05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Magna розробила для АвтоВАЗу занадто дорогою авто

Новий російський автомобіль класу З, розроблений канадською компанією Magna для "АвтоВАЗу", не "влазить" у відведений йому ціновий діапазон $ 10 000-12 000 - він обійдеться дорожче на 10%, а то і на 20%. Це катастрофа для "АвтоВАЗу", закордонні конкуренти якого вже здатні запропонувати в Росії автомобілі вартістю менше $ 10 000, вважають експерти.  Рамкову угоду про співробітництво з розробки нової платформи Lada і організації в Тольятті складального заводу "АвтоВАЗ" і Magna підписав 22 грудня 2006 р. Перша черга нового підприємства потужністю 220 000 машин на рік повинна запрацювати в 2009 р. На ньому партнери хочуть випускати 10 нових моделей Lada. У грудні ж з Magna був укладений контракт на розробку за 7 млн євро концепт-кара Lada-2116, на базі якого буде розроблятися платформа для нових автомобілів. Останній дедлайн був пересунутий на квітень, розповіли "Відомостям" кілька джерел на "АвтоВАЗі".

   У призначений термін керівники "АвтоВАЗу" побачили обіцяні креслення. Як розповіли "Відомостям" кілька менеджерів заводу, знайомих з проектом, новий автомобіль класу С буде російським в прямому сенсі слова: його оснастять російським двигуном об'ємом 1,6 л і вітчизняної ж механічною коробкою передач. Зате в автомобіля буде безпрецедентний для російського автопрому рівень пасивної безпеки - "п'ять зірок" за методикою EuroNCAP, розповів один із співробітників "АвтоВАЗу". Можливо, додає інший, в серійному автомобілі буде і імпортний двигун, наприклад розроблений австрійським інжиніринговим центром AVL, і "автомат".

     Magna і "АвтоВАЗ" повинні були визначити список постачальників компонентів, обладнання для заводу (вибір буде зроблений між Siemens і Hyundai) і підписати чергові контракти. Але між партнерами виникли суперечності, розповіли "Відомостям" кілька джерел на "АвтоВАЗі" і близьких до Magna. Через них обговорення проекту з Magna на прохання голови ради директорів "АвтоВАЗу" Сергія Чемезова було знято з порядку денного пройшов 3 квітня засідання ради директорів, розповів один з членів ради.

     Протиріччя в тому, що вартість нової машини вийде за відведений "АвтоВАЗом" рубіж, стверджують співрозмовники "Ведомостей". У базовій комплектації вона повинна була вписатися в діапазон $ 10 000-12 000 - з урахуванням транспортних витрат, дилерської маржі і ПДВ, і це було вказано в угоді "АвтоВАЗу" і Magna, підписаному в грудні. Але цей рівень вже перевищений більш ніж на 10%, стверджує бізнесмен, знайомий з керівництвом Magna. Джерело в керівництві "АвтоВАЗу" стверджує, що машина взагалі виходить на 20% дорожче, ніж передбачалося: $ 12 000-14 000. На "АвтоВАЗі" цим дуже розчаровані, стверджують співрозмовники "Ведомостей". Це не дивно, адже в процесі реалізації проекту вартість машини може вирости ще як мінімум до $ 15 000, відзначає аналітик Deutsche UFG Олена Сахнова. Для Lada це неприйнятно: Renault Logan вже сьогодні коштує від $ 9500, а до 2010 р. бюджетні машини вартістю до $ 10 000 в Росії хочуть продавати Nissan, Toyota і Volkswagen. Якщо ці проекти виявляться успішними, "АвтоВАЗу" навіть при співпраці з Magna вижити буде складно, зауважує Сахнова.

     Бізнесмен, знайомий з керівництвом "АвтоВАЗу", не виключає, що мова навіть може зайти про припинення співпраці "АвтоВАЗу" і Magna. Але джерела в обох компаніях запевняють, що ставити хрест на партнерстві "АвтоВАЗу" з Magna не варто. Учора керівництво Magna на чолі з віце-президентом Хубертом Хедлі приїхало в Тольятті, для того щоб представити концепт-кар і обговорити виниклі проблеми. "У концепті закладено імпортні комплектуючі, а в процесі підготовки серійного виробництва ми будемо заміщувати імпортні комплектуючі вітчизняними. Це дозволить знизити вартість ", - сподівається один з керівників" АвтоВАЗа ". У цьому навряд чи зацікавлена Magna, для якої головний інтерес в проекті - поставка автокомплектуючих для нової Lada, заперечує бізнесмен, знайомий з керівництвом Magna. У цьому і криється причина всіх їх протиріч. Автокомпоненти Magna - одні з найдорожчих на ринку, тому розроблений нею автомобіль не може бути такою дешевою, як Logan або як хоче "АвтоВАЗ".

     "АвтоВАЗ" підстьобує чинник часу: якщо до 2010 р. він не випустить нову модель, то втратить ринок, зізнався якось у розмові з "Відомостями" один з топ-менеджерів заводу. Deutsche UFG до 2010 р. прогнозує зниження частки "АвтоВАЗу" на ринку до 28% з минулорічного 31%. Тому "АвтоВАЗ" постарається довести проект до кінця, переконаний виконавчий директор Об'єднання автовиробників Росії Ігор Коровкін, змінити партнера на цьому етапі означало б втратити час. Альтернативою Magna міг би стати проект з Renault, але він зайшов у глухий кут, відзначає Сахнова. Хоча представник Renault Ольга Сергєєва вчора повідомила, що консультації все ще ведуться.    

За інф. "Ведомостей"


Статьи похожей тематики:

  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Тест-драйв. Nissan Note - «ліки» від нудьги?
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Прем&
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • У України буде нова ставка ПДВ - 17%
  • Московське Мотор-Шоу-2005. Росіяни мають намір вистояти
  • За двома зайцями. АвтоВАЗ має намір залучити в партнери Magna Steyr і Renau ...
  • Тест-драйв: Toyota RAV4 vs Nissan X-Trail. Кому що подобається.
  • Nissan представив серійний електромобіль Leaf. Подробиці
  • Чи є майбутнє у російських виробників автокомпонентів?
  • Як зміняться ціни на автомобілі. Аналіз впливу нового Закону (оновлено)
  • Російські дилери готуються освоювати ринок секонд-хенду
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Пристрасті по митах. Хто лобіює зростання цін на автомобілі? (Оновлено)


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.