05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Як роблять Great Wall. Репортаж із заводу легкових автомобілів

Китайський автопром розвивається семимильними кроками. Не встигли ми звикнути до назв китайських автомобілів і розібратися хто і що випускає, як китайські виробники кинулися освоювати нові і нові сегменти авторинку. Швидкість, з якою китайські виробники будують нові заводи і освоюють виробництво нових моделей просто вражає. Мова йде не про роки, а про місяці.
 Наприкінці жовтня в м. Баодін Great Wall презентував повністю нових завод, де будуть випускати легкові автомобілі. Кореспондент AUTO-Consulting відправився оцінити потенціал нового підприємства.  Про темпи розвитку Китаю ходять легенди, але в нас тепер є і власне уявлення. Рік тому ми жили в готелі, біля якої будувався величезний бізнес-центр, роботи тоді велися поверсі на 5-му. Через рік ми випадково проежалі повз того готелю. Бізнес-центр поверхів у 40 вже побудований і у всіх вікнах видно було клерки.
 Про будівництво заводу з виробництва легкових автомобілів на Great Wall задумали у 2005 році. У 2006 році вже був відомий модельних ряд, який будуть випускати в Баодін. І ось жовтні 2007 року ми їдемо на відкриття нового підприємства. Фантастика? Ні, просто в Китаї дуже швидко впроваджують бажання в реалії.

  Баодін

 Баодін - невелике містечко на півночі від Пекіна. За китайськими мірками - це досить провінційний малий містечка. З Пекіна сюди веде прекрасний автобан. Місто зустрічає нас широкими проспектами з нескінченними лавками, біля яких снують всілякі транспортні засоби.
 Ближче до центру чіткі проспекти, з висотною забудовою, рядами супермаркетів. Попетляв по перехресть, підкочується до висотного будівлі, у якому впізнається офіс Great Wall. Цю вежу ми досі бачили тільки на фотографіях. У реальності - це типове адмінбудівлю в китайському стилі.

  Новий завод

 Новий завод розташований по сусідству з виробництвом позашляховиків Great Wall, буквально в одному кварталі. Концептуально - це абсолютно замкнутий виробництво, побудоване за типом японсько-корейських підприємств, з виробничими цехами, логістичним комплексом і випробувальним треком. Завод включає в себе такі цехи: штампувальний, зварювальний, фарбувальний, складальний, і цехи з виробництва двигунів і пластмасових виробів. Кількість співробітників задіяних на виробництві становить 4 тис. чоловік.  

 Площа заводу становить 1000 га, за офіційною інформацією інвестовано 2 мрд. 800 млн. юанів, що становить $ 400 млн. доларів. Виробнича потужність - 200 тис. автомобілів.
 Китайський гід каже, що новий завод створений на порожньому місці і буквально за 1,5 року. Чесно кажучи, в це віриться насилу, так як практично всі будівельні роботи вже закінчені, а на території навіть встигли висадити дерева.

   Нам довго не вдавалося з'ясувати вартість цього підприємства. Цифри звучали різні: то $ 270 млн, то $ 400 млн., але з досвіду такий завод повинен був обійтися як мінімум в $ 1 млрд.

 Звідки такі гроші у приватної компанії Great Wall, яка випускає не так багато позашляховиків (всього близько 200 тис. шт. В рік)? На презентації був представлений і майбутній модельний ряд підприємства: Автомобіль А-класу GW Peri, хетчбек В-класу GW Florid, MPV-B GW CoolBear, хетчбек С-класу GW i7, а також повнопривідна версія GW Peri - miniSUV. Додамо до цього ще мінівен Great Wall Coury, виробництво якого вже стартувало. Разом 5 окремих моделей, не рахуючи модифікацій.

   Китайці, зрозуміло, стверджують, що вони самостійно створили весь цей модельних ряд, хоча у всіх моделях читаються вже існуючі автомобілі: Fiat Panda, Toyota Xa, Toyota Yaris, Scion Xb. Але в будь-якому випадку, навіть копіювання і постановка виробництва такої кількості новинок, потягне ще на $ 1 млрд. Чи в Китаї інші ціни? Подивимося.


   Огляд заводу ми почали зі штампового виробництва. Прекрасний новітній комплекс, наймогутніші преси ABB з роботизованими ділянками. Ручна праця тут також представлений, але не більше, ніж в інших європейських підприємствах. Штампувальний цех має 7 автоматичних ліній, 16 двосторонніх механічних пресувальних верстатів з зусиллям від 630 до 2000 тонн. Новенькі штампи вже на підприємстві.  

   Штампування звідси потрапляє в сусіднє зварювальне виробництво. А ось тут вже цікавіше. Зварювання елементів ведеться на стапелях, а основна геометрія проваривается в повністю роботизованим індукторі. Судячи з відсутності конвеєрної лінії, обсяг виробництва кожної моделі поки не великий. Тим не менш, ми нарахували 22 робота японського виробництва Motoman. Китайці пояснюють, що така організація зварювального виробництва дозволяє випускати багато моделей на одному підприємстві і швидше освоювати виробництво новинок. Та й робоча сила в Китаї поки недорога.

   Пофарбований кузов конвеєром подається в «малярку», але нас туди не пустили, а відразу направили в складальний цех. Судячи з опису, фарбувальний цех також повністю автоматизований. Перед фарбуванням кузов проходить електрохімічну обробку. Весь процес фарбування проходить у чотири етапи: три фарбувальних і один підсушує. На першому і другому етапі працюють по чотири робота, на третьому - шість. Четвертий етап - просушування, забезпечують два роботи.
   Як і в інших цехах тут використовується автоматична подача деталей. У фарбувальному цеху для чищення поверхні використовують пір'я страуса, так як вони не залишають подряпин на кузові й ефективно прибирають дрібнодисперсний пил. Роботи на даній лінії не тільки наносять фарбу на поверхню виробу, але також можуть розпізнавати, підбирати й міняти кольори. Обладнання від провідних європейських і японських виробників.

Три основні лінії складально-фарбувального цеху, одна з яких регулювальна, дозволяють обслуговувати 9 моделей автомобілів.

   Реально на складанні працює поки одна лінія, на якій «одягають» Great Wall Peri і Great Wall Cowry. Дивно, але крок конвеєра дозволяє одночасно збирати і «малюків» та великий вен. Подача запчастин максимально автоматизована, є окремі конвеєри подачі дверей, як на FSO. Присутній і система контролю за типом GM-івської: уздовж конвеєра тягнеться Андон, потягнувши за який кожен робітник може зупинити конвеєр і сигналізувати про шлюб. Зауважимо, що конвеєри знову від провідних світових постачальників устаткування.

   Після складання йде коротенький ділянку з діагностичним обладнанням і ділянка контролю якості лакофарбового покриття.

 Під час нашого візиту було видно, що підприємство поки що працює в тестовому режимі - тут відпрацьовують технологію. Китайці і не приховували, що реально новий завод запрацює в грудні і вже почне випускати серійні автомобілі.

   У сусідньому із збіркою корпусі ще взагалі йдуть будівельні роботи - тут буде конвеєр для складання інших моделей.

 Після остаточного вердикту гаранта якості, автомобіль відправляється в короткий тестовий пробіг по заводському треку, що імітує всі основні елементи покриттів, непогані повороти і підйоми з різними нахилами.

 Поруч розташовані корпуси цеху лиття, моторного виробництва та виробництва частини комплектуючих. У Баодін на виробничих площах автозаводу є окреме виробництво пластмасових виробів, оснащене сучасним обладнанням і орієнтоване на виготовлення високоякісних великих деталей інтер'єру і екстер'єру - бамперів збірної конструкції, оббивки салону та панелей приладів.
   Бампери виготовляються методом лиття під тиском. Бампер і балка жорсткості з'єднуються вібросваркой з наступною поверхневою забарвленням.


 У всіх нових моделях автомобілів Great Wall будуть використовуватися двигуни власного виробництва. Цех з виробництва двигунів включає в себе конструкторський, виробничий та випробувальні відділи. Заявлена потужність виробництва моторів - близько 400 тис. на рік. Поки це будуть тільки бензинові двигуни з об'ємом від 0,8 до 1,5 л, а також 2-літровий двигун. Якщо проаналізувати побачене, то з урахуванням моторного виробництва і всієї інфраструктури завод стоїть явно більше $ 400 млн. Наприклад АвтоВАЗ, затіявши будівництво чогось подібного не вклався б і в $ 1 млрд. Та й масштаби тут куди більше, ніж для виробництва 200 тис. автомобілів . Можливо, китайці просто не хочуть передчасно лякати?

   На завершення екскурсії нам дозволили поїздити на новенькій GW Peri, яка вже продається в Китаї. Автомобільчик, нагадує одночасно і Fiat Panda і Mitsubishi Outlander, укомплектований 1,3-літровим бензиновим двигуном і механічною КПП. У комплектації вже подушка безпеки, АБС і система розподілу гальмівних сил. Пізніше обіцяють і «автомат». Не дивлячись на свої габарити, всередині на Peri досить просторо, а інтер'єр взагалі веселенький. Автомобільчик охоче стартує, бадьоренько розганяється і чіпко тримає повороти. Більше сказати поки не вийде, тому що нам дозволили покататися всього пару гуртків. Але навіть цього короткого тесту достатньо, щоб позитивно оцінити перспективи Great Wall Peri. Автомобільчик вийшов дуже непоганий і цілком складе конкуренцію Daewoo Matiz, Chery QQ на нашому ринку.

     Інше питання: яка буде у нього ціна? Генеральний директор «Атлант-М. Китайські автомобілі »- офіційного дистриб'ютора Great Wall в Україну, Дмитро Барановський поки не знає якою буде вартість Great Wall Peri для експорту. Однак, судячи з ціною на китайському ринку (заявлена близько $ 5800), GW Peri в Україну буде дорожче Chery QQ та Chery Amulet.

  Нові горизонти

 Спеціально до відкриття нового заводу легкових автомобілів, китайці приурочили зміну логотипу Great Wall, щоб зайвий раз підкреслити важливість свого кроку на ринку. Дуже великі плани Great Wall покладає і на експорт. Серед головних ринків для GW Peri називають Росію, Латинську Америку, і навіть Європу. Саме з новою лінійкою Great Wall зробить спробу почати експорт в Європу, де люблять маленькі хетчбеки. Для тих, хто любить авто побільше, вже в першій половині 2008 року запропонують GW Florid і i7 і знову в європейських кузовах хетчбек.

     Поки Great Wall ще новачок в сегменті легкових автомобілів, йому немає і року, але з такими амбіціями про нього скоро заговорять на багатьох ринках. Це лише питання часу. У Баодін планує кожні чотири місяці виводити нову модель, зберігаючи ставку на доступні ціни і постійно вдосконалюючи якість. Єдиним стримуючим фактором для експансії Great Wall може стати ліміт виробництва. Заявлена потужність нового заводу - 200 тис. автомобілів. Близько половини цього обсягу Great Wall має намір продати в Китаї, значить на експорт теоретично може піти 100 тис. автомобілів. За світовими мірками - це крапля в морі. Але якщо Great Wall не вистачатиме потужностей, то вони побудують ще один завод - місце в Баодін ще є.
Ми бачили ...

Деталі. і фото AUTO-Consulting

     Київ-Пекін-Баодін-Київ

     

Чому Great Wall змінив логотип


Статьи похожей тематики:

  • Як роблять польський Daewoo Lanos
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Як роблять Chery
  • Яким ЗАЗ підійшов до кризи
  • Прем&
  • Як роблять запорізький ZAZ Lanos
  • Як роблять IVECO
  • Заводи, де роблять Ваші машини. Якість на ЗАЗі - це реально
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Як буде виживати черкаський завод «Богдан» у кризу. Репортаж із заводу
  • Як роблять KIA в Словаччині. Репортаж із заводу
  • Тест-драйв: Chery Elara vs Chevrolet Lacetti
  • Тест-драйв Mitsubishi ASX: Міський кросовер
  • В Україні з&




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.