05-01-2011 | Автобусы

Український ринок автобусів трансформується. Огляд новинок на TIR 2008

На виставці TIR'2008 свої експозиції представили всі основні українські виробники автобусів. Крім того, про наміри активізувати автобусне напрямок оголосили в MAN.
 Що ж чекає український ринок найближчим часом? Пройдемося по виставкових стендів.  Експозиція TIR'2008 наочно показує, що ринок все більше зміщується в бік більших міських автобусів і малих «туристів». Ера недорогих «маршруток» наближається до заходу, і на її місце приходить чітка політика міської влади, що регламентують кількість якої техніки повинно бути на дорогах.

 Флагман українського автобусобудування - ЛАЗ, не дуже балував новинками. На стенді красувався НеоЛАЗ і міський СітіЛАЗ. Моделі ще зовсім «свіжі», а тому досить затребувані. Але Львівському заводу не варто розраховувати тільки на щедрість київської влади, а продовжувати шукати ринки збуту.

 А ось «Богдан» представив серійний 10-метровий міський автобус А501 і середня «турист» А401. Міська новинка «Богдана» (на її базі розроблено і тролейбус) дозволить йому вийти в сегмент рейсових машин і стати повноправним конкурентом ЛАЗу і Мазу. «Богдан» має 4 одностулкові двері, а тролейбус - 2 одностулкові і 1 - двостулкову. Відповідно змінилася і планування салону. В автобусі встановлено 20 сидячих місць, а в тролейбусі - 22. Повна місткість - 90 і 86 пасажирів, відповідно.

 В якості силового агрегату на автобусі застосований 6-циліндровий дизель Isuzu 6 HFITC (Євро 2), з турбонаддувом і интеркуллером, робочий об'єм якого 7.13 л, потужність 230 л.с. Коробка передач - механічна, 7-ступінчаста. На його базі створений і тролейбус Т501. «Турист» Богдан А401 закриває модельну «лінійку» в середньому класу. Новинка позиціонується як недороге пропозиція для туристичних компаній, активно оновлюють свій автопарк подержаних «європейцями» і новими «китайцями».

   Корпорація «Еталон» представила на TIR '2008 міжміський автобус БАЗ А1485. Новинка, як і її міський аналог, базується на шасі FAW з двигуном Deutz Євро-3 (220 к.с.). У салоні А1485 розташовано 43 сидіння, а загальна місткість може досягати 60 пасажирів. З огляду на досить скромний мотор, БАЗ досягає максимальної швидкості - 100 км год, але при цьому витрачає 24 л на 100 км. У міському циклі витрата піднімається до 33 л на 100 км. Базовського автобус дуже непогано виглядає, має простенький, але цілком комфортний салон. А головною перевагою стане його ціна - близько 500 тис. грн. Міська модифікація БАЗ А148 пропонується за 398 тис. грн, а приміська - за 449500 грн. Така цінова політика вже стала давати результати і А148 досить непогано продається. Міжміський версія покликана змінити на маршрутах Ikarus і стародавні ЛАЗи-699 і перевізники з великим інтересом розглядали новинку.

Ще один потужний гравець на українському ринку - білоруський МАЗ. Автобусне підрозділ представив у Києві оновлений МАЗ-1034. Його попередник досить добре відомий в Україні. «Сто тридцять четвертий» пропонується з двигунами Mercedes-Benz, Deutz. В автобусі опрацьовані всі «дрібниці», які були виявлені в ході експлуатації колишньої версії.

Павловський автомобільний завод представив два автобуси малого класу - ПАЗ 4234 і ПАЗ-3204. Головна відмінність моделі ПАЗ 4234 - маленькі колеса діаметром 19,5 дюйма, завдяки чому його можна використовувати на міських маршрутах. ПАЗ 4234 комплектуються дизельними двигунами об'ємом 4,75 л потужністю 117 к.с. Ще одна новинка від російського підприємства - ПАЗ 3204 є 2-дверну модифікацію міського автобуса, що забезпечує зручність і швидкість посадки і висадки пасажирів в умовах інтенсивного міського трафіку.

Автобус укомплектований дизельним двигуном Cummins, відповідний нормам екологічної безпеки «Євро-2», об'ємом 3,92 л. Двигун агрегатований з коробкою перемикання передач ZF. В автобусі - 18 місць для сидіння, а повна місткість - 52 пасажири.

 ЛіАЗ привіз до Києва автобус для приміських маршрутів ЛІАЗ-5256.46-01. Машина комплектується дизельним мотором КАМАЗ-740.65-240, відповідним екологічним нормам «Євро 3». Робочий об'єм двигуна - 11,76 л, потужність - 240 к.с. Двигун працює в парі з автоматичною КПП Voith. Гальмівна система - пневматична, двоконтурна, гальмівні механізми всіх коліс - барабанні, обладнані ABS. Ще одне вигідне конкурентна перевага нових автобусів - імпортні мости фірми RABA. У автобусі присутній 44 посадочних місця, всього ж може поміститися 88 пасажира.

На диво спокійно було на TIR'2008 в стані китайських автобусних виробників. Про свої претензії на український ринок заявляли лише Yutong і King Long. Українські перевізники вже розібралися в якості численних автобусних виробників з Піднебесної і перша хвиля масових постачань спала. Шанси закріпитися на нашому ринку є тільки в досить якісних автобусних заводів, власне вони і були на TIR. Якщо c Yutong українці вже знайомі, то на King Long зупинимося особливо.




 Компанія «Авто-Сіті» пропонує весь великий модельний ряд китайських автобусів, які виглядають дуже ефектно. Комплектації також вражають: всі моделі з кондиціонерами, автономними опалювачами, неоновими підсвічуваннями, пневмопідвіскою, відеосистемами та моніторами, що складаються дзеркалами та ін Топ-версії доступні з камерами заднього огляду. В якості опції пропонують шкіряний салон, VIP-виконання. King Long комплектуються двигунами Cummins Євро-3, Isuzu або MAN Євро-3. При цьому 9-метровий «турист» в дуже хорошій комплектації обійдеться в 790 000 грн. з двигуном Isuzu. Футуристичний 12-метровий лайнер пропонується за 1000000 грн. З огляду на таку цінову політику і дуже гідну якість King Long, його амбіції стати одним з лідерів українського ринку цілком обгрунтовані.

     Корпорація «ОМЕГА-Автопоставка» спільно з компанією «Дорожня Карта» представила на виставці ТІР-2008 дві моделі автобусів - МАЗ - 103062 і НЕФАЗ 5299-16.
 МАЗ - 103062 - модель нового покоління. Зовнішній і внутрішній дизайн, технічна ергономіка цього автобуса дозволяють кожному водієві громадського транспорту відчувати себе впевнено і солідно, а пасажиру - комфортно і затишно. Гарний огляд, просторий салон, місткістю 26 чоловік (при можливості перевозити до 96 осіб). Основна відмінність цієї моделі - повністю нізкозольная конструкція, яка дає можливість швидко проводити посадку і висадку пасажирів. Надійний двигун Mercedes_Benz серії OM 906LAIII/2 (E_3) розвиває потужність в 230 к.с.

   НЕФАЗ 5299-16. Автобус НЕФАЗ 5299-16 повністю задовольняють потреби і перевізників і пасажирів. Характерні риси моделі НЕФАЗ 5299-16 - комфортність і раціональність. Цей сучасний, міцний і надійний автобус може помістити в салоні від 45 до 77 осіб. Затишний дизайн забезпечує приємну поїздку - крісла мають тканинну оббивку зі стильним малюнком, забезпечені підлокітниками і регулюванням нахилу спинки. Дверні прорізи великі і зручні, що дозволяє зручно проводити посадку і висадку пасажирів.

     MAN також має намір розвинути збут в Україну автобусів. На TIR '2008 привезли Lion's і оприлюднили стратегію пропонувати і Neoplan. Фінансувати купівлю німецьких автобусів буде MAN'овская фінансова компанія, але ціни поки не порадують українських перевізників. В активі MAN і Neoplan (з недавнього часу входять в єдиний холдинг NEOMAN) роками перевірена якість і надійність. Однак поки оригінальний MAN в Україну вибрали 2 покупця.

На TIR'2008 були представлені також українські I-VAN, російський НЕФАЗ і турецька Temsa. На жаль, ми не побачили експозицію інших українських виробників автобусів, які завжди радували споживачів своїми оригінальними розробками. Очевидно, причина криється в уповільненні ринку мікроавтобусів, де і були в основному представлені ці виробники. Так в Корпорації «Еталон» констатують, що продажі малого автобуса «Дельфін» БАЗ-2215 неухильно скорочуються. Його ціна перевалила за 139 тис. грн. і він став менш цікавий перевізникам. Тенденцію зростання цін фіксують і в інших виробників, а новинок у сегменті малих автобусів (за винятком ПАЗа) на TIR '2008 навіть ніхто і не привозив. До чого б це?

 За даними AUTO-Consulting автобусний ринок за підсумками 8 місяців 2008 року демонструє млявий зростання в 16%. У серпні взагалі був зафіксований спад - 14%. Статистика свідчить про «охолодженні» попиту в малому класі (зростання усього 11%), в середньому сегменті продажу активізувалися на 29%, а у великому - майже подвоїлися. Фантастичний зростання зафіксовано в особливо великому сегменті 15-метрових і вище моделей - +200%.  Лідером українського ринку з ітоггам 8 місяців є БАЗ, у якого 38%. Друге місце у «Богдан» і показник 24%, а на третьому рядку - ПАЗ.

Деталі. AUTO-Consulting  

Інші автобусні новинки


Статьи похожей тематики:

  • Ринок автобусів в Україну. Огляд новинок 2004 року
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • Компанія «ОМЕГА-Автопоставка» на TIR 2008
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок
  • Новинки техніки від корпорація «АІС» на TIR 2008
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок 2004 року
  • На виставці TIR 2008 корпорація «АІС» представить найбільше новинок на найб ...
  • Прем&
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • TIR 2009. Ринок автобусів йде в міжмісто
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • Тест-драйв: Toyota RAV4 vs Nissan X-Trail. Кому що подобається.
  • Автобуси KING LONG завойовують ринок Україною
  • Ще більше причин для задоволення: новий BMW 1-ї серії




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.