05-01-2011 | Автобусы

МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався

На Московському автосалоні МИМС-2002 автобусна експозиція була найбільш насиченою. Свої новинки представили виробники не тільки Росії, але й країн СНД, а також багато західних компаній. Досить сказати, що нових експонатів тут було не менше, ніж на пристойній західній виставці. Спробуємо проаналізувати ситуацію на автобусному ринку.   Російський ринок

  Малий клас

 У сегменті автобусів малого класу найяскравішою новинкою МИМС-2002 став український «Богдан» А091 у виконанні для маршрутних перевезень.
   Дебют у Москві малих міських автобусів А091 пройшов «на ура». Російські замовники були здивовані настільки вигідним ціновою пропозицією українського автобуса. Так, у Москві маршрутний «Богдан» А091 був заявлений за ціною $ 27000. Враховуючи, що дана модель виконана на шасі Isuzu і має високий ресурс до капітального ремонту, така ціна може дозволити «Черкаський автобус» розвернутися і на російському ринку.

     На користь українському автобусу і його технічні характеристики. Так, при довжині 7205 мм він має пасажировмісність 50 чоловік і дві автоматичні двері.

 «Черкаський автобус» представив у Москві і туристичний варіант «Богдана» А091.1 на 24 місця, оснащений кондиціонером і відіосістемой.

     У секторі російського малого класу найбільш вагомі позиції має ПАЗ, який пропонує на ринок кілька модифікацій своєї базової моделі ПАЗ-3205. Однак, в маршрутному виконанні «ПАЗик» не настільки зручний, з-за високого підлоги салону, хоча і має пасажиромісткістю 42 чол. На руку пазу грає і його ціна $ 11250. На сьогоднішній день ПАЗ-32051 - найдешевша пропозиція на ринку.

 ПАЗ сьогодні представлений практично у всіх нішах малого класу: маршрутні, приміські, шкільні, туристичні. Однак самі стійкі позиції в ПАЗа в сегменті приміських та маршрутних машин.



     До речі, на МИМС-2002 було остаточно оголошена стратегія холдингу «РусПромАвто» щодо автобусних заводів. Кожен буде робити тільки свій сегмент машин. Доля ПАЗа - тільки автобуси малого класу, а виробництво «Автори» буде зосереджено на КАВЗ. Згорнута і програма з випуску міських автобусів ПАЗ-5272 на камазівські шасі. Тепер, тільки ПАЗики.

 Російський виробник - КАВЗ, представлений в малому класі приміськими моделями КАВЗ-3976 ($ 9000), попит на які потроху знижується. У сегменті маршрутних «малят» КАВЗ має модель КАВЗ-3244 ($ 13125)    пасажиромісткістю 22-29 чол, яка має зовнішність Зіловского «Бичка» і так і не отримала широкого розповсюдження.

   КАВЗ намагався втиснутися і в сектор туристичних автобусів малого класу, за рахунок моделі КАВЗ-32521, оснащеної комфортабельним салоном, але рішення керівництво «РусПромАвто» визначило для нього інший сектор ринку. Відтепер доля КАВЗ - середній клас: автобуси «Аврора» і КАВЗ-39765 (подовжені капотний КАВЗ-3976).

 Ще один потужний гравець на російському ринку малих автобусів - ЗІЛ, сьогодні переживає не кращі часи. Тим не менш, ЗІЛ представлений у всіх сегментах малого класу: маршрутні, приміські, шкільні, спеціальні та туристичні моделі. Базова модель ЗІЛ-32500 має 22 місця для сидіння. Існують модифікації з пасажиромісткістю від 9 до 25 місць.
     Останні розробки ЗІЛа направлені для входження в сегмент комфортабельних туристичних моделей. Так, ЗІЛ-32500R-Lux оснащений дизелем Renault (136 к.с.), АБС, кондиціонером, тонованими стеклами і т.д.

 Серед іноземних компаній, на російському ринку найбільш активну позицію в малому класі займає Hyundai. На диво, продаж корейських автобусів Country вселяють певний оптимізм. Так, існують версії на 15, 16 і 25 пасажиромісць.

 Відзначимо, що на російському ринку також присутні турецькі автобуси Otoyol і Isuzu Torquise.

 

    Середній клас

 У сегменті автобусів середнього класу на російському ринку найбільш активну позицію займає ЛАЗ. До недавнього часу основну частину продажів в цьому класі для ЛАЗу забезпечували моделі ЛАЗ-695 з дизельним і бензиновим двигуном. Однак у червні 2002 року випуск даних автобусів у Львові припинений і буде переданий на Дніпродзержинський авторемонтний завод. Тепер, ЛАЗ просуває на російський ринок модель А1414, пасажиромісткістю 66 чол (39 сидінь) - $ 37000. Цей автобус може мати як салон з м'якими сидіннями, так і стандартну комплектацію. Зараз ЛАЗ активно модернізує свої моделі, зокрема, на МИМС-2002 ЛАЗ-1414 був обладнаний кондиціонером, вклеєними тонованим склом і салоном підвищеної комфортності.

     На прес-конференції в Москві, Голова Правління ВАТ «ЛАЗ» Юрій Сорокін повідомив, що нова команда повністю скасувала всі бартерні схеми поставок комплектуючих на завод, що дозволило знизити вартість закупівель до 20%. Вивільнені кошти спрямовуються на закупівлю кращих європейських комплектуючих і модернізацію виробництва. Інвестиції у виробництво склали $ 3,5 млн.

       У середньому класі на російському ринку представлені також моделі КАВЗ-39765 (подовжений капотник 3976) пасажиромісткістю 28 місць, який використовується для приміських перевезень ($ 10000).






   Основний автобус у середньому класі російського виробництва є ПАЗ-4230 «Аврора», виробництво якого передано на КАВЗ. «Аврора» має кілька варіантів виконання: для приміських, міжміських і туристичних маршрутів, існує також і спрощена її версія. Найдешевший ПАЗ-4230 «Аврора» з мінським дизелем Д-245.9 і місткістю 32 пасажири, має вартість - $ 25000. Більше дорогі версії потягнуть уже на всі $ 32000.

 Серед інших моделей середнього класу на російському ринку в туристичному сегменті представлений ГолАЗ з моделлю 4244, базіруещейся на шасі Daewoo-Avia і вартістю $ 36000 і ряд моделей Irarus, Karosa, MAN, чиї ціни не дозволяють їм одержати широке поширення.

   Інша справа міжмісько ЛАЗ-42078 соімостью $ 48000 і пасажиромісткістю 39 осіб. На МИМС-2002 ЛАЗ представив автобус 42078 з двигуном ЯМЗ-236А, що працює за газодизельним циклу. У результаті, стандартний ЯМЗ вдалося «вписати» в норми Євро-2, що є на сьогодні найкращим рішенням для досягнення екологічних стандартів у СНД. Крім того, ЛАЗ-42078 обладнають кондиціонером, вклеєними і тонованими стеклами, м'яким салоном підвищеної комфортності.

  Міські автобуси

 Цей сегмент російського ринку є найбільш ласим шматком для всіх виробників. Отже, що ж нового було представлено в цьому сегменті на МИМС-2002.
 

     Львівський автобусний завод показав дві моделі: ЛАЗ-52528 та «гармошку» ЛАЗ А291. Обидві моделі були укомплектовані панорамним лобовим склом, скляними дверима, зниженими сходинками. Також, львівські автобуси оснащуються вклеєними стеклами. Вартість міського ЛАЗ-52528 з двигуном ЯМЗ-236 (230 к.с.), АБС, заднім мостом RABA, нагрівником WEBASTO і пасажиромісткістю 97 осіб - $ 55000.

   «Гармошка» ЛАЗ А291 може перевозити до 250 пасажирів.

 Найбільш масовим автобусом російського виробництва є ЛіАЗ-5256, місткістю 117 чоловік. У залежності від комплектації ЛіАЗ-5256 коштує $ 51000-58000, притому в комплектації близькою до ЛАЗ-52528 Лікінський автобус потягне на всі $ 58000.

 Ще одним потужним гравцем на автобусному ринку Росії є білоруська АМАЗ, який пропонує міські автобуси МАЗ-103, МАЗ-104 і «гармошку» МАЗ-105. В залежності від виконання автобуси МАЗ можуть перевозити від 100 до 190 пасажирів. Вартість їх у Росії значно вище, ніж ЛАЗів і ЛіАЗ.

 Останнім часом на ринку міських автобусів активізувався і КАМАЗ, вірніше його підконтрольне підприємство НефАЗ.
     КАМАЗ спеціально став випускати автобусні шасі 5297 для комплектації автобусних виробництв. Представлений на виставці НЕФАЗ-5299, відрізнявся від колишніх Нефтекамські автобусів більш сучасним дизайном і «арктичним» виконанням. Пасажиромісткість - 82 чол. Зауважимо, що НЕФАЗ, що випускав раніше тільки самоскиди і спецтехніку, почав процвітати в автобусному виробництві. КАМАЗ також докладає зусиль до модернізації НЕФАЗ. Мета даного консорціуму ясна - вийти на ринок автобусів і тим самим збільшити збут камазівські шасі.

 У Набережних Челнах намагалися налагодити постачання шасі і на ПАЗ, для виробництва міських автобусів, але доля цього альянсу, по всій видимості, буде не самою вдалою. Рішенням Холдингу «РусПромАвто», ПАЗ буде випускати тільки автобуси малого класу. Міські машини - прерогатива тільки ЛІАЗ. У цій ситуації закуповувати шасі у КАМАЗу начебто як і немає чого. З цієї причини, головна надія у КАМАЗу тільки на власний НЕФАЗ.

 Заявив про свої претензії на російський ринок міських автобусів і концерн «Укрпромінвест», який привіз до «білокам'яної» новітній міський автобус середнього класу «Богдан» А 144 пасажиромісткістю 80 чол.
 Проект «Богдан» А 144 вдає із себе сімейство автобусів, побудованих на шасі Isuzu, в гаммі якого будуть міські, приміські та міжміські автобуси.    Як і малий автобус «Богдан» А 091, його «старший брат» «Богдан» А 144, був розроблений в «Укравтобуспрому» (м. Львів) на замовлення концерну «Укрпромінвест». З 2002 року А144 буде проводитися на АТ «Черкаський автобус».

 Сімейство автобусів А144 передбачає 2 різновиди кузовів. Перша, з рівнем підлоги 610 мм і однією сходинкою, призначена для комплектації 3-дверних міських і приміських автобусів. Друга, з високим підлогою до 1080 мм і багажним відсіком 5-6,5 м3 - призначена для міжміських версій.

 Модель А144 адаптована під встановлення широкого ряду сучасних двигунів: Cummins, Isuzu, Deutz, Caterpillar, MAN, ЯМЗ і ММЗ. По всій видимості, базовим буде двигун Isuzu6HH1S потужністю 200 к.с., агрегатований з механічною КПП Isuzu. Задній міст також буде встановлюватися японської фірми. Серед інновацій відзначимо систему гальм з АБС.

   «Богдан» А144 має довжину 9500 мм, три автоматичні двері і здатний перевозити 80 пасажирів. Кількість сидячих мет в салоні - 31.Показательно, що новий автобус має висоту підлоги близько 600 мм, що значно полегшує посадку в салон.

 На «Мотор Шоу 2002» був представлений перший зразок, у спрощеній комплектації. За словами представника «Укравтобуспрому», вартість такого автобуса складе близько $ 42000.

     Крім українців, великі види на ринок Росії мають і шведи, які відкрили у Санкт-Петербурзі завод по збірці міських автобусів Scania. Інтерес до шведських автобусів в Росії є, тим не менш виробнича програма на найближчий рік невелика - близько 100 машин. Тим не менш, Scania просуває свої технології в Росію не тільки за допомогою готових автобусів. Так, Scania і «Волжанин» підписали договір про поставку «Волжському автобусному виробництва» 20 шасі Scania. На базі цих шасі будуть створені 15-метрові міські автобуси «Волжанин» і поставлені у Волгоградську область. Таким чином Scania розгортає атаку на автобусний ринок як за допомогою готових автобусів російського складання, так і за допомогою постачання шасі.

     Серед інших російських виробників, слід зазначити Мічурінський завод, якому вдалося освоїти випуск власних автобусів Марза-5277 місткістю 88-111 пасажирів. Показово, що Марза не тільки самостійно випускає кілька модифікацій автобусів, але і організував автоскладальне виробництво своїх машин у Красноярську.

 Комплектація марза досить стандартна, двигун ЯМЗ-236НЕ, коробка передач-ЯМЗ. Тим не менше, «мічурінці» досягли успіху і зараз освоюють виробництво ще однієї моделі автобуса, місткістю 120 чол.

     Хотілося також відзначити постійний інтерес до російського ринку з боку Ikarus і Karosa. Наприклад, Ikarus пропонує на цьому ринку свої спрощені моделі Ikarus C63, С80 місткістю 111-151 чоловік. По суті, це давно відомі автобуси «200»-ї серії, які угорці пропонують, щоб залишитися конкурентоспроможними на російському ринку.

 Позиції західноєвропейських компаній в Росії, особливо в сегменті міських машин, успішними назвати не можна. Далі за всіх в цьому відношенні просунулася тільки Scania, яка пішла на організацію складання своїх автобусів у Росії.

  Міжміські і Туристичні автобуси

 

 
     Цей сегмент російського ринку повністю охоплений іноземними компаніями. Якщо автобуси топ-класу поставляють Західноєвропейці: Setra, Volvo, MAN, EvoBUS, Neoplan, Scania-Irizar, то машини простіше вудить в Росію з Кореї (Hyundai AeroExpress), Угорщини (Ikarus) та Чехії (Karosa).

     На цю частину російського ринку претендують білоруський АМАЗ, з моделлю МАЗ-152 і частково український ЛАЗ-52078. Останній є самим дешевим пропозицією на російському ринку, при ціні $ 55000. За ці гроші споживач отримає 47-місцеву модель, оснащену двигуном ЯМЗ-236 (230 к.с.), тонованими стеклами з нагрівником WEBASTO. Всі інші опції потрібно дозамовляти.

 У холдингу «Руспромавто» була ідея організувати випуск міжміського моделі автобуса SlovBus за ціною близько $ 100000, але від неї вчасно відмовилися. У першу чергу з причини маловідомість даної марки.

 
   Фактично, виробництво комфортабельних міжміських автобусів у Росії присутній тільки лише на підприємстві «Волжанин», де випускають у невеликих кількостях моделі, оснащені двигунами МАN, мостами Raba, кондиціонерами, відеосистемами, біотуалетами та іншими обов'язковими атрибутами розкішних автобусів.

 Очікується, що незабаром, проект муждугороднего автобуса освоять і на підприємстві холдингу «РусПромАвто», швидше за все це буде ГолАЗ.
Львівський автозавод у грудні покаже півтораповерховий автобус топ-класу, оснащений двигуном і мостами Raba. За словами Голови Правління ВАТ «ЛАЗ» Юрія Сорокіна, вартість цього автобуса складе $ 85000 в базовій комплектації. Якщо це відбудеться, то ЛАЗ і в топ-класі буде мати кращу пропозицію на російському ринку.

  Перспективи

     Найбільш перспективним для Російського ринку є сегмент 15-метрових 3-вісних міських автобусів. При незначному подорожчанні, в порівнянні з 2-оснимі моделями, 15-метрові автобуси перевозять майже 150 пасажирів, лише трохи поступаючись «гармошкам» (180-200). Питання ціни, залишається для Росії найбільш важливим, тому даний сегмент ринку представляється перспективним у найближчі 2-5 років. Міська влада, проводячи тендери, напевно будуть віддавати переваги 15-метровим машинам.

 На сьогоднішній день 15-метрові автобуси у своєму арсеналі має тільки «Волжанин» і АМАЗ (МАЗ-107 ціна $ 110 тис.). «Волжанин» підписав угоду зі Scania на поставку шасі для будівництва подібних машин, а МАЗ освоїв 3-вісний автобус власними силами і готовий комплектувати його будь-якими двигунами.

 Про розробку 15-метрового автобуса повідомив у Москві та Юрій Сорокін, позначивши, що така машина буде у ЛАЗу в 2003 році. Крім того, 3-вісний автобус буде й у гамі «Богданів» нового сімейства А144, так само як і туристичний варіант.

 Поки мовчать про 15-метровому автобусі в «Руспромавто», що дає шанс українським виробникам вчасно зайняти цю нішу і розгорнути масові продажі. Якщо ...

 Деталі. "AUTO-Consulting"


Статьи похожей тематики:

  • Ринок автобусів в Україну. Огляд новинок 2004 року
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок
  • У Москві показали міській Богдан
  • Російський ринок автобусів. Огляд новинок 2004 року
  • Український ринок автобусів трансформується. Огляд новинок на TIR 2008
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • Прем&
  • КАМАЗ тисне тягачами та автобусами
  • У Київській міськадміністрації киплять пристрасті навколо закупівлі партії ...
  • ПАЗ має намір активізувати продажі в Україну АВРОРА
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • ПАЗ вивів на український ринок дві нові моделі. ЛІАЗ повертається
  • Московське Мотор-Шоу-2005. Росіяни мають намір вистояти
  • Бориспільський автозавод змусив з собою рахуватися


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.