05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Як роблять KIA в Словаччині. Репортаж із заводу

Ми були заздалегідь чули про небувалі технологіях на новенькому заводі KIA Motors у Словаччині. Крім того, нам вже доводилося бачити і більш нові підприємства. Але те, що ми побачили в словацькій Жиліні, перевершило всі очікування.
 Побачивши весь технологічний процес, тепер стає зрозумілим, чому з появою моделі Cee'd, KIA зробила такий прорив, впритул наблизившись до європейських та японських конкурентів.
 Та й чи потрібно тепер згадувати про походження авто, коли KIA Cee'd на 70% вже європейський автомобіль і випускається в Європі.
І 7-річна гарантія, яку KIA дає на свої автомобілі, ми вже не сприймаємо як рекламний трюк. Вони дійсно впевнені в якості своїх авто, і ось чому ...   Чому Словаччина?

 KIA Motors ще на початку 2000-х прийняла рішення будувати завод в Європі, щоб зміцнити свої позиції на 2-ом ринку у світі. Залишалося лише вирішити в якій країні будувати. Емісари KIA стали їздити по різних країнах Євросоюзу і схилялися більше до Польщі, Чехії чи Угорщині. Словацькі власті дізналися про плани KIA одними з останніх, буквально напередодні тендера. Є навіть легенда, що словацький прем'єр змусив всю ніч напередодні презентації всі профільне міністерство готувати обгрунтування. І словаки перемогли.
 Вони не просто перемогли, а отримали 1 млрд. євро інвестицій, один з найкращих автозаводів в Європі, 2740 робочих місць, великі відрахування до бюджету, освіта і соцзабезпечення для депресивного регіону. Якщо до цього додати, що KIA Motors Slovakia стала 5-им за величиною підприємством в країні і найбільшим у регіоні Жиліни, а завод здатний випускати 300 тис. автомобілів, то стає зрозумілим, що словаки отримали «курку» несучу «золоті яйця».

 Нагадаємо, що в Словаччині також розташований сучасний завод Volkswagen, де випускають кузова Volkswagen Touareg, Audi Q7 і Porsche Cayenne. Ось такий тепер у маленькій країні (число жителів всього 5,8 млн.) автопром, створений за останні 10 років.

 Як же словакам вдалося залучити на свою територію такі підприємства? Керівник прес-служби KIA Motors Slovakia Душан Дворак нам повідав, що словацька влада були дуже зацікавлені в залученні інвестора. Йому передали 166 га землі для будівництва, за рахунок держави підвели комунікації до будмайданчика, створили навколишнє інфраструктуру, звільнили від багатьох податків до моменту отримання прибутку, виділили гранти на навчання персоналу.
   На додаток, в Жиліні на той час був кваліфікований персонал і дуже високий рівень безробіття, вже готова мережа постачальників комплектуючих. Але вирішальне значення на вибір KIA зробило саме Уряд, яке гарантувало всіляку підтримку. І в 2004 році KIA Motors прийшла в Жиліна.  Вже влітку 2006 року перші автомобілі почали сходити з конвеєра новенького заводу.

  Завод KIA Motors Slovakia

 Сьогодні завод KIA - це повномасштабне виробництво, яке складається з штампового, зварювального, фарбувального і складального виробництв автомобілів, заводу двигунів і логістичного терміналу на 7 тис. автомобілів. Для повного комплексу тут не вистачає тільки заводу з виробництва коробок передач, які приходять із сусідньої Чехії з заводу Hyundai. Проектна потужність підприємства - 300 тис. автомобілів і 300 тис. двигунів на рік.

 У Словаччині зараз випускають KIA Cee'd з трьома типами кузовів, кросовери KIA Sportage і Hyundai ix35 (спадкоємець Hyundai Tucson). У 2010 році на конвеєрі з'явиться нове покоління Sportage. У глобальній стратегії Hyundai-KIA заводу в Жиліні відведена роль європейського виробника автомобілів C-класу і компактних кросоверів, тому в найближчі роки тут планують розширити число моделей, що випускаються. Обладнання дозволяє одночасно виготовляти 8 різних кузовів.

 Не дивлячись на кризу KIA продовжує нарощувати потужності. У 2010 році заплановано будівництво додаткового моторного виробництва на 150 тис. двигунів, з тим щоб збільшити потужності до 450 тис. двигунів на рік. Нове виробництво обійдеться в 110 млн. євро. Душан Дворак відзначає, що і в цьому проекті словацький уряд продовжує підтримувати KIA Motors і надасть податкові канікули до 2011 року, коли новий комплекс вийде на рівень рентабельності.    

  Виробництво

 Завод KIA Motors випускає автомобілі починаючи з листа металу. Корпуси заводу займають 16 га.
 Виробництво працює, що називається з коліс, тому запаси листового прокату тут тільки оперативні. Постачальники - Arcelor, Krupp.

 Зате сток оснащення і штампів вражає. Після того, як на лінії отштампуют партію необхідної деталі, штампи повертають на склад, де їх оглядають і готують для нового циклу.

 Саме ж пресове виробництво укомплектовано двома роботизованими лініями, найпотужнішими пресами Hyundai.

 Відразу звертає увагу, що в цеху безпосередньо у пресів працює дуже мало людей. Виробництво максимально автоматизовано і люди лише дивляться за системами керування роботами, та складують готові деталі. Всього тут працює 90 чол.  

 Деталі проходять контроль на оптичній 3D апаратурі і при виявленні відхилень, знімаються з конвеєра.

  Зварювальне виробництво - взагалі царство роботів (313 штук). На автоматизованих лініях все повністю віддано на відкуп штучного інтелекту. За склом такт від такту роботи методично і ретельно проварюють задані точки. Ніяких збоїв, жодних емоцій, навіть спалахи наших фотокамер їх не відволікають.

 Але люди тут теж є (110 чол). Їх завдання лише у контролі за програмним забезпеченням. Навіть важко уявити, якої кваліфікації повинні тут працювати фахівці, щоб в змозі управляти таким могутнім штучним інтелектом.

 Дивлячись на зварювальне виробництво, мимоволі згадуєш фантастичні фільми «Я робот» і запитуєш себе: «Невже людство приречене?». Але на відміну від голлівудських стрічок, роботи з KIA Motors не виявляють жодного бажання до бунту - їх завдання монотонно робити свою щоденну роботу. І вони з нею прекрасно справляються, навіть «Полонез Огінського» по закінченню циклу грають. Фантастика!

 Готовий кузов далі вступає в малярське виробництво , де довжина конвеєра становить 7,5 км (!). Тут також орудують роботи, які готують, фарбують, полірують і контролюють кузова. Пославшись на особливий протизапорошений режим, словаки нас туди не пустили.

 Але й без «малярки» вражень вистачало. До того ж попереду ще був складальний цех. Здавалося, що може бути незвичайного в збірці автомобілів на конвеєрі? Десятки разів нам вже доводилося бачити такі виробництва й вони мало відрізнялися один від одного. Але і в такому консервативному справі корейці зуміли максимально автоматизувати та покращити процес.

 Зрозуміло, вклейка стекол, і установка приладових панелей тут віддана на відкуп роботам. При цьому, по конвеєру упереміш рухаються різні моделі: KIA Cee'd, KIA Sportage, Hyundai Ix35. Робот ніколи не помиляється, і в один момент точно встановлює «приборку» в акурат на посадочні місця, і само собою потрібної комплектації.

 Система управління виробництвом і подачі комплектуючий на заводі KIA - одна з найкращих у світі.

 Ще нас просто вразив рівень оснащення і пристосувань. Така непроста процедура, як «весілля» - стикування кузова, двигуна, підвісок, завдяки унікальному пневмоконвейеру, проводиться в лічені секунди.

 Кріплення тяг підвіски і амортизаторів також максимально полегшене для персоналу, який под'ежает на спеціальному візку під кожен автомобіль.

 Після складання, автомобіль проходить обов'язковий контроль на вимірювальних комплексах і відправляється в тестовий 5-кілометровий пробіг по полігону.

  Моторне виробництво

  Моторне виробництво у Словаччині випускає бензинові двигуни 1,4 л і 1,6 л, а також дизелі 1,6 л і 2,0 л.

 Проектна потужність - 300 тис. двигунів на рік. Але корейці вже в наступному році мають намір збільшити потужність до 450 тис. моторів. 300 тис. буде залишатися для потреб KIA Motors Slovakia, а 150 тис. будуть відправляти до Чехії на завод Hyundai.

У моторному виробництві ступінь участі людини вже більше, так як на конвеєрі вести комплектацію двигуна поки в стані тільки людина. Але при обробці головок блоку і блоку циліндрів роботизовані лінії також представлені.





 Це дає високу точність обробки заготовок і ідеальні посадочні розміри.

 Моторне виробництво працює в чіткій кооперації з постачальниками, окремі з яких навіть мають свої виробничі ділянки в Жиліні.



  Якість

 Високий ступінь автоматизації виробництва (понад 400 роботів і автоматизованих комплексів), вхідний і вихідний контроль, дозволяють KIA гарантувати високу якість. Головне, щоб конструкція тієї чи іншої деталі відповідала заявленому режиму роботи. Іншими словами, якщо і трапляються поломки, то це швидше питання до інжинірингу, ніж до якості виробництва.

 На такому високоточному обладнанні KIA вже сьогодні може гарантувати найвищий в Європі рівень - 7 років гарантії. У KIA Motors нас запевнили, що це не рекламний трюк, а дійсно прорахований крок, який дозволив зробити новий і дуже дорогий завод. Сумарні інвестиції в завод в Жиліні вже склали 1 млрд євро.

 

Перспективи

   Поки завод ще не вийшов на обсяг виробництва в 300 тис. автомобілів в рік і в 2009 році випустить лише 150 тис. автомобілів. Але це наслідки кризи, і в KIA не сумніваються в затребуваності їх нових моделей. На конвеєрі ми вже бачили оновлений KIA Cee'd, новий Hyundai ix35, виробництво якого вирішено перенести на словацьку завод. У середині 2010 року на конвеєр встане і новий Sportage.

 Всі три автомобілі - будуть ключовими для підкорення європейського ринку, вони вже на рівних можуть конкурувати з іменитими конкурентами. Залишилося лише донести новий рівень якості KIA-Hyundai споживачам.

 Але якщо розпещені європейці ще зважують, то в Україну KIA - вже № 3 на ринку, пропустивши вперед лише Hyundai і Lada. До речі, у Словаччині Kia Cee'd відібрав лідерство у багаторічного незмінного фаворита Skoda Octavia.



  P.S.
 Побувавши на заводі KIA Slovakia, виразно відчуваєш, що Україні та її автопром безнадійно відстав. Поки ми боролися за право збирати на своїй території застарілі моделі авто, інші країни надійшли куди прагматичніше - вони залучили передові технології до себе. Навколо Україні виросли новітні підприємства наступного покоління в Росії, Угорщини, Словаччини, Чехії, Польщі ... список можна продовжувати.
 Україні ж просто втрачає час і інтерес інвесторів. Скільки ще протримається наше виробництво на радянських фрезерних і токарних верстатах у неопалюваних корпусах?
Що буде коли постаріють кваліфіковані робітники, інженери, програмісти?
Де нові технології, хто готує нові кадри?

 Якщо найближчим часом держава не почне розвивати новий, сучасний автопром, такий як у Словаччині, Україні перетвориться просто в велику країну споживання. А в країні де немає свого автопрому, немає і своїх Автоновини ...  



 Деталі. і фото AUTO-Consulting

 Київ-Жиліна-Київ

 Редакція дякує за допомогу в організації поїздки офіційного дистриб'ютора KIA Motors в Україні - компанію «Фалькон Авто» і «Клуб автожурналістів Україна».  

Детальніше про KIA в Україну


Статьи похожей тематики:

  • Як роблять запорізький ZAZ Lanos
  • Яким ЗАЗ підійшов до кризи
  • Як роблять IVECO
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Прем&
  • Як роблять польський Daewoo Lanos
  • Тест-драйв Hyundai ix35: Кросовер для покоління «IX»
  • Як роблять Great Wall. Репортаж із заводу легкових автомобілів
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Тест-драйв Opel Astra J. Flex-авто
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Тест-драйв Hyundai Tucson: Вхідний квиток в сегмент позашляховиків
  • В Україні з&
  • Як роблять «ГАЗелі»
  • Новий кросовер Audi Q5 з&




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.