05-01-2011 | Автобусы

На ЧАЗе випустили 2000-й автобус і ввели в експлуатацію новий цех

Чернігівський автозавод (ЧАЗ) 2 березня 2007 року ввів в експлуатацію новий кузовний цех. Показово, що ця подія співпала з випуском 2000-го автобуса, який сходив з конвеєра з великою помпою. Порадіти успіхам автозаводцев прибуло чимало гостей, в тому числі і кореспондент AUTO-Consulting.
 За словами Президента Корпорації «Еталон» (до її складу входить ЧАЗ), з введенням в експлуатацію нового цеху ЧАЗ зможе випускати по 150 автобусів на місяць, а умови праці на заводі значно покращаться.   Історія
 Чернігівський автобусний завод (ЧАЗ) - підприємство зовсім молоде (перший автобус 10.09.2003 р.), хоча має давню родовід. Автобусне підприємство було створено на базі уславленого підприємства «Чернігівавтодеталь», яке в 70-80-х роках випускало автобуси «Чернігівець», а наприкінці 90-х було одним з найбільших збирачів автомобілів ГАЗ в Україні. Але основний профіль чернігівських автобудівників - це карданні вали та інші автозапчастини. Про успіхи на цьому поприщі говорить навіть той факт, що в 90-х роках Чернігівські вали за допомогою барона фон Натузіуса (відома особа в українському автобізнесі. Прим. Ред.) Постачали навіть на Volkswagen Group.

 Зараз «Чернігівавтодеталь» входить до складу багатопрофільної корпорації «Еталон», яка зробила бізнес з виробництва автобусів одним із пріоритетних. Як повідомив Президент Корпорації «Еталон» Володимир Бутко, до складу корпорації входить:
     "Чернігівавтодеталь"
 "Бориспільський автозавод" (БАЗ) с. Проліски
 "Чернігівський автозавод" (ЧАЗ)
 "Ковальський завод"
 "Український кардан" (з 1-го січня займається тільки виробництвом карданних валів) "
 "Чернігівська деревообробна компанія" (виробляє невеликий сегмент деревообробної продукції.)
 "Український контейнер"
 Крім того, Корпорація «Еталон» веде дуже активну будівельну діяльність: офісно-складський комплекс у м. Вишневому, бізнес-центр в Чернігові, бізнес-центр у Тернополі, експериментальний корпус у Львові.    
 Корпорація «Еталон» інвестувала в 2006 році в розвиток своїх проектів близько 40-50 млн. Ключовим об'єктом стало будівництво нового кузовного цеху на ЧАЗе.

  Як роблять автобуси на ЧАЗе

   Чернігівський автозавод займає 14 га, з 46 га, на яких перебуває «Чернігівавтодеталь». Перший автобус з конвеєра ЧАЗа зійшов 19 вересня 2003. Виробничі площі займають близько 18 тис. м2.
 Технологія, за якою на ЧАЗе будують автобуси, досить традиційна, хоча і має свою специфіку.
 Зараз у Чернігові випускають два види автобусів: БАЗ-2215 «Дельфін» на шасі ГАЗ-3302 і БАЗ А079 на шасі індійської «Тата». Буквально днями стартує і серійне виробництво третин моделі ЧАЗ А074 на китайському шасі FAW.

 Відповідно, до Чернігова приходять шасі, на базі яких потім створюють автобуси. Владім Бутко відзначає, що для «Дельфінів» вони змушені купувати не автобусне шасі, а фактично готову «Газель» у виконанні шасі, зрізати з неї кабіну і лише потім приступати до виробництва автобусів.

   У новому кузовному цеху готується автобусний каркас, до того ж він дозволяє будувати каркаси під будь-які типи автобусів, аж до двоповерхових. Ця інвестиція дозволить ЧАЗу приступити до освоєння виробництва моделей середнього та великого класів.

 Кузов автобуса перевантажують на візки і відправляють в малярний цех, де він набуває свого остаточного вигляду. Потім його шлях лежить в складальний цех.
 У «складанні» на конвеєрній лінії народжується вже готовий автобус, який після випробувань надходить на склад готової продукції.
   Під час нашого візиту на ЧАЗ з конвеєра зійшов 2000-й автобус БАЗ-22154 «Дельфін», який був переданий замовнику.

  Меценатство

 Відзначимо той факт, що Корпорація «Еталон» зарекомендувала себе в Чернігові не тільки як потужний інвестор, але і як партнер міської влади. На кошти «Еталон» у Чернігові побудують кілька об'єктів соціальної сфери, а під час урочистостей медичних установ міста було передано 4 автобуси «Швидкої допомоги» і 6 легкових автомобілів.

  Перспективи

   З появою нового виробничого комплексу, ЧАЗ вийде на щомісячний випуск 150 автобусів. За словами Володимира Бутка, у 2007 році на ЧАЗе випустять понад 1800 автобусів. Чернігову відведена роль виробничого майданчика нової моделі ЧАЗ А074, чиє виробництво стартує вже в березні. У 2007 році повинне початися виробництво і моделі середнього класу А142 в с. Проліски.

 Ми поцікавилися ходом реалізації складального проекту «Еталон» в Росії в Брянську. Однак Володимир Бутко зауважив, що зараз проект на території «Брянського Ремзавод» себе вичерпав і ведуться пошуки ділянки чи підприємства, де б «Еталон» змогла самостійно побудувати складальне виробництво.

   «Еталон» має намір не тільки займатися виробництвом, а й інвестувати кошти у створення власної школи автобусобудування. Для цих цілей у Львові створять окремий корпус для потреб науково-ісследовательсткого інституту.

 Активні дії Корпорації «Еталон» вже призвели до відчутних результатів. За словами Президента Корпорації, їй вдалося досягти 43% ринку автобусів в Україні. У січні «Еталон» зайняв 1-е місце в України, відтіснивши «Богдан» і ПАЗ.

 Деталі. AUTO-Consulting

       

Нові моделі БАЗА І ЧАЗа


Статьи похожей тематики:

  • Ринок автобусів в Україну. Огляд новинок 2004 року
  • Корпорація «Еталон» представила два нові автобуси на шасі FAW
  • БАЗ має намір істотно збільшити свою присутність на українському ринку
  • БОГДАНізація НЕ избежно. Або як роблять БОГДАН
  • На Чернігівському автозаводі сьогодні випустили 2000-й автобус
  • Як буде виживати черкаський завод «Богдан» у кризу. Репортаж із заводу
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • Підсумки та перспективи українського ринку запчастин
  • Корпорація «Еталон» вводить нове позначення модельного ряду
  • Бориспільський автозавод змусив з собою рахуватися
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Як роблять польський Daewoo Lanos
  • Китайський FAW має намір стати лідером на ринку самоскидів
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Як роблять IVECO




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.