05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Ювіляри на конвеєрі: ВАЗ-2108 імполнілось 20 років, а ВАЗ-2105 - 25!

На ВАЗі відразу два ювілеї: ВАЗ-2105 виповнилося 25 років, а ВАЗ-2108 - 20 років. Найцікавіше, що всі ювіляри ще в строю (на конвеєрі) і мають намір там залишатися ще кілька років. Але в історичному плані ці моделі епохальні. Вони фактично зробили ВАЗ - улюбленою машиною для цілого покоління.
 Напевно мало знайдеться автомобілістів, хто б не їздив на одній з модифікацій цих ювілярів. Тоді вони були межею мрій ... 3 січня 2005 виповнюється 25 років з дня початку випуску на головному конвеєрі ВАТ''АВТОВАЗ''  моделі LADA 2105. У якійсь мірі з цього автомобіля розпочався черговий етап розвитку  модельного ряду автоваза. Їх значення для всіх наступних вазовских моделей неможливо  переоцінити.

Коли LADA 2105 тільки готувалася до серійного виробництва, почалася робота над проектом LADA  SAMARA. Перший дослідний зразок автомобіля нового, передньопривідного сімейства був зібраний  31 грудня 1979, буквально за лічені дні до початку випуску на головному конвеєрі LADA  2105. Деякі рішення, успішно застосовані в подальшому на LADA SAMARA та інших  сімействах, були випробувані на тій''класиці''. Наприклад, у двигуні''2105''на приводі  розподільного валу замість ланцюга був використаний плоскозубчатий ремінь. Так само LADA 2105  стала першою вазовской моделлю, на якій з'явилася блок-фара. Надалі цю конструкцію  світлотехніки отримали всі наступні автомобілі LADA. Також з'явилися цельноформованнимі  оббивки дверей і стелі. Всі ці позиції до того часу не були освоєні підприємствами  вітчизняного автопрому. А LADA 2105 і інші автомобілі сімейства її дали багатьом  новаторським розробкам''путівку в життя''. Таким чином, з появою на головному конвеєрі  Автоваза моделі LADA 2105 споживачі отримали оновлені автомобілі класичної  компонування, востребованнние ринком тоді і зберігають популярність сьогодні, а також був  зроблено крок до освоєння в серійному виробництві нових технологій і матеріалів для інших моделей.

 LADA 2105 стала базовим автомобілем для інших транспортних засобів. ЗАТ''ВАЗІНТЕРСЕРВІС''  випускає пікапи з використанням вузлів і агрегатів цієї моделі. LADA 2105 оснащувалася і  дизельними двигунами. Всього ж за чверть століття на головному конвеєрі ВАТ''АВТОВАЗ''було  випущено майже 2 мільйони автомобілів моделі LADA 2105.

Родоначальницею сімейства LADA SAMARA, стала ВАЗ-2108,  яка в грудні 2004 року відзначає своє двадцятиріччя.
18 грудня 1984-го з головного конвеєра  Автоваза зійшов перший автомобіль ВАЗ-2108. Свого часу поява цієї моделі стало таким же  проривом у вітчизняному автобудуванні, яким називають і випуск перших автомобілів LADA, і  початок виробництва LADA KALINA.

 ВАЗ-2108 - перший серійний вітчизняний автомобіль з приводом на передню вісь.  Передньопривідні автомобілі LADA відрізняються від своїх попередників як конструкцією,  компонуванням, так і зовнішнім виглядом. Сімейство SAMARA має впізнавану клиноподібну форму  кузова з великими кутами нахилу переднього і заднього скла. Зовнішня поверхня пластмасових  бамперів і фар вписується в формоутворювальну поверхню кузова; все це додає автомобілів  кращу аеродинамічну форму і знижує коефіцієнт лобового опору.  Практично всі вузли автомобілів сімейства LADA SAMARA були розроблені заново, і ступінь  уніфікації з задньопривідними моделями вельми незначна. Перш за все, для нового  сімейства був створений власний двигун, спеціально розроблений для поперечного  розташування, для чого максимально зменшена його довжина. Трансмісія автомобілів сімейства  LADA SAMARA проста, компактна і надійна. У моделі застосована передня підвіска типу  ''Макферсон'', яка має меншу масу, більший хід коліс і більш еластична. Укупі з  поперечним розташуванням двигуна і підвіскою''Макферсон''використано рульове керування  рейкового типу - компактне і просте по конструкції.  З метою зниження маси в конструкції вузлів широко використані пластмаси. Радіатор і багато  деталі двигуна і коробки передач були виготовлені з алюмінієвих сплавів, що також  дозволило зменшити масу двигуна і автомобіля в цілому. Крім того, при створенні автомобілів  сімейства LADA SAMARA була істотно знижена трудомісткість технічного обслуговування.

 Багато вузлів виконані або не обслуговуються, або саморегульованими.  При проектуванні автомобілів сімейства LADA SAMARA велику увагу було приділено  питань безпеки, як пасивної, так і активною. Крім застосування приводу передніх коліс,  який сам по собі підвищує безпеку керування автомобілем, в конструкції закладений ще  цілий комплекс технічних рішень. Це і ефективні гальма нової конструкції, і велика  площа скління, і безбліковоє скло комбінації приладів. Серед елементів пасивної  безпеки - енергоємні бампери, м'яка облицювання панелі приладів, травмобезпечне рульове  колесо і багато іншого.

 При створенні автомобілів сімейства LADA SAMARA, при доведенні їх конструкції спільно з  фірмою''Порше''вазовськіє фахівці отримали безцінний досвід. Він був використаний при  розробці автомобілів LADA OKA і LADA 110. Крім того, автомобілі LADA SAMARA стали  об'єктом для відпрацювання нових технологій і вузлів. Так, саме на моделі ВАЗ-2109 десять років тому  вперше на АВТОВАЗі були встановлені електронні системи управління двигунами.  Не дарма автомобілі LADA SAMARA називають''винищувачами''. Ці машини стали автомобілями  спортсменів і улюбленими об'єктами''спортивного''тюнінга. І на спортивній трасі, і на  нічних автодромах стрітрейсеров можна зустріти ці автомобілі.  Але, звичайно, сімейство LADA SAMARA любить не тільки ця категорія автолюбителів. Тому на  АВТОВАЗі було прийнято рішення про рестайлінг цих моделей. Оновлення моделей закінчилося  восени 2004 року, а випуск автомобілів LADA SAMARA триває на підприємствах зовнішньої  збірки.  Сьогодні на головному конвеєрі Автоваза сімейство LADA SAMARA випускається в трьох варіантах  кузова: трехдверний і пятідверний хетчбеки, і чотирьохдверний седан. Всі вони отримали нові  споживчі якості, новий дизайн, двигуни, що виконують в базі екологічні вимоги  стандарту''Євро-2''. Цікавий момент: при оновленні сімейства спочатку планувалося  припинити випуск трьохдверного хетчбека, з якого, власне, сімейство і починалося. Однак  автолюбителі і маркетологи Автоваза воспротестовалі. Попит на цей унікальний трьохдверний  ''Винищувач''- автомобіль спортсменів, молоді і взагалі всіх людей, що ведуть активний спосіб  життя - зберігся і через 20 років.

 Цікаво, скільки він ще протримається на конвеєрі в модифікації ВАЗ-2113?

  PS В автопарку AUTO-Consulting також були ювіляри з енблемой ВАЗа. Останній з них (ВАЗ-2105) залишив редакцію у 2003 році. Поки ми про це не жалкували.


Статьи похожей тематики:

  • Прем&
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis
  • В Україні стартував продаж Opel Insignia. Оголошені ціни
  • ВІС увійшов до складу автоваза
  • У Україну представлять новий Audi A3 Cabriolet
  • Перший в Україні Volkswagen Phaeton проданий ще до презентації
  • Ще більше причин для задоволення: новий BMW 1-ї серії
  • Новий порядок проведення техогляду в Україну. Проект
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Новинки Toyota на Женевському автосалоні
  • Часівоярський маршрутка
  • На автосалоні в Женеві бьлі представлені нові Toyota RAV4 і Yaris
  • У Женеві презентували Mazda5
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • На автосалоні в Парижі Audi представила чотири новинки




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.