05-01-2011 | Автобусы

У Київській міськадміністрації киплять пристрасті навколо закупівлі партії міських автобусів.

У вівторок, 9 липня, під будівлю Київської держадміністрації під'їхали три новеньких ЛАЗу і завмерли навпроти центрального входу в будівлю на Хрещатику. Чиновники КГА протягом робочого дня мали змогу оцінити нову серійну продукцію Львівського автозаводу: середній автобус мод. А1414, міський ЛАЗ-5252 і нова машина особливо великого класу, т.зв. "Гармошка", - ЛАЗ А291.
Основна мета заходу - переконати мера міста пана Омельченка виконати взяті на себе зобов'язання з придбання для транспортного комплексу столиці замовлених ним у період передвиборної компанії 500 автобусів.  Розповідає Голова Правління ВАТ "ЛАЗ" Юрій Сорокін:

 - З моменту укладення у березні контракту про постачання автобусів до Києва, фахівцями заводу була здійснена програма щодо подальшого підвищення споживчих якостей львівських автобусів у повній відповідності до вимог замовника. На жаль, чиновники, які повинні проявляти турботу про вирішенні транспортних проблем столиці, не знайшли можливості відвідати завод і особисто переконатися у високій якості наших автобусів. Тоді ми пішли на незвичайний крок - для спеціалістів "Київпастрансу" була організована екскурсія на завод, щоб транспортники самі могли переконатися в якості нашої продукції. Справа в тому, що в Києві створена робоча група на чолі з гендиректором КП "Київпастранс" М. М. Ламбуцьким. У неї також входять головний інженер "Київпастрансу" і 3 керівники київських АТП. Коли кияни приїхали на завод, вони змогли особисто переконатися в якості нашої продукції, адже ми їм показували не мертве обладнання, а живий конвеєр, на якому кожен день збираються машини, і всі наші технології, які виключають корозію наших автобусів і гарантують якість збірки і тривалі терміни експлуатації.

   Дійсно, якість - це перше, з чого ми почали у вирішенні виробничих проблем, коли до управління заводом прийшла наша команда. По ряду агрегатів нам вдалося добитися істотного зниження закупівельних цін. Виграш у ціні ми направили на придбання більш якісних комплектуючих, щоб, не збільшуючи собівартість автобуса, різко поліпшити споживчі та технічні якості автобусів "ЛАЗ". Трудовим колективом заводу була проведена величезна робота. Вже зараз різко підвищена антикорозійна стійкість кузова автобуса: на складальному конвеєрі впроваджується нова технологія - дах автобусів цельноклееная за технологією швейцарської фірми "Сіка", бічні панелі до віконного бруса виконані з оцинкованої сталі, спідниця, вхідні сходи й колісні арки - з нержавіючої сталі. Для обробки кузова застосовується нова імпортна протишумні і антикорозійний мастика, каркас автобуса повністю піддається фосфатування, фарбування готового кузова проводиться за технологією і матеріалами фірми "Дюпон". Фахівці можуть переконатися - зараз іржавіти в автобусах марки "ЛАЗ" просто нема чому. Нові технології, застосовувані заводчанами, дозволяють збільшити міцність кузова, а також продовжити термін експлуатації автобусів. Ми даємо гарантію кузова на 7 років від наскрізної корозії - це нормальний термін, прийнятий більшістю світових виробників.

   Кор. UT - Юрій Іванович, питання придбання автобусів для Києва зараз стоїть на порядку денному?

   - За нашою інформацією, зараз в Київською міськадміністрацією обговорюється питання придбання автобусів виробництва АМАЗ (Автобусного філії Мінського автозаводу).

   Кор. UT - Може бути, у МАЗовскіх автобусів ціна привабливіше, ніж у ЛАЗу?

   - Що стосується ціни, то я хотів би нагадати, що чудес не буває. Нам відомі ціни на комплектуючі на світовому ринку, природно, відомі ціни на ті вузли і агрегати, які ми закуповуємо. Ціни на комплектуючі МАЗу нам не відомі. Наша "гармошка" А291 продається за 120 тис. USD з двигуном і ведучим мостом виробництва "Raba" - світового лідера в цьому секторі автопрому. У Росії "гармошка" МАЗ з імпортним двигуном продається за 150 тис. USD. Але у нас, в Україну, за автобус МАЗ дилер називає ціну 110 тис. USD. Очевидно, варто поставити питання - чому? Відповідь також очевидна - це звичайна практика входження на нові ринки. Необхідно врахувати, що міські АТП не будуть купувати машини в різнобій. Різнорідні парки, в яких одна машина "Вольво", одна - "Сканія", одна "Мерседес", одна - "Рено", МАЗ або ЛАЗ, просто неможливо обслуговувати. Тому спочатку продукція продається за демпінговими цінами, споживача як би "присаживают на голку", а потім оголошують йому, що, мовляв, ситуація змінилася, і наступна партія автобусів коштує вже 150 тис. USD, а то й усі 170. Це цілком розумні цифри - ціна імпортних фірмових "гармошок" від 200 тис. USD тільки починається. Ось і робіть висновки.

   Роман Миколаїв, президент ТД "ЛАЗ - Україна":

   - Адже справа не тільки в ціні, але і в схемі оплати автобусів. Ми розуміємо, що зайвих грошей у міському бюджеті немає і пропонуємо в деякому роді унікальну схему фінансування закупівель нових автобусів - на частину суми оформляється кредит Укрсоцбанк, частина суми ми оформляємо як товарний кредит від АОА "ЛАЗ", частина оплачує міськадміністрація живими грошима. Таких умов зараз не пропонує ніхто, і для нас це також не простий крок, але ми розуміємо, що міста України, і, перш за все, Київ - це наші стратегічні партнери, і ми йдемо на такі умови.

   Кор. UT - Ви побоюєтеся конкуренції з боку АМАЗа?

   - Конкуренції в нормальному розумінні цього слова ми не боїмося. Новий ЛАЗ А291 - чудова машина, вже є досвід експлуатації, відгуки водіїв і директорів АТП. Ми готові брати участь у конкурсах на поставку автобусів, але ми хочемо, щоб це були нормальні конкурси. Зараз же відбувається щось зовсім інше. Київський мотозавод, який здавалося, мав би випускати свою основну продукцію - мотоцикли, раптом підписує дилерську угоду з АМАЗом, починає торгувати імпортними автобусами та лобіювати постачання цих машин для Києва. З нашої точки зору, це дещо дивно - завод раптом став торговою фірмою. Якщо відкинути емоції, то ми готові брати участь у тендерах, ми двома руками "за". Але тоді треба проводити об'єктивний тендер. Моя думка - при всіх інших рівних умовах пріоритет повинен бути у національних виробників. Ми визнаємо, що дуже багато речей України не виробляє, і ми їх змушені закуповувати. Але автобуси в Україну виробляються - давайте підтримувати те, що ми ще не втратили. Кожен наш наступний автобус буде якісніше попереднього - робочі "набивають" руку, зростає їхня кваліфікація. Це той фундамент, на якому можна побудувати виробництво європейської якості. А на порожньому місці не буде результату. Адже якщо сьогодні ми занапастимо наше виробництво, нехай не найкраще у світі, то завтра в нас не буде нічого - ні кращого, ні гіршого, просто ніякого виробництва не буде. Буде тотальний імпорт.  Кор. UT - Але ж автобус ЛАЗ важко назвати повністю українським, він збирається в основному з російських комплектуючих. Ви називали цифру 70%, чи не так?  - Так, від 60 до 70% у ціновому вираженні. Але я хотів би підкреслити - не з російських, взагалі з імпортних. Частка російських комплектуючих нами варіюється в залежності від вимог замовника. Чим більше західних комплектуючих, тим дорожче автобус. Наприклад, "гармошка" А291 за свої 120 тис. USD має імпортні угорські двигун і ведучий міст, імпортний німецький вузол зчленування з причепом, імпортні польські бічні тоновані стекла, імпортні польські пасажирські сидіння, українські лобові стекла, український метал кузова і вже вітчизняного виробництва кліматичну установку "Вебасто". Необхідно згадати, на чому грунтується відому тезу про те, що одне робоче місце в автопромі тягне за собою створення 7 робочих місць в суміжних галузях промисловості. Раніше навколо ЛАЗу діяла ціла система суміжних підприємств, які були розташовані недалеко (у масштабах радянської економіки) від заводу і забезпечували його всім необхідним. Щось надходило з Україною, щось з Росії, щось з інших республік колишнього СРСР. Ці підприємства були свого роду економічними вузлами, які викликали подальшу ланцюгову реакцію виробництва продукції. Ця система економічних вузлів створювала робочі місця, відрахування до бюджету і в результаті - той національний продукт, яким пишається кожна держава.

   Після 1991 р. система була зруйнована і зараз замість точок економічного зростання - імпортні закупівлі. А її, цю систему, необхідно відновлювати, це є основою економічної могутності й гарантією економічної безпеки будь-якої держави. І ми її потроху відновлюємо. Наприклад, в автобусах, які нами показувалися на SIA `2002, ще стояли пасажирські сидіння польського виробництва, але вже в наступних серійних машинах сидіння якістю не гірше, але дешевше - виробництва київської фірми" Інтерфейс ". На жаль, не все виходить так, як повинно бути. Наприклад, шибки наших автобусів - польські, бо наш український Лисичанський завод, що випускає тоноване скло, не робить йому окантовку, і ми були змушені закочувати її вручну. Природно, при цьому виробництво зазнає втрат - час, додаткові затрати праці при низькій якості кінцевого продукту. Тому наразі нам вигідніше закуповувати вже готові імпортні польські шибки. Або колеса - сьогодні ми "взуває" машини у російську гуму "Кама", вона у російського ділера в Україні обходиться нам дешевше, ніж білоцерківська або дніпропетровська. Далі - проблеми українського дизелебудування відомі всім. Припинив випуск провідних мостів Лозівський завод. Значить, цим підприємствам ще треба багато працювати - відновлювати виробництво, підвищувати якість, знижувати собівартість, зробити свою продукцію затребуваною. Таким чином і буде відновлюватися система внутрішніх економічних зв'язків і будуть створюватися нові робочі місця й наситишся бюджети всіх рівнів. А замість цього транспортникам пропонують закуповувати імпортні автобуси. У нас є зустрічна пропозиція - нехай Мінськ у нас закупить стільки ж автобусів, що Київ у Мінська. Ми подивимося, де буде після цього мінський мер. Спроба Могильовського облвиконкому придбати вживані "гармошки" "Мерседес" була жорстоко придушена президентом Білорусі Лукашенко.  У цей момент з головного входу Київської мерії вийшла ціла делегація на чолі з Олександром Омельченком і Іваном Салієм. Огляд виставлених перед будівлею машин багато часу не зайняв. Найбільший інтерес, природно, викликала "гармошка" А291. Олександр Олександрович сів за кермо машини, висловив свої цінні вказівки керівникам ВАТ "ЛАЗ" і в оточенні супроводжуючих його осіб пройшовся по салону автобуса. Основні зауваження київського мера стосувалися якості автобусів. Міськадміністрація хоче мати гарантії, що через "два-три роки по машинах іржа не стрельне". "Якщо буде вирішена проблема антикорозійного надійності львівських автобусів, то питання придбання автобусів" ЛАЗ "буде вирішене" - сказав О. Омельченко.  Як вирішиться ця проблема, і які автобуси будуть закуплені Києвом, сьогодні гадати складно. Ясно тільки, що доля замовлення на 500 автобусів для Києва буде вирішуватися не в КБ і складальних цехах ЛАЗу, а в кабінетах на Хрещатику. Але подолати всі проблеми, що накопичилися в пасажирських перевезеннях, і зокрема, проблему оновлення рухомого складу, можливо тільки спільними, партнерськими діями центральних та місцевих адміністрацій як органів, що розпоряджаються бюджетними коштами і, одночасно, які несуть відповідальність за правове забезпечення процесу автоперевезень, автоперевізників - як споживачів автотехніки і ВАТ "ЛАЗ" - як виробника автобусів.

 Деталі. UA Trakker


Статьи похожей тематики:

  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Що чекає ЛАЗ? Інтерв&
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • ЛАЗ нарощує виробництво
  • В Україні введено нові правила торгівлі автомобілями
  • Ринок автобусів в Україну. Огляд новинок 2004 року
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Реванш. Як приймали Закон № 2351-1
  • Види автомошеннічества. Не потрап




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.