05-01-2011 | Изготовление автомобилей

Як російські автозаводи освоюють нові моделі.

Останні два роки були особливо вдалими для російського автопрому. Але позитивний ефект фінансової кризи 1998 р. вже практично зійшов нанівець. Через деякий час умови для російської промисловості не будуть відрізнятися від положення інших світових автовиробників. Розуміючи, що через кілька років митні бар'єри будуть знижені, а розвиток споживчого кредитування може зробити доступними для масового покупця автомобілі ціною $ 8000-10000, багато автомобілебудівні підприємства Росії заявили про плани модернізації своїх модельних рядів з перспективою заміни їх на абсолютно нові моделі. Зараз АВТОВАЗ виробляє автомобілів більше, ніж у кращі радянські роки, і займає близько 70% російського ринку нових легкових авто. Основною перешкодою для запуску своїх розробок у виробництво в постперебудовні часи для АвтоВАЗу була відсутність достатніх вільних коштів. Прорив у відновленні модельного ряду стався влітку минулого року, коли GM підписала генеральну угоду з АвтоВАЗом про спільне виробництво нової "Ниви" ВАЗ-2123 під маркою Chevrolet. Підписавши цю угоду, американська корпорація фактично визнала АвтоВАЗ своїм стратегічним партнером у Росії. Після цього ВАЗ зміг сконцентруватися на підготовці масового виробництва "Калини" - першого свого автомобіля, що належить до класу "В" (зараз всі випускаються "Лади" відносяться до класу "С"). Зараз почати виробництво "Калини" передбачається в 2004 р.  
 Згідно з офіційною інформацією прес-служби Автоваза, в даний час йде підготовка виробничих приміщень для розміщення зварювальних, фарбувальних і складальних ліній з випуску цієї машини. Одночасно, відповідно до угоди з GM, АвтоВАЗ поступово скорочує виробництво "старих" Нив "ВАЗ-2121. Поліпшення фінансового становища дозволило компанії добитися повернення знаходилися в заставі у держави 50% своїх акцій. Тепер АвтоВАЗ може активно працювати на фінансовому ринку. Тим більше, що для виробництва "Калини" передбачається залучити з боку близько $ 500 млн.  
 Але "Калина" за великим рахунком вже постаріла, не встигнувши стати на конвеєр. Разом з початком підготовки промислового виробництва "Калини" АвтоВАЗ приступив і до розробки абсолютно нових автомашин, які можна віднести практично до всіх сегментів автомобільного ринку. Поки що розробки нових модельних рядів - у початковій стадії. Для машин визначаються загальні технічні і економічні характеристики. Очевидно, що АвтоВАЗ, використовуючи свої переваги, прагне розширити свій модельний ряд за рахунок випуску раніше нових для нього класів автомашин (наприклад, представницьких) і зайняти з їх допомогою якомога більшу частку ринку. З іншого боку, модернізація модельного ряду дозволить АвтоВАЗу конкурувати з провідними світовими автовиробниками не тільки за ціною, але і за якістю.  
 Найбільш цікавими виглядають розпочаті ВАЗом роботи по створенню позашляховика ВАЗ-2124, випускати який завод збирається самостійно. Справа в тому, що АвтоВАЗ уже встиг передати СП з GM і ЄБРР права на бренд "Нива" (з єдиним винятком - правом називати "Нивою" випускається зараз ВАЗ-21213) і може використовувати його для нових моделей тільки за згодою СП.  
 По-друге, деякі керівники АвтоВАЗу вже заявляли, що ціна ВАЗ-2124 повинна бути нижчою за ціну Chevrolet-Niva, що суперечить іншим договором з партнерами по СП. Цей договір забороняє і GM, і АвтоВАЗу продавати в Росії малі позашляховики за ціною нижче або рівній ціні Chevrolet-Niva. За таких умов Вазу скоріше буде вигідніше взагалі не виробляти позашляховики, ніж виходити на ринок з новою невідомою торговою маркою і "великим" позашляховиком. Цікаво виглядає і розрахунок вартості підготовки виробництва 30000 машин ВАЗ-2124 на рік. Вона оцінюється приблизно в $ 800 млн, що відповідає витратам на підготовку виробництва "Калини". Такий збіг наводить на думку, що бюджет у $ 800 млн дозволяє розробити та розпочати промислове виробництво будь-якої моделі з властивим АвтоВАЗу остаточним доведенням моделі до розуму через кілька років після початку її випуску.  
 А ось ГАЗ самостійно розробити нову модель не може. Вже запущена у виробництво нова "Волга" ГАЗ-3111 не отримала скільки-небудь істотного поширення через огидний співвідношення ціни і якості. Тому незабаром після придбання групою "Сібал" контролю над ГАЗом в 2000 р. його тодішнє керівництво заявило про початок робіт з розробки нової моделі, що відноситься до того ж класу "Д", що й існуючі "Волги". Можливим основним партнером-розробником називався АвтоВАЗ. Але по закінченні року початок робіт над перспективною машиною все так само далеко. За словами прес-секретаря заводу І. Петрової, на даний момент остаточно не визначена ані конструкція машини, ні її технічні параметри, ні партнер-розробник.  
 Зараз ГАЗ продовжує переговори з деякими іноземними і російськими компаніями про участь у розробці та майбутньому виробництві цього автомобіля. Результати цих переговорів, на думку І. Петрової, можна чекати вже протягом місяця. Швидше за все, це буде оригінальний автомобіль. ГАЗ крім остаточного складання візьме на себе виробництво кузова, а шасі і двигун будуть "кращими із доступних на ринку". Приблизними рамками початку її виробництва можна вважати раніше оголошені плани щодо продовження виробництва "старої" Волги "до 2006 р. Цікаво, що зі списку потенційних партнерів FIAT не викреслюється. Остаточне вирішення питання про розробку нової моделі, напевно, буде прийматися спільно акціонерами і керівництвом. Хоча ще невідомо, чи будуть це сьогоднішні топ-менеджери ГАЗу або їм на зміну прийде нова команда.  
 Після завершення на УАЗі реанімаційних заходів нові, що прийшли з "Сєвєрсталі" керівники оголосили про початок проектування нового позашляховика. Вартість робіт була оцінена в $ 1 млрд. Тоді АвтоВАЗ також був названий партнером-розробником. У лютому 2002 р. проект продовжує виглядати, за словами прес-секретаря автомобільного дивізіону "Сєвєрсталі" С. Павлова, "дуже туманно". Не тільки не завершені переговори з АвтоВАЗом, але і розширився список потенційних учасників робіт. Зараз туди як мінімум входить і індійський виробник дуже дешевих і ненадійних позашляховиків компанія "Махіндра і Махіндра".  
 Зате УАЗ форсує модернізацію модельного ряду свого старого УАЗ-31514. Нові варіації складаються з машинки поменше - УАЗ-3160 і побільше - УАЗ-3162. Їх загальний випуск в поточному році повинен скласти близько 13000 машин, а ціна повинна скласти $ 7000-10000.  
 "Іжмаш-Авто", що відродився буквально з попелу два роки тому при активній участі групи компаній "СОК", теж виношує плани з розробки власної нової моделі. Розпочаті спочатку дуже жваво переговори все з тим же АвтоВАЗом ні до чого не привели, але до цих пір продовжуються. А поки "Іжмаш-Авто", за словами заступника головного конструктора А. Кондрашкин, продовжує випускати варіації ІЖ-2126 (з кінця цього року з кузовом універсал, а потім і седан) і якраз завершує процес реєстрації типу транспортного засобу для виробленого з 2001 р. в Іжевську ВАЗ-2106. Термін попередньої реєстрації "шістки" закінчився на початку цього року. На думку А. Кондрашкин, "Іжмаш" поки вигідніше продовжувати збирати ІЖ-2126, у виробництво якого вже вкладено в цілому близько $ 1 млрд, а знос устаткування становить лише 10%. Але переговори про створення нового автомобіля з ВАЗом тривають, адже за зразкову час розробки нового Іжа (10 років) знос обладнання наблизиться до повного.  
 Поки федеральна влада і московський уряд буцаються за право власності на 67% акцій ВАТ "Москвич", його виробництво стоїть. У принципі, сказав "РФ" директор технічного центру "Москвича" В. Бірюков, модельний ряд під кодовою назвою "Проект Х1" майже повністю розроблений. Його основу складає машина класу "Е" (ще більше "Волги") з ціною $ 20000-25000 при обсязі виробництва близько 20000 машин в рік. На думку В. Бірюкова, вона буде конкурентоспроможною на тлі цін на автомобілі такого класу інших виробників ($ 60000-80000).  
 Випускати "Проект Х1" передбачається на сучасних верстатах московського "Станкомаш" зі змінними робочими головками. Виробництво оригінальних V-образних 6-циліндрових двигунів об'ємом 2,7-2,8 л передбачається також організувати на "Москвичі". А необхідні для початку виробництва 800-900 млн руб. заводу хоче дати уряд Москви, але тільки якщо акції перейдуть у його власність.  
 ЗАРАЗ У російському автопромі очевидні дві тенденції.  
 1) Прагнення розробити абсолютно нові, що відповідають сучасному стану світової технології машини.  
 2) Спроба вичавити якомога більше з вже існуючих моделей.  
 По всій видимості, вже в недалекому майбутньому виграють ті підприємства, які зараз продовжать продавати недорогі, знайомі споживачеві машини, але будуть готові при зміні ринкової кон'юнктури швидко перейти на випуск сучасних високотехнологічних автомобілів. Російські автозаводи до числа здатних зробити це явно не належать.  
 "АІ" відзначають, що російський автопром зможе вижити і розвиватися, тільки якщо візьме на озброєння досвід країн Латинської Америки та Східної Європи. До такого висновку прийшли фахівці Російсько-європейського центру економічної політики (рецеп).    Програма реструктуризації АвтоВАЗу передбачає збереження на самому підприємстві тільки складання автомобілів з готових агрегатів, а допоміжні виробництва планується перенести на заводи Самарської області. Самостійні бюджети і певні фінансові повноваження з'явилися на початку 2001 року у підрозділів ГАЗу, що відразу ж дозволило добитися істотної економії по видатках на енергоносії. У подальшому завод передбачається розбити на кілька самостійних бізнес-одиниць.  
 Можна прогнозувати і те, що з кризи неплатоспроможності російський автопром вийде. Протягом найближчих декількох років компанії зможуть виконати свої боргові зобов'язання - завдяки зростанню виробництва, різними схемами реструктуризації заборгованостей і притоку інвестицій.  Що стосується зарубіжних інвесторів, то вони найбільшу потребу відчувають в чіткій законодавчій базі  Відзначається, що після кризи у автопрому з'явився шанс розвиватися і на кошти вітчизняних інвесторів.  
 Деталі. російської преси


Статьи похожей тематики:

  • Новий порядок проведення техогляду в Україну. Проект
  • Кого допустять проводити техогляд в Україну (Тимчасове положення)
  • В Україні введено нові правила торгівлі автомобілями
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Що означають ВАЗівські бренди: "Жигулі", "Самара", &quo ...
  • Особливості ввезення автомобіля з-за кордону. Роз&
  • Український ринок обрусів
  • Іжмаш прогресує. Хто йому допомагає?
  • Московське Мотор-Шоу-2005. Росіяни мають намір вистояти
  • Світовий ринок 2001-2002 рр..
  • Прем&
  • Тест-драйв: УАЗ-23602 Cargo. Спадкоємець «пуголовка»
  • Україну набридли &
  • Chevrolet Niva: Це Chevrolet або все-таки «Нива»?


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.