05-01-2011 | Изготовление автомобилей

ГАЗ і ЗМЗ посварилися. Конвеєри простоюють

Конвеєр з виробництва легкових автомобілів ВАТ «ГАЗ» не зміг почати роботу 17.01.05 через відсутність двигунів виробництва ВАТ «ЗМЗ».  У грудні 2004 року ВАТ «Северсталь-Авто» оголосило про підвищення цін на двигуни виробництва ВАТ «ЗМЗ» в середньому на 24% у рамках укладення договорів на постачання своєї продукції в 2005 році на ВАТ «ГАЗ» і ВАТ «ПАЗ». Це призведе до підвищення ціни на автомобілі на 10 тисяч рублів. Така позиція ВАТ «Северсталь-Авто» загрожує підірвати економічну та політичну обстановку в регіоні і залишається незмінною на сьогоднішній день. ВАТ «ГАЗ» вважає подібне підвищення цін необгрунтованим і неприйнятним, розцінюючи такий крок як відмова від конструктивних переговорів і спробу зупинити виробництво на ВАТ «ГАЗ» і ВАТ «ПАЗ».   Історія

З 1999 року загальний коефіцієнт зростання цін на метал склав 6,64, тоді як коефіцієнт зростання цін на автомобілі - всього 3,51. Тільки в минулому році ВАТ «Северсталь» підвищило ціни на свою продукцію на 60%, що змусило ВАТ «ГАЗ» у січні підвищити вартість автомобілі на 5%.    ВАТ «ГАЗ» і ВАТ «ЗМЗ» пов'язують довгі роки співпраці, в результаті якого навіть у складні економічні періоди автозаводу вдавалося знайти спільну мову зі своїм партнером. «ГАЗ» щомісяця поставляє на ВАТ «ЗМЗ» 151 позицію готових деталей, поковок і відливань. При цьому «ЗМЗ», постійно підвищуючи ціни на двигуни, диктувало «ГАЗу» свої умови і при укладенні договорів на постачання заготовок і готових виробів. У результаті «ГАЗ» продавав «ЗМЗ» свою продукцію собі в збиток, який у минулому році склав 106,8 млн. руб.    При укладенні щорічних договорів ВАТ «ЗМЗ» наполягало на збільшенні обсягів постачань своїх двигунів, і ВАТ «ГАЗ» йшов назустріч, виконуючи ці умови. У 2002 році «ГАЗ» закупив 152 000 двигунів, у 2003 році - більше 194 тисяч шт., У 2004 році «ЗМЗ» довів обсяги реалізованих двигунів на «ГАЗ» до 213 тисяч шт. Тобто 95% своєї продукції «ЗМЗ» поставляє на «ГАЗ», що дозволило заволзькому моторному заводу отримати в 2004 році прибуток понад 3,5 млрд. рублів.    Горьковський автозавод завжди допомагав своїм основним партнеру - заволзькому моторному заводу як у матеріальній, так і інтелектуальній сфері. Так, колосальні вкладення здійснив «ГАЗ» в адаптацію двигунів ЗМЗ-406 і ЗМЗ-405 до своїх автомобілів, провівши всебічні випробування і спільно усуваючи недоліки. Так, в підготовку виробництва 406-го двигуна «ГАЗ» вклав 800 млн. рублів у діючих цінах.

Розвиток ситуації

 У ситуації, що склалася ВАТ «ГАЗ» змушений вжити заходів щодо захисту своїх економічних інтересів:  - Перейти на закупівлю основного кількості двигунів у альтернативних постачальників. В даний час автомобілі сімейства «Газель» і «Соболь» оснащуються двигунами виробництва ВАТ «Волзькі мотори», що працюють на бензині А-76. На це підприємство спрямована група фахівців ВАТ «ГАЗ» для розробки комплексу заходів щодо підвищення споживчих двигунів. Крім того, цього тижня очікується візит на «ГАЗ» делегації компанії «Даймлер Крайслер»;
 - Скоротити у 2005 році закупівлю двигунів «ЗМЗ» на 65 тисяч штук, передавши замовлення на ВАТ «Волзькі мотори».

 Судячи з того, що ВАТ "ГАЗ" "винесло" корпоративний конфлікт назовні - ситуація зайшла в глухий кут. Нагадаємо, що це вже не перший конфлікт між підприємствами, за всремя зміни власності. Швидше за все конфлікт погасять, але він ініціює пошук альтернативних постачальників моторів як для ГАЗів, так і для Уаза.


Статьи похожей тематики:

  • ГАЗ і ЗМЗ. Громадськість "розвели" PR-ом. Причини конфлікту
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • Підсумки виробництва групи "Северсталь-Авто" за 2002 р.
  • Кращий квартал для BMW Group
  • Чи є майбутнє у російських виробників автокомпонентів?
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • «ГАЗелі» виповнюється 15 років
  • Фінансові результати АвтоВАЗу за 2001 рік
  • Покупці ГАЗель отримують знижки, безкоштовні ТО і ГБО за півціни
  • Северсталь-Авто пропонує своїм акціонерам реорганізувати компанію
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • БОГДАНізація НЕ избежно. Або як роблять БОГДАН
  • GM і Ford не можуть наздогнати Toyota




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.