05-01-2011 | Автобусы

Ринок автобусів в Україну. Огляд новинок 2004 року

Київський автосалон SIA '2004 був переповнений автобусними новинками. Практично кожен виробник вважав своїм обов'язком підготувати до автосалону нову модель, а деякі і ціле сімейство.
 Основні «гравці»: «Руспромавто», «Богдан» і БАЗ вирішили розширити сфери свого впливу і привезли до Києва свої «сильні» моделі. Судячи з експозиції на SIA, все більше виробників претендетів на український ринок міських автобусів. Поряд з ЛАЗом і МАЗом про свої наміри возити українських городян заявили в «Руспромавто», бази, не проти взяти участь у розділі цього ринку турецькі й іранські заводи.   Автобуси малого класу

 Сегмент 8-метрових автобусів в Україні зараз найактивніший. Таких автобусів продається 73% і судячи по останніх тенденціях активність тут буде тільки посилюватися. Основні оператори в цьому сегменті: ПАЗ, «Богдан» і БАЗ. Продажі інших виробників поки епізодичні. Але в даний сектор планують направити свій погляд «Анто-Рус» і ЛАЗ, а також турецький Отокар. Про виробництво 8-метрової моделі заявили і в автобусному підрозділі МАЗу. Що ж нового було представлено на SIA.
  ПАЗ
   Лідер ринку - ПАЗ, показав абсолютно нову модель 8-метрового автобуса ПАЗ-32ХХ (43 пасажира, 23 місця). Це чергова спроба ПАЗа запропонувати ринку низькопідлоговий автобус. У минулому році в Києві вже показали експериментальний ПАЗ-3237, але його доля поки остаточно не вирішена. Новий концептуальний ПАЗ-32ХХ - досить оригінальна модель, але відчувається що вона ще «сира». Тим не менш «Руспромавто» має намір організувати виробництво низкопольного міського «малюка», щоб бути готовими до конкуренції з новими виробниками. Російський виробник планує запропонувати такий автобус за пріємлімой ціною, що поряд зі зручностями салону і малим інтервалом посадки, має забезпечити успіх моделі. Основний напрямок ПАЗ-32ХХ - комерційні міські перевезення. У той же час, ПАЗ з новою моделлю вже запізнюється. Поки в «Руспромавто» готують дорогої «нізкопольнік», українські виробники готують бюджетні модифікації і йдуть на зниження вартості.

  «Богдан»

   Холдинг «Богдан» посідає у малому класі друге місце. Гама моделей, які «Богдан» готовий запропонувати вражає. Наприклад, модель А092 випускається в трьох виконаннях і з різними двигунами Євро-1, Євро-3 і т.д. На Автосалоні «Богдан» представив модель А-064, розраховану на маршрути з невисокою інтенсивністю для невеликих міст. А064 вміщує 41 пасажира і має 14 місць для сидіння. Відповідно і вартість «Богдан» А064 найдоступніша - 105 тис. грн. ($ 19700). Фактично, Богдан А064 - прямий конкурент двухдверного дизельного ПАЗ-32051-07, який стоїть 104 тис. грн.






 Ще одна новинка - це модель А-081 - загальною місткістю 45 пасажирів з 25 сидіннями. Ця модель спрямована створена для роботи на інтенсивних маршрутах, але на відміну від базової А092 на 50 пасажирів (160 тис. грн.), 81-а модель коштує 120 тис. грн. ($ 22500). Таким чином, «Богдан» зміг запропонувати ринку одну з найдоступніших маршрутних моделей. Зниження вартості в порівнянні з А092 вдалося досягти завдяки використанню китайських агрегатів. У холдингу «Богдан» мають великі види на А081, оскільки за такою ціною запропонувати сучасний маршрутний автобус, практично аналогічний А092, найближчим часом конкуренти не зможуть. Але поки «Богдан» не має низькопідлоговий недорогої моделі, а ринок розвивається в цей бік.

  БАЗ

 Бориспільський Автобусний Завод уже другий рік вражає швидкістю розробки та конструкторської думки. На SIA '2004 БАЗ знову показав цілу гаму нових моделей. У малому класі було кілька новинок. БАЗ освоїв випуск 18-місцевого маршрутного автобуса 2215 на шасі «Газелі» з автоматичними дверима. На автосалоні показали унікальну розробку - 3-вісний автобус малого класу БАЗ-3215 «Дельфін Максі», розрахований на 32 пасажира з 15 місцями для сидіння і двома двостулковими автоматичними дверима. Показово, що «Дельфін Максі» виконаний має кабіну від «Газелі». Навіщо потрібна третя вісь? Це питання ставив кожен, хто входив у такій автобус. Справа в тому, що на відміну від стандартного БАЗ-2215 довжина збільшена на 700 мм, це дозволило встановити ще одні двері ззаду і ряд додаткових сидінь.
     Однак задній міст із збільшеним навантаженням вже не справлявся і потрібна була підтримуюча вісь. Можна було перейти на більш вантажопідйомне шасі і обійтися стандартної двухосной конструкцією, але тоді доведеться відмовитися від низької підлоги. Вартість 3-осного «Дельфін Максі» трохи нижче, ніж у звичайного БАЗ-А073 з шасі ТАТА, але це з двигуном ЗМЗ-406. Такий мотор для автобуса на 32 пасажири явно слабенький, тому якщо «Дельфін Максі» і почнуть випускати, то вже з більш потужним дизелем.


   У гамі вже відомих автобусів «Еталон» - поповнення. З'явилася укорочена модифікація А053 довжиною 6 м на 22 пасажира. Модернізували приміські та сільські модифікації, туристичну модифікацію «люкс». З'явилася і подовжена версія 8 м на 28 пасажирів. Цінова політика на автобуси «Еталон» до появи «Богдан» А081 була найлояльніша. Наприклад, стандартний маршрутний А079 пропонують за ціною 139800 грн.



     













 Найбільш цікаві перспективні розробки база з маршрутними автобусами. На автосалоні показали дві нові модифікації БАЗ-3202 «Пролісок» та БАЗ-212. Обидва цих автобуса мають схожі характеристики, довжина 6,5 і 6,8 м, число сидінь 17 і 15 відповідно, число перевезених пасажирів 40 і 37. Об'єднує їх і загальна концепція організації посадки. У автобусів дві автоматичні двері, які розташовані в центрі салону. Цікаво, що використовуючи шасі ТАТА і ЗІЛ-5301 вдалося зробити автобуси низькопідлоговими з великими накопичувальними майданчиками. У центрі салону - вільний простір, а от для проходу до сидінь необхідно піднятися на сходинку. Дуже перспективна і оригінальна конструкція. Якщо БАЗУ вдасться запропонувати ці моделі ринку за цінами 100-120 тис. грн. він зможе розраховувати на лідерство в цьому сегменті.

Анто-Рус

На Київському автосалоні SIA '2004 херсонський завод «Анто-Рус» представив дві моделі власних автобусів на шасі ЗІЛ. Як повідомили "AUTO-Consulting", автобусне виробництво для «Анто-Рус» стане стратегічним напрямом і підприємство має намір стати одним з активних «гравців» на ринку автобусів.
 Зараз в активі «Анто-Рус» чотири модифікації: «Херсон» -3230 для міських перевезень і «Скіф» для приміських, а також шкільний і сільський автобуси.

Вартість міської маршрутки на ЗІЛовском шасі - 110 тис . грн. З січня 2004 року в Херсоні приступили до освоєння виробництва автобусів. Основним шасі вибрали ЗІЛ, щоб знизити собівартість автобуса для кінцевих споживачів. Створено конструкторське бюро, свій штат інженерних фахівців, підготовлений цех зварювання і фарбування.

 «Анто-Рус» самостійно розробив і освоїв базову модель автобуса малого класу «Херсон» -3230 на 31 пасажира. Надалі це сімейство розширилося приміською модифікацією з одного автоматичними дверима, сільським автобусом і шкільної моделлю.

 Вартість базового міського автобуса - 110 тис. грн. з дизельним двигуном ... Це трохи вище, ніж вартість дизельного ПАЗ, але в автобуса «Херсон» є ряд переваг, які транспортники напевно оцінять? це більш просторий салон і зручні накопичувальні майданчики. На виставці «Агро-2004», яка пройшла в смт. Чубинський, інтерес викликали сільські модифікації.

   Свої претензії на український ринок висловив і турецький Отокар. Щоправда, в Україні привезли «фаршировані» туристичні модифікації автобусів, які можуть бути затребувані лише невеликим числом туроператорів в Криму.



  Середній та великий клас

 Автобусний ринок в Україні на підйомі, але поки динаміку йому забезпечує малий клас. Проте виробники все частіше замислюються над тим, на чому будуть їздити пасажири завтра.

  ЛАЗ

 Найбільш яскравою новинкою SIA '2004 став новий низькопідлоговий міський автобус ЛАЗ. З такою моделлю Львівський автобусний завод може брати участь у будь-яких тендерах. Тепер його продукція конкурентоспроможна по всіх параметрах. Конкурентна і ціна - 587 тис. грн. за автобус такого рівня - це цілком нормальна вартість. Для української провінції ЛАЗ підготує і дешевші модифікації, щоб вписатися в параметри бюджетів.
   Автобус з низьким рівнем підлоги CityLAZ A183 відповідає кращим європейським зразкам. У Європі міські автобуси без ступенів вже давно визнані стандартом. При проектуванні автобуса конструктори ознайомилися з розробками провідних фірм, таких як, Mercedes-Benz, MAN, Scania і використали їх позитивний досвід. Крім того, на CityLAZ використаний ряд імпортних комплектуючих: підвіски ZF, двигуни DEUTZ, що відповідають екологічним нормам EURO-2, EURO-3, автоматичні коробки передач від ZF і VOITH, пневмоапаратура Knorr-Bremse, рульове управління ZF, система підйому та опускання кузова, маршрутовказівники і т.д., що значно підвищують ресурс автобуса і його зносостійкість.

   Що стосується кількості перевезених пасажирів, то показники відповідають вимогам для великих міст. Автобус обладнаний 28 кріслами, а загальна пасажиромісткість складає 100 чоловік.

     Крім того, завод виготовив і представив новий варіант автобуса ЛАЗ АХ183 CityLAZ для обслуговування аеропортів. Двері цього варіанту автобуса розташовані з двох сторін для зручності посадки-висадки пасажирів, а також є великі накопичувальні майданчики. Безпека пасажирів гарантує встановлений електронний обмежувач швидкості до 40 км/год. За рахунок цього витрата палива значно зменшений - до 18,3 л на 100 км.

   А ось Лазовський міжміський автобус НеоЛАЗ став серійної продукцією. У рамках святкування 59-річчя ЛАЗу був урочисто дано старт серійному виробництву НеоЛАЗ. Перший серійно зварений каркас відправився по конвеєру.

 З оновленою лінійкою ЛАЗ має непогані преспективу в Україні, Росії і Східній Європі. Почекаємо тепер контрактів.

Руспромавто

     Російський холдинг «Руспромавто» має намір реанімувати в Україні марку ЛіАЗ. На автосалоні представили нову низькопідлогові модифікацію ЛіАЗ-5292 місткістю 115 чоловік. На прес-конференції представники РПА повідомили про контракт на постачання 100 ЛіАЗ в Україні, так що відродження марки можна вважати доконаним фактом.

 Активізується ЛіАЗ і в міжміському сегменті. У Києві показали міжміську модель ЛіАЗ-5256 R, яка по суті все той же ЛІАЗ-5256, тільки з новою передньою «маскою». В Україні приміські ЛіАЗ пропонують за ціною 380-490 тис. грн. Це дешевше, ніж іноземні автобуси, але тепер є і інші пропозиції.

  »Богдан»

     Холдинг «Богдан» у 2004 році зробив істотний прорив в сегмент міського та міжміського транспорту. Якщо рік тому «Богдан» міг запропонувати в цьому сегменті тільки міський автобус «Богдан» А144 за 325 тис. грн., То в 2004 році з'явилася приміська модифікація «Богдан» А145 за ціною 352 тис. грн. Автобус оснащений двигуном Isuzu Євро-1 потужністю 200 к.с. Комфортабельний салон «Богдана» розрахований на 39 пасажирів. Дизайн флагманського «Богдана», показаного на SIA'2004 кілька тривіальний і його не можна назвати автобусом 21 століття, але підкреслимо, що це був дослідний зразок.

  БАЗ

   Бориспільський автобусний завод у 2004 році також стане учасником тендерних баталій. На Київському автосалоні він показав 9-метрову міську модель з низькою підлогою. Розробка автобуса БАЗ-А411 виконана на найвищому технічному рівні. Висота порога - 360 мм, а підвіска «присідає» на зупинках. Автобус може перевозити до 70 пасажирів. В якості силового агрегату на БАЗ-А411 встановили німецький дизель Deutz. Ціну поки декларують вельми невисоку, але важливий сам факт, чи зможе БАЗ освоїти випуск таких автобусів і скільки вони будуть коштувати в серійному виконанні. Нагадаємо, що аналогів БАЗ-А411 в СНД немає. Низькопідлогові автобуси є у МАЗа, ЛіАЗ, а тепер і у ЛАЗу, але 9-метрових моделей немає ні в кого. Судячи по новинках, БАЗ має всі шанси стати одним з лідерів ринку. Питання у виробничих потужностях. Поряд з CityLAZ бориспільський нізкопольнік - головні сенсації SIA '2004 і сезону 2004 року.

  15-метрові автобуси

     В Україні поки сегмент 15-метрових автобусів не розвинений. У той же час жоден з виробників не привіз на виставку «гармошок». А потреба в автобусах особливо великого класу є.

 15-метровий автобус є у «Богдана», але ціна, яку декларували на SIA'2004 за А231 у 759 тис. грн. явно не по кишені міським бюджетам.
 Мінський автозавод у 2004 році стане лідером ринку в сегменті особливо великих автобусів. До Києва привезли МАЗ-107, який завод готовий запропонувати нашому ринку. Цікаву модель привезли з Ірану. 15-метровий низькопідлоговий автобус Megatrans на агрегатах Mercedes-Benz пропонували за $ 140000. Хороша ціна і непоганий автобус, але чи проявлять міська влада інтерес до іранських моделям? І чи готові міста купувати 15-метрові автобуси? У майбутньому, так, а зараз бюджети міст дозволяють закуповувати до 200 нових автобусів великого класу на рік.

Деталі. "AUTO-Consulting"


Статьи похожей тематики:

  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок 2004 року
  • У Україну представили новий міський низькопідлоговий автобус і автобус для ...
  • Український ринок автобусів трансформується. Огляд новинок на TIR 2008
  • Херсонський завод «Анто-Рус» виходить на ринок автобусів
  • Бориспільський автозавод змусив з собою рахуватися
  • Прем&
  • У Київській міськадміністрації киплять пристрасті навколо закупівлі партії ...
  • Новинки техніки від корпорація «АІС» на TIR 2008
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • На автосалоні в Женеві бьлі представлені нові Toyota RAV4 і Yaris
  • TIR 2009. Ринок автобусів йде в міжмісто
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.