05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ

Сімферопольське підприємство «КримавтоГАЗ» займає провідне місце в автопромисловості Україні. Цей завод був утворений в 1995 році, а вже в 2000 році випустив майже 11 тис. автомобілів і став другим за обсягом випуску автопідприємством в Україну.

 Наприкінці 2000 року відбувся урочистий пуск фарбувального комплексу Haden, побудованого в Сімферополі в найкоротші терміни - всього за рік. Здавалося, тепер «КримавтоГАЗ» стане підприємством повного циклу виробництва і буде повністю незалежний від поставок машинокомплектів. Але ...
Зараз в Сімферополі спантеличені питанням: «Чим завантажити фарбувальне виробництво?»

 Як у Сімферополі роблять «Волги» читайте в цьому репортажі ...   Історія підприємства

   Початок майбутньому підприємству було покладено в червні 1989 року, коли в північній частині м. Сімферополя, у об'їзної дороги, була споруджена маленька СТО, все обладнання якої складалося з вагончика, двох підйомників і оглядової ями. Спеціалізацією сервісної станції стали автомобілі, вироблені Горьківський автозаводом. Протягом наступних 3-х років сфера впливу значно розширилася: були створені філії в Севастополі, Керчі, Алушті.

 У грудні 1990 року станція переросла в солідний технокоммерческій центр, який 25 червня 1993 перетворений в Акціонерне товариство закритого типу "КримавтоГАЗсервіс".  На перших порах "КримавтоГАЗсервіс" успішно займався сервісним обслуговуванням, здійснював торгівлю автомобілями та запасними частинами. Весь цей час міцнів і розвивалося співробітництво з російським ВАТ "ГАЗ".

 Старт уже безпосередньо виробничого етапу був покладений в 1995 році, коли Президент ВАТ "ГАЗ" Н. А. Пугін, повіривши в серйозність намірів компаньйона, у вересні 1995 року підписав наказ про будівництво в Сімферополі автоскладального заводу, а в грудні 1995 року з сімферопольського конвеєра зійшла перша кримська "ГАЗель".        

 У 1998 році «КримавтоГАЗ» вже мав у своєму розпорядженні складальним виробництвом «Волг», виробництвом «Газелей», будував комплекс з виробництва ізотермічних кузовів, цех зі складання автомобілів «Соболь». Зауважимо, що «КримавтоГАЗ» успішно освоїв установку дизельних двигунів на «Газель» і «Волгу». По початку встановлювалися дизелі IVECO, потім VM, Peugeot. «Волга» комплектувалася двигунами Rover і Toyota.

Цей період був «золотим» для підприємства, яке постачало автомобілі не тільки в Україні, але і на експорт.

     У 1999 році у заводу з'явилося ще більше оптимізму, і було прийнято рішення про будівництво фарбувального комплексу Haden, потужністю до 44 тис. кузовів в рік. З введенням даного комплексу передбачалося повністю перейти на забарвлення кузовів в Сімферополі. 30 вересня 1999 був підписаний тристоронній договір між ЗАТ "КримавтоГАЗ" та американською фірмою "HADEN" про постачання і монтажі лінії забарвлення для комплексу з фарбування кузовів і кабін, який є першою чергою нового автомобільного заводу.

 У 2000 році будівництво комплексу Haden почалося ударними темпами. Йшов монтаж обладнання, готувалася програма по залученню до фарбування в Сімферополі і інших виробників. На заводі стали замислюватися і про зварювальному виробництві. Готувалася програма локалізації виробництва ГАЗів в Україну. Показовий пуск комплексу забарвлення був зроблений 25 грудня 2000 План виробництва автомобілів становив близько 20 тис. автомобілів. Але ...
 У тому ж році змінюється власник російського ВАТ «ГАЗ», який став наводити порядок у всіх підрозділах нижегородського підприємства і переводити всіх споживачів на грошові форми оплати. Будівництво фарбувального комплексу підірвало фінансовий стан «КримавтоГАЗу» і фактично позбавило його оборотних коштів. У підприємства була велика заборгованість за поставлені машинокомплекти, яку необхідно було терміново гасити.

     До погашення заборгованості відвантаження машинокомплектів з Нижнього Новгорода не здійснювалася. Фактично, «КримавтоГАЗ» опинився в дуже складному становищі. Борги не дозволяли отримати машинокомплекти, за нові кузова вимагали гроші, фарбувальний комплекс був у фінальній стадії готовності і було потрібно лише трохи, але що фарбувати там - було вже незрозуміло.

 У 2001 році ситуація ще більше ускладнилася. На початок року в Україні діяло ще 5 складальних підприємств, які випускали ГАЗи. Дилерська мережа, яку «КримавтоГАЗ» так довго формував, стала переорієнтуватися на інших постачальників. Вихід був тільки один - зміна власності заводу. Контрольний пакет «КримавтоГАЗу» став належати ВАТ «ГАЗ».

 Але на цьому проблеми заводу не закінчилися. З 1 червня російські підприємства отримали право експортні поставки не обкладати ПДВ, що підірвало економічну доцільність складання неакцізной групи автомобілів. Тоді ж стало зрозуміло, що Україна більше не потрібна така кількість складальних підприємств.

 До кінця року нижегородські менеджери прийняли рішення, що збірка ГАЗів в Україну буде здійснюватися тільки на двох підприємствах: «КримавтоГАЗ» і КрАСЗ. Фактично, це дало шанс на вихід з кризи «КримавтоГАЗ».

 Тепер підприємство все частіше стали називати п'ятим конвеєром ГАЗу.

    З чим прийшов «КримавтоГАЗ» у 2002 рік.

 За перше півріччя в Сімферополі зібрали 1384 автомобіля. Але реалізацією кримських машин займаються вже в Нижньому Новгороді. «КримавтоГАЗ» тепер - тільки складальне підприємство, завдання якого зібрати автомобілі на замовлення дистриб'юторської компанії.

 Зрозуміло, збірка здійснюється тільки акцизної групи автомобілів, що не дозволяє «КримавтоГАЗ» досягти показників 2000 року, коли було випущено майже 11 тис. автомобілів.

 Річна потреба України в акцизній групі продукції ГАЗу - максимум 5 тис. автомобілів. У зв'язку з цим, в Сімферополі змушені освоювати нові напрямки, як наприклад, переобладнання і тюнінг.

     Комплекс фарбування дозволив би задіяти і неакцізную групу автомобілів у виробничу гаму заводу, але Haden так поки і не почав роботу. Причина одна - для остаточного введення в експлуатацію фарбувального комплексу не вистачає кількох мільйонів доларів.

   На сьогоднішній день «КримавтоГАЗ» продовжує вести збірку «Волг» і «Газелей» (акцизної групи). Технологічно, процес складання виглядає так:

    Як роблять «Волгу»

         Комплектуючі до Сімферополя привозять автотранспортом. Після чого, їх складують на території підприємства. На момент нашого візиту, «КримавтоГАЗ» був повністю забезпечений комплектуючими для роботи в межах затвердженого плану.

 Збірка «Волги» здійснюється в окремому цеху, повністю укомплектованому всім необхідним обладнанням.

         Кузови «Волг» першої комплектності встановлюються на естакаді і чекають своєї черги на складання.

 Сам процес «перетворення» кузова в автомобіль відбувається в 4 прийоми за 4 хвилини.





       Збирачі за допомогою крана встановлюють задній міст на спеціальні підставки. Потім настає через переднього моста.




         Після цього встановлюється двигун разом з КПП на передній міст.









       Наступний прийом - захоплення кузова з естакади і встановлення його на елементи ходової частини. Після цього, кузов вже стає автомобілем.









   

     Після затягування всіх з'єднань автомобіль відправляється на конвеєр естакадного типу, де на нього встановлюються всі залишилися елементи.




   




     У кінці конвеєра проводиться регулювання світла фар, розвалу-сходження, перевірка гальмівних сил і т.п.

 Після цього автомобіль вже може відправитися до споживача.  

  Як роблять «Газель» і «Соболь»

 

   Технологія складання «Газелей» і «Соболів» дещо відрізняється від «волговский». Так, збирання відбувається на підлоговому конвеєрі. Спочатку на візки монтується рама і мости, а згодом, на кожному з постів, на автомобіль встановлюється ряд елементів.


     Виробнича потужність цеху по збірці «Газелей» може сягати кількох тисяч на рік, але зараз він задіяний не на повну потужність.







   






         Цех по збірці «Соболів» взагалі довелося переорієнтувати під переобладнання фургонів в мікроавтобуси. Проте всі потужності в даному цеху повністю збереглися.


           Більш того, за словами технічного директора Миколи Лазаровича Вербецьке, розташування даного цеху таке, що тут можна фактично відкрити інший складальних завод, абсолютно не зачіпаючи інфраструктуру «КримавтоГАЗу». Його бережуть для перспективних проектів.



  фарбувальне виробництво

     Питання про фарбувальному комплексі Haden на заводі сприймають неоднозначно. Ми чули різні думки з цього приводу, але факт залишається фактом. Фарбувальне виробництво в трьох рівнях побудовано, устаткування там змонтовано, є навіть персонал, який відповідає за регламентні роботи. Але ... фарбувальне виробництво не працює.

     Ідея, яка втілена в даному проекті вельми приваблива. Більш того, в проекті передбачені нестандартні рішення, які повинні забезпечувати технологічний процес фарбування до введення в експлуатацію всього устаткування. Передбачалося состикавать фарбувальне виробництво зі зварювальним цехом і, повністю замкнути технологічний ланцюжок виробництва.

     На сьогоднішній день в приміщенні фарбувального виробництва змонтовано лінію фарбування кузовів потужністю 22 тис. автомобілів на рік. Поруч передбачена можливість установки точно такої ж лінії, в результаті чого потужність може зрости до 44 тис. авто на рік.




   










             За тимчасової технології, незабарвлені кузова, пройшовши через етапи попередніх операцій на 1 рівні, піднімаються на другий рівень, де і відбувається безпосередня забарвлення і сушка. Далі, після ділянки доведення, кузови можуть відправлятися в складальне виробництво.



         Фактично, в рамках даного виробництва може бути організований сучасний автозавод замкнутого циклу. Показово, що готовність фарбувального виробництва становить близько 90%.

  Що ж буде далі?

 Ситуація з подальшою долею потужностей «КримавтоГАЗу» поки невизначена. На сьогоднішній день зрозуміло, що нинішні складальні потужності, створені в Сімферополі для газовского програми не повністю затребувані. Фарбувальне виробництво 90%-ої готовності також не буде повністю завантажено забарвленням ГАЗів, оскільки його проектна потужність перевищує місткість ринку. Що ж залишається?

 На наш погляд можливий подальший розвиток подій за таким сценарієм:
     1. ВАТ «ГАЗ» добудовує фарбувальне виробництво і «КримавтоГАЗ» стає п'ятим конвеєром заводу, випускаючи і акцизні та неакцізние автомобілі, постачаючи їх на українську та прилеглі ринки. У цьому випадку спрямованість «КримавтоГАЗу» повинна бути на експортні ринки, з комплектацією імпортними двигунами. Але такий варіант, з урахуванням альянсу ГАЗ-IVECO представляється не настільки швидким.

 2. «КримавтоГАЗ» береться збирати і фарбувати автомобілі для інших виробників, зберігаючи при цьому свою форму власності. На зразок фірм Karmann або Valmet. Тобто, потужності «КримавтоГАЗу» могли б використовувати автовиробники, які побажали знизити собівартість своїх автомобілів для постачання до Європи, але не бажають будувати власний автозавод з тих чи інших причин. Так, наприклад, випускався KIA Sportage в Німеччині або ряд кабріолетів на фінському заводі Valmet.
 Зауважимо, що подібні переговори велися з багатьма західними компаніями, але великої зацікавленості поки особливо не помітно.

       3. «КримавтоГАЗ» береться забарвити і зібрати автомобілі російського виробництва, призначені для українського ринку. Непоганим виходом для Сімферопольського автозаводу могла б стати забарвлення ВАЗів. Але, по-перше, ЛУАЗ збирається закупити власний фарбувальний комплекс. По-друге, на час відсутності такого, українські ВАЗи планується фарбувати в Запоріжжі.

Інші російські виробники, крім ВАЗу та ГАЗу, не мають в Україні таких обсягів збуту, щоб вирішити питання з завантаженням потужностей «КримавтоГАЗу».  Здається для «КримавтоГАЗу» найбільший інтерес представляє другий варіант, коли його потужності використовували б зарубіжні компанії. Але хто зможе на це піти?

 Деталі. "AUTO-Consulting"


Статьи похожей тематики:

  • На КримавтоГАЗ зібрали 10000-ю Волгу
  • Як роблять IVECO
  • Український ринок обрусів
  • Як роблять запорізький ZAZ Lanos
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Заводи, де роблять Ваші машини. Якість на ЗАЗі - це реально
  • Заводи, де роблять Ваші машини. Кременчуцький автоскладальний завод - підпр ...
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Як роблять KIA в Словаччині. Репортаж із заводу
  • Яким ЗАЗ підійшов до кризи
  • Прем&
  • В Україні з&
  • Як роблять польський Daewoo Lanos
  • Російські тюнінгери скоро стануть заробляти мільйони
  • Закон про підвищення мит на авто внесений до Верховної Ради




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.