05-01-2011 | Изготовление автомобилей

СП IVECO і ГАЗу для багатьох стало несподіванкою

Цей проект, по суті, ставить хрест на майбутньому широко розрекламованого СП "Нижегородов Моторс", на якому планувалося випускати легкові автомобілі Palio, Palio Weekend і Siena Maxi. Увечері в п'ятницю, 19 квітня, завершилися дводенні переговори керівництва "Руспромавто" і ГАЗа з делегацією Iveco. Їх підсумком стало рамкову угоду про співробітництво до 2007 р.

 "Мова йде про масштабний амбіційному проекті по випуску продукції, орієнтованої на ринки країн СНД, - комерційних автомобілів вантажопідйомністю 1,5-3,5 т", - сказав "Ведомостям" прес-секретар ГАЗу В. Саричев. За його словами, до 1 січня 2003 р. буде створено СП під робочою назвою "Нова компанія", в якій ГАЗу та Iveco будуть належати рівні частки - по 50%. Швидше за все виробництво буде розгорнуто на майданчику самого ГАЗу, а в майбутньому, можливо, і на площах автобусних заводів, що входять у холдинг "Руспромавто".

 Детальні фінансово-економічні параметри проекту поки невідомі (для їх доопрацювання партнери створили робочу групу). Прес-секретар Iveco Джорджо Бертольді і його колега з FIAT Гуальберто Раньєрі не стали коментувати проект, порадивши звернутися до московського офісу компанії. Але в московському представництві пообіцяли розповісти про нову ідею не раніше ніж у понеділок, 22 квітня.

 На Газе заявляють, що "Руспромавто" має намір зберегти домінуюче становище на місцевому ринку комерційних автомобілів типу "ГАЗель" та "Соболь" (зараз частка ГАЗу в цьому сегменті перевищує 60% в цілому по СНД). "При цьому ми не можемо зараз серйозно змінювати ціни", - визнає Саричев. Нова "ГАЗель" в залежності від комплектації зараз стоїть 150000-200000 руб.; За словами представника заводу, продукція "Новій компанії" буде представлена в тій же ціновій ніші. Аналітики автомобільного ринку пояснюють, що виробництво легких вантажівок - нині єдиний прибутковий проект ГАЗу: випуск "Волг" в кращому випадку дає нульову рентабельність, а виробництво середньотоннажних вантажівок глибоко збитково.

 Т.ч., "Руспромавто", по суті, створює конкурента своєму ж автозаводу - ГАЗу. Правда, Саричев це заперечує: "Це скоріше не конкуренція, а заміщення частки на ринку новими моделями". Судячи з усього, ГАЗ пропонує італійським партнерам фінансувати серійне виробництво нових модифікацій тієї ж техніки, яку випускає автозавод.  Саричев підкреслює, що новий проект ніяк не пов'язаний з формально вже існуючим СП ГАЗу і FIAT - АТ "Нижегородов Моторс". Посилаючись на заяву глави "Сібал" О. Дерипаски, представник ГАЗу заявив "Ведомостям": "Цей проект ніхто не ліквідував, але немає економічного сенсу його розвивати - принаймні в найближчі роки".

 По суті, це означає, що власники ГАЗу остаточно розчарувалися в ідеї "російського Детройта". У п'ятницю представник "Нижегородов Моторс" у бесіді з "Відомостями" визнав, що за останній рік ніяких видимих успіхів проект не досяг.

 В іншій статті "Відомості" нагадують, що трохи більше двох років тому В. Путін взяв участь у вельми урочистому заході на Газе. Керівники Газа й італійського концерну FIAT тоді підписували документи про розвиток СП "Нижегородов Моторс", де-юре створеного у 1998 р. Але розвитку так і не вийшло. І все ж це невдале СП свою справу зробив. Для FIAT воно стало інструментом "політичного маркетингу". Внісши свою лепту в передвиборну кампанію Путіна, FIAT заручився симпатією російських чиновників, якась стане в нагоді йому в реалізації інших, більш життєздатних проектів у Росії.

 "ВН" повідомляє, що ГАЗ має намір створити СП із міжнародним концерном Iveco. Проекту дано рамкову назву "Нова компанія". На першому етапі його реалізації передбачається створення СП по збірці на площах ГАЗу комерційних автомобілів (машини типу "Газель", "Соболь"). Потім буде організовано виробництво великовантажних автомобілів і автобусів. "Нова компанія" повинна почати працювати з 1 січня 2003 року. За словами Олега Дерипаски, співвласники СП будуть мати по 50% акцій.

 "'" Нагадує, що Iveco входить у виробничу групу Fiat. Компанія випускає різні типи автобусів і вантажівок, а також є великим виробником дизельних двигунів (близько 500 тис. на рік). На сьогодні Iveco створені СП і ліцензійні виробництва в 15 країнах, у тому числі в Росії (Iveco-УралАЗ) і на Україну (Iveco-"Мотор Січ").

 Переговори з італійцями вели президент ГАЗу Н. Пугін і гендиректор підприємства Д. Стрежнєв. Пізно ввечері в п'ятницю вони ще погоджували з представниками Iveco останні деталі договору. За даними "'", італійську делегацію очолював гендиректор Iveco Мішель де Ламбер.  Згідно з ТЕО проекту, в перші три роки роботи "Новій компанії" її продукція буде продаватися тільки в Росії і країнах СНД, а потім буде здійснений "марш-кидок до Європи і США". "Ми хочемо домінувати на російському автомобільному ринку. Деякі види продукції Горьковського автозаводу вже мають там частку близько 60%, тому наше головне завдання - поліпшити свої позиції", - підсумував пан Дерипаска. Перспектива потрапити в сферу пильної уваги антимонопольного відомства, вже оголосив ГАЗ монополістом по автомобілях класу Е ("Волга"), його, очевидно, не лякає.

 Підписання угоди з Iveco демонструє стратегію нових власників заводу, які вважають, що він повинен сконцентруватися на вантажних машинах. Нова "Волга" ГАЗ-3111 знята з планів серійного виробництва. Спільна програма ГАЗу з Fiat за легковим автомобілям у рамках СП "Нижегородов Моторс" фактично заморожена. Директор з персоналу "Нижегородов Моторс" О. Деко заявив "'", що СП ніяк не бере участь у новому проекті. Г-н Дерипаска зазначив, що ідея спільного виробництва легкових автомобілів не згорнута, але і не буде розвиватися найближчим часом. Зауважимо, що "Газель", що знайшла ринкову нішу, як і раніше викликає нарікання її власників за технічний недосконалість. При цьому у заводу немає готової до серійного виробництва моделі, яка могла б її замінити.

 Представники "Руспромавто" обіцяють в кінці квітня анонсувати нову ініціативу по дизельних двигунів. Цілком ймовірно, що це буде частиною спільного проекту з Iveco.

 За інформацією російської преси


Статьи похожей тематики:

  • Сіба продовжує скуповувати заводи
  • На Газе новий керівник. Оприлюднено терміни виробництва модельної гами ГАЗу
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Україну набридли &
  • Український ринок обрусів
  • РусПромАвто тепер належить одному господареві. До чого це призведе
  • СП IVECO і РусПромАвто знайшло обриси
  • Як російські автозаводи освоюють нові моделі.
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Думки представників російського автобізнесу з приводу нової концепції розви ...
  • Для КрАЗу наступають нелегкі часи
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Як роблять IVECO




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.