05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Як буде виживати черкаський завод «Богдан» у кризу. Репортаж із заводу

Рік тому AUTO-Consulting довелося побувати на урочистій процедурі відкриття черкаського заводу «Богдан». Це була епохальна подія: вперше після ЗАЗу, в Україні побудували завод з повномасштабного виробництва, та й ще який завод! На церемонії було багато гостей, в тому числі і Президент України Віктор Ющенко. Він тоді сказав одну фразу, яка нам чомусь запам'яталася: «Ми зараз присутня при зародженні нової марки українського автомобіля».
 І ось минув рік і AUTO-Consulting знову на черкаському заводі. Вже знайомі корпусу, витримані в корпоративних сріблясто-зелених кольорах, та ж алея після прохідної, але на заводі вже робоча обстановка. Пройдемося по цехах ...      Завод «Богдан» обійшовся однойменної корпорації більш ніж $ 330 млн., а його будівництво зайняло біліше 2 років. Але зате "Богдан" отримала підприємство, з виробничою потужністю для повномасштабного виробництва 120 тис. автомобілів. У перспективі її можуть збільшити до 150 тис. на рік.
 У Черкасах вийшов універсальний завод, здатний випускати автомобілі В, С і С-Hight класів, а також компактні позашляховики.

 Завод «Богдан» будували з урахуванням сучасного досвіду в автомобілебудуванні. Це в класичному розумінні автоскладальний завод, який включає в себе цех зварювання, малярний цех і складальний конвеєр.
 На підприємство надходять комплектуючі в упакованих контейнерах. У Черкасах їх сортують, знімають захисну упаковку і готують деталі до постачання на відповідний пост.


  Цех зварювання

Цех зварювання на «Богдані» організований за стапельному принципом. Штамповані деталі, які надходять з Росії і Південної Кореї, тут з'єднують в автомобільні кузова. Зварювання ведеться на двох окремих конвеєрних ділянках.

 Під час нашого візиту активно працювали на ділянці зварювання ВАЗівських кузовів - робили «одинадцятий».

Принцип організації цієї ділянки дозволяє швидко переналагодити лінію на інший кузов, змінивши лише оснащення. Всі роботи виконуються вручну, що для ліній з малою продуктивністю - це цілком звичайне явище.

 Головний процес відбувається в зварювальному кондуктора, де формується остаточна геометрія кузова.

 Після зварювального цеху готовий кузов подається в малярний цех, розташований в сусідньому корпусі.

  "Малярка"

   Малярське виробництво в Черкасах - предмет особливої гордості. Його комплектувала і готувала до серійного виробництва німецька фірма Eisenmann, притому ключовою вимогою була саме універсальність даного цеху.

 «Голий» кузов, спершу, проходить підготовку до наступних операцій, потім надходить у ванну для нанесення захисного покриття методом катафорезу. Весь процес занурення повністю автоматизований.

 На наступному етапі кузова грунтують, і вони надходять в камеру для фарбування. Безпосередньо первинне нанесення фарби здійснюють роботи, за допомогою обертових форсунок-розпилювачів. Вручну потім вже дофарбовувати важкодоступні місця.





 Лінія дозволяє фарбувати в 10 різних квітів, як пастельних, так і металізованих відтінків. Показово, що процес зміни кольору відбувається автоматично, по команді з системи управління виробництвом.




   Далі кузов відправляється в камеру сушіння, звідки він виходить вже готовим до подальших операціях.

 На завершальному етапі кузов проходить лінію з нанесення захисних мастик (їх наносять вручну. Прим. Ред.) І фінішну поліровку.

  Збірка

Лінія складання розташована в сусідньому будинку і представляє з себе комбінований підвісний і підлоговий конвеєр.

 Тут від поста до поста ведеться комплектація кузова іншими деталями. Поки майже всі комплектуючі тут - імпортні, хоча вже зустрічаються українські «замінники». Але шини, які ми побачили, були теж російського виробництва? За словами керівництва, зараз частка української доданої вартості у виробництві досягає 25%. Її планують довести до 51%, що дасть можливість постачати автомобілі черкаського виробництва на експорт.

 Завод досить швидко зможе досягти 51%, якщо почне посилено впроваджувати українські комплектуючі. Інше питання, що у нас не так багато виробників якісних автоагрегатів, та й ціни у них часом вище російських аналогів.

 Але в Черкасах вже взяли курс на локалізацію, і в постачальників є можливість розширити ринок збуту. Сам «Богдан» не планує входити в бізнес виробництва комплектуючих, вважаючи за краще сконцентрувати зусилля на класичному автоскладальному виробництві та дистрибуції автомобілів.

 На фінальному етапі, готовий автомобіль заправляють експлуатаційними рідинами, налаштовують на стендах і відправляють в зону остаточної здачі. Ось, коротко, такий шлях створення автомобіля на черкаському заводі «Богдан».

  Спостереження з боку

 Журналістам AUTO-Consulting довелося побувати на багатьох автомобілебудівних підприємствах, на окремих - по кілька разів. Ми спробували зіставити побачене, з тим, як ті ж самі процеси організовані на інших підприємствах.

 Завод «Богдан» на сьогодні найновіший в Україну, укомплектований новим обладнанням провідних фірм світу. Але автомобілебудування - це не тільки «залізо», це ще й кваліфіковані кадри і рішення по організації технологічного процесу.
 У Черкасах ніколи не було автопрому і, відповідно, не було готових кадрів, які пройшли школу інших підприємств. У перший час завод відчував великі труднощі з пошуком фахівців, їх запрошували з інших регіонів, шукали по всюди.
 Зараз основний «кістяк» сформований і настав час впровадження новацій в організацію виробництва. Чим швидше «Богдан» пройде цей етап, тим швидше він знайде своє «обличчя» в автомобільному виробництві.

Стратегія на майбутнє

 Ситуація, яка склалася на ринку в 2009 році, сильно загальмувала початкові плани. Зараз їх краще і не згадувати. Навесні завод взагалі зупинився, даючи можливість дилерській мережі розпродати складські запаси. У травні і червні «Богдан» вже активно працював і випустив по 2 тис. автомобілів, є оптимістичні плани і на липень, але ... З початку роботи (червень 2008 року) завод «Богдан» випустив 51113 авто, з них 45 тис. на період червень-грудень 2008 року, а лише 6 тис. з початку 2009-го. За словами президента корпорації «Богдан» до кінця року в Черкасах випустять близько 16 тис. авто, більше просто не споживе український ринок. Керівництву довелося «різати» чисельність персоналу, скорочуючи тільки-тільки навчених фахівців. Якщо до кінця 2008 року на заводі працювало 3300 чоловік, то зараз вже 1800.

 «Богдан» виявився «затиснутий» рамками Україні, де спад ринку досяг 74%. Якщо за попередніми прогнозами корпорації «Богдан», в 2009 році в Україні повинне було продаватися ... до 900 тис. авто, то реалії, які озвучує пан Свинарчук - 120-150 тис. автомобілів. Відзначимо і той факт, що на такий обсяг в Україні вже є 2 заводи потужністю по 120 тис. кожен, і ще 2 складальних підприємства. Вихід на «Богдані» бачать тільки в експортних поставках. Але й тут є свої нюанси.

 Зараз черкаський «Богдан» освоїв виробництво ВАЗ-2110 і ВАЗ-2111. Крім того, в його активі і Hyundai Tucson, а восени розпочнеться виробництво Hyundai Elantra XD.

 За словами топ-менеджменту, вже є домовленості з АвтоВАЗом, про можливість поставок «десяток» на ринок Росії та інших країн СНД. Корейські партнери поки такої згоди не дали, але переговори тривають.
 Великі плани у заводу на модель Hyundai Accent, повномасштабне виробництво якої заплановано на період до 2012 року.

 Але на «Богдані» чудово розуміють, що вести самостійну експортну політику вони зможуть, тільки маючи у своєму розпорядженні власним автомобілем. Зрозуміло, що сам по собі він не з'явиться, його доведеться створювати на базі вже освоєних. За цим, оперативну ставку «Богдан» робить на пікап на базі ВАЗ-2110. Такий автомобіль завод обіцяє показати вже у вересні і готовий швидко запустити його в серійне виробництво.

 Lada 2110 Pick-up - це буде перший крок заводу до власного автомобіля. Ведуться розробки і інших незвичайних автомобілів, зокрема cross-універсала Lada-111.

 Ці дії дозволять заводу вже в 2013 році вийти на проектну потужність, а до 2014 року випускати по 62 тис. ВАЗів та автомобілів на їхній базі, і така ж кількість Hyundai Accent, Elantra, Tucson. Поставляти ці автомобілі планують у Росію, Білорусь, Казахстан, Туркменістан, Вірменію та Грузію.

 На 2010 рік у Черкасах готуються випустити 42 тис. автомобілів, з яких 24 тис - ВАЗи і 18 тис. - Hyundai. Але такі плани вдасться реалізувати тільки в тому випадку, якщо буде «Богдан» «прорубає вікно на експорт».

 Деталі. і фото AUTO-Consulting

Як ще "Богдан" справляється з кризою


Статьи похожей тематики:

  • Яким ЗАЗ підійшов до кризи
  • Як роблять запорізький ZAZ Lanos
  • Як роблять IVECO
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Як роблять Great Wall. Репортаж із заводу легкових автомобілів
  • Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку
  • Як роблять польський Daewoo Lanos
  • Заводи, де роблять Ваші машини. Якість на ЗАЗі - це реально
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Як роблять Chery
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • В Україні випустили першу за всю історію іномарку. У Запоріжжі провели піло ...
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Як роблять KIA в Словаччині. Репортаж із заводу




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.