05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Які рішення знайшли автовиробники на конференції «AutoPROm.UA-2009»?

27 жовтня в Києві пройшла друга міжнародна конференція «AutoPROm.UA-2009», в якій взяли участь провідні українські та світові автовиробники, представники міністерств, народні депутати та експерти.
 Метою конференції став пошук виходу з кризи для українського автопрому, який у 2009 році «зменшив обороти» на 84%. Учасники спробували оцінити причини ситуації, що склалася, консолідували світовий досвід боротьби з кризою і намагалися знайти ефективні рішення. Щоб розширити кругозір, на конференцію спеціально запросили американського експерта, консультанта топ-менеджерів ЄБРР, Citibank, Nissan, Renault, - Грема Мекстон.
 Про що ж вдалося домовитися?  Відкриваючи конференцію, президент асоціації «Укравтопром» Михайло Резнік констатував невтішну статистику. За 9 місяців 2009 року виробництво впало на 84% з 361 989 одиниць до 58 956. Україна сповзає в кризовий період початку 90-Х.
 «Це і є дно? Ми вже пройшли нижню точку спаду? »- Запитував аудиторію Михайло Рєзнік.



   У свою чергу американський аналітик Грем Мекстон змалював картину події кризи. На його думку, криза була цілком очікуваним, тому що подібні явища вже були у світовій економіці. Як приклад Мекстон призводить графік спаду часів «Великої депресії» 1929 року. Йому передував зростання протягом 10 років. Наступні цикли кризи також були цілком прогнозованими. Для експертів не став несподіванкою і нинішній спад, але із-за не зовсім своєчасних дій американської адміністрації, нинішня криза просто «консервували» в часі, хоча цей «бульбашка» мала луснути ще раніше.

 Серед фундаментальних причин нинішньої кризи Мекстон бачить непомірне споживання товарів у США.
 «Американці жили не посредствам. Якщо в 70-ті роки вони ще відкладали до 10% свого доходу, то в 2000-х роках вже повністю жили у борг. Мої знайомі купували в кредит будинку, 4 машини, 8 пар джинсів на рік. А американська економіка - це 25% світової, ось таке споживання і викликало зростання в усьому світі. В один момент все припинилося і почався спад.

 Американці набрали в кредит стільки, що навіть якщо вони все продадуть, то не розрахуються з боргами. А ще йде постійне зростання безробіття. Втративши роботу, американець перестає платити кредити і далі йде ланцюгова реакція.

Нинішній "міхур» мала луснути ще після 2000 року, але він ріс ще 6 років і став найбільшим за всю історію економіки. "- резюмує Грем Мекстон.

 Автомобільний ринок теж став частиною цього «бульбашки». Автомобілів споживали набагато більше і ринок зростав. Але вже зараз відбувся спад на 23%. На думку Мекстон, світовий ринок зможе повернутися до показників 2007 року тільки до 2020 року.

 Крім того, автовиробники занадто захопилися зростанням і випускали 1500 різних моделей (у 80-х роках лише 1000), стали займатися непрофільними бізнесами, кредитуванням і т.п.

 Що ж потрібно робити? Грем Мекстон вважає, що Україні потрібно відповісти на питання: «Яку автопромисловість ви хочете створити у себе?». Або це категорія ключових країн, що володіють усіма сучасними технологіями в автобудуванні (Німеччина, США, Японія, Південна Корея, Італія, Франція), або категорія периферійних країн, де просто є автоскладальні заводи (Іспанія, Португалія, Бразилія і т.п.). Є є унікальні країни, де хочуть мати свій автомобіль і створюють його самостійно (Китай, Індія, Росія, Іран), але на думку Мекстон - це не шлях Україні.
      Ви повинні сконцентруватися на одному бренді, а не випускати багато моделей. І ви повинні знайти свою нішу, наприклад, як Таїланд випускає пікапи. Якщо ви її знайдете, то повинен бути протекціонізм, підтримка від держави. Навіть не дивлячись на те, що я економіст-ринковик і я проти протекціонізму, але це потрібно робити. Якщо у вас не буде політики виробництва, то рано чи пізно ви станете просто країною для дистрибуції авто. Щоб іти вперед треба приймати рішення. - резюмував Мекстон.

Віце-президент Chery Automotive Жоу Бірен змалював місце його компанії на китайському ринку.
 Китай став № 1 у світі. З 2000 року продажі збільшилися в 6 разів до 12 млн. авто на рік. У 2009 році Chery випустить 500 тис. автомобілів і 50% їх піде на експорт.
«Ми багато інвестували у виробництво, дизайн, розробку нових двигунів і моделей, інженірінг. І це зробило нас сильнішими »- говорить віце-президент Chery.

України - дуже важливий ринок для Chery і Жоу Бірен підкреслив, що його компанія зараз думає як ще більше розвинути співпрацю з« УкрАвто »і ЗАЗ.  Вислухавши іноземних гостей українські автовиробники стали шукати шляхи виходу з кризи.

  Віце-президент «Укравто» Олег Папашев:
За промисловістю стоять люди. У 2008 році на автопром так чи інакше працювало 85 тис. осіб. Зараз в кращому випадку 36 тис. У порівнянні з минулим роком в 5 разів скоротилася частка автопрому у ВВП, а це і відрахування до бюджету і т.п.
 Так, ми вже в СОТ. У нас рівні умови для всіх учасників. Але тепер потрібно робити, щоб і наше виробництво було в рівних умовах з іноземними компаніями.
 Потрібно негайно робити Україні інвестиційно-привабливою.





      Президент корпорації «Богдан» Олег Свинарчук:
 Ніхто не очікував, що буде така криза, що буде падіння виробництва до 90%. Але у нас є чіткий план і хочеться сподіватися, що нам вдасться пройти крізь ці труднощі.
 Ми проінвестували в виробництва більше $ 450 млн. Зараз для виживання нам необхідна державна політика підтримки автопрому, як свого часу була програма НЕП. Україні потрібно ще багато чого зробити, щоб стати рівноправним виробником автомобілів, створювати не лише виробництва авто, але і комплектуючих. Адже зараз у нас жодної вертикально інтегрованої компанії.  А відповідаючи на питання, до якої групи країн віднести Україні, хочеться, щоб вона потрапила в категорію впливових держав, з власним автопромом.

  Президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко:
 Вихід з кризи я бачу у підтримці держави. Повинні з'явитися муніципальні транспортні компанії, що купують українську техніку.
 Крім того, пора приділяти увагу і підготовці кадрів. Сьогодні вже немає фахівців для роботи в автопромі. А середній вік кваліфікованих токарів, фрезерувальників - 50 років. На підготовку нових фахівців підуть роки і ми повинні вже зараз займатися підготовкою кадрів.







  Глава правління ЗАТ «ЗАЗ» Микола Євдокименко
 Автовиробництву в Україні - бути.
 А що потрібно зробити? Я б у першу чергу повернув на ринок споживкредитування з урахуванням нинішніх реалій. Крім того, потрібна чітка програма підтримки автопрому. Для того, щоб бути конкурентоспроможною, Україні потрібні виробники сучасних комплектуючих. А щоб вони з'явилися треба міняти інвестиційні умови.





  Голова наглядової ради ЗАТ «Єврокар» Олег Боярин
 Я сподіваюся, що український автопром має шанс зберегтися. Але без реальної підтримки від держави ми нічого не зможемо зробити. Ні одна економіка не зможе вижити без відновлення виробництва.
 В іншому випадку ми будемо годувати іноземних робітників. Потрібно зробити умови для інвестування, хоча б не гірше, ніж у Польщі, Угорщині, Словаччині. Що ж до «Єврокару», то не дивлячись на кризу ми в 2009 році інвестуємо 120 млн. у виробництво. Але вижити без державної підтримки автопром не зможе.





  Глава парламентського комітету Наталія Королевська:

 Потрібно, щоб український автопром займав хоча б 70-80% внутрішнього ринку, щоб він приносив 10% ВВП. Так, автопром має в Парламенті лобістську групу, є розуміння і в Уряді. Але без державного протекціонізам автопром не виживе. Потрібна чітка і зрозуміла Програма розвитку автопрому.
 Сьогодні при обмеженому ресурсі, ми повинні закуповувати автомобілі за державні гроші тільки у внутрішніх виробників і ефективно витрачати свої кошти. Потрібні стимули для розвитку виробництва. Давайте створимо податкові канікули, давайте дамо їм можливість реінвестувати прибуток. Зрозуміло, що і споживкредитування - це аксіома для українського автопрому.
 Зараз напрацьовуються законопроекти, які проходять узгодження в комітетах і відомствах. У них містяться реальна підтримка цієї важливої галузі.

  Почесний президент "Укравто» Таріел Васадзе

Починаючи з 2005 року ми не отримували імпульсів для розвитку індустрії, навпаки, автопром отримав цілий ряд шокових моментів.

 У 2005 році були достроково скасовано пільги в рамках закону «Про стимулювання ...».
 У 2008 році ми вступаємо в СОТ в середині бюджетного року і автопром не отримав жодного перехідного періоду. Такі держави як Туреччина, Китай мали перехідні періоди тривалістю в роки. Ми ж відкрили кордони відразу. Я вважаю, що це була економічна диверсія.
 У вересні 2008 року - світова криза. Як наслідок - девальвація гривні і повністю убитий споживач. Зникло повністю кредитування.
 У результаті, частка автопрому знизилася з 3,6% ВВП до 0,75% ВВП. З 85 тис. працюючих у галузі зараз залишилося 36 тис. чоловік і ті зараз під загрозою.

 Країна має право захищати свій ринок, коли в неї негативний платіжний баланс. Ми зібралися і звернулися до Президента, виклали свої аргументи. Він начебто нас зрозумів і обіцяв допомогти. Верховна Рада приймає закон, а Президент його ветує.
 Подолали вето Президента, але тут втрутився Конституційний Суд. У результаті надбавка 13% до мита на імпортні автомобілі проіснувала всього 6 місяців. Ефект не встиг проявитися.

 Тепер подивимося як діяли в інших країнах. Більше $ 1 трлн. було направлено на допомогу автомобільному сектору. Вони навіть не соромляться порушувати норми СОТ. У США прямо записали, закуповувати тільки автомобілі американського виробництва.

 У Європі формально немає ніяких порушень, була підтримка споживачам. Але ж в ЄС 90% автомобілів і виробляються на території Євросоюзу. Це ж тільки їх виробництво.
 В Україні застосовувати аналогічну програму не доцільно. По-перше, у нас 85% автомобілів на ринку - імпортні і майже всі кошти підуть за кордон. По-друге, бюджет просто не потягне зараз таку програму.  Потрібен інший підхід.
 А тепер давайте подивимося на кредити. В Україні можна взяти кредит під 30%. У Європі - під 2-3-4%. Порівняйте цифри 30% і 4%. Є різниця?

 Тому ми будемо наполягати, щоб приймалися закони.
 Ми будемо просити, щоб великі кредити були реструктуризовані.
 Ми будемо домагатися, щоб обладнання не обкладалося такими високими податками. І тоді, ми будемо розвивати виробництво.


 Деталі. AUTO-Consulting





Статьи похожей тематики:

  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Автовиробники сформулювали свої побажання до влади
  • Як розшифровуються «круті» номери
  • Хто їздить на "крутих" номерах. Таблиця розшифровки
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Чи є світло в кінці тунелю? Топ-менеджери автобізнесу виробляли антикризові ...
  • Реванш. Як приймали Закон № 2351-1
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • Тест-драйв: Chery Elara vs Chevrolet Lacetti
  • Які повноваження потребує ДАІ від Верховної Ради
  • Які повноваження будуть в обновленого ДАІ. Короткий аналіз нововведень
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.