05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Хто купить Chrysler?

Новина про те, що DaimlerChrysler готовий розлучитися зі свій американської складової, акціонери компанії зустріли з великим ентузіазмом, чого, правда, не можна сказати про тих, кого поспішили назвати можливими покупцями.
   Свого часу DaimlerChrysler став піонером автоглобалізма, озвучивши амбітний проект по створенню автоімперію з промовистою назвою World Inc. Панування в усьому світі американсько-німецькому концерну повинні були забезпечити ще дві складові, японська та корейська - Mitsubishi Motors Corporation (MMC) і Hyundai Motor Co.Дело йшло з розмахом: спільні розробки, загальні платформи, продажу по всьому світу. Але спочатку криза у Mitsubishi змусив DaimlerChrysler продати належні йому 37% акцій MMC, потім довелося позбутися від 10,5% акцій Hyundai, після чого і сам автор проекту Юрген Шремп був змушений залишити посаду глави DaimlerChrysler.

       Тепер прийшла пора розвалитися і самому фундаменту World Inc - компанії DaimlerChrysler. Концерн підшукує покупця для збиткового Chrysler.

   Злиття німецької та американської копань відбулося в 1998 році, але з самого початку Chrysler був слабкою ланкою і балансував на межі збитковості. Останній підйом був у 2005 році, коли на чолі Chrysler стояв Дітер Цетше. Тепер саме він очолює весь концерн і каже, що не проти позбутися від американського баласту. У 2006 році збитки Chrysler склали $ 1475 млн, і, щоб повернути компанію до прибутковості, доведеться протягом найближчих двох років скоротити 13 000 співробітників, закрити кілька заводів у США і знизити виробництво на 400 000 машин на рік. Це дозволить домогтися до 2009 року економії в 4,5 млрд доларів. Але цього мало - ще $ 3 млрд доведеться інвестувати в розробку нових моделей і рестайлінг існуючих.

   Поки покупець на Chrysler не знайдений, але за останні два тижні по черзі виникали чутки про інтерес до цієї компанії з боку найбільших гравців на світовому ринку.  

     У результаті спростовувати інформацію про майбутню операцію довелося Volkswagen, Renault-Nissan і Hyundai Motor Co. Єдиний, хто ніяк не став коментувати свій інтерес до Chrysler, це General Motors Corp, з чого багато хто поспішив зробити певні висновки.

   На цьому тижні DaimlerChrysler поширить між зацікавленими приватними інвесторами і компаніями конфіденційну інформацію про стан справ у Chrysler. Цей документ отримають лише обрані, так як керівництво концерну не хоче, щоб зміст цього звіту стало надбанням громадськості. За інформацією з джерел у компанії, вже надійшли запити від інвестиційних фондів Cerberus Capital, Apollo Management, Carlyle Group і Blackstone Group. Тому що всі ці фонди працюють із приватними внесками, аналітик автомобільної галузі Casesa Shapiro Group Джон Касесе вважає, що для них покупка Chrysler, враховуючи положення компанії, була б занадто ризикованим вкладенням коштів.

   «Всі вкладення, які роблять подібні компанії, повинні мати інвестиційний горизонт у 5-7 років, причому вони повинні бути готові швидко повернути капітал своїм вкладникам», - говорить експерт. Тому більш ймовірний сценарій - покупка Chrysler якимось інвестиційним фондом у партнерстві з іншою автомобільною компанією. Таким чином, першим би це дозволило знизити ризик від великого вкладення, а другим - отримати заводи, розробки і платформи Chrysler за менші гроші. У таку схему, на думку Касесе, ідеально вписується GM. Підтверджують це і переговори між керівництвом двох компаній, які тривають вже як мінімум два місяці. За непідтвердженою інформацією, вивчалися і можливості уніфікації платформ. Експерти називають можливим партнером GM інвестиційний фонд Cerberus Capital.  

 У минулому році він купив 51% акцій однієї з компаній, що входять в структуру GM, - General Motors Acceptance Corp., А зараз веде переговори про покупку збанкрутілої компанії Delphi Corp. - Найбільшого постачальника деталей для GM. Угода з Chrysler зробила б їх партнерство ще більш тісним.

       Але, звичайно, інтерес покупців залежить і від ціни, яку DaimlerChrysler захоче отримати за свою компанію з 80 000 працівників і річним оборотом в $ 62 млрд.

   Експерти вважають, що ціна складе від 5 до 7 млрд доларів, але багато чого залежить ще й від зобов'язань Chrysler перед робітниками. Адже навіть ті 13 000 людей, яких скоротять, отримають солідні виплати. Так, якщо людині 1962 і він понад 10 років працює в компанії, його чекає одноразова виплата, що дорівнює зарплаті за три місяці, і сертифікат на $ 20 000, який можна використовувати при купівлі машини. Хороші умови пропонуються і більш молодим працівникам. У середньому при скороченні тепер людина, який відпрацював на Chrysler 10 років, отримує бонуси, як якщо б він працював там протягом 30 років.

   Швидше за все, чекати повідомлень про відбулася угоді варто не раніше, ніж через кілька місяців, - занадто багато інформації належить вивчити потенційним покупцям. Втім, можливо, глава DaimlerChrysler Дітер Цетше постарається оголосити про якийсь прогрес у справі з Chrysler на щорічній зустрічі німецьких автовиробників, яка пройде 4 квітня в Штутгарті. Не варто забувати, що акціонери кваплять керівництво компанії. До речі, цікаво, що серед компаній, зацікавлених у купівлі Chrysler, німецькі ЗМІ поспішили назвати і підконтрольну Олегу Дерипасці групу ГАЗ, але представники ГАЗу вже встигли спростувати ці чутки.    

За інф. Gazeta.ru


Статьи похожей тематики:

  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Шинний концерн Apollo представить в Європі весь спектр продукції протягом 6 ...
  • Як російські автозаводи освоюють нові моделі.
  • Які повноваження потребує ДАІ від Верховної Ради
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Які повноваження будуть в обновленого ДАІ. Короткий аналіз нововведень
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • Навіщо Mitsubishi купила 40% російського імпортера "Рольф"?
  • Nissan представив серійний електромобіль Leaf. Подробиці
  • Верховна Рада ратифікувала угоду про створення зони вільної торгівлі між чл ...
  • В Україні буде новий закон про лізинг
  • Подробиці про заводи Geely очима автолюбителів
  • Російські тюнінгери скоро стануть заробляти мільйони
  • Новинки автоелектроніки. Огляд ідей




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.