05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Заводи, де роблять Ваші машини. Якість на ЗАЗі - це реально

СП «АвтоЗАЗ-Daewoo» - одне з небагатьох українських підприємств повного циклу виробництва автомобілів. Проектна потужність тільки заводу повного циклу виробництва автомобілів становить 150 тис. на рік.

 Крім того, в рамках СП проводиться дрібновузлове складання автомобілів Daewoo, Mercedes-Benz, а в перспективі і старт зборки інших виробників.

 Головне підприємство в Запоріжжі - на сьогоднішній день саме прогресивне зі автозаводів Україні. Ступінь автоматизації і рівень організації виробництва дуже вражає. Принаймні - рівень АвтоЗАЗу ще не скоро буде досягнуто альтернативним автопромом.

 Як роблять автомобілі на СП «АвтоЗАЗ-Daewoo».    На сьогодні, в рамках СП фактично функціонує два автоскладальних підприємства - завод повного циклу виробництва в Запоріжжі і автоскладальний завод в Іллічівську. На першому виробляють «Таврію» і «Славуту», а другий забезпечує Україні автомобілями Daewoo і Mercedes-Benz. У найближчому майбутньому запорізьке підприємство буде поставляти на ринок і ще дві марки автомобілів.

  Запорізький «Комунар».

     Буде правильно назвати запорізький «Комунар» самим передовим і сучасним підприємством автомобільної галузі в Україні. І це дійсно так. Підприємство оснащене сучасним зварювальним, фарбувальним і складальним устаткуванням.

 Справа в тому, що модернізація виробництва в Запоріжжі проводилася незадовго до розвалу СРСР, і обладнання ще не встигло застаріти або зноситися. Крім того, при створенні СП близько $ 25 млн. було витрачено на реновацію обладнання.

  Таїнство виробництва

         Процедура виготовлення автомобіля починається зі штампового виробництва, де формуються кузовні деталі. Далі відформовані елементи потрапляють на паралельні автоматичні лінії зварювання. На першій з них зварюється шасі, а на другий - боковини кузова, бризковики і т.п. У кінці ділянки, дві ці лінії з'єднуються, і там вже відбувається формування кузова в єдине ціле.

         Зауважимо, що кузов «Таврії» і «Славути» формується в різних цехах, але вже в «малярці» два конвеєри з кузовами цих автомобілів зливаються в єдине ціле. При цьому кузов «їде» на підвісному конвеєрі.

 







         



     

       За технологією, безпосередній забарвленні автомобіля передує багато стадій обробки кузова. Лише пройшовши через етапи підготовки, кузов автомобіля потрапляє в фарбувальну камеру, де наноситься саме лакофарбове покриття. Камера може одночасно офарблювати автомобілі в 7 різних кольорів. У малярському цеху автомобіль пересувається на підлоговому конвеєрі.

     Після сушіння, конвеєр з пофарбованими кузовами виходить у складальний цех. Звідси вже виїде повністю готовий до експлуатації автомобіль, відрегульований і заправлений усіма рідинами.







     

     Складання автомобіля походить від поста до поста. При цьому автомобіль рухається вже на підвісному конвеєрі, який у міру технологічної необхідності змінює висоту підйому автомобіля.








               Спочатку автомобіль «обростає» стеклами, рульовим механізмом. Далі монтуються двигун, мости та інші підвісні елементи. На кожному з постів встановлюється один з елементів комплектації автомобіля.

 



       Після монтажу основних агрегатів, тут же на конвеєрі виробляється заправлення автомобіля всіма експлуатаційними рідинами, прокачування гальмівної системи.





   

       Фактично, при з'їзді з конвеєра, автомобіль повністю готовий до експлуатації. Тут же є пункт по фінішним регулювань, ділянка виправлення дефектів і тестове покриття, що імітує нерівну дорогу.

     На заводі, автомобіль після конвеєра проходить близько 5 км тестового пробігу, в ході яких можливо визначити явні дефекти зборки.









           Якщо бути гранично коротким, то процес створення «Таврії» і «Славути» виглядає приблизно так.







        Де ж якість «закопано»

     Навіть при побіжному огляді видно, що сам техпроцес по збірці «Таврії» побудований за принципом самих передових автовиробників і в необхідній мірі автоматизований. Обладнання, що використовується при випуску «Таврії», також досить передове і немає причин стверджувати, що якість «Таврії» не можна довести до світових показників.



   Більш того, на ЗАЗі можна робити високоякісний автомобіль, який вірою і правдою прослужить не один десяток років. Але для того, щоб український автомобіль таким став - необхідно, щоб весь цей комплекс безперервно працював.

     Новий власник «АвтоЗАЗу» цілком може домогтися високих стандартів якості. Перш за все, посиливши ретельний вхідний контроль комплектуючих, можна позбутися від неякісної продукції. Адже споживач часом і не знає, що до виробництва стартера АвтоЗАЗ не має ніякого відношення. Але провина за його поломку лягає на сам завод. По-перше, підприємство несе гарантійні зобов'язання, а по-друге, ті чи інші поломки знижують імідж автомобіля.

     У силах нового власника і усіленіe проміжного контролю за результатами складання на кожному з постів. А якщо вина в тому чи іншому відмову зовсім не в збірці, а в конструкції або технології, то і ці моменти цілком піддаються коригуванню.

 Загальне враження від відвідування АвтоЗАЗу можна висловити буквально наступною фразою:  «Чому ж Україна досі так і не стала ведучим« гравцем »на авторинку? Адже у нас же все є. Треба лише трохи ... »

     Схоже, в цьому «трохи» і прихований корінь проблем. Тим часом технології автовиробництва йдуть вперед, і ми вже не зможемо самостійно наздогнати світових лідерів. Розробка і постановка виробництва нової моделі обходиться в мільярди доларів, яких ні в АвтоЗАЗу, ні у нового власника немає. І кредитувати автозавод на такі суми ніхто не буде, оскільки при нинішніх обсягах збуту на українському ринку, відбити вкладені кошти неможливо ні за яких обставин.

 Вихід для СП «АвтоЗАЗ-Daewoo» тільки один - організація складальних виробництв сучасних моделей. Тільки так можна бути в фарватер світового автопрому і не втратити з горизонту лідерів.

  Іллічівськ

 

     Підхід, який обрала СП «АвтоЗАЗ-Daewoo», організовуючи складальне підприємство в Іллічівську, можна назвати абсолютно правильним. Збірка, при нинішньому обсязі українського авторинку - саме вірне рішення.





         Логічно і поява автомобіля Daewoo Sens, з українським силовим агрегатом, який частково дозволив використовувати потенціал української автопромисловості.



   

         Старт збірки Mercedes-Benz в Україну - це взагалі неординарна подія. Значення даного факту ще належить усвідомити, але вже зараз ясно, що збірка Mercedеs-Benz - це знакова і абсолютно правильне рішення.

   Складальний конвеєр Daewoo в Іллічівську з технології та конфігурації нагадує ті, що використовуються і при складанні «Волг» і ВАЗів в Сімферополі, Луцьку та Кременчуці.

Принцип такий: готовий кузов стикується з агрегатами, а далі по нитці конвеєра автомобіль переходить від поста до поста і «обростає» іншими елементами. Після складання, автомобіль с'ежает на стенд регулювання розвал-сходження і проходить перевірку за рівень токсичності, гальмівних сил і т.п.

   При подібній схемі, якість збірки повністю залежить від самих робітників, використовуваної системи контролю і ступеня відповідальності виробника.

 Збірка Mercedes-Benz в Іллічівську побудована за принципом мініконвейера. На підвісному конвеєрі забарвлені кузова пересуваються від поста до поста, де на них навішуються агрегати. Далі слід кілька рівнів контролю і регулювання основних параметрів і, автомобіль - готовий до експлуатації.






         Зрозуміло, дотримання технології складання та її етапи контролюють співробітники Mercedes-Benz. І рішення про старт проекту було прийняте тільки тоді, коли інспекція технології з боку Mercedes-Benz показала, що автомобіль, зібраний в Україні не буде відрізнятися від німецького аналога.

  Перспективи



   Сама найближча перспектива - організація дрібновузлового виробництва Opel Astra в Запоріжжі. Притому, мова йде про зварювання, фарбування, складання автомобілів, а згодом і про часткову штампуванні деталей кузовів Opel Astra.

 Про реальність даного проекту свідчить той факт, що кузови Astra вже знаходяться в Запоріжжі і розписується техпроцес, ведеться і підготовка збірки.

 

     Ще один напрямок розвитку АвтоЗАЗу - організація виробництва ВАЗів. Інформація про даний проект поки сама суперечлива, але факт угоди між концерном «Укрпромінвест» і СП «АвтоЗАЗ-Daewoo» на цей рахунок - зізнається.

 Якщо всі ці наміри будуть втілені в життя, то «АвтоЗАЗ-Daewoo» стане присутнім у всіх секторах українського авторинку.

 А далі? Далі, підприємство потужністю 150 тис. автомобілів, а з урахуванням зборок і того більше, не зможе прогресивно розвиватися без організації експорту. Лише експортні ринки здатні дати роботу всьому конвеєру.

 Споживачі мають право очікувати, що «АвтоЗАЗ» буде поставляти на ринок якісні автомобілі, принаймні непріодалімих перешкод для здійснення таких очікувань немає. Все буде залежати від самого підприємства і українського ринку.


  Радимо почитати:
Як роблять ZAZ Lanos
 Як роблять двигуни МеМЗ. Репортаж із заводу
 Моторесурс двигуна МеМЗ - 300 тис. км. Проблем з холостим ходом на Daewoo Sens більше немає
 Як роблять Opel Astra на ЗАЗі
 Як роблять Daewoo Sens
 Як роблять Таврії і Славути

 Деталі. "AUTO-Consulting"


Статьи похожей тематики:

  • Як роблять запорізький ZAZ Lanos
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Яким ЗАЗ підійшов до кризи
  • В Україні випустили першу за всю історію іномарку. У Запоріжжі провели піло ...
  • Як роблять польський Daewoo Lanos
  • Як роблять Great Wall. Репортаж із заводу легкових автомобілів
  • В Україні з&
  • БОГДАНізація НЕ избежно. Або як роблять БОГДАН
  • Як перевіряють якість збірки Opel Astra в Запоріжжі
  • Як роблять Chery
  • У Верховну Раду надійшов Законопроект про складальних виробництвах
  • Тест-драйв Opel Astra J. Flex-авто
  • Часівоярський маршрутка
  • Новий порядок проведення техогляду в Україну. Проект
  • Що буде з гарантією? Кабмін затвердив Порядок гарантійних зобов&




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.