05-01-2011 | Автобусы

Російський ринок автобусів. Огляд новинок 2004 року

Не дивлячись на те, що нинішнє московське «Мотор Шоу 2004» було провальним, автобусна експозиція була на рідкість цікавою. Так, з серпня 2004 року в СНД стало на одного виробника 15-метрових автобусів більше, туристичні автобуси тепер випускають і в Білорусії, а судячи з кількості новинок у класі 8-метрових автобусів, тут розгорнеться запекла боротьба, де українські виробники зможуть сказати своє слово .
 Взагалі, «Мотор Шоу 2004» пройшло при потужному участю українських виробників: «Богдан», ЛАЗ, БАЗ, «Анто-Рус» привезли до Першопрестольну свої новинки і зайняли кращі місця в експозиції. Малий клас

   У сегменті 8-метрових автобусів на російському ринку стає тісно. Непорушні ще рік тому позиції ПАЗик атакують всі виробники. На «Мотор Шоу 2004» майже на кожному автобусному стенді красувався «малюк».

 Судячи з того, що на стенді ЗІЛа не були представлені автобуси власної конструкції, автозавод все менше приділяє увагу автобусному напрямку. Натомість українські виробники БАЗ і «Анто-Рус» мають намір наповнити ринок власними моделями на ЗІЛовском шасі. Так, БАЗ представив модель А212 «Славутич», яку вже можна було бачити на київському автосалоні SIA '2004. У Москві «Славутич» виглядав непогано: кузов вагонного типу, місткість - 37 пасажирів, місць для сидіння - 15, дві автоматичні двері, просторі накопичувальні майданчики, та й дизайн «Славутич» досить сучасний. Новинка іменувалася в Москві не інакше, як ЗІЛ-525000.

 Автобус ЗІЛ-3230, він же «Скіф» херсонського заводу «Анто-Рус», не настільки радикальний з організації внутрішнього простору (місткість 31 чол), але перевершує традиційні ЗІЛ-32500 за багатьма показниками. Судячи з московської прем'єри, херсонський завод еволюціонує. Наприклад на «Скіф» стали встановлювати вклеєні стекла, дещо змінилися матеріали обробки салону. Обидві українські новинки були укомплектовані традиційними мінськими дизелями Д-245.9 і націлені на сегмент недорогих міських моделей вартістю до $ 20000. Очевидно, що Завод ім. Лихачова пішов на альянс з автобусними заводами, намагаючись збільшити свій вплив в сегменті недорогих моделей, де домінує ПАЗ і КАВЗ.

 У той же час, сам ПАЗ презентував свою стратегічну модель, вірніше дві - ПАЗ-3203 та 3204, які будуть представлені в сегменті $ 20-30 тис. Перша модель укомплектована дизелем Cummins а агрегатної базою Raba. Організація внутрішнього простору на рівні сучасних аналогів в цьому класі. Широкі автоматичні двері, накопичувальні майданчики дозволять збільшити ефективність роботи нової моделі в якості маршрутного таксі.

 Вартість остаточно не сформована, але в цьому виконанні вона перевищить $ 30 тис. Модель ПАЗ-3204 - спроба створити малобюджетну модель. Тут двигун ЗМЗ, багато агрегатів від ГАЗ-3307, а ось «маршрутна» спрямованість збереглася. Ціни ПАЗовци також не називали, але натякали на $ 23-25 тис.






 Нова модель ПАЗа зовні виглядає вже як серійна модель, на відміну від концепту, представленого на київському автосалоні. Судячи з усього, з таким дизайном вона і побачить конвеєр. Споживачі добре сприйняли новий ПАЗ і запитували про терміни його появи.

 Про свої наміри на малий клас заявили на «Волжанина» і представили автобус на шасі ТАТА. Новинка відрізняється приємним дизайном і вельми доступною ціною в $ 26000. За конструкцією вона близька до бориспільської моделі БАЗ А079, але є і ряд відмінностей. Малий «Волжанин» був представлений у туристичному виконанні, хоча на підприємстві розробляють і маршрутну версію.




 Найбільш серйозно про свої наміри на російський ринок заявив Холдинг »Богдан», який привіз до Москви автобуси під брендом Isuzu. Нагадаємо, що відповідно до Генерального Угодою з Isuzu Motors, український холдинг отримав право використовувати марку Isuzu на зовнішніх ринках. «Богдан» має намір продати в Росію 800-100 автобусів. В основному це будуть моделі А092. У Москві показали і новинку - модель А092.1, яка відрізняється низьким рівнем підлоги в задньому звисі, що полегшить посадку інвалідам та людям похилого віку.

 Активна політика «Богдан» у Росії вже дала свої плоди. Автобуси цієї марки з'явилися в Москві, Санкт-Петербурзі. Дилерська мережа з'явиться також і в Нижньому Новгороді, Липецьку та Брянську.

 До Росії автобуси Isuzu будуть поставлятися з двигунами Євро-2, АБС і повністю адоптовані під російське законодавство. Використання автобусів Isuzu в Росії вже довело ефективність їх використання на маршрутах (+30%).

 Інший український виробник автобусів - БАЗ, представив у Росії модельний ряд своїх моделей. Найбільший інтерес споживачів викликала модель БАЗ А079.

   Автобусне виробництво Мінського автозаводу також має намір активізуватися в малому класі. У Москві показали автобус МАЗ-256 з заднім розташуванням двигуна. Новинка - цікава, але от ціна 256-го в $ 40-65 тис. наразі безпідставна. Перевізники ще не готові купувати такі дорогі моделі малого класу, та й сам МАЗ-256 відверто ще не дотягує до заявленої ціни.




  Середній клас

   Цей сегмент поки не настільки привабливий, тому й новинок було не багато. Найяскравіша - низькопідлоговий автобус БАЗ-Роксолана. Він викликав великий інтерес у професіоналів.
 КАВЗ показав автобус для приміського та міжрайонного повідомлення з сімейства «Аврора». Салон збільшено на 8 додаткових посадочних місць. В автобусі єдині, наскрізні багажні відділення ємністю близько 5 куб.м.

  Міські автобуси

   На відміну від попередніх років, великої кількості новинок у сегменті великого й особливо великого класу не спостерігалося. Зате рівень розробок істотно зріс.

 Холдинг «Руспромавто» увійшов до «Клуб 15-метрових». Тепер 15-метрова 3-вісна модель є в активі ЛІАЗ.

 Але найяскравішою новинкою стали «гармошка» ЛІАЗ-6213 і міської «нізкопольнік» ЛАЗ А183. ЛіАЗ-6213 отримав приз журі в номінації «Кращий міський автобус», в числі найбільших світових і вітчизняних виробників, компанія стала номінантом в категорії «прорив року» Гран-прі журналу «За кермом».

  «Туристи і междугороднікі»

 Тепер у виробничій програмі міжміський автобус має МАЗ. Прем'єрою «Мотор Шоу» стала модель МАЗ-251. Сучасне шасі, двигун MAN або Mercedes-Benz) Євро-3, пластикові бічні панелі - ось відмінні особливості нового мінського флагмана. У стандартній комплектації: кондиціонер, рідинний підігрівач двигуна і кабіни водія, кухня, туалет, аудіо-відео система. Але от ціна - $ 250 тис ...










 ЛАЗ може запропонувати автобус такого ж рівня значно дешевше. У Москві ЛАЗ-52 081 «НеоЛАЗ» було представлено вже в якості серійної моделі.

 Відзначимо також і автобус «СканТат», який базується на агрегатах Scania і VIP-модель «Волжанина».





   У сегменті автобусів для міжміських і приміських перевезень в простішого виконання дебютувала чергова версія ЛІАЗ з фарами від Mercedes і двигуном Caterpillar і український Isuzu A145.






  Що показало «Мотор Шоу»

   У сегменті малого класу в найближчі два роки активність виробників зросте. На російський ринок вийдуть нові моделі, багато з яких можна було побачити у Москві.

 Найбільш агресивну політику на російському ринку займуть українські виробники, які мають намір розширити збут, а на своєму ринку їм вже «тісно». «Руспромавто» посиленими темпами готується до «обороні» позицій ПАЗа, але поки не встигає освоїти виробництво нової моделі, здатної конкурувати з українськими моделями. У той же час, якщо динаміка зростання цін на російські автобуси продовжиться, то у російських перевізників виникне спокуса спробувати ефективні маршрутні автобуси.

   Вирішальним для розподілу сил в малому класі стане 2005 рік.

 У міському сегменті все більш менш стабільно. Тут позиції ЛІАЗ міцні, а після 2004 року вони ще більше зміцняться. «Руспромавто» тепер має в своєму активі і низькою підлогою «гармошку» ЛІАЗ і15-метровий 3-Осники.

 У сегменті дорогих лайнерів хороші перспективи у ЛАЗу, якщо він зуміє просунути «НеоЛАЗ». З його ціною можна конкурувати.

 Позиції інших виробників у Росії впевненими не назвеш. Поки в РФ не вдалося закріпитися азіатським автобусним заводам, хоча вони щорічно висаджували «десант». Європейські гранди в Росії відчувають себе впевнено. Перед ними зростаючий ринок, де немає виробників, здатних запропонувати моделі 5-зіркових лайнерів для поважаючих себе спортивних команд. А ось масові моделі європейського виробництва на півночі не прижилися.

 Деталі. "AUTO-Consulting"


Статьи похожей тематики:

  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • Ринок автобусів в Україну. Огляд новинок 2004 року
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок
  • Депутати придумали як змусити позбутися старих авто
  • Український ринок автобусів трансформується. Огляд новинок на TIR 2008
  • Прем&
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • У України гряде тотальна каталізацію
  • Що чекає український автобусний ринок. Огляд новинок SIA &
  • Новинки техніки від корпорація «АІС» на TIR 2008
  • У Київській міськадміністрації киплять пристрасті навколо закупівлі партії ...
  • Бориспільський автозавод змусив з собою рахуватися
  • Московське Мотор-Шоу-2005. Росіяни мають намір вистояти
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.