05-01-2011 | Автоэлектроника

Діагностика бортового комп&

Бортовий комп'ютер на автомобілі став таким же повсякденним приладом як акумулятор. Переважна більшість сучасних автомобілів оснащені борткомпьютером, який в процесі експлуатації не вимагає втручання. Але ... на сервісній станції діагностувати цей прилад все ж доводиться. Для роботи з автомобільними бортовими комп'ютерами компанією BOSCH створений прилад KTS 650 і його варіанти для використання на персональному комп'ютері - KTS 520, KTS 550.
 Головна ідея розробки - створення найбільш універсального приладу, за допомогою якого можна легко виявити несправність у бортовому комп'ютері автомобіля і отримати всю необхідну інформацію для її усунення. У розділ кута при розробці ставилося і зручність іспользованія.Прібори серії KTS - нове покоління обладнання для діагностики. Вони розроблені таким чином, щоб виключити моральне і технічне старіння. Програмне забезпечення для приладів серії KTS, що включає опис електронних систем управління, агрегатів з фотографіями, методиками пошуку та усунення несправностей, y - для здійснення цих та багатьох інших завдань використовуються прилади серії KTS.
     KTS 520 - модуль, що підключається за допомогою кабелю на діагностичний роз'єм автомобіля. Для того, щоб модуль став працездатним, його обов'язково потрібно підключити до будь-якого IBM-сумісного комп'ютера, на якому встановлено програмне забезпечення ESItronic. Це інтерпретатор кодів IBM-комп'ютера в коди, зрозумілі автомобільному блоку управління. До складу KTS 520 входить ще і мультиметр. Він може бути використаний для вимірювання сигналів і всіляких автомобільних датчиків. Наприклад, датчик температури двигуна, лямбда-зонд, витратомір повітря і т.п. Крім того, ці сигнали ми можемо переглянути не тільки в цифровому вигляді, але і у вигляді графіка на екрані монітора.

   KTS 550 - такий же модуль, але замість мультиметра в ньому вбудований двоканальний цифровий осцилограф з можливістю перегляду сигналів з амплітудою плюс/мінус 200 В. Це повнофункціональний осціллографa з усіма можливостями вибору синхронізації, амплітуди та розгортки. Наявність осцилографа значно підвищує діагностичні можливості приладу. Інші характеристики аналогічні.

   KTS 650 - повністю закінчений прилад з серії KTS, готовий до застосування. Це означає, що його не потрібно підключати до IBM-сумісного комп'ютера. Прилад сам по собі є потужним ноутбуком, виконаним у виробничому виконанні в протиударному корпусі. Екран являє собою активну матрицю, що виконує роль клавіатури. Відсутність клавіатури - значна перевага в умовах роботи на СТО. У KTS 650, як окремий модуль входить KTS 550. Тому за технічними можливостями, з точки зору діагностики, цей прилад аналогічний KTS 550.

   З точки зору спілкування з бортовим комп'ютером автомобіля всі модифікації серії - KTS 520, KTS 550, KTS 650 мають рівні можливості. Розрізняються вони по дизайну та умовами використання: KTS 520, KTS 550 підключаються до будь-якого комп'ютера - до ноутбука або до стаціонарного приладу, а KTS 650 сам є ноутбуком з вбудованою електронікою для обміну даними з бортовим комп'ютером автомобіля.

     Діагностичне обладнання BOSCH використовують як маленькі станції, на яких працюють 2-3 людини, так і великі станції загального призначення, де працюють сотні людей. Обладнання дозволяє працювати з автомобілі 55 марок. Якщо станція спеціалізується на обслуговуванні 1-2 марок автомобілів, то доцільніше купувати спеціалізоване обладнання. Станціям, які обслуговують більше 3-5 марок автомобілів, необхідний універсальний прилад, здатний охопити максимальний спектр автомобільних марок. Саме для таких станцій і призначене обладнання компанії BOSCH.

 Як і кожен універсальний продукт, діагностичне обладнання BOSCH, по деяких позиціях поступається спеціалізованому обладнанню. З точки зору програмного забезпечення це означає, що на універсальної станції ви зможете провести діагностику 3 систем з 5 необхідних. Наприклад, відрегулювати роботу двигуна і ABS, гальмівної системи, але не зможете провести діагностику блоку управління комфортом або системи, що управляє верхнім люком автомобіля.

 Відповідно до європейської статистикою 2003 охоплення систем, які діагностуються за допомогою систем KTS наступний:

 - Volkswagen, Audi - 80 - 90% систем, це означає, що за допомогою приладу серії KTS з 10 автомобілів ви можете обслужити 9;

 - Mercedes, BMW, Opel, Ford, Skoda, Alfa-Romeo, Fiat, SEAT - 70% -75% всіх систем;

 - Охоплення систем корейських і японських автомобілів становить 50-55%.

   Прилади серії KTS не конкурують зі спеціалізованими приладами. Ці прилади необхідно порівнювати з іншими універсальними приладами, наприклад, такими як DiScan від AVL, Mega Max 55 від Gutmann, Modis від SAN і т.д.

 За своїми технічними можливостями, до приладів серії KTS найбільш наближені прилади компанії Gutmann.

 Як і прилади компанії BOSCH, вони дають можливість спілкуватися з бортовими комп'ютерами автомобіля і дозволяють отримати підказку у вигляді схем розташування номіналів, компонентів, і т.д. Всі інші прилади, які продаються на ринку України, виконують тільки скануючі функції. З їх допомогою можна спілкуватися з бортовими комп'ютерами автомобіля, але ніякої інформації у вигляді схем і підказок ці прилади не містять. Вони виводять і розшифровують помилки, дають можливість прочитати фактичні дані і не більше того.

За результатами тестів порівняльних характеристик приладів від BOSCH, GUTMANN, SAN, BrainBee та інші, які проводилися німецьким сертифікаційним органом DEKRA, діагностичні прилади серії KTS від BOSCH були визнані кращими.

   Перш ніж на ринку з'явилися сучасні KTS 520, KTS 550 і KTS 650, діагностичні прилади пройшли певну еволюцію.  До появи на борту автомобіля комп'ютерів, в сучасному розумінні, існували аналогові комп'ютери. Для того щоб провести їх діагностику, необхідно було просто знімати з них сигнали мультиметром, сцілографом. Щоб забезпечити зручність знімання інформації, були розроблені спеціальні перехідні кабелі під різні блоки управління - це і були перші діагностичні прилади BOSCH. Зручність знімання інформації було забезпечено кабелем і коммутирующей коробкою. Прилад дозволяв виміряти напругу, опір, подивитися осцілограмми, не проколюючи кабелі, не проникаючи всередину блоку управління, не порушуючи ізоляції, не вносячи збудження в різні вимірювальні ланцюги.

 Потім з'явилася перша серія KTS 300 - прилад, який мав змінні модулі пам'яті. За розміром ці модулі дуже нагадували квадратні батарейки. Працюючи з BMW - потрібно було вставляти модуль з програмним забезпеченням BMW, працюючи з Volkswagen - ставити модуль з програмним забезпеченням Volkswagen і т.д. Все це ускладнювало оновлення програмного забезпечення - куплене сьогодні програмне забезпечення через 1-2 роки ставало не актуальним, тому необхідно було купувати новий модуль.

   Наступним кроком став перепрограммируемой модуль для KTS 300, а програмне забезпечення встановлювалося на комп'ютер. Таким чином, для роботи з BMW в модуль потрібно було перекачати інформацію про BMW і т.д. Недоліком є обмеженість пам'яті модуля. Якщо обсяг програмного забезпечення був великий, як в BMW, то закачати в модуль можна було інформацію тільки однієї марки - BMW. Якщо обсяг програмного забезпечення був менше, тоді можна було закачати інформацію по декількох марок, наприклад, Alfa-Romeo і SEAT. Це призводило до деяких незручностей у роботі. Таким чином, прилад існував окремо, а комп'ютер використовувався, як зберігач інформації.

   Надалі компанія відмовилася від KTS 300, як закінченого вироби і перейшла на новий вид устаткування. Паралельно на ринку з'явилося 2 приладу - KTS-карта і KTS 500. Останній був закінченим приладом, прообразом KTS 650, тільки з меншими можливостями з точки зору комп'ютера, а KTS-карта була приладом, який встановлювався в комп'ютер клієнта. Сучасні прилади KTS 520, KTS 550 підключаються до COM або USB портів і знаходяться поза комп'ютера. А KTS-карта представляла собою плату для комп'ютера, яка вставлялася в роз'єм материнської плати і виконувала функції адаптера при обміні інформації між персональним комп'ютером і бортовим комп'ютером автомобіля. Недоліком KTS-карти були дуже складні температурні режими всередині комп'ютера. Якщо на вулиці температура становила + 30 З +35 С, то всередині корпусу комп'ютера вона досягала +60 С. Так як карта являла собою невеликий електронний блок у металевому корпусі, температура всередині була ще вищою. Це призводило до нестабільної роботи KTS-карти, тому надалі компанія BOSCH запропонувала нову модель приладу.    Експлуатація будь-якого діагностичного обладнання - приладів серії KTS, мотор-тестерів, приладів серії FSA, МОП компанії BOSCH, або устаткування будь-яких інших виробників, таких як, HERMANN, SAN і т.д. тісно пов'язана з людським фактором. Недостатньо просто прочитати інформацію та побачити помилки, потрібно визначити причину їх появи. Роботу з діагностичним обладнанням можна порівняти з роботою лікаря, коли дуже важливо не тільки поставити діагноз, а й точно визначити причину захворювання. Саме це є найскладнішим. Тому у нас є як позитивні відгуки і безліч прикладів успішної роботи, так і повне заперечення роботи з діагностичними приладами. Для того, щоб грамотно працювати з діагностичним обладнанням, потрібно мати спеціальні знання і досвід. Для цього компанія проводить вивчення обладнання, навчання персоналу авторизованих станцій Бош Авто Сервіс, яке проходить протягом року. Навчання проводиться сервісними службами компанії або дилерами при продажу обладнання.

 Є важливий момент у формуванні відгуків про роботу з діагностичними приладами. Нам доводилося стикатися з ситуаціями, коли людина, що пройшла повне навчання, в подальшому не приступав до роботи. На його місце приходив абсолютно непідготовлена людина, що не має про прилад жодного уявлення. Таким чином, з'являлася негативне ставлення до обладнання.

 За статистикою рівень хорошого фахівця досягається за рік роботи з діагностичним обладнанням.  Якихось певних рекомендацій для малих і великих СТО по застосуванню діагностичного обладнання немає. У технічному плані прилади абсолютно однакові. Прилади KTS 550 і KTS 650 відрізняються тільки по виконанню і вартості. Відмінність KTS 520 полягає в тому, що, що у нього є канал мультиметра, а у двох приладів вищого класу KTS 550 і KTS 650 є ще два канали осцилографи.

 Невеликі СТО частіше купують KTS 520, тому що вартість цього приладу менше. Великі станції набувають KTS 550 і KTS 650. Не останню роль у виборі приладу відіграє питання престижності. Що стосується роботи з легковими та вантажними автомобілями, то в основному прилади серії KTS від BOSCH зараз призначені для роботи в основному з легковими автомобілями. Охоплення вантажних автомобілів не настільки високий - це IVECO, МАN, мікроавтобуси Ford, Mercedes, у тому числі вантажні автомобілі Mercedes.

 За інф. Представництва Bosch


Статьи похожей тематики:

  • Тест-драйв: Alfa Romeo 159 TI - Кохання з першого погляду
  • Як роблять IVECO
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis
  • Прем&
  • Новинки Toyota на Женевському автосалоні
  • Новий кросовер Audi Q5 з&
  • В Україні почав роботу перший Bosch Service, створений по лінії ЄБРР
  • Нокаут! Викрадачі отримали нове "зброю", здатне розкривати майже ...
  • В Україні стартував продаж Opel Insignia. Оголошені ціни
  • Тест-драйв: Принципова дуель. Toyota Avensis & Opel Vectra
  • Нокаут! У криміналу з&
  • В Україні почав роботу перший Bosch AutoService
  • Тест-драйв Opel Astra J. Flex-авто
  • Тест-драйв. Ford FocusC-Max - максимальний з Focus-ів
  • BOSCH розробила безконтактну оптичну систему регулювання кутів установки ко ...




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.