05-01-2011 | Автобусы

Вийшов спільний наказ МВС та Мінтрансу щодо контролю автобусних перевезень

У результаті спільної ініціативи начальника ГУ ДАІ МВС Олександра Міленіна та директора Укравтотрансу Леонід Докіль вийшов спільний наказ № 574/390 від 14.06.02 р. міністрів внутрішніх справ і транспорту, що вимагає від підрозділів ДАІ та фахівців автотранспортних управлінь на місцях проведення не рідше одного разу на місяць рейдів спільними групами з метою перевірки виконання пасажирськими перевізниками та водіями автобусів вимог законодавчих та нормативних актів щодо забезпечення безпеки пасажирських перевезень. При виявленні порушень спільні групи зобов'язані ставити про це до відома тендерні (конкурсні) комітети з метою позбавлення перевізників дозволів працювати на регулярних автобусних маршрутах або відповідних ліцензій.По даними ГУ ДАІ МВС за перше півріччя цього року зареєстровано 217 дорожньо-транспортних пригод за участю автобусів, левову частку яких становлять машини малої місткості. У цих ДТП загинуло 25 осіб. і поранено - 320 чол. У порівнянні з першим півріччям минулого року кількість такого роду подій зросла на 12,4%, кількість загиблих - на 25% і поранених - на 32,2%. Ці показники більш, ніж в 9,5 разів перевищують загальне зростання ДТП, в 250 разів - загальне збільшення числа загиблих у ДТП і в 46 разів - загальне зростання числа поранених на дорогах. Більше 2/3 або 69,8% від загального числа ДТП сталося з вини водіїв і, в першу чергу, водіїв мікроавтобусів.

   До основних причин подій на дорогах керівництво ДАІ відносить перевищення швидкості водіями у конкурентній боротьбі на маршрутах, виїзд на смугу зустрічного руху, порушення правил проїзду перехресть, недотримання дистанції, низьку технічну підготовку багатьох машин, що використовуються при пасажироперевезеннях, їх перевантаження, особливо в години пік, з перевезенням пасажирів стоячи, а також відсутність досвіду роботи більшості водіїв автобусів малого класу. Як зазначив 26 липня на брифінгу для журналістів начальник ГУ ДАІ МВС Олександр Міленін, малий досвід водіння таких водіїв проявився влітку і при перевезеннях відпочиваючих по звивистих гірських кримських дорогах, в теплу погоду покриваються пилом м'яких гірських порід, яка, у свою чергу, в дощ перетворюється в мило. Саме в таку погоду мікроавтобус понесло на повороті і вдарило в огорожу, внаслідок чого серйозно постраждали пасажири.

     Всі ці результати, як вважає Міленін, змушують задуматися про нові принципи і заходи впливу на порушників, запобігання ДТП, виділення дорожньо-постовій службі нової техніки, впливі на дорожні служби, які зобов'язані забезпечувати необхідні умови для пересування транспорту по автошляхах. Хоча, як відомо, своєрідність в роботу «даішників» вносить і діюча адміністративно-правова база, при якій співробітники ДАІ не мають права вживати заходів адміністративного впливу на водіїв, які скоїли ДТП або порушення правил дорожнього руху, а повинні передавати складені протоколи до судів, перевантажені цивільними і кримінальними справами. У результаті нівелюється сам зміст принципу невідворотності покарання за скоєний проступок і віддаляється момент відповідальності за скоєне.

     Втім, такі висновки з ситуації, тривожної ситуації робить керівництво ГУ ДАІ МВС - важлива, але лише одна з двох основних держструктур, що регулюють рух і експлуатацію автомобільного транспорту на національній дорожньої мережі загального користування. Другий держструктурою, яка проявляє не менше занепокоєння з приводу повного свавілля на автобусних маршрутах, є держдепартамент автомобільного транспорту (Укравтотранс) Мінтрансу. Саме в результаті спільної ініціативи Олександра Міленіна та директора Укравтотрансу Леонід Докіль вийшов спільний наказ № 574/390 від 14.06.02 р. міністрів внутрішніх справ і транспорту, що вимагає від підрозділів ДАІ та фахівців автотранспортних управлінь на місцях проведення не рідше одного разу на місяць рейдів спільними групами з метою перевірки виконання пасажирськими перевізниками та водіями автобусів вимог законодавчих та нормативних актів щодо забезпечення безпеки пасажирських перевезень. При виявленні порушень спільні групи зобов'язані ставити про це до відома тендерні (конкурсні) комітети з метою позбавлення перевізників дозволів працювати на регулярних автобусних маршрутах або відповідних ліцензій.

     У тому ж спільному наказі «ДержавтотрансНДІпроект» і НДЦ безпеки дорожнього руху МВС запропоновано підготувати та направити на місця відповідні роз'яснення щодо схем розміщення місць для сидіння та пасажиромісткості транспортних засобів, які найбільш широко використовуються для роботи на постійних автобусних маршрутах («ГАЗель», «Мерседес», «Івеко», «Пежо» та ін.) І, нарешті, наказ зобов'язав Укравтотранс вимагати від перевізників надання сертифікатів відповідності й актів техогляду автобусів на засідання ліцензійних комісій з питань видачі ліцензій на здійснення пасажирських перевезень. У разі відсутності сертифіката відповідності, виданого органом по сертифікації дорожніх транспортних засобів, акредитованому в системі УкрСЕПРО, перевізники, як роз'яснив Леонід Докіль у своєму листі № 20/1-11-225П від 24.07.02 р., зобов'язані провести випробування автобусів в одній з акредитованих лабораторій та отримати протокол випробувань. (Списки органів з сертифікації та лабораторій, акредитованих для проведення випробувань конструкцій автобусів наводяться в тому ж листі.) І тільки в разі позитивних результатів випробувань протокол стає основою для реєстрації автобуса в органах ДАІ як транспорт загального призначення, що дає право перевізнику використовувати його для надання послуг, у тому числі і на постійних маршрутах.

     Відповідно до вимоги п. 2 спільного наказу двох міністрів директор Укравтотрансу видав власний наказ № 118 від 20.08.02 р., в якому поставлені всі крапки над «i» в частині сертифікації та випробувань конструкцій автобусів, призначених для пасажироперевезень. Причому до документів, на основі яких проводяться випробування, зазначених ще в листі (ГОСТ 28345-89, ГОСТ 27815-88 або ДСТУ 60.2-00017584-011-2001), були додані правила ЄЕК ООН 110 і 67-01, які повинні використовуватися при випробуваннях автобусів, переобладнаних для роботи на стиснутому і зрідженому газі відповідно. Справа в тому, що особливу небезпеку являють собою автобуси, які переобладнані для роботи на стиснутому природному або зрідженому нафтовому газі з порушеннями вимог чинного законодавства щодо кількості та розміщення газових балонів, розміщення газової апаратури та інших супутніх параметрів. Жорсткість наказу директора Укравтотрансу підкреслюється строком приведення всіх автобусів у відповідність до вимог вищезгаданих нормативних документів - до 1 січня 2003 р., що, безсумнівно, призведе до суттєвого зменшення парку автобусів б/в на міських і міжміських маршрутах.

     Таким чином, в результаті рішучого втручання двох міністерств, відповідальних за порядок на наших дорогах, наближається до завершення «епоха мікроміатюрізаціі» автобусних перевезень, а Україні поступово стане позбавлятися від іміджу «автобусної звалища» Європи. І, безсумнівно, у виграшному становищі опиняться перевізники, які роблять ставку на нові автобуси ЛАЗ. Тільки такі автобуси середньої, великої й особливо великої місткості, що повністю відповідають всім вимогам Держстандартів, ГСТУ і правил ЄЕК, в змозі не тільки впорядкувати пасажиропотоки на українських дорогах, а й утримати рентабельність пасажироперевезень на необхідному рівні. Придбати їх сьогодні, завдяки різноманітним кредитно-лізинговим і муніципальним програмами, не складно, їх ціна і вартість експлуатації дозволяють в розумний строк повернути витрачені на них кошти, а нинішнє їх якість підтверджується не тільки високоякісними комплектуючими і новими зарубіжними технологіями виготовлення кузовів, але вони впроваджують на Львівському автобусному заводі системою якості ISO 9001.

       Прес-служба ЗАТ ТД «ЛАЗ-Україна»


Статьи похожей тематики:

  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • ДАІ отримує право вилучати водійське посвідчення у порушників
  • ДАІ отримала право вилучати водійські посвідчення
  • Водій - вчися їздити за Правилами. З 17 листопада в Україні діють нові штра ...
  • Вся нормативна база по імпорту автомобілів в Україні
  • В Україні буде новий закон про лізинг
  • Увага! Мінтранс ввів нові правила надання сервісних послуг
  • В Україні введено нові правила торгівлі автомобілями
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО
  • В Україні можуть зрости штрафи за порушення правил дорожнього руху
  • Новий порядок проведення техогляду в Україну. Проект
  • В Україні створено Головавтоінспекції (ДАІ)
  • Уряд затвердив Програму створення систем інформаційного забезпечення на дор ...
  • Як довести свою правоту на автосервісі. Новий Порядок гарантійного ремонту




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.