05-01-2011 | Изготовление автомобилей

ГАЗ і ЗМЗ. Громадськість "розвели" PR-ом. Причини конфлікту

ВАТ «ГАЗ» і Заволзький моторний завод так і не запустили в новому році свої конвеєри, оскільки не можуть домовитися про умови постачання моторів. "ГАЗ" використовує всі інструменти для тиску на бізнес-партнера, в тому числі і "сірий" PR і демонстрації робітників. На втіху ГАЗ оголосив, що буде ставити на свої машини двигуни DaimlerChrysler. Але представникам DaimlerChrysler ні про які переговори з ГАЗом не відомо.  Експерти схильні вважати, що насправді причина гучного конфлікту в іншому. ГАЗ хотів зупинити конвеєр і аргументувати прийдешнє зростання ціни на автомобілі, а сварка з ЗМЗ - це всього лише привід.   Історія конфлікту
З початку цього року Заволзький моторний завод (ЗМЗ), основний постачальник двигунів для «Волг» і «Газелей», підняв ціни на свою продукцію на 24%. ГАЗ, який перед новим роком вже оголосив про подорожчання своєї продукції на 5%, відмовився купувати мотори за новими цінами, і 17 січня, після новорічних канікул, запустив конвеєри тільки на один день, випустивши всього 200 машин. Не зміг почати роботу і ЗМЗ: ГАЗ припинив поставляти на моторний завод чавунні заготівлі блоків циліндрів.

   Прес-секретар групи «Северсталь-Авто», якій належить ЗМЗ, Андрій Котеров в інтерв'ю AUTO-Consulting, мотивував підвищення цін на мотори високими темпами інфляції, і необхідністю продовжувати інвестиційні проекти, які ЗМЗ веде на вимогу самого ГАЗу. «ЗМЗ кожен рік встановлює фіксовану ціну на свої двигуни, і ця ціна залишається незмінною протягом року, - додав Котеров, - а ГАЗ протягом року кілька разів підвищував ціни». За оцінками, тільки за 2004 рік зростання цін на ГАЗи склав до 17%.

 ЗМЗ неодноразово пропонував ГАЗу укласти договір про постачання моторів на три-п'ять років, але керівництво складального заводу від довгострокового договору відмовилося. «Вони вважають за краще щороку переукладати договір, і ЗМЗ не може планувати інвестиції та перспективні проекти.

 На Газе боротьба за ціну моторів ЗМЗ стала мало не народним справою і турботою кожного робітника.  За повідомленням прес-служби підприємства, 20 січня там «відбулися збори трудового колективу за участю керівництва ВАТ« ГАЗ », профспілкового комітету автозаводу». «На зборах було прийнято звернення до представника президента РФ з Поволзькому федеральному округу С. В. Кирієнко і губернатору Нижегородської області Г. М. Ходирєва, - повідомляє прес-служба заводу. - Колектив Горьківського автомобільного заводу виражає обурення позицією керівництва концерну "Северсталь-Авто», що з метою своєї наживи змушує Заволзький моторний завод підвищити ціни на двигуни ». «Якщо взяти кабальні умови« Северстали », то ціна на автомобілі зробить їх неконкурентоспроможними. У цьому випадку і колектив ГАЗу, і колектив ЗМЗ, і ряд інших підприємств залишаться без роботи.

  Причини конфлікту

 Чому ж пересічний корпоративний конфлікт раптом "виліз" на суд громадськості? Зрозуміло, що будь-яке підприємство прагне виставити високу ціну, аргументуючи це здоровою економікою. Також зрозуміло, що переговори між ГАЗом і "Северсталью-Авто" рано чи пізно привели б до обопільної згоди. Такого великого замовника, як ГАЗ у ЗМЗ більше немає, а ГАЗу поки ніде купувати інші мотори, як у ЗМЗ.
 Причина суспільної "фази" бачиться в проблемах самого ГАЗу. На майданчиках у дилерів - затоварення, яка досягає двомісячних запасів. Якщо не зупинити конвеєр, то ділери просто не зможуть поглинути нові поставки автомобілів. Крім того, громадськість і ринок навряд чи візьмуть різкий зліт цін на ГАЗи в 2005 році, а так народу популярно пояснять чому ж дорожчають ГАЗи і що винен у цьому - ЗМЗ. Примітивну зупинку конвеєра і відсутність податків до бюджету не зрозуміли б і місцеві адміністрації, а так є залізний привід.  Зупинка ГАЗу була необхідна і її треба було "красиво" подати і уникнути негативу, мовляв ГАЗ зупинився через низький попит на свою продукцію. Привід у вигляді пропозиції ЗМЗ про підвищення цін було дуже зручним.

 Про правдивість такої теорії говорить і той факт, що повідомлення про альтернативних постачальників занадто преукрашени. Так прес-служба Горьковського автозаводу повідомила, що заволзьких моторам знайдена альтернатива. 20 січня в ВАТ «ГАЗ» нібито відбулися переговори з представником компанії Daimler Chrysler, президентом фірми ЕСТС Іллею Павловичем про можливості поставки двигунів для автомобілів «ГАЗ». Як стверджується в прес-релізі ГАЗу, контракт планується укласти строком на п'ять років, з щомісячною поставкою двигунів не менше 1000 штук. Надалі можливе збільшення обсягу постачань до 150 тис. на рік, а «Ілля Павлович запевнив автозаводцев, що на« ГАЗ »буде поставлятися та ж лінійка двигунів, що і на заводи Mersedes (орфографія оригінальна. -« Газета.Ru »)». Моделі двигунів, особливості комплектації, а також вартість поки не уточнюються, хоча представники заводу стверджують, що німецький чи амерікансктій двигун для «Волги» буде коштувати всього на $ 200 дорожче зеемзешного.

   Російські колеги з «Газета.Ru» зробили спроби розшукати «представника компанії Daimler Chrysler Іллю Павловича» або згадки про фірму ЕСТС. Але успіхом ці спроби так і не увінчалися.

 У російському представництві DaimlerChrysler про Іллю Павловича і фірмі ECTC нічого не чули, повідомила «Газеті.Ru» прес-секретар ЗАТ «ДаймлерКрайслер Автомобілі РУС» Олена Дівакова.

   У «Северсталь-Авто» інформацію про переговори ГАЗу з концерном DaimlerChrysler прокоментувати відмовилися. Але, як зазначив Андрій Котеров, «для того, щоб« прив'язати »новий двигун до автомобіля, буде потрібно не менше року». «Доведеться міняти коробку передач, привід, електрика та багато інших деталей, перенастроювати підвіску. Вітчизняний автозавод менше ніж за рік таку модернізацію не подужає », - вважає Котеров. Приблизно такі ж міркування про преспективу швидкого переходу ГАЗу на імпортні двигуни висловили опитані «Газетой.Ru» експерти з автомобільної промисловості. Один з них відзначив, що встановлення в автомобіль мотора, під який не розрахована конструкція автомобіля, практично рівноцінна розробці нової моделі автомобіля, з усіма наслідками, що випливають звідси складнощами і витратами.
, br>    Зовсім не виключено, що в результаті ГАЗ все ж обійдеться без імпортних двигунів. Близький до нижегородському автомобільного бізнесу джерело вважає, що ГАЗ навмисно затягує переговори з ЗМЗ. Причиною він вважає проблеми заводу із реалізацією «Волг».  Якщо з продажем «Газелей» і «Соболів» у нижньогородські заводу проблем немає, то «Волги» після подорожчання перестали користуватися попитом, і завод зіткнувся з затоваренням. За відомостями співрозмовника «Газети.Ru», на майданчиках ГАЗу скупчилася місячна норма автомобілів.  

 Винесення на публіку скандалу з підвищенням цін на комплектуючі може дати час для розвантаження складів і підстьобнути покупців до придбання подорожчали автомобілів.

   Протягом минулого року ГАЗ дійсно нарощував темпи виробництва і двічі підвищував ціни. Перше подорожчання оновленої моделі ГАЗ-31105 (вона стала дорожче стояла до неї на конвеєрі 3110 на 21 тис. крб.) Було в травні, в середньому на 2-3 тис. рублів. Ще одне подорожчання, менш значне, було в серпні - відпускні ціни на «Волги» виросли на 1%, на мікроавтобуси «Соболь» - на 2%. Збільшення цін на підприємстві пояснювали зростанням цін на метал і комплектуючі, а також інфляцією. З 2005 року «Волги» подорожчали на 8-10 тис. руб., І у московських дилерів найпростіша машина коштує 225 тис. руб. ($ 8050).

   Дилери Горьковського автозаводу підтвердили, що попит на «Волги» після подорожчання впав, хоча за короткий термін, що минув з 15 січня, падіння продажів встигли відчути не все. У московській фірмі «Орбіта-Моторс» на запитання про те, як після збільшення цін йдуть продажі автомобілів, відповіли, що продажі «йдуть ніяк». У мережі автосалонів «Інком-Авто» «Волга» поки що торгують за старими цінами: у дилерів ще є запаси, яких повинно вистачити до лютого.  

 Усього ж в 2004 році в Нижньому Новгороді випустили 65 686 легкових автомобілів - на 15,7% більше, ніж у 2003-му. Плани були ще більше - самих лише модернізованих 105-х «Волг» ГАЗ збирався випустити 72 тис. Схоже, що на тлі загального збільшення автомобільного ринку вже в другого вітчизняного виробника виникають проблеми з перевиробництвом при спробі збільшити обсяги випуску машин. Так сталося в кінці минулого року з автозаводом «Іж-Авто», вимушеним зупинити конвеєри більше ніж на місяць.

 Всі експерти впевнені, що ситуація найближчим часом стабілізується і конвеєри знову запрацюють, але проблему російського автопрому таким чином не вирішити. Ще рік-два і вартість російських машин наблизиться або перевершить ціни іномарок. Одним PR-ом цю проблему вже не вирішити.

 У статті використана інформація Gazeta.ru


Статьи похожей тематики:

  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Український ринок обрусів
  • Російські автомобілі подорожчають
  • Московське Мотор-Шоу-2005. Росіяни мають намір вистояти
  • Україну набридли &
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • Перші жертви російського автопрому. Іж-Авто зупинився
  • У Москві бум кредитних продажів
  • Підсумки виробництва мототехніки в СНД за 2005 рік




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.