05-01-2011 | Автобусы

Російський ринок автобусів. Огляд новинок

Московський автосалон традиційно має сильну автобусну експозицію. Як правило, російські автобусні заводи вважають поганим тоном приїхати до Москви без новинки. Тому експозиція а автобусному розділі завжди дуже насичена і цікава.
 Якщо кілька років тому всі автозаводи намагалися представити моделі малого класу і міські машини, то в 2003 році салон пройшов під егідою комфортабельних «туристів».
 Окреслились і основні «гравці» на російському ринку. Судячи з усього Росію будуть контролювати «РусПромАвто», НефАЗ (входить в КАМАЗ), МАЗ і можливо ЛАЗ. Активні спроби вийти на російський ринок робить український «Богдан». А от іншим виробникам у майбутньому дістанеться невелика частка.  Що ж нового було в цьому році в Москві? Автобусні заводи активно закривають порожні ніші. Так, і ЛАЗ і «РусПромАвто» і НефАЗ кинулися в сегмент комфортабельних туристичних автобусів. Нагадаємо, що до цих пір в Росії лише один «Волжанин» міг запропонувати туристичний автобус європейського класу, що базується на агрегатах Scania, та МАЗ пропонував бюджетну версію МАЗ-152. Вартість такого автобуса з Волзького - 180-190 тис. євро, МАЗ-152 - ($ 104-131тис.). Після Московського автосалону можна сміливо говорити, що тепер «туристи» є у ЛАЗу (модель НеоЛАЗ-5208), у РусПромАвто (модель ГолАЗ-5290 «Круїз») і у НЕФАЗ (модель 52991). Всі три новинки розташовані в різних цінових нішах, але націлені на одного споживача.

  НеоЛАЗ
 Вперше на міжнародній автомобільній виставці в Москві ЗАТ «АвтоЛАЗ» представило новий туристичний автобус «НеоЛАЗ». Завдяки поєднанню сучасного дизайну і сучасних технологій автобус створить конкуренцію європейським аналогам. При проектуванні лайнера використовувалося тривимірне комп'ютерне моделювання. Автобус був розроблений і виготовлений в найкоротші терміни - всього за 8 місяців. Заводські та сертифікаційні випробування нового автобуса завершуватися до кінця року. А перший «НеоЛАЗ» вийде з конвеєра на початку 2004 року.  Львівський автобусний завод більш ніж за сорокарічну історію завжди залишався лідером в області туристичних автобусів (див. фото). Його модель, новітній «НеоЛАЗ» - краща на просторах СНД.

Назва «НеоЛАЗ» не варто асоціювати з назвою всесвітньо відомих лайнерів NEOPLAN. Приставка «нео» означає «новий», тому розшифрувати «НеоЛАЗ» можна як «Новий ЛАЗ». «НеоЛАЗ» - це півтораповерховий автобус з високим розташуванням підлоги, під яким розміщені місткі багажні відсіки. Автобус відрізняється від своїх попередників екстравагантним і сучасним дизайном, ні чим не поступається європейським аналогам. Особливостями дизайну нового автолайнера є округляє центральна стійка, затемнені клеєні склопакети, носова частина кузова, виконана з склопластика, модна кругла оптика, бічні дзеркала у вигляді «вусиків». Для кращого очищення лобового скла в автобусі передбачено три склоочисника - два нижніх і один верхній. Пасажирські крісла в автобусі оснащені інерційними ременями безпеки, відкидними столиками і підніжками. У комплектацію також входить аудіо-відеосистема Blaupunkt, кондиціонер, холодильник. Автобуси найшикарнішою комплектації будуть оснащені турбодизелем Mercedes - Benz OM 457 LA, потужністю 354 к.с. (Євро 3). На більш дешевих комплектаціях можлива установка двигунів, таких компаній як - MAN, Deutz, Raba.
 Автобус розроблений і виготовлений в найкоротші терміни - всього за 8 місяців. При проектуванні лайнера використовувалося тривимірне комп'ютерне моделювання (3-D). Заводські та сертифікаційні випробування нового автобуса повинні завершитися до кінця року, а перші товарні зразки очікуються на початку 2004 року. Ціна машини в залежності від комплектації складе від 100 до 150 тис. у. е.
 Для порівняння, на тій же виставці в Москві автобуси аналогічної конструкції представили три компанії: «Росіяни автобуси» (ГолАЗ), НЕФАЗ і «Волжанин». Зауважимо, що всі три моделі помітно програють «НеоЛАЗ» як у дизайні, так і в якості, але коштують значно дорожче. Приміром, ГолАЗ-5290 «Круїз», також базується на агрегатах МВ, але коштує в найпростішій версії $ 165000, НЕФАЗ - $ 125000, до того ж він виконаний на агрегатах КАМАЗу, а «Волжанин» потягне з шасі Scania всі 180000 євро. Є ще МАЗ-152 з двигуном Mercedes за ціною від $ 131 тис. Ось він і стане основним конкурентом НеоЛАЗ.
 Таким чином, «НеоЛАЗ» має хороші перспективи, щоб бути затребуваним на російському ринку.

  Технічні характеристики автобуса.
 Кузов автобуса
  Кузов:
 - Довжина/ширина/висота, мм: 12 000/2 550/3665;
 - База, мм: ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...................... ... ... ... ... ... ... .... 6080;
 - Повна маса, кг, ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .................... не більше: 18 000;
 - Максимальна швидкість, км/год: ... ... ... ... ... .................. ... ... ... ... ... .... 150;
 - Габаритний радіус повороту, м ... ... ... ... ... ................. не більше 12,5 м.
  Двері:
 - Тип: ... ... ... ................... ... плоскопаралельного типу, відкриття назовні;
 - Механізм відкриття: ... ... ... ... ................. ... ... ... ... ... механізм "Festo".
  Базова комплектація:
 - Двигун: ... ... ... ... ... ... ......................... ... ... ... Mercedes-Benz OM 457 LA;
 - Коробка передач: ... ... ... ... ......... .... Mercedes-Benz GO 190-6, механічна, 6-ти ступінчаста;
 - Підвіска передня/задня: пневматична, незалежна/залежна;
 - Гальмівна система: "Knorr-Bremse" (Німеччина), Електропневматична, з електронним управлінням, механізми всіх коліс дискові, з АБС і ПБС;
 - Рульове керування: ZF Servocom, з гідропідсилювачем;
 - Шини: 295/80 R22, 5, безкамерні.
  Додаткове обладнання:
 - Аудіо-відеосистема;
 - Холодильник;
 - Міні-бар;
 - Туалетна кімната;
 - Електросклопідйомники.

 

  ГолАЗ-5290 «Круїз»

>  Про створення туристичної моделі в «РусПромАвто» замислювалися давно. Перші спроби створити «турист» було вжито у співпраці з малоізвестноим східноєвропейським виробником. Однак споживачі не хотіли платити великі гроші шасі, яке у них не викликало довіри. Цьогорічний 12-метровий «Круїз» створювався вже на агрегатах Mercedes-Benz і має кузов російського виробництва. У відповідності зі стратегією «РусПромАвто», туристичну модель роблять у Голицино, там же, де і різні міжміські модифікації ЛіАЗ.
 ГолАЗ-5290 повністю витриманий у слітістіке європейських аналогів і його дизайн сміливо можна назвати унікальним. Він обладнаний кондиціонером, відеосистемою і здатний перевозити 49 пасажирів. Двигун Mercedes-Benz розвиває 381 л.с. Об'єм багажних відсіків - 12 м3.
 Вражає і ціна в $ 165 тис.

  НефАЗ-52991

 Вельми цікаву новинку привіз до Москви НефАЗ. 12-метровий туристичний автобус 52991, базується на камазівські шасі 52975 і оснащений камазівські 360-сильним мотором. Автобус може перевозити 44 пасажира і укомплектований потужної опалювальною системою, а також кондиціонером, видио і аудіосистемою і т.п. Попередньо, вартість НефАЗ-52991 складе близько $ 120-125 тис. Виробник має намір таким чином активно ввійти в даний сегмент ринку і позиціонує свій автобус для внутрішньоросійських перевезень.

 Чітко простежується сегментне размежіваніе нових «туристів». Так, НефАЗ і МАЗ-152 поведуть боротьбу в сегменті міжміських перевізників і як комфортабельний транспорт для великих російських (читай нафтових) компаній. НеоЛАЗ, «Волжанин» і ГолАЗ-5290 націлені на міжміські та міжнародні перевезення. Кращим у класі поки є НеоЛАЗ, та й ціна його, враховуючи комплектацію, поки поза конкуренцією.

  Міські автобуси.

 У 2003 році міська машини представлені були у ЛіАЗ, МАЗу і «Богдана». Так, ЛІАЗ показав низькопідлоговий міський автобус 5292 з формулою дверей 2 +2 +2, здатний перевозити 115 пасажирів. Виставковий зразок був оснащений двигуном Caterpillar потужністю 234 к.с. по сему і фігурувала величезна ціна. Тим не менш, концепція низкопольного ЛІАЗ заслуговує поваги, а от дизайн автобуса «тягне» ледь на «трійку».
 На прес-конференції в Москві керівництво «РусПромАвто» заявило, що в 2005 році вони закриють всі ніші автобусного ринку. Так, що на черзі - 15-метровий «трехосники».

 Під маркою ПАЗ у Москві показали модель 3237 - низькопідлоговий міський автобус малого класу, який вже можна було побачити на SIA'2003. На жаль, комплектація автобуси поки не дозволяє зробити його дешевим і купувати такі машини зможуть лише в Москві й Петербурзі.

  «Богдан»

 Промислово-інвестиційний холдинг «Богдан» атакує російський ринок. Так, на Московський «Автосалон-2003» привезли тільки новітні «Богдани», які закривають практично всі сегменти ринку в малому класі.
 З прицілом для російського ринку був розроблений «Богдан А092» з дизелем Isuzu Євро-3, який на відміну від «Богдан А091», має подовжений кузов і ряд суттєвих інновацій. Крім того, А092 відповідає нормам Євро-3, що відкриває йому дорогу на російські маршрути.
Новітня розробка Піх «Богдан» - модель А061, яка вдає із себе укорочену модифікацію популярного в Україну «Богдан А091».

Потреба в укороченою моделі виникла в силу законодавчих вимог, які регламентують перевезення пасажирів на окремих маршрутах тільки сидячи. Відповідно, А061 може перевозити до 34 пасажирів і укомплектована дизелем 3,4 л (103 к.с.). Підкуповує і вартість. Так, в базовій комплектації «Богдан А061» стоїть на $ 5000 дешевше, ніж «Богдан А091».

Перспективна модель «Богдан А062» - ще один автобус малого класу, який запропонують російського ринку. Судячи з реакції російських споживачів, «Богдани» справили враження на росіян. Перевізники оцінили високу якість виконання, зручний салон, динамічний мотор і компонування автобусів. Зауважимо, вартість українських автобусів з імпортною агрегатної базою дуже приваблива, враховуючи розстановку сил на російському ринку, зокрема, вартість дизельних автобусів ПАЗ.

На даному етапі, російський ринок автобусів малого класу має суттєву динаміку, але в секторі 7 -8 метрових автобусів активно представлені тільки застарілі моделі російського виробництва. «Богдан» в Москві продемонстрував нові стандарти якості, до яких російські перевізники, мабуть, скоро звикнуть.    

  МАЗ

 МАЗ показав на Автосалоні-2003 нову версію автобуса МАЗ-103, добре відомого в містах Росії, Білорусі, Румунії та інших країн. Це автобус МАЗ-103-065. Від свого прототипу його відрізняє установка двигуна DaimlerCrysler OM 906LA/2 потужністю 180 кBт, що відповідає нормам Євро-3, автоматична коробка передач Voith Diva 854.3E, дискові гальма, відкидний трап для посадки інвалідів на колясках.

 Ще одна автобусна новинка - модернізований "15-ти метровий" тривісний автобус МАЗ-107-065. Модернізація полягала в застосуванні більш сучасного двигуна OM 906LA потужністю 205 кВт, Євро-3 і автоматичної коробки передач Voith Diva 3. Найголовніша відмінність нового автобуса - застосування заднього візка власної оригінальної конструкції. У візку використовується самовстановлюється вісь з примусовим блокуванням, що істотно підвищує маневреність автобуса в місті, особливо при необхідності маневрувати заднім ходом.

   Були на Автосалоні та інші виробники, зокрема Мічурінський автобусний завод і турецькі виробники, але їм відведена епізодична роль на ринку.

 Деталі. "AUTO-Consulting"


Статьи похожей тематики:

  • Новинка українського автобусобудування - «НеоЛАЗ».
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • Ринок автобусів в Україну. Огляд новинок 2004 року
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок 2004 року
  • БОГДАН підкорили Москву
  • Український ринок автобусів трансформується. Огляд новинок на TIR 2008
  • МАЗ в Москві показав перший вітчизняний тягач Євро-3 і середньотоннажний ав ...
  • Прем&
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку
  • Новинки техніки від корпорація «АІС» на TIR 2008
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • На автосалоні в Женеві бьлі представлені нові Toyota RAV4 і Yaris
  • Тест-драйв: Chevrolet Nubira / Lacetti - розумне рішення автомобільного пит ...
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.