05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Як роблять Chery

Китайська експансія на автомобільні ринки лякає вже декілька років світових автовиробників. Про вартість китайських автомобілів складають легенди, а про терміни постановки нових моделей на конвеєр і зовсім вважають за краще не говорити автогіганти.
 Зате самі «китайці» все частіше змушують звертати на себе увагу. Чи жарт, але експорт китайських автомобілів вже ведеться в 70 (!) Країн світу. Хто і як роблять китайські автомобілі, які у них рівні контролю якості нам належало з'ясувати з ході візиту в Китай. Щоб зрозуміти перспективи автопрома, ми відправилися на Chery Automobile - одного з лідерів китайської автопромисловості, який прагне самостійно наздогнати світовий рівень.   Складові успіху
   Chery - дуже молодий виробник, був створений в 1997 році, а реальні амбіції по виходу на світовий ринок компанія стала випробовувати лише три роки тому. Зараз Chery долає трьохсоттисячним рубіж виробництва і активно нарощує виробничий потенціал. На конвеєрі у м. Юшку зараз 7 моделей, а найближчим часом їх число розшириться до 11.
 Яким чином настільки молодий автовиробник розвивається такими темпами, розробляє нові моделі автомобілів з періодичність раз на півроку? З цим питанням ми звернули з віце-президенту Zhou Biren. Відповідь нас трохи здивував. Chery Automobile - 100% державна компанія, яка розвивається на гроші держави. Тільки за останні п'ять років у виробництво інвестовано близько $ 1,5 млрд. прямих грошових коштів. Додамо сюди дешеву робочу силу і прагнення китайців досягти лідерства.

   «Наші фахівці буквально надихнули успіхами, які демонструє Chery, це ще один чинник, який рухає наш автопром», - пояснює пан Biren.

 «Якщо раніше дизайн наших моделей робився з оглядкою на кращі світові моделі, то зараз ми самостійно створюємо свої новинки, правда за допомогою італійських ательє.» У виробництві двигунів ми співпрацюємо з австрійською фірмою AVL, яка допомогла нам створити лінійку нових моторів ACTECO ( Євро-4).

 Тепер у Chery є вже два моторних заводи: перший випускає двигуни для QQ, Amulet, Oriental Son, а новітнє виробництво вартістю $ 0,5 млрд. випускає вже виключно нові двигуни ACTECO. Тепер Chery не тільки забезпечена власними моторами, але і поставлятиме їх іншим виробникам: DaimlerChrysler, FIAT.

 Аналогічним чином вирішили і питання фарбувального комплексу - Chery купила новітній комплекс Durr, де реалізована вся програма підготовки і забарвлення.

  Як же роблять Chery

 У програму нашого візиту в Китай входило і відвідання деяких виробництв Chery. Нас привезли на новітнє моторне виробництво і провели швидку екскурсію. Моторне виробництво отримує литво від суміжників, а після на автоматизованій лінії ведуться виробництво двигунів. Тут в Уху випускають лінійку двигунів: бензинові 0,8 л, 2,0 л і 4,0 л, а також дизельні 1,3 л, 1,9 л.  Завдяки високій автоматизації процесу виробництва моторів сімейства ACTECO, вдалося домогтися досить високої якості, яку визнали в DaimlerChrysler і FIAT. Буквально напередодні нашого візиту, FIAT оголосив про закупівлю близько 100 тис. моторів Chery, у тому числі і для європейських моделей.

     Далі наш шлях лежав на фарбувальне виробництво. Тут все стерильно і нас показово змусили одягнутися в білі халати. Сама фарбувальна лінія - цілком сучасна, але фарбують кузови частково вручну. Робот покриває лише зовнішні поверхні, а вже внутрішні порожнини і докраску зовні ведуть пульвірезаторамі. Як нам пояснили, до такої технології прийшли з тієї причини, що на лінії забарвлюють кузови великої кількості моделей, з частою зміною, тому швидше виходить забарвлення за напівручних технології. Зате грунтують кузови методом повного занурення у ванну.

 Після сушіння по підвісному конвеєру кузова спускаються в цех збірки. Самий звичайний складальний цех, з гнучким виробництвом. На стрічці чергуються QQ, Tiggo, A5, Oriental Son. Китайці працюють дуже швидко, але системи проміжного контролю якості ми не виявили. Вся збірка ведеться за технологічними картами, але дуже велика ініціатива віддана робочим.
 Прямо біля конвеєра є кімната «Аудит», де проводиться контроль зібраної моделі. Під час наших відвідин група робітників дуже голосно там щось обговорювала, але суть бесіди залишилася для нас загадкою.

 Візит на завод залишив двояке враження. З одного боку сучасне обладнання, технології, а в моторному виробництві люблять хвалитися і роботами. Але якість впирається в матеріали, комплектуючі та особисту відповідальність збирачів. З іншого боку, систему якості на Chery вже почали впроваджувати, а співпраця з світовими лідерами рано чи пізно змусить компанію приділяти більше уваги цьому аспекту.

  Майбутнє

   Більшість китайських автовиробників обрало шлях створення СП з світовими лідерами. Таким шляхом пішли SAIC, DongFeng, FAW. У Китаї є місцеве повномасштабне виробництво практично всіх європейських і японських брендів. Ці виробництва укомплектовані сучасним устаткуванням, а весь процес там контролюють представники автоконцернів. Chery спочатку обрала шлях власного розвитку, спочатку тривіальний плагіат, а тепер не без допомоги інжинірингових фірм, шукає свій шлях у світовому автопромі. Судячи по новій «лінійці» можна з упевненістю констатувати, що своє місце Chery вже знайшла. У Китаї Chery - № 5, а її автомобілі поставляються в 62 країни. У Малайзії, Ірані, Південній Африці, Росії і України відкриті складальні виробництва. Поки основний продукт Chery для експорту - це ліфтбек Chery Amulet, QQ, Tiggo.

 Але компанія розвивається настільки динамічно, що вже в найближчі роки модельна лінійка повністю зміниться. Місце Chery QQ займе А1, місце Amulet - А5, Tiggo замінить Tiggo5, вже серійно випускають мінівен V5 і V2, на черзі купе Fulwin II і хетчбек А3.

 Однак нові моделі Chery (2вторая генерація ») - дорожчають. Самі менеджери пояснюють це іншим рівнем якості, новими двигунами, широкої комплектацією, іншими словами - економіку не обдуриш. У самому Китаї також іде інфляція і зростання добробуту населення, підвищуються ціни на комплектуючі, зростає зарплата, накладні витрати. У результаті седан Chery A5 в самому Китаї вже стоїть під $ 10000 (!). На тлі наднизької ціни Chery Amulet, новий прайс вже лякає. Якщо імпортувати нові моделі в Україну, то є ризик, що вартість Chery упреться в ціни європейців. А що буде з «третьої генерацією»?
 Нагадаємо, що в України дистрибуцією Chery займається компанія «CA Automotive» - входить до складу Корпорації «УкрАвто». Після довгих переговорів «УкрАвто» зважилася масштабно представити китайські автомобілі в Україну, в тому ж ціновому діапазоні, що і Daewoo Sens Lanos. Більш того, як нам повідомив Генеральний директор «CA Automotive» Владислав Голумбієвський, Chery вступить в жорстку конкуренцію з ВАЗівської «класикою».


 Рецепт популярності для «китайців» в Україну будуть шукати в хороших комплектаціях, оптимальному балансі якості та ціни. Зберегти імідж доступних китайських автомобілів вдасться, організувавши збірку Chery на ЗАЗі. У наступному році заплановано виробництво 12 000 китайських автомобілів, що зробить їх одним з лідерів українського ринку.
   Паралельно формується дилерська мережа, в якій Chery буде на перших ролях, а не ще один бренд в колекції марок. Спеціально під Chery будуються нові салони та звільняються існуючі, щоб в короткі терміни масштабно представити Chery, як самостійний бренд на ринку. У «УкрАвто» поспішають, щоб встигнути «застовпити» місце на ринку до появи автомобілів «третьої генерації», які будуть вже дорожче і продаватися вже не з-за низької ціни.


      З чим приходить Chery в Україні і що від нього чекати в майбутньому

     У модельній лінійці з'явиться седан А-класу Chery QQ6, створений на базі відомого в Україну хетчбека QQ. Фактично це один з небагатьох серійних седанов А-класу, але на подив, він вийшов вельми добре. Інший дизайн передка, округлені форми багажника (фактично це ліфтбек), модна оптика і вийшов зовсім інший автомобіль.

       Якщо QQ - це тільки засіб пересування, то QQ6 може стати першим автомобілем в сім'ї на всі випадки життя. Не дивлячись на деяку разбаллансірованость загального стилю, автомобілю готують велике майбутнє, в тому числі і в Україну. У ліфтбека QQ6 двигун 1,3 л (81 к.с.), цілком пристойний багажник, непоганий для цього класу салон і багатий набір стандартного устаткування, а також невисокий витрата палива. За оцінками Корпорації «УкрАвто» (офіційний дистриб'ютор Chery в Україні) QQ6 буде дешевше Daewoo Sens і конкуруватиме з ВАЗівської «класикою», яка поступається китайській новинці по багатьом показникам. Очікується, що Chery QQ6 з'явиться в Україні ближче до літа.

     Друга вже серійна модель - це седан С-класу Chery A5, який приходить на зміну Chery Amulet (сам Amulet також буде поставлятися в Україні). Цей автомобіль вже виконано на іншому технічному рівні, має більш якісний салон, двигуни нового покоління ACTECO і широкий опціон. У Китаї він вже продається за $ 9300. В Україні Chery A5 також з'явиться в повному «фарші».  

   Вже стало відомо, як буде виглядати приймач Tiggo. Серійний автомобіль під назвою Tiggo5 зовні нагадує не те Subaru B9 Tribeca, не те Nissan, але відноситься до класу компактних позашляховиків. Про новинку відомо не так і багато: довжина 4370 мм, колісна база - 2510 мм - майже на рівні колишньої моделі. У комплектації тепер відеосистеми, ксенонові фари. Дуже гармонійний і яскравий дизайн дозволить Tiggo5 претендувати на місце в класі компактних позашляховиків вже не тільки з-за ціни. Його обиратимуть і завдяки стильному дизайну.


   Але найбільш знаковим експонатом Пекінського Автосалону 2006 став концепт-кар Chery A3 - хетчбек С-класу, який найближчим часом також повинен з'явитися на конвеєрі Chery. Його дизайн вже можна назвати цілком європейським, хоча зовні він змахує на KIA C'eed. Приємний і якісний інтер'єр, 16-дюймові колеса, цілком європейські параметри салону. Новинка комплектуватиметься двома моторами: 1,6 л (106 к.с.) і 2,0-л (124 к.с.). Заявлені технічні показники вже наближаються до характеристик світових аналогів кінця 90-х років. Китайські виробники стверджують, що саме Chery A3 дозволить компанії увійти до Європи.

   Показали в Пекіні і приймача Chery QQ. Новинка отримала ім'я А1, власний дизайн і повністю новий інтер'єр. Візуально А1 виглядає не так приємно як «кукушка», а найближчим знайомство з інтер'єром разочаровует. Під капотом А1 встановлений 1,3-літровий мотор 81 к.с.

 Вже серійна і нова модель мінівена Chery V5. Такі машини вже можна побачити на вулицях Китаю та у Chery на новинку також великі плани. Головне нововведення - під капотом мінівена турбодизельний 1,9-літровий мотор з віддачею в 124 л.с. і з моментом в 271 Нм. Салон - 6 або 7-місцевий.

   Chery має намір заявити про себе і як про виробника стильних нішевих автомобілів. На Пекінському автосалоні показали купе Fulwin II. Про цей концепт відомо не багато: довжина 4082 мм, колісна база 2527 мм. Рішення про серійне виробництво поки не прийнято, але судячи з реакції публіки в Пекіні, Chery Fulwin II пропишеться на конвеєрі - аж надто якісно і гармонійно він виглядав.

 Для місцевого ринку у Chery також була новинка - мікробус V2. Подібні «Коробченко» дуже популярні в Китаї, а в гамі Chery такої машини не було. Тепер уже є. Цей автомобіль формально відноситься до класу MPV-B, хоча з європейськими аналогами він не має нічого спільного - це суто китайський формат.

 Деталі. і фото AUTO-Consulting
 Редакція дякує Корпорацію «УкрАВТО» за допомогу в організації поїздки.        

Репортаж з Пекінського автосалону 2006


Статьи похожей тематики:

  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Прем&
  • Яким ЗАЗ підійшов до кризи
  • Тест-драйв: Chevrolet Aveo проти Daewoo Lanos
  • Як роблять запорізький ZAZ Lanos
  • Як роблять польський Daewoo Lanos
  • Тест-драйв Opel Astra J. Flex-авто
  • Як роблять IVECO
  • Заводи, де роблять Ваші машини. Якість на ЗАЗі - це реально
  • Як роблять KIA в Словаччині. Репортаж із заводу
  • Тест-драйв: Chevrolet Nubira / Lacetti - розумне рішення автомобільного пит ...
  • Тест-драйв: Chery Elara vs Chevrolet Lacetti
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Як роблять Great Wall. Репортаж із заводу легкових автомобілів




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.