05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Подробиці про заводи Geely очима автолюбителів

Якщо театр починається з вішалки, то автомобіль - з заводу. Взявши на озброєння цю хрестоматійну істину, перший приватний китайський автоконцерн Geely постійно вдосконалює і розширює виробничі потужності.   Як машину назвеш ...
 Середньостатистичний китаєць, як і його європейський побратим, до питання покупки автомобіля ставиться дуже серйозно. Простіше кажучи, щоб не кидати гроші «на вітер», машину вибирає в десятки разів прискіпливіше, ніж навіть ... майбутню дружину. І часто приймає рішення на користь ергономічного і невибагливого бюджетного авто, з трохи дивним для нас, європейців, назвою - Geely. А «Чжілі» по-китайськи означає: «Мені щастить», але самі китайці назва компанії по-російськи вимовляється як «Джилі». У самий раз згадати відому мудрість: як корабель назвеш, так він і попливе.

     Так це чи ні, але з моменту виходу на автомобільний ринок в 1996 році, перша в Піднебесній приватна компанія Geely Holding Group стала основним китайським брендом, що випускає бюджетні автомобілі. Сьогодні вона входить у десятку найбільших автоконцернів (за даними Китайської асоціації автопоізводітелей), складаючи конкуренцію таким світовим брендам, як GM, Volkswagen, FAW, Hyundai, Honda, Toyota. Автомобілі Geely швидко стали популярними і навіть завоювали п'ять національних премій.

   

     Можливо, синдром легкого (але цілком заслуженого) запаморочення від успіхів і подвиг прагматичного засновника і голови ради директорів компанії Шуфу вимовити швидко стала популярною в автохолдинг фразу: «Скоро наші автомобілі будуть всюди, як китайські запальнички». Кар'єру промисловця Шуфу почав у в 1984 році, створивши маленьке підприємство з виробництва деталей для холодильних установок. Через кілька років через відсутність держліцензій завод був закритий, і Шуфу переключився на оздоблювальні матеріали.

     Справи пішли в гору, і в середині 90-х підприємець купив завод з виробництва мотоциклів, а в 1998 році взявся за автомобілі. Первістком стала модель Geely HQ на базі японської малолітражки Daihatsu Charade, а потім, як стверджують представники Geely, компанія виробляла машини виключно власної розробки. Спочатку автомобільний бізнес був частиною холдингу Geely Holding Group, на сто відсотків належить Шуфу. Потім бізнесмен вирішив вивести виробництво автомобілів і комплектуючих в окрему компанію. Так з'явився Geely Automobile Holding.

     Минуло п'ять років, світова криза «приземлив» багатьох, і сьогодні топ-менеджери Geely Holding Group, звичайно ж, перестали декларувати крилатий вислів свого шефа. Тим не менш, в 2015 році керівництво автохолдингу має намір довести експорт своїх машин до 1 мільйона. Амбітно? Швидше звично, адже вперше її стали називати амбітної після того, як Geely буквально змусила Ford, General Motors, Nissan і Renault понизити ціни на свої моделі на китайському авторинку. І все ж таки не станемо вішати ярлики, адже мало хто знає, що Geely Holding Group - це не тільки виробництво автомобілів, мотоциклів, автомобільних двигунів, коробок передач, комплектуючих. А також виготовлення оздоблювальних декоративних матеріалів, присутність у сферах вищої освіти, туризму, будівництва та нерухомості. Але саме автовиробництво зробило концерн багатим і знаменитим.

    Інфраструктура Geely

      Завод і дослідницький центр у Лінхай
 Саме тут 9 серпня 1998 був випущений перший автомобіль Geely. Geely Group Linhay Base знаходиться в технологічно розвиненою зоні міста Лінхай. Площа комплексу складає 560 000 м2. Зараз у Лінхай виробляється понад 10 моделей автомобілів, серед яких Haoqing, Youliou, Beauty Leopard і SRV. У Лінхай розташований і святая-святих концерну - дослідний центр Geely Automobile Research Institute (GARI) і три його філії, які займаються двигунами, коробками передач і бортовою електронікою. Практично всі моделі і технічні рішення автомобілів Geely були розроблені в цьому інституті. Тут працює більше 1200 інженерів, кілька десятків докторів наук і навіть чотири академіки. Керує ними 43-річний Джао Фудзюань. Джао прийшов в Geely в кінці 2006 року, попрацювавши до цього в компанії Brilliance, шанхайському дизайн-ательє Hidea і американському відділенні DaimlerChrysler. За допомогою своїх інженерів Geely Group стала першою китайською компанією, самостійно розробила 1,8-літровий бензиновий мотор з системою CCVT, систему рульового управління EPS і власну автоматичну трансмісію.

   

     Geely - перший в світі виробник, що сконструював і комплектуючі свої авто системою BMBS, яка контролює тиск в шинах і, у разі їх раптового пошкодження, ініціює роботу гальм. Всього компанії належить 417 патентів, 42 з яких (за ліцензією) використовуються іншими автовиробниками. Саме автомобілі Geely в 2001 році Китайська державна торговельно-економічна комісія внесла в автокаталог, що зробило Geely першою затвердженою приватною компанією на китайському авторинку.

     У Geely Automobile Research Institute є цех, де роблять кузова майбутніх моделей у натуральну величину. А в лабораторії інфрачервоного тестування досліджуються нові види кріплень і структури цих кузовів. У спеціальній термотрубе створюється потік повітря з перепадами температур від -40 до +40 градусів С. Там, на стійкість до перепаду температур і міцність випробовується лакофарбове покриття і пластик майбутніх автомобілів. Розроблені в GARI автомотори і КП поставляються китайським автомобільним компаніям Lifan і BYD.

     Віце-президент Geely і директор GARI доктор Френк Джао стверджує, що майже готовий бензиновий двигун, що відповідає нормам Євро-5. На підході дизельний мотор D-CVVT і варіатор CVT, КП з подвійним зчепленням DCT. До речі, доведена в GARI модель Geely FC стала першим китайським автомобілем, за результатами тестів China NCAP отримали 4 зірки по безпеці. За словами Френка Джао, не дивлячись на те, що сьогодні це найбезпечніша модель китайського виробництва, всі експортні автомобілі Geely в обов'язковому порядку будуть проходити ще й тести EuroNCAP.

   

    Заводи в Ланжоу і Сянгані
   Візитною карткою заводу в Ланжоу є автомобіль Geely Free Fleet. Це перший автомобіль, який почав продаватися за кордоном. Виробничий комплекс розташований в індустріальній зоні біля міжнародного аеропорту, який з'єднує 30 великих міст континенту. Площа виробництва складає 683 000 м2 і має три лінії виробництва: зварювальну, фарбувальну і завершальну. Головним продуктом виробництва в Сянгані є Geely МК. Саме таким компанія бачить автомобіль майбутнього. Сянганського підрозділ знаходиться в економічній зоні Сянгана - Джіухуа в провінції Хунань, у 60 кілометрах від аеропорту Чанша Хуангуа. Виробництво займає площу в 373 000 м2.

     Будівництво комплексу почалося в березні 2006 року, а в грудні завод був готовий до експлуатації. Автоскладальний завод Hunan Geely Automobile Parts Co в Сянгані - гордість керівництва концерну. Незважаючи на рекордні терміни будівництва підприємство успішно пройшло міжнародну сертифікацію ISO 9001 і 3С і навіть встигло стати «Самим високотехнологічним» і «Самим зеленим» підприємством галузі в Китаї. Продуктивність заводу - 50 тисяч автомобілів на рік, а проектна - 100 тисяч.

     Автосборка тут здійснюється на кращих швейцарських, німецьких і японських лініях. Роботи з нелюдською точністю збирають на конвеєрі заводу і флагман модельного ряду Geely - автомобіль FC, презентація якого в Україні відбулася на автовиставці Kyiv Automotive Show 2008. А великовузлове складання Geely FC здійснюється на заводі КрАСЗ у Кременчуці. Крім цього на автопідприємстві в Сянгані будуть робити мотори, трансмісії, комплектуючі, відкриється дослідний центр автомобільної електроніки. На території підприємства є власний невеликий тестовий полігон.

   

    Заводи в Ліка і Нінгбо
   На сході від Жеджанга в місті Ліка у 2002 році був побудований ще один завод Geely Group. Цей комплекс є найбільшим серед виробничих потужностей компанії і займає 1,84 мільйона квадратних метрів, а площа виробничої зони становить 1,02 мільйона квадратних метрів. Тут випускають переважно Geely МК. На заводі Geely в Нінгбо, який займає 764 м2, немає прохідної з вертушкою, як прийнято у нас. Зате вхід на підприємство охороняють два солдати, але ворота відкриті, а пропуск ніхто не перевіряє. На заводі збирають автомобілі, двигуни, коробки передач. З 2000 року почалася збірка Geely Free Fleet і Geely FC. Не забута і малолітражка Geely CK.

     На заводі використовуються маніпулятор шведської фірми ABB, японські штампувальні преси фірми Fuji. За словами директора автозаводу і віце-президент Geely Automobile незабаром в лінійці Geely з'являться позашляховики, мінівени, пікапи і навіть представницькі седани. Безпечні, комфортні та сучасні машини. Для них у Geely готові мотори з безпосереднім уприскуванням, коробки передач з двома зчепленнями, гібридна силова установка і навіть бензиновий двигун із запалюванням від стиснення (аналог мерседесовского DiesOtto).

      Завод у Шанхаї
 Компанія Geely Group і британська компанія British Manganese Bronze Holding Compani створили в Шанхаї спільне підприємство з виробництва відомих у всьому світі класичних таксі. Підписано угоду про спільне будівництво в Шанхаї заводу з випуску лондонських «чорних кебів». Передбачається, що в підприємство будуть вкладені інвестиції у розмірі майже 100 мільйонів доларів, при цьому частка британців складе 38 відсотків. Планується випускати в Китаї 20 000 кебів на рік (у Великобританії збирається 2,5 тисячі машин на рік).

   

     Geely розповсюдив перші зображення концептуального автомобіля під назвою Englon TXN, який у найближчому майбутньому повинен прийти на зміну знаменитим лондонським «чорним кебам». Виробництво кузовів і шасі для китайських кебів буде переведено із заводу в Ковентрі на підприємство в Китаї.




      Навчальні заклади компанії
 Geely має мережу вищих навчальних закладів для свого персоналу (Beijing Geely University, Hainan Geely Sanya College, Zhejiang Automotive Engineering Institute), в які інвестувала декілька мільйонів юанів. У них навчається близько 40 000 студентів - майбутніх інженерів і висококваліфікованих робітників компанії. Завдяки своїм кадрам Geely отримала 417 патентів на розробки у сфері високих технологій (включаючи 42 патенти на винаходи). А на розробку нового автомобіля тут йде 100 мільйонів юанів (близько 15 мільйонів доларів) і 28-30 місяців. У той час як відомі європейські компанії витрачають на це близько 1 мільярда доларів.

   

    Geely - невідоме про відомого
 У Гетеборзі підписаний договір між американською Ford Motor і китайською Geely про продаж шведського виробника легкових автомобілів Volvo. Сума операції склала 1,8 млрд. доларів (у 1999 році Ford придбав шведського автовиробника за 6,5 млрд.).

     Geely має намір зберегти виробництво легкових автомобілів Volvo в Швеції та Бельгії, а також вивчає можливість їх збірки на новому заводі в Китаї. За попередніми даними потужність заводу (можливо в регіоні Пекіна) може скласти 300 тисяч автомобілів на рік, що дозволить збільшити продажі Volvo більш ніж у два рази. У рамках угоди Ford також зобов'язується передати Geely доступ до розробок і постачальникам Volvo. Нагадаємо, що компанія Volvo вже проводить свої автомобілі в Китаї на заводі Chongqing Ford Mazda Automobile (CFMA), що знаходиться в спільному володінні у місцевих бізнесменів, компаній Ford і Mazda. Там випускають седани S40 і S80.

      Довідка про компанію
 До 1992 р. компанія Geely (заснована 6 листопада 1986 р.) займалася нерухомістю і продавала оздоблювальні декоративні матеріали. Автомобільним бізнесом холдинг почав займатися з 1992 року, коли були встановлені партнерські відносини з японською компанією Honda і налагоджений ліцензійний випуск скутерів, легких мотоциклів і комплектуючих до них. У 1994-му Geely приступила до збірки мотоциклів під власною маркою. А в 1997-му році почалося виробництво автомобілів бренду Geely. Головний офіс компанії знаходиться в Шанхаї. Виробництво автомобілів зосереджене в містах Лінхай, Нінбо, Ліка, Шанхаї, Ланж, Сянгані. Автомобілі Geely виробляються в Україні, Росії та Індонезії. В даний час будується складальний комплекс за технологією SKD в місті Луньчао. Для реалізації свого головного завдання - «представити Geely світу» - Geely International Corporation (підрозділ холдингу) у 2003 році вперше вийшла зі своєю продукцією за межі Китаю.
   Починаючи з 2004 року, автомобілі марки Geely з'явилися на ринках країн Центральної Азії, Центральної та Південної Америки, а також Африки. У 2004 році компанія виробила 96 000 автомобілів, у 2005-му - 140 000, у 2006-му - 200 000. У 2010 році Geely планує виробити 1 млн автомобілів, а до 2015 року в компанії мають намір випускати 2,2 мільйона автомобілів 40-а моделей. І це не порожні амбіції, враховуючи, що сьогодні Geely вже випускає 30 моделей автомобілів. Близько двох третин вироблюваних автомобілів, компанія має намір експортувати.

   

   Сьогодні успішний автобізнес холдинг веде, в цілому, з 50 країнами світу, серед яких США, Росія, Україна, країни Північної і Західної Європи та Південно-Східної Азії.

 

Докладніше про Geely в Україну


Статьи похожей тематики:

  • У корпорації «АІС» розповіли про перспективи розвитку мазкі Geely в Україні
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • Прем&
  • Огляд мотопроізводітелей СНД. Хто і скільки випустив за 2005 рік
  • Підсумки виробництва мототехніки в СНД за 2005 рік
  • Китайський FAW має намір стати лідером на ринку самоскидів
  • Як роблять Chery
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Як роблять IVECO
  • Як роблять Great Wall. Репортаж із заводу легкових автомобілів
  • Geely показала нове покоління лондонських кебів
  • Чи варто купувати китайський скутер
  • Економічний звіт Skoda Auto за 2003 рік
  • Nissan представив серійний електромобіль Leaf. Подробиці


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.