05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Автовиробники втрачають прибуток, але поки не говорять про збитки

В умовах фінансової кризи автокомпанії одна за одною знижують прогнози прибутку по поточному році. У четвер найбільший світовий виробник автомобілів, корпорація Toyota, оголосила про найбільш масштабному за останні 18 років скорочення прогнозованого прибутку, повідомляє інформагентство Bloomberg. У звіті Toyota йдеться, що чистий прибуток компанії до 31 березня 2009 року може скласти $ 5,6 млрд - це майже в 2 рази менше, ніж очікувалося раніше, і майже на третину нижче доходу в минулому році.  Причиною низьких продажів у компанії називають рекордно низькі продажі на автомобільних ринках. Головними ринками для компанії є Японія та США.По даними японської асоціації автомобільних дилерів, продажі автомобілів в країні впали до рекордно низької позначки, так низько вони не знижувалися з 1968 року, передає ІТАР-ТАРС. Тільки за жовтень споживачі купили 233,9 тис. автомобілів - на 13% менше, ніж рік тому. На третину скоротився попит на машини і в США. Тут показники впали до мінімуму за останні 25 років. А найбільш слабкими в жовтні були продажі в американського General Motors - світового лідера на авторинку за підсумками минулого року. Поки американський автоконцерн не опублікував прогнозу продажів за підсумками 2008 року.

       Однак, за визнанням одного з глав компанії, такого низького попиту у компанії не було на батьківщині з часів другої світової війни.

       Тим часом автовиробники всерйоз розраховують на підтримку місцевого уряду. З приходом демократів до влади в Америці ситуація на ринку може стати більш сприятливою. За словами президента американської асоціації автомобільних дилерів Коді Ласка, нова економічна політика США може істотно ускладнити діяльність імпортних брендів у країні, так як програма демократів з підтримки вітчизняної промисловості в числі іншого включає введення загороджувальних мит на імпорт автомобілів в США, пише Reuters.

     Про серйозні недоліки оголосили і в інших великих компаніях. На 66% знизив прогноз прибутку за підсумками фінансового року (закінчується 31 березня 2009 року) другий за величиною японський концерн Nissan, такі дані опублікував автомобільний портал Acars. Чистий прибуток Nissan Motor до 30 вересня скоротилася на 40,5% в порівнянні з минулим роком до $ 1,28 млрд. Про коригування своїх планів оголосили і в Honda. Тут зменшили свій прогноз чистого прибутку на 41% - до $ 5,2 млрд.

     Невтішно йдуть справи і в Європі.

         Незважаючи на досить великі продажі в Європі, автомобільний концерн BMW несподівано повідомив про серйозне зниження прогнозу доходів.

       Оперативна прибуток «баварців» у другому кварталі вже впала майже на 60% і склала 425 млн євро. А за підсумками року замість запланованих раніше 3,78 млрд євро виробник розраховує отримати лише 2,3 млрд, пише німецьке автомобільне видання Automobilwoche. Згідно конфіденційного звіту, який потрапив у розпорядження зарубіжного видання, приблизно 10% дилерів компанії знаходяться на межі банкрутства. «У зв'язку зі скороченням продажів за останні кілька місяців число нерозпроданих автомобілів на складах досягло рекордної відмітки», - цитує газета слова голови виробничої ради концерну Манфреда Шоха. Він також не виключив, що оптимізація витрат на підприємстві може призвести до скорочення зарплат його співробітників.

     Головний конкурент BMW, автоконцерн Daimler AG, також коригує свої очікування щодо прибутку в 2008 році з 7 млрд до 6 млрд євро, повідомляє MarketWatch. Про скорочення прогнозованого прибутку оголосили і у французькій компанії PSA Peugeot-Citroen, повідомляє Reuters. У третьому кварталі ця цифра може скласти лише половину від очікуваної. За перші шість місяців операційний прибуток французького альянсу склав 1,1 млрд євро.

 Однак у звітах автомобільних концернів поки не фігурують збитки, тому в прогнозах присутній стриманий оптимізм. Проте в Chrysler вже розуміють, що справа йде "на злив", а в інших компаніях поки лише говорять про збитки за 3 і абсолютно точно за 4 квартали. Але ще є шанс, що ситуація зміниться і справи підуть на лад. У цьому випадку запасу міцності автогігантів може вистачити для того, щоб витримати кризу. Якщо ж спад на ключових ринках продовжиться і далі, то автомобільний світ не дорахується багатьох іменитих брендів. Під загрозою вже Buick, Hummer, Mercury, Lincoln, Pontiac, не краще йдуть справи і в Європі, де з побоюванням дивляться на Alfa-Romeo, Lancia, Lotus, Saab, Jaguar, Land Rover, в Азії в зоні ризику Subaru, Mazda, Mitsubishi, Holden. Аналітики стверджують, що затяжна криза може стерти з "автомобільної карти" багато "ікони" з віковою історією. Піддані небезпечним впливам і великі компанії, хоча вони і не визнають цього.

 Всі експерти одностайні в думці, що після цієї кризи автопром буде абсолютно іншим, як це було під час нафтової кризи 70-х у США, після чого стався швидкий захід "романтичної епохи" 60-х і настала ера експансії азіатських виробників. Зараз у відносно сильному положенні знаходяться китайські та індійські автовиробники, які отримали сучасні технології, але не піддані поки глобалізаційним тенденціям. Якщо вони запропонують "рецепт оздоровлення", то зможуть розпочати глобальну експансію, як це робили в 70-ті 80-ті роки японські автоконцерни. Японці тоді запропонували "малолітражки" з невеликою витратою палива, протиставивши їх "мастодонтам" з бензиновими моторами V8. Китайські компанії зможуть швидко вийти на світові ринки з недорогими електромобілями, або з абсолютно новими технологіями, які економлять паливо.

 Цікаве рішення запропонувала індійська Tata, використавши енергію стисненого повітря для приводу автомобіля. Однак Tata не встигає запустити виробництво "бюджетного" автомобіля і занадто захопилася скупкою дорогих брендів. Маса китайських виробників, грунтуючись на держпідтримку, цілком має шанс почати експансію. У Китаї збудовано десятки новітніх автомобільних заводів, на яких вже працюють європейські менеджери. Скоро їх там буде ще більше.

 Головне, що після цієї кризи з'явиться автомобіль, який і стане прообразом авто першої половини XXI століття. Епоха бензиново-дизельних "саморушних колясок" досягла свого апогею і схоже закінчується. Людству потрібно новий транспортний засіб і нові ідеї.

 Деталі. AUTO-Consulting за матеріалами зарубіжної преси.


Статьи похожей тематики:

  • Тест-драйв: Alfa Romeo 159 TI - Кохання з першого погляду
  • Програма екстреної допомоги власникам Jaguar і Land Rover
  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • Які рішення знайшли автовиробники на конференції «AutoPROm.UA-2009»?
  • Прем&
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • У 2010 році BMW Group розраховує продати на 10% більше
  • Економічний звіт Skoda Auto за 2003 рік
  • Кращий квартал для BMW Group
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • В Італії та Франції зафіксували значні спади ринку
  • Яким буде автомобільний світ завтра
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.