксує якесь із заборонених дій, батьки будуть повідомлені про це за допомогою SMS або по електронній пошті. У разі непослуху батьки можуть просто заблокувати двері автомобіля або ж стартер.

 За інф. 3Dnews.ru  



Статьи похожей тематики:

  • Що чекає ринок ВАЗів після 8 грудня
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • На автосалоні в Женеві бьлі представлені нові Toyota RAV4 і Yaris
  • Які повноваження потребує ДАІ від Верховної Ради
  • Прем&
  • Які повноваження будуть в обновленого ДАІ. Короткий аналіз нововведень
  • Діагностика бортового комп&
  • Тест-драйв: Принципова дуель. Toyota Avensis & Opel Vectra
  • Превентівні заходь Безпека - у центре уваги компанії Volvo Cars
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Ще більше причин для задоволення: новий BMW 1-ї серії
  • Проверка масла в коробке передач
  • Nissan представив серійний електромобіль Leaf. Подробиці
  • В Україні стартував продаж Opel Insignia. Оголошені ціни


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.