05-01-2011 | Автобусы

Часівоярський маршрутка

Дивлячись на велику кількість в містах Україна мікроавтобусів - маршрутних таксі, мало хто знає, що близько однієї третини з них виготовлені в маленькому містечку, який розташований у північно-східній частині Донецької області. Це Часів-Яр, Донецької області а виробляються ці автобуси ВАТ "Часів-Ярський ремонтним заводом", який знаходиться в цьому місті.
 Тим часом ці мікроавтобуси користуються особливою популярністю у пасажирів, оскільки саме Часівоярський «маршрутки» зроблені з турботою до «стоїть» пасажирам. Там можна не тільки стояти на повний зріст, але і при цьому триматися за поручень і не згинаючись дивитися у вікно. Згадали? Тоді читайте як їх роблять.   Історія

   Історія заводу багата і різноманітна. З моменту свого створення в 1958 році і по теперішній час доля підприємства нерозривно пов'язана з експлуатацією, ремонтом, а також виготовленням автотранспортних засобів. Тому колектив, який там працює, має достатньо багатий досвід в цій області. У різні роки доводилося стикатися з капітальними ремонтами автомобілів ГАЗ, ЗІЛ, виготовляти спеціальні транспортні засоби на шасі автомобілів УАЗ. Одними з перших в Україні був освоєний випуск вахтових автомобілів для експлуатації в різних галузях народного господарства. Іншими словами, завод завжди намагався орієнтувати своє виробництво на потреби, які були актуальними у держави в якому він знаходився.

 Незважаючи на ту кризу, який був у автомобілебудування Україні в пострадянський час, ВАТ "Часів-Ярський ремонтний завод" зберіг своє виробництво і більше того збільшив обсяги і розширив номенклатуру продукції, що випускається, перш за все, завдяки його директору пану Полосухин.

  Нині

 Сьогодні завод являє собою колектив, який здатний впроваджувати нові конструктивні розробки, застосовувати сучасні матеріали і технологічні процеси. Слід зазначити, що ВАТ "Часів-Ярський ремонтний завод" є саме автозаводом, який відрізняється від автоскладального підприємства наявністю таких видів робіт - ковальсько-пресового, зварювального, фарбувального, складального. Потужності заводу дозволяють випускати до 800 автобусів на рік.

   Починаючи з 1995 року основною продукцією заводу є виготовлення автобусів малого класу (мікроавтобусів) категорії М2, які виконані на шасі ГАЗ 33021 "Газель". Такими моделями є - автобус СПВ 33021.01-15 місткістю 13 пасажирів і СПВ 33021.01-16 місткістю 13 пасажирів з місцями для сидіння і допускається перевезення 3 пасажирів, які стоять. При проектуванні стояло завдання створити кузов автобуса нової, оригінальної конструкції, що відповідає вимогам більшості споживачів - міцність, зручність для пасажирів, безпеку, соотвествие нормативним вимогам Україна і конкурентна ціна.

 Так у 1995 році вперше в Україні був створений автобус СПВ-33021. 01-15 на 13 +1 посадкових місць. Кузов являє собою зварену конструкцію з прямокутних труб, обшиту зовні сталевим листом і склопластиковими деталями. Зсередини кузов складається з внутрішньої обшивки АБС пластиковими листами, сидіннями з пінополіуретанових подушок, покриття підлоги з автолін.

   Автобус СПВ 33021.01-15 має ряд оригінальних характерних ознак, які не зустрінеш ні в одній з існуючих газовского моделях. Це широке застосування склопластикових вузлів і кузовних елементів. З склопластикових композицій виконані задній бампер з вбудованими задніми ліхтарями, бічні накладки колісних арок. Слід відзначити так само саме властивий автобусним конструкціям каркасний принцип побудови кузова. У даному випадку він забезпечує наступні переваги:

 - Можливість виготовити автобус, повністю відповідний Правил 52 і ГОСТ 28345-89 (вимоги до конструкції автобусів малого класу);

 - Забезпечити високий рівень пасивної безпеки;

 - Міцний «міцний» кузов, що важливо в жорстких міських умовах експлуатації;

 - Можливість оперативно вносити зміни в конструкцію;

   З склопластику виконана задня і передня частина даху. Велике за площею скління салону і висота в проході (1,77 м) створюють додаткові зручності пасажирам. При вході в салон пасажиру дуже зручно не згинаючись і високо не піднімаючи ноги ввійти до салону дотримуючись за два поручня. За цей Часівоярський «маршрутки» так люблять пасажири.

Тут доречні паралелі з стандартною «маршруткою» ГАЗ-32213. Відразу згадується газовского низька зсувні двері і відсутність сходинки при вході.

 У 2002 році впроваджена модель СПВ 33021.01-16, яка від попередньої "п'ятнадцятий" моделі відрізняється більш просторим кузовом, збільшеною висотою всередині салону (1,91 м). Така конструкція кузова дозволяє перевозити крім обов'язкових тринадцяти сидячих пасажирів ще й 3 пасажири які стоять (всього шістнадцять). Над основними бічними вікнами додатково встановлені розсувні вікна, які добре поліпшили вентиляцію салону. Більш зручною стала планування розташування сидінь у салоні.

 При згадці про місце виробництва цих маршруток, напевно у багатьох виникає скептіс, мовляв, що там може бути за виробництво в такій глибинці, якщо існують такі гіганти як ЛАЗ, ЗАЗ, ГАЗ, ОА "Черкаський автобус" і т.д.

Однак оснащення цього підприємства можуть позаздрити багато заводів. Тут вже давно використовують авангардні технології та матеріали. Це і застосування комплексу матеріалів для фарбування автомобілів "Sikkens", герметики і Антикори фірми "Dinitrol", композиційні матеріали для виробництва склопластиків кращих європейських виробників, а також технології сушіння кузовів після фарбування в інфрачервоних променях і нанесення склопластикових композицій механізованим способом. Одним словом можливості заводу дозволяють вирішувати досить складні завдання.

 Рівень організації виробництва і професійні навички підтверджуються ще й тим, що моделі автобусів СПВ 33021.01.15 і СПВ 33021.01-16 пройшли успішно всю програму сертифікаційних випробувань в лабораторіях ДержавтотрансНДІпроект м.Київ. За результатами випробувань отримано сертифікати відповідності на всі обов'язкові вимоги діючих в Україні Стандартів та Правил. Цей факт ще раз підтверджує, що конструкція автомобілів випускаються ВАТ "Часів-Ярський ремонтний завод" надійна, безпечна і зручна для експлуатації.

  Технологічний процес

     Процедура виготовлення автобуса починається з підготовки шасі і виготовлення каркасних конструкцій кузова. Далі підготовлене шасі потрапляє в цех кузовний збірки, де постовим методом встановлюється каркас, який обшивається кузовними панелями і елементами зі склопластику (поліефірна смола армована скловолокном). В даний час завод активно використовує для виготовлення кузова автобуса різні елементи зі склопластику.

 Серійні моделі мають наступні деталі кузова зі склопластику: передню та задню частину даху, задній бампер, бічні накладки в нижній частині кузова. Під замовлення автобуси можуть оснащуватися вузлом 2-х сходинок і цельноформованнимі днищем зі склопластику. До переваг даного матеріалу слід віднести:

 - Меншу масу в порівнянні з металом;

 - Несхильність корозії;

 - Високу міцність кузовних деталей;

 - Можливість виготовлення складних кузовних деталей;

 Після складання автобус проходить приймальний контроль першого етапу, який полягає в контролі розмірів, якості швів, відповідності замовленню. Після складання і контролю виконується антикорозійна обробка днища. Варто зазначити, що готовий автомобіль в стандартному виконанні має повну антикорозійний захист як днища так і внутрішньої частини кузова під обшивкою. Далі слід підготовка та фарбування. Особливістю цього етапу є:

   1.Використання технології та повного комплексу матеріалів Sikkens для фарбування комерційного транспорту (первинний антикорозійний грунт, вторинний грунт, фарба).

 2.Використання інфрачервоних установок сушіння.

 3.Возможно фарбування автомобіля в будь-який колір у т.ч. і фірмовий.

 4.Контроль підготовки до фарбування і пофарбованого кузова.

 Довгий час підготовка та фарбування часто викликали нарікання покупців, але на сьогоднішній день 1,5 річне співробітництво з AKZO NOBEL дозволило реально реалізувати технологію забарвлення комплексом Sikkens і отримати покриття досить серйозного рівня.

   Пофарбований автобус надходить у цех збірки салону, де проводиться робота з антикорозійного обробці кузова під обшивкою зсередини і прихованих порожнин, установка стекол, електромонтажні роботи, встановлення додаткового обігрівача на пасажирський салон, кріпляться панелі внутрішньої обшивки. Фактично при виході з цеху збірки салону, автомобіль повністю готовий до експлуатації. Тут же проходить заключний контроль у вигляді 5-ти км тестового пробігу в ході якого можна визначити недоліки. Якщо бути гранично коротким, то процес виготовлення автобусів на ВАТ »Часів-Ярському ремонтному завод» виглядає так.

 З питань цін закупівлі мікроавтобусів звертайтеся - bus@chok.finfort.com

    P.S.

За інформацією від представників заводу закінчена розробка і випущений досвідчений зразок автобуса на базі шасі ГАЗЕЛЬ з удлиннения на 1,3 м. рамою розрахований на перевезення 16 пасажирів і водій. Автобус має повністю цельноформованнимі склопластикові днище і задню частину. Внутрішня висота становить 1,91 м. На даний момент йдуть ходові і сертифікаційні випробування.



Позиція заводу з приводу ринку перевезень

Слід зазначити, що на сьогоднішній момент спостерігається перенасиченість практично всіх великих міст автобусами, які працюють на маршрутах. Це створює досить велика кількість проблем. Але так склалося історично, коли в середині 90-х років існуючі автопідприємства мали дуже зношений парк автобусів і нераціональну структуру в кількісному плані різних типів автобусів (малі, середні, великі) і як наслідок - не забезпечували регулярне та зручне транспортне сполучення. Коштів на оновлення парку зовсім не було, кредитних програм теж, тому найбільш реальним варіантом, що дозволяє досить швидко окупити вкладені кошти стала купівля мікроавтобусів Пасажири по достоїнству оцінили переваги нового виду транспорту - комфорт, в 2-3 рази скорочення часу на дорогу, можливість під'їхати ближче до мети поїздки .. У 1997-1999 рр.. маршрутні перевезення були досить дохідним бізнесом і дозволяли заробляти до 50 $ щодня (при експлуатації автомобіля на бензині на середньому по прибутковості маршруті). На сьогоднішній день кількість автомобілів на маршрутах зросла в декілька разів, та й власне кількість самих маршрутів істотно збільшилася, і як наслідок - упали прибутки. Зараз вони становлять 20-30 S в день у мікроавтобуса і 30-50 $ - в автобуса середнього класу (ПАЗ, Богдан). Слід зазначити, що останнім часом перевізникам «настійно" рекомендують використовувати автобуси середнього класу, що в загальному-то природно для слов'янської натури кидатися з однієї крайності в іншу.

Але чомусь такий «силовий» підхід частіше заміщає розумний і обгрунтований. Перехід до більшості автобусів середнього класу на маршрутах неминуче викличе низку проблем для пасажирів (власне для кого цей транспорт і працює) - істотне збільшення часу на дорогу, зниження комфорту (частіше доведеться їхати стоячи, довше чекати автобус на зупинці, їхати в штовханині наповненого автобуса) . Тому має сенс для різних маршрутів безпосередньо оцінювати оптимальне співвідношення кількості малих і середніх автобусів і надавати можливість вибору для пасажирів, які мають бажання їхати в малому автобусі.


Статьи похожей тематики:

  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • У Женеві презентували Mazda5
  • БОГДАНізація НЕ избежно. Або як роблять БОГДАН
  • Ринок автобусів в Україну. Огляд новинок 2004 року
  • На автосалоні в Женеві бьлі представлені нові Toyota RAV4 і Yaris
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis
  • Тест-драйв Opel Astra J. Flex-авто
  • У Україну представлять новий Audi A3 Cabriolet
  • Тест-драйв: УАЗ-23602 Cargo. Спадкоємець «пуголовка»
  • Заводи, де роблять Ваші машини. КримавтоГАЗ
  • Прем&
  • Перший в Україні Volkswagen Phaeton проданий ще до презентації
  • Де купити скутер. Огляд ринку 2004
  • В Україні стартував продаж Opel Insignia. Оголошені ціни


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.