05-01-2011 | Дилерская сеть

Як побудувати автосалон. Поради новачкам

Вітчизняний авторинок поступово набуває цивілізованих рис. Тепер несолідно торгувати машинами просто на вулиці. Зараз практично всі серйозні продавці обзавелися критими приміщеннями.  Але перш ніж зважитися на будівництво салону, необхідно чітко визначитися що і як там будуть продавати.
 Пропонуємо вашій увазі поради для бажаючих побудуватися. У вдалому місці

 Фото Тойота Центр Київ "ВіДі Автострада"    Як відзначають експерти, сьогодні практично всі світові автовиробники виявляють великий інтерес до українського ринку з огляду на постійно зростаючого попиту на іномарки з боку наших споживачів. Перш за все це стосується відносно дешевих машин (цінова категорія - $ 10-25 тис.). Так що можливостей для відкриття автосалонів поки вистачає. Правда, відзначають фахівці, інвестор повинен чітко уявляти, що хороший прибуток від автобізнесу з'явиться тільки після серйозних стартових вкладень, що в першу чергу має на увазі облаштування точки продажу (придбання земельної ділянки, будівництво дилерського центру і т. д.).

       Зараз успіх майже будь-якого бізнесу, будь то автомобільний або аптечний, багато в чому визначається тим, наскільки вдало вибрано місце продажу. Серед обов'язкових вимог для автосалону директор з розвитку компанії «Автолюкс» Петро Зеленцов виділяє наступні:

   - Розташування на основних вулицях міста;
   - Наявність фасадної частини (вітрини);
   - Хороша транспортна розв'язка;
   - Зручні місця для паркування для клієнтів автоцентру.

         Проте, підкреслює Петро Зеленцов, потрібно розрізняти поняття «автосалон» і «дилерський концептуальний автоцентр». В даний час розмістити коцептуальний автоцентр в центральній частині міста і поблизу нього є дуже складною, тому що під такий проект потрібен мінімум 0,7 га. Труднощі полягають також у вартості таких ділянок (наприклад, у Києві вартість сотки землі в хороших місцях може становити $ 50 тис. і вище).

       Що ж стосується звичайного автосалону, то його розміри залежать в основному від кількості виставлених в шоу-румі автомобілів. Оптимальною вважається площа в 30 кв. м на один автомобіль. Розташовуватися така точка продажу може як у центральних, так і в спальних районах міста.

       Є ВАРІАНТИ

       Однак тут є деякі нюанси. Так, в деяких випадках автобізнес можна почати з авторизованого салону без сервісу. Але якщо інвестор хоче отримати статус дилера якогось автовиробника, необхідно дотримуватися відповідних дилерських стандартів. Вони свої в кожного виробника і можуть регламентувати дуже багато чого. Так, автовиробники можуть мати в місті вже сформовану дилерську мережу автосалонів. Тому не виключено, що новачкові запропонують освоїти «неохоплену» територію, тобто чітко вказати, де бажано організувати точку продажів.

       Крім того, серйозні виробники, як правило, орієнтовані насамперед на відкриття комплексних дилерських автоцентрів, які надають повний набір послуг по обслуговуванню автомобілів певної марки (продаж, гарантійне обслуговування, ремонт та продаж запчастин). У цьому випадку звичайним автосалоном інвесторові не обійтися, доведеться відкрити повноцінний автоцентр.

       Петро Зеленцов, директор з розвитку компанії «Автолюкс»:

     - Мінімальна площа торгової точки - 250-300 кв. м для автосалонів і не менше 500 кв. м - для «концептів».
     Планування повинна включати в себе місце для відпочинку клієнтів автоцентру, робочі місця для працівників банку, дитячу кімнату, кафе і т. д.

       «Обов'язковою для автосалону є наявність демонстраційного залу (шоу-рум), який проектується за принципом« open space »і є іміджевою частиною об'єкта, - уточнює начальник відділу підготовки тендерних пропозицій компанії« Укрстальконструкція »Антон Захарченко, - також може бути присутнім офісна зона з адміністративними приміщеннями та зона обслуговування, планування якої залежить від набору послуг з урахуванням необхідного для їх надання обладнання (підйомники, стенди для випробувань, і т. п.) ». Проектування зони обслуговування здійснюється за принципом розумної достатності. Зрозуміло, з дотриманням вимог надійності та безпеки експлуатації об'єкта.

       За словами експертів, варіанти розміщення автосалону можуть бути різні.

     1-й варіант - розміщення в будівлях колишніх автопарків;

     2-й варіант - реконструкція відповідних об'єктів. Тут слід врахувати, що подібна переробка відповідно до європейських стандартів складна і витратна;

     3-й варіант - будівництво «з нуля» стандартного одиночного автосалону;

     4-й варіант - будівництво автоцентру, що повністю відповідає світовим стандартам. Актуально перш за все для фірм, які вирішили сконцентруватися на відкритті авторизованого сервісу автомобілів класу «преміум», але і для «простого» офіційного дилера відомої марки автомобілів даний варіант кращий.

       У кожному конкретному випадку на остаточну вартість об'єкта будуть впливати його місце розташування, спосіб оформлення прав на землю (придбання у власність чи оренда), розміри будівлі, вартість устаткування і т. п. Останнім часом, кажуть експерти, придбала популярність наступна схема: будується великий головний автоцентр, який займається продажем і техобслуговуванням машин, а в різних районах міста відкриваються офіси з продажу автомобілів, сервісні послуги з яким клієнт може отримати в головному салоні. Але в більшості випадків, резюмує Петро Зеленцов, потенційним інвесторам краще відразу сконцентруватися на будівництві дилерських концептуальних автоцентрів, так як стратегічно це ефективніше звичайного автосалону. Крім того, вимоги серйозних автовиробників та імпортерів в даний час не допускають відкриття автоцентрів без повного спектру послуг.

       Конкретна величина інвестицій у створення автосалону залежить від обраної інвестором марки. Ясно, що клієнт, що прийшов купувати машину за $ 10-15 тис., буде здивований, побачивши розкішний автоцентр. І навпаки, заможний покупець, придивившись Mercedes останньої моделі, навряд чи стане зв'язуватися з автосалоном, розташованим в будівлі колишнього автопарку.  

     За словами Петра Зеленцова, до переваг реконструкції під автоцентр відповідних об'єктів можна віднести:

     - Коротші строки будівництва;
   - Менші фінансові вливання.
       Основний недолік цього варіанта полягає в тому, що ускладнюється можливість варіації розмірів і планування автоцентру.

       До переваг будівництва «з нуля» експерт відносить:
   - Можливість декількох варіантів проектування автоцентру;
   - Застосування в будівництві сучасних технологій і матеріалів;
   - Можливість максимального дотримання вимог автовиробника.

       Але при цьому інвестору треба бути готовим до того, що будівництво займе досить багато часу (як показує практика, мінімальний термін - півтора року) і знадобляться значні інвестиції.

       Антон ЗАХАРЧЕНКО, начальник відділу підготовки тендерних пропозицій компанії «Укрстальконструкція»:

       - Якщо передбачається новий автосалон компанії, яка має дилерську угоду з виробником, про реконструкцію вже існуючого приміщення, як правило, не може бути й мови. Концепція автосалону, яка передбачається дилерським угодою, має на увазі спорудження «з нуля» нового будівлі за дотриманням певних корпоративних вимог до його стилю та архітектури.

       Сучасною тенденцією у будівництві автосалонів є створення не просто магазинів, а спеціалізованих центрів, які призначені як для демонстрації автомобілів, так і для їх обслуговування. Знайти готове приміщення, яке дозволить після реконструкції розмістити хороший шоу-рум, а також устаткування для техобслуговування машин досить проблематично.

       УСЕ ПІД КОНТРОЛЕМ

       «Якщо раніше головним було максимально наповнити салон автомобілями, то сьогодні на першому плані для продавця машин - зручність клієнта, - стверджує Петро Зеленцов, - це жорстко контролюють автовиробники та імпортери автомобілів».

       Найчастіше автовиробник пред'являє набір вимог і побажань, що стосуються архітектурного плану, корпоративного дизайну і підбору колірної гамми, обладнання, меблів. Таким чином, внутрішній і зовнішній дизайн автоцентрів жорстко стандартизується, і для торговця машинами важливо в максимальному ступені виконувати дані вимоги.

       Так, скажімо, для салону Hyundai визначена площа (не менше 400 кв. М), обов'язково оформлення приміщень у синьо-білій колірній гаммі, також потрібен рекламний пілон (стела) на вулиці. До кандидатів у дилери найбільших світових виробників, наприклад General Motors, пред'являють ще більш суворі вимоги. Оскільки концерн GM випускає автомобілі під марками Opel, Chevrolet, SAAB, Сadillaс, кожна марка вимагає особливих правил продажу. Наприклад, салон Opel повинен мати не менше 400 «квадратів», а також оформлення в спеціальній колірній гаммі з дотриманням певного стилю. Аж до того, що стеля в салоні Opel завжди світлий, підлога викладена темної плиткою. А ось SAAB потрібно продавати під блискучим металевим стелею, і на підлозі обов'язково присутність елементів з дерева (або його імітація).

       По суті, практично кожен крок при будівництві та обладнанні автоцентру солідної світової автомарки узгоджується з виробником. Звичайно, напряжно, але в цьому є і позитив: ризик зробити в підсумку щось не так для інвестора невеликий.

       За оцінками експертів, приблизний розмір інвестицій у відкриття автосалону середнього класу становить $ 1,5-2 млн. для міст з населенням 300-500 тис. чоловік, і більше $ 3,5 млн. для Києва та міст-мільйонників.  

       «Розмір інвестицій у реалізацію проекту будівництва автоцентру складається з наступних основних капіталовкладень:

   - Купівля земельної ділянки;
   - Оформлення необхідних дозволів та погоджень;
   - Проектні роботи;
   - Безпосередньо будівництво автоцентру;
   - Закупівля обладнання для сервісної станції;
   - Закупівля запасних частин;

       Закупівля першої партії автомобілів, - пояснює Петро Зеленцов. - При цьому реальний термін реалізації проекту - 2 роки, так що інвестору важливо враховувати можливість подорожчання будівельних матеріалів і робіт ».

       Окупність проекту, на думку експертів, вважається нормальною, якщо інвестиції повертаються протягом 4-5 років, і при грамотному веденні бізнесу інвестор може розраховувати на значний приріст свого капіталу  

     З ПОЗИЦІЇ ПРАКТИКА

       Антон ЗАХАРЧЕНКО, начальник відділу підготовки тендерних пропозицій компанії «Укрстальконструкція»:

       Технологія швидкомонтованих будинків (БМЗ) забезпечує широкі можливості для будівництва сучасних автосалонів. Використання уніфікованих конструктивних елементів, які можуть бути доставлені на будівельний майданчик у стислі терміни, забезпечує різні варіанти планувальних рішень, високу швидкість монтажу і, отже, швидку оборотність коштів, вкладених у реалізацію проекту. Тому традиційні технології будівництва із цегли при зведенні автосалонів практично не застосовуються. Адже головний виграш від використання технологій БМЗ полягає в тому, що при високій конкуренції на автомобільному ринку компанія, яка швидше введе в експлуатацію нові торговельні площі, скоріше почне отримувати прибуток і повертати вкладені інвестиції.  

     Крім того, дилерська компанія, яка виступає замовником будівництва автосалону, повинна чітко керуватися завданням, отриманим від фірми-виробника автомобілів. І, як правило, у завданнях на проектування та будівництво фігурує попередня архітектура будівлі, що будується саме за технологією ШМБ.

       Дана технологія дозволяє створювати об'єкти з наступними характеристиками:  - Площа будівлі - до сотень тисяч квадратних метрів;  - Висота внутрішніх приміщень - до 10-12 м;  - Великі внутрішні простори без несучих конструкцій.

       Тобто можна без проблем створювати об'єкти з внутрішнім плануванням, що максимально відповідає вимогам автосалону.

       Із застосуванням технології БМЗ об'єкт будується в два - два з половиною рази швидше, ніж за традиційною технологією, що передбачає використання в якості несучих конструкцій залізобетону або цегли. Зниження витрат на зведення об'єкта за технологією ШМБ становить 30-40% в порівнянні з аналогічним цегельним або бетонним будівлею. Крім того, знижуються витрати на транспортування конструкцій і матеріалів.

       На замовлення компанії «Східні ресурси» ми забезпечили розробку проектної документації та поставку металоконструкцій для кількох автосалонів площею від 1 тис. кв. м до 2 тис. кв. м. Кожен з побудованих пунктів продажу та обслуговування автомобілів Mazda і Nissan в Луганську представляє собою комплексний об'єкт з торговими площами і станцією технічного обслуговування. Використання металоконструкцій з трубного прокату дозволило створити складні геометричні форми.

       Також на основі металевого каркаса за участю нашої компанії побудований автоцентр Toyota (м. Дніпропетровськ), поставки металоконструкцій здійснювалися нами для автоцентрів в Запоріжжі, Сімферополі та Києві (зокрема, для салонів Hyundai).

   За інф. socmart.com.ua


Статьи похожей тематики:

  • Компанії «ВіДі Груп» виповнилося 15 років
  • Увага! Мінтранс ввів нові правила надання сервісних послуг
  • Проверка масла в коробке передач
  • Нова редакція Закону України "Про захист прав споживачів"
  • Як довести свою правоту на автосервісі. Новий Порядок гарантійного ремонту
  • Порядок гарантійного ремонту та заміни автомобілів тепер регламентований На ...
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • Прем&
  • SIA &
  • Де купити скутер. Огляд ринку 2004
  • Підсумки та перспективи українського ринку запчастин
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • Лізинг чи кредит. Що вигідніше?
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.