05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Як роблять польський Daewoo Lanos

Як вже повідомляв AUTO-Consulting, в 2005 році Корпорація «УкрАвто» отримала контроль над польським заводом FSO, де випускають популярні в нашій країні Lanos. Фактично, FSO працював на Україні останні кілька років, поставляючи нам 95% всіх випущених автомобілів. За 2005 рік на ринку Польщі було продано всього близько 600 (!) Автомобілів, а бренд «FSO» зберігся лише в музеях і пам'яті поляків.
 Але вже через рік все може змінитися. «УкрАвто» розгортає на FSO виробництво Chevrolet Aveo, який буде поставлятися в усі країни Європи. Польський завод буде відігравати важливу роль у просуванні бренду Chevrolet в Старому Світі. Напередодні великих змін, ми вирушили на завод FSO, щоб оглянути новий актив українського автобізнесу.      Нагадаємо, що зараз у розпорядженні «УкрАвто» знаходиться 84,31% акцій польського підприємства. Крім самого заводу FSO (Fabryka samochodow osobowych) у Варшаві, «УкрАвто» отримала вплив і ще над тринадцятим підприємствами-суміжниками. Найбільш цікавим, на наш погляд, є компанія «Nysa Motor» - виробник комерційних автомобілів. Фактично, це окремий автозавод потужністю 40 тис. авто на рік зі своїм цехом зварювання, фарбування і складання. Автомобілі Nysa добре відомі в колишньому СРСР, і їх до цих пір їх можна зустріти на вулицях. «УкрАвто» зовсім недавно змогла повернути контроль над Nysa Motor і зараз йде аудит його потужностей.
 Інші 12 підприємств-суміжників - це цілком сучасні виробники комплектуючих (оптика, баки, деталі підвіски, пластикові елементи, ремені безпеки, прилади тощо), які створювалися під СП «Daewoo-FSO» за участю корейських технологій.

  Історія злетів і падінь FSO

 FSO - це підприємство з великим традиціями. Перший автомобіль марки FSO зійшов з конвеєра в 1951 році. Це був Warsawa M20 - ліцензійна ГАЗ М20 «Перемога». Надалі FSO розвивалося самостійним шляхом, модернізуючи «стареньку» «Перемогу», а також створюючи власні моделі. У 1968 році FSO спільно з FIAT починає випуск моделі FIAT-125 (дуже нагадує ВАЗ-2103). У 1978 році був випущений вже самостійний автомобіль Polonez, який з невеликими модернізаціями, протримався на конвеєрі до кінця 90-х.

 У 1996 році було створено СП з Daewoo. З цього періоду починається масштабна реконструкція підприємства, фактично було замінено більшість обладнання. У 1999 році СП «Daewoo-FSO» виходить на пікові обсяги виробництва 197 тис. авто в рік. Завод випускає Daewoo Matiz, Daewoo Lanos, Daewoo Nubira, ведуть великовузлове складання інших моделей Daewoo та SsangYong. Корейські інвестори не лише інвестують сотні мільйонів доларів у виробництво, але і створюють навколо підприємства сучасних виробників комплектуючих.
 У 2000 році починаються складності. Daewoo був оголошений банкрутом, і інвестиції припинилися. Польща вступає до Євросоюзу, після чого в країну хлинув потік уживаних автомобілів, які буквально знищили внутрішній ринок. Тільки за останні два роки до Польщі імпортовано понад 2, 4 млн. старих авто, а в 2005 році FSO з великими труднощами зміг продати на внутрішньому ринку лише 600 автомобілів. Після 2000-го року починає зростати роль України для FSO. «УкрАвто» з кожним роком нарощує закупівлі Lanos у Польщі. Паралельно Польське Уряд шукає інвестора для FSO. У 2005 році FSO відправляє вже 95% всієї продукції в Україні, а «УкрАвто» вдається переконати Уряд, що кращого інвестора для FSO не знайти. У червні 2005 року «УкрАвто» отримує остаточний контроль над FSO.

  FSO зараз

 Що ж представляє з себе FSO зараз? На це питання ми і хотіли отримати відповідь під час наших відвідин заводу. FSO знаходиться майже в центрі Варшави і займає територію 100 га. Всього тут працює 2227 осіб, отримуючи в середньому 900 євро на місяць. На доглянутої території компактно розташовані цехи, модернізовані за допомогою корейців.






  Пресовий цех

 Загальна площа 37 тис. м2. Був побудований в 1994 році і модернізований в 1997 році. Усього тут 11 пресових ліній (близько 70 різних пресів). У цьому цеху штампують всі кузовні панелі для українських Lanos/Sens. Заготівлі формують на місці з металу, що надходить з країн Євросоюзу. Возити метал із зони СНД виходить дорожче.
 Польський завод використовує систему роботи з постачальниками практично «з коліс», тобто на підприємстві зберігається лише оперативний запас матеріалів - так ефективніше і простіше працювати.

 Штампи для виробництва кузовних панелей Lanos до Польщі привезли ще корейці. За словами віце-президента FSO з технічних питань Юрія Плечуна (наші читачі його можуть пам'ятати по роботі на «АвтоЗАЗі») свій ресурс штампи відпрацювали на 30%. Lanos тут мають намір штампувати до червня 2009 року як мінімум (термін дії ліцензійної угоди).

  Цех зварювання

 Загальна площа 59 тис. м2. Більшість обладнання було сюди поставлено в 1999 році. Фактично тут три лінії зварювання (для Lanos, Nubira і Matiz). Більшість операцій здійснюється вручну на 493 підвісних апаратах, хоча відповідальні операції виконуються на 25 роботах. Потужність цього цеху - 180 тис. авто в рік.
 Є також ділянки завальцювання (9 машин), де завальцовуют двері, капот і т.п. Контроль геометрії виконується як на самих стапелях, так і в окремій лабораторії, куди вибірково поставляють готовий кузов.

 У цеху зварювання до кожного автомобілю кріплять датчик, за записаною інформацією про майбутню комплектації. Далі по конвеєру з нього зчитують всю інформацію, і поставляють потрібну деталь на кожен пост збірки.
 Зауважимо, що в Польщі випускають Lanos з кузовом седан (переважна більшість), а також хетчбек. А ось лінія зварювання Daewoo Matiz зараз практично не працює.

  Цех фарбування

 Цех фарбування - гордість підприємства. Загальна площа - понад 61 тис. м2. Введено в дію в 1996 році і істотно модернізований корейцями в 1998 році. Як запевняє керівництво FSO, цех забарвлення дозволяє готувати 60 кузовів на годину. Повністю автоматизований процес включає лінію фосфатування, лінію катафорезу, лінію нанесення грунту та 2 лінії фарбування. Потужність лінії забарвлення досягає 300 тис. авто в рік.

  Збірка

 Складальний цех складається з декількох ліній, хоча роботи ведуться фактично тільки на лінії Lanos. Традиційний процес складання на FSO має свою специфіку. Більшість операцій виконується на підлоговому конвеєрі, що полегшує роботу. Також, до кожного посту організована автоматична подача комплектуючих з ділянок подсборкі.
 Особливо це добре видно на пості встановлення дверей. Двері, з встановленою оббивкою, рухаються по автоматичному конвеєру, кожна свого кольору. Показово, що завдяки датчику (паспортом моделі), двері червоного кольору буде поставлена точно до червоного кузова.
 Поруч з лінією збірки розташовуються ділянки постачальників, які постачають комплектуючі практично в режимі реального часу. Вони самі розпаковують їх і готують до установки на конвеєр - цей принцип дає змогу мінімізувати відсоток браку і підвищити ефективність виробництва.

 Враховуючи, що FSO зараз працює практично на Україні, всі моделі на конвеєрі - це майбутні Lanos або Sens без силових агрегатів, але з конвеєра вони сходять ще й без шильдиків і назви моделі. Готовий продукт, який FSO відвантажує в Україні - це безіменний кузов першого комплектності. Така специфіка накладає свій відбиток і на подальший шлях моделей: вони не відправляються на випробувальний трек, а йдуть у цех логістики, де їх пакують у транспортну тару.

  Якість

 Традиційно, нас цікавило питання контролю якості на FSO. Систему якості тут закладали ще корейці з Daewoo, які в свою чергу запозичили її з заводів GM. Уздовж конвеєра тягнеться «Андон» (шнур), який при виникненні підозр у шлюбі, може смикнути кожен робітник і зупинити конвеєр. Юрій Плечун пояснює, що система оплати тут побудована таким чином, що робочому вигідніше смикнути шнур, ніж потім нести штраф за виявлений шлюб. У нашій присутності конвеєр не зупиняли, але застережливий сигнал робочі подавали.

 У кожному цеху є дільниця аудиту, куди вибірково відправляється автомобіль з партії. Контроль комплектуючих ведуть як самі постачальники прямо на заводі, так і місцеве ВТК.

  Чи є майбутнє у FSO?

 З цим питанням до керівництва FSO дуже часто звертаються польські журналісти. Зараз FSO «виздаравлівает». «УкрАвто» працює над фінансовим оздоровленням підприємства і за підсумками 2006 року FSO вже наблизиться до беззбитковості. На наступний рік тут запланували випустити майже 130 тис. автомобілів, більшість з яких Daewoo Lanos для України. У 2007 році варшав'яни очікують і перший прибуток. Буквально напередодні нашого візиту стали відомі остаточні подробиці проекту з Chevrolet Aveo. GM і «УкрАвто» досягли угоди про виробництво в Польщі Chevrolet Aveo. Перші автомобілі будуть випущені восени 2007 року, а до кінця року на FSO вироблять близько 4000 Aveo-седан. Вже в 2008 році виробництво збільшиться до 60 тис. Aveo, а модельний ряд розширять 3-х і 5-дверні хетчбеки. У 2009 році планується випустити майже 150 тис. Chevrolet Aveo, які будуть продаватися в країнах Євросоюзу. Таким чином, «УкрАвто» стримало свою обіцянку, дану польському Уряду, поставити у виробництво нову сучасну модель. Виробництво Chevrolet Aveo дозволить завантажити FSO майже на 100% і забезпечити роботою ще 1000 чоловік. У Польщі це дуже цінують. Поступово, виробництво Lanos буде переміщатися в Україні, включаючи штампування. На FSO вже знають графік передачі кожного штампу на ЗАЗ. За словами віце-президента «Укравто» Олега Папашева, з часом виробництво Chevrolet Aveo прийде і в Україні, і Росію. Тепер, коли «УкрАвто» вдалося інтегруватися у виробничу структуру GM, причому без втрати самостійності, в компанії впевнені в завтрашньому дні. У «УкрАвто» вже говорять про нестачу виробничих потужностей, навіть з урахуванням майбутнього російського заводу (Нижній Новгород) - всі заводи будуть забезпечені виробництвом аж до меж потужності.
Польському FSO відведена роль «першовідкривача», враховуючи його розташування в Євросоюзі. Саме звідси буде стартувати виробництво нових моделей, тільки от бренд «FSO» вони носити вже не будуть ...

 Деталі. і фото AUTO-Consulting  

Як роблять Lanos в Україну


Статьи похожей тематики:

  • Тест-драйв: Chevrolet Nubira / Lacetti - розумне рішення автомобільного пит ...
  • Яким ЗАЗ підійшов до кризи
  • Як роблять IVECO
  • Як роблять запорізький ZAZ Lanos
  • Як роблять Great Wall. Репортаж із заводу легкових автомобілів
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Прем&
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Як роблять Chery
  • Як роблять «ГАЗелі»
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • БОГДАНізація НЕ избежно. Або як роблять БОГДАН
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Як роблять KIA в Словаччині. Репортаж із заводу
  • Як буде виживати черкаський завод «Богдан» у кризу. Репортаж із заводу




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.