05-01-2011 | Автобусы

TIR 2009. Ринок автобусів йде в міжмісто

Традиційно виставка TIR в автобусному сегменті відображає нові напрямки розвитку вітчизняної автобусної галузі, оскільки саме в сегменті автобусів України змогла утримати власне виробництво.
 Однак у 2009 році стало очевидно, що колишня модель ринку вже не повернеться. Відсутність кредитів, скорочення доходів транспортних підприємств і з іншого боку, обмеження за тарифом, ставлять транспортників у важке положення.
 Але як стверджують, оператори ринку, попит скоротився, але не зник. Людей все одно возити треба, тому на відміну від ринку вантажівок, автобусний ринок не обвалиться. Еталон
     Корпорація «Еталон» - лідер українського ринку автобусів відзначає, що за перші 5 місяців попит сильно змінився і концентрується в області туристичних і міжміських машин. Залишилися поставки тендерних «шкільних» автобусів, а ось сегмент міських машин сильно скоротився.

       В арсеналі «Еталон» є недорогий і невибагливий автобус БАЗ-А079.24 23 «Мальва» (від 298 тис. грн.), Який і забезпечує левову частку продажів з 176 одиниць, відвантажених споживачам. Далі в корпорації розраховують на щомісячні продажі 30-40 машин на місяць, а для активізації збуту готові пропонувати і розстрочку.

       У лютому був презентований ще один туристичний автобус ЧАЗ А083 «МАК», а на TIR'2009 показали вже другий зразок. Новий ЧАЗ А08310 «МАК» отримав пластикові маски, кришки багажників, іншу конструкцію вхідної групи, були внесені зміни в комплектацію. Новий «турист» має довжину 8,4 м і вміщає 35 пасажирів, а також в своєму розпорядженні значні багажними відсіками (2,4 м3).
   Він комплектується 4-літровим дизелем Deutz (122 к.с.) і відповідає нормам Євро-3. З появою даної новинки в серійному виробництві, «Еталон» розраховує активізувати попит з боку туристичних компаній і міжміських перевізників, які в даний момент віддають перевагу подержаних імпортним машинам. За задумом розробників, ЧАЗ А08310 (від 380 тис. грн.) Повинен стати своєрідною заміною Irarus-250, і для додання візуального подібності новинку навіть пофарбували в червоних тонах. Традиція ж називати автобуси іменами квітів у Корпорації «Еталон» введена з минулого року і ЧАЗ А08310 отримав ім'я «Мак».

Відзначимо, що в активі "Еталон" вже є "турист" А148 (від 656 тис. грн .) на 44 пасажирів і новинка дозволить корпорації закрити всі сегменти ринку.
   У планах компанії представити ще 8-метровий міський автобус і активно закінчувати створення 10,5-метрової машини.

    Корпорація «Богдан»
     «Богдан» трохи раніше інвестувала у створення сімейства міських автобусів великого і особливо великого класу і на TIR'2009 представила вже готові зразки. У момент, коли Львівський автозавод фактично «випав» з ринку, «Богдан» вже готова замінити його на ринку міських автобусів. В арсеналі «Богдана» сучасний міський низькопідлоговий автобус Богдан А601, побудований на агрегатах Isuzu. Новий лайнер здатний перевозити до 100 пасажирів, має широкі дверні отвори, зручну площадку накопичення і сучасний салон. Вартість Богдан А601 становить 890 тис. грн.
       Одночасно «Богдан» готовий запропонувати і тролейбус, створений на базі даного автобуса за 1,4 млн. гривень.

   Наступною новацією став 3-вісний тролейбус Т801 на 144 пасажира. З появою цієї моделі «Богдан» закінчив формування модельної лінійки в сегменті особливо великих автобусів.

     Але закупівля муніципального транспорту в умовах кризи може і не відбутися. Тому в компанії роблять ставку на приватних перевізників. Одне з таких пропозицій - це високопалубний туристичний автобус середнього класу Богдан А401.60. Автобус розрахований на 30 пасажирів і має об'єм багажників 4,8 (!!!) м3. Традиційно, він виконаний на агрегатах Isuzu і пропонується з різним обладнанням. Вартість такого автобуса складає 580 тис. грн.

   Більш «бюджетний» варіант для приміського сполучення - це подовжений Богдан А09312. Це прямий конкурент БАЗ А079.25 «Мальва» (від 298 тис. грн.). Новинка від «Богдана» має 29 +2 місця для сидіння, проти 28 +1 у «Мальви». На новому поколінні А093 представлені світлодіодні задні фари і ряд змін в салоні. Але от вартість такого «туриста» сягає 500 тис. грн.

       З часів СРСР в Україні не випускали вантажопасажирські автобуси. Та й навіщо вони, коли є вантажівки з дворядними кабінами. Але в «Богдані» вирішили повернутися до колишнього досвіду і запропонувати ринку вантажно-пасажирський автобус-вантажівка СО92Т2. Поки скоріше для вивчення попиту, ніж для широкого продажу.

     На TIR'2009 про себе заявив ще один український виробник. Тепер в Україну автобуси випускають і в Рівному на підприємстві «МТК» з гучною назвою Рівненський автозавод. На базі Mercedes-Benz Sprinter тут налагодили виробництво 18-місних мікроавтобусів під назвою А207. Нова розробка на базі вже 515-го Mercedes-Benz отримала ім'я «Селена» і здатна взяти на борт 20 +1 пасажира. У Рівному вже розроблені 4 модифікації міжміських автобусів, які відрізняє тип дверей і двигун шасі. Вартість А307 «селену» варіює в діапазоні 400-500 тис. грн.

   Свої претензії на шматок «тендерного пирога» заявили і в «Групі компаній« АІС ». З появою в активі «АІС» заводу «Техтрансмаш», де вже освоєно переобладнання, «АІС» стане активним «гравцем» на ринку шкільних та спеціальних машин. Вже є перший досвід таких проектів, а з огляду на ціну ПАЗів («АІС» - дистриб'ютор ПАЗ в Україну) та їх невибагливість у сільській місцевості, у нових моделей є перспективи стати переможцями.

       Турецькі Temsa в Україну вже добре відомі, але поки поступаються за популярністю багатьом конкурентам. На TIR'2009 представили туристичну модель малого класу в надії на попит з боку південних клієнтів.

       З китайських виробників у Києві представлені були тільки автобуси Yutong. Відзначимо, що «турист» середнього класу за 610-660 тис. грн - це більше, ніж за аналогічний автобус українського виробництва. А міську 11-метрову модель на 100 пасажирів Yutong просив 710 тис. грн. - Це одна з найкращих пропозицій на ринку. Високопалубние туристичні лайнери в повній комплектації Yutong ZK6129 китайський виробник готовий віддавати за 1,1 млн. грн.    Але в Україні бум продажів китайських автобусів вже минув, а з урахуванням девальвації гривні на перший план виходять наші заводи.

   Ситуація на українському ринку говорить про те, що ключ до збереження обсягів виробництва для вітчизняних заводів лежить за межами України. Заводи активно шукають нові ринки збуту, відкривають експортні офіси і працюють над сертифікацією продукції на сусідніх ринках. Українським заводам вже є що запропонувати сусідам, питання лише в тому, чи готові вони за це стільки платити.

   Деталі. AUTO-Consulting  

TIR 2009: Огляд ринку комерційної техніки


Статьи похожей тематики:

  • Ринок автобусів в Україну. Огляд новинок 2004 року
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • Український ринок автобусів трансформується. Огляд новинок на TIR 2008
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок
  • Корпорація «Еталон» представила два нові автобуси на шасі FAW
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок 2004 року
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • Прем&
  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • БАЗ має намір істотно збільшити свою присутність на українському ринку
  • Техніка ГАЗ на TIR-2010. Подробиці про новинки
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Бориспільський автозавод змусив з собою рахуватися
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.