05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Таганрозький автозавод потребує підтримки. Про це Путіна просить губернатор Ростовської області

Нагадується, що ТАГАЗ - перший в Росії проект з реалізації повноцінного виробництва іноземних автомобілів, включаючи зварювання і фарбування кузовів, складання і доведення автомобіля, виробництво вузлів і комплектуючих. ТАГАЗ - об'єкт найбільших в історії російського автопрому інвестицій, у створення якого ФПГ "Донінвест" вклала $ 320 млн.

 "Запускаючи ТАГАЗ в 1998 році, ми розуміли, що автомобілебудування - це найбільш складна і фінансово ємне виробництво, - розповідає засновник ТагАЗа, голова ради директорів ФПГ" Донінвест "М. Парамонов. - Ми взяли з досвіду світових виробників найкраще: сучасну фарбувальну лінію виробництва німецької фірми DURR, високошвидкісні конвеєри виробництва DAEWOO ... Ось тільки не передбачили кризи 1998 року і розорення нашого стратегічного партнера DAEWOO, з яким був підписаний договір про надання комплектуючих на умовах товарного кредиту ".

   ТАГАЗ з честю пройшов період випробувань. Розрахований на випуск 120 тис. нових іномарок в рік, він залишається безпрецедентним з часу розпаду СРСР зразком найпотужнішого виробництва за ліцензією і технології іноземного виробника. "Я побував на кращих автомобільних заводах Європи -" Мерседесі "," Фольксвагені "і впевнений, що ТАГАЗ відповідає найвищим світовим стандартам, - вважає М. Парамонов, - при цьому його відрізняє технологічна гнучкість, що дозволяє випускати практично будь-які моделі - від" Жигулів "до" Мерседесів "і не залежати від одного іноземного партнера. На даний момент ми зупинили свій вибір на двох стратегічних партнерів: французькому концерні PSA і Hyundai Motor Company". З PSA програма розрахована до 2010 року. Перший етап передбачає виробництво 3 тисяч фургонів Citroen Berlingo під маркою "Донінвест Оріон М", з них 1000 штук - цього року. За контрактом з Hyundai, ТАГАЗ планує в 2002 р. виробити до 10 тисяч автомобілів Hyundai Accent.

   Виступити в ролі фінансового партнера ТагАЗа готовий Дрезднер Банк, віце-президент якого Ганц-Ульріх Бройер в травні провів переговори з керівництвом ФПГ "Донінвест" про відкриття кредитної лінії заводу. "Ми зацікавлені в розширенні бізнесу в Росії, і таке унікальне для Росії підприємство, як Таганрозький автомобільний завод, дає нам можливість розвивати програми кредитування реального сектора економіки", - зазначив пан Бройер.  При цьому представники ТагАЗа переконані: виробникам необхідні пільги - податкові, митні. Інакше вони не зможуть працювати на повну потужність, розвивати суміжні виробництва. "Ми створили в 1998 році унікальні потужності, які, замість того щоб стати аргументом на користь інвестицій, можуть послужити для інвесторів негативним прикладом, - з гіркотою говорить М. Парамонов. - Митні та податкові пільги не потрібні нам навічно. Необхідна певна програма, яка буде регулювати термін їх дії. Ми зможемо знизити вартість автомобіля на суму цих пільг, стимулюємо попит, а на які виросли оборотні кошти забезпечимо локалізацію виробництва. Кінцевим же одержувачем пільг стане споживач ".

 Губернатор Ростовської області В. Чуб НАПРАВИВ ПРЕЗИДЕНТУ В. ПУТІНУ АНАЛІТИЧНА ЗАПИСКА ПРО ТЕ, ЯК ЗАБЕЗПЕЧИТИ В КРАЇНІ ПРОМИСЛОВИЙ РОСТ БЕЗ ВЕЛИКИХ держвитрат. ЯКЩО В. Путін прислухався До ДУМКУ Г-НА ЧУБА, ТО РОСІЙСЬКІ Автоскладальний ПІДПРИЄМСТВА ВЖЕ У НАЙБЛИЖЧІ МІСЯЦІ МОЖУТЬ ОТРИМАТИ ВІД ДЕРЖАВИ безпрецедентні пільги

 Свої доводи губернатор побудував на прикладі ТагАЗа, який три роки тому побудувала на березі Азовського моря ФПГ "Донінвест", витративши понад 320 млн дол Сьогодні найсучасніше в Росії автоскладальне виробництво фактично простоює: при потужності 120 тис. автомобілів в рік тут щорічно збирають трохи більше тисячі машин модельного ряду Hyundai і Citroen. Головною причиною простою ТагАЗа в адміністрації Ростовської області вважають відсутність реального механізму надання федеральних пільг на ввезення імпортних комплектуючих. В. Чуб пише Путіну про те, що пільги заводам, подібним ТАГАЗ, потрібні на початковій стадії, щоб підприємство могло вийти на проектну потужність. Зокрема, якщо на Тагазе почнеться справжнє серійне виробництво автомобілів, що вимірюється хоча б десятками тисяч штук, то відпускна ціна таганрозьких іномарок знизиться з нинішніх 10-11 тис. до 7 тис. дол, що цілком порівнянно з сьогоднішньою ціною ВАЗівської "десятки".  На думку донських чиновників, Росія зараз повинна потурбуватися про створення конкурентоспроможного з Заходом автопрому, інакше після вступу до СОТ на території країни будуть змагатися вже не вітчизняні, а іноземні виробники. Причому прорив в російському автомобілебудуванні, як вважають на Дону, можуть зробити саме складальні заводи, які завдяки пільгам поступово збільшать частку локалізації свого виробництва до 50-60%. Тому В. Чуб пропонує повністю звільнити від ПДВ та імпортне мито на ввезення комплектуючих ті автоскладальні проекти, в які інвестовано не менше 250 млн дол і де ступінь локалізації виробництва вище 20%. Якщо ці пільги дійсно будуть надані, то В. Чуб тільки за рахунок ТагАЗа прогнозує в галузі зростання обсягу виробництва приблизно на 10%. Після виходу підприємства на проектну потужність, як кажуть в адміністрації Ростовської області, від пільг можна буде відмовитися.  Свого часу ТАГАЗ вже неодноразово надавалися пільги, але потім вони відгукувалися через те, що завод не виконував взяті на себе зобов'язання за обсягом випуску. Правда, при цьому варто згадати, що ТАГАЗ почав працювати через три тижні після 17 серпня 1998 року, і різко девальвований рубль на кілька років зробив таганрозькі іномарки в Росії занадто дорогими і незатребуваними. Тепер рубль зміцнюється, і з кожним днем кон'юнктура для збуту продукції ТагАЗа стає все більш сприятливою. Не випадково Dresdner Bank саме зараз розглядає можливість відкрити кредитну лінію ТАГАЗ на поповнення оборотних коштів для закупівлі комплектуючих. Втім, її доля багато в чому залежить від того, наскільки переконливими здадуться В. Путіну пропозиції донського губернатора.


Статьи похожей тематики:

  • Ситуація на Таганрозькому автозаводі
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Український ринок обрусів
  • Пристрасті по митах. Хто лобіює зростання цін на автомобілі? (Оновлено)
  • Коментарі Голови наглядової Ради ЗАТ ЗАЗ Таріела Васадзе щодо президентсько ...
  • Думки представників російського автобізнесу з приводу нової концепції розви ...
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • PSA можливо прийде на ТАГАЗ
  • Стан парку сільгосптехніки в Україні
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • У Верховну Раду надійшов Законопроект про складальних виробництвах
  • Нова редакція Закону України "Про захист прав споживачів"
  • Чи є майбутнє у російських виробників автокомпонентів?
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.