05-01-2011 | Автобусы

Що чекає ЛАЗ? Інтерв&

Львівські журналісти поставили двом керівникам ЛАЗу один і той же питання: "Ваша думка про справжній стан підприємства і які його перспективи розвитку?". Ось що відповіли попередній голова Правління, а зараз президент ВАТ "ЛАЗ" Степан Іванович Давидяк і нинешеній голова Правління - Юрій Іванович Сорокін. Степан Іванович Давидяк:
 Про перспективи розвитку нашого підприємства більш предметно можна буде говорити лише тоді, коли в Україні нарешті буде сформована від-расло автобусобудування і створені серйозні автобудівельних фірми, коли зміниться ставлення державних чинів до власної української агре-Гатне базі.

 Сьогодні ж ми можемо говорити про реальні цифри випуску наших авто-бусів протягом цього року. Річна програма передбачає випуск 2 140 автобусів. І ми докладемо всіх зусиль щоб цей показник у нас не сни-зілся. У попередньому місяці ми "закрили" 71 автобус. У квітні повинні ви-пустити 113 машин і 30 кузовів. Ця програма досить реальна, незважаючи на певне відставання по кузовам. Наші технологи не встигли закінчити підготовку виробництва необхідних стапелів для двухзвеньевого автобуса, але в цілому роботи в цьому напрямку не припинені. Виготовляються різні вузли, завершується підготовка основного виробництва. Взагалі, су-суспільством два напрямки у виготовленні кузова - перший, це коли кузов роблять відразу на базі самохідного шасі. Другий же, який практикуємо ми - це коли кузов виготовляється поелементно. Спочатку каркас основи, потім каркас боковин, даху, інших елементів, а потім все це збирається і монті-ється в одне ціле. Це більш гнучка і через це виправдана технологія.  Які ще зміни у виробництві? Раніше ми працювали під конкрет-ні замовлення, а зараз працюємо "на склад". Пояснюється це просто - той стиль і методи роботи, які у нас практикувалися, були продиктовані тим, що протягом останніх років ми змушені були працювати в умовах Дефі-цита оборотних коштів. Працювали за рахунок залучених у споживача коштів. З одного боку ми змушені були виготовляти продукцію "під потреби-теля", а з іншого - часто потрапляли у фінансову залежність від цього по-споживач. .

   Сьогодні нові власники дотримуються іншої політики. Вони не тільки поповнюють недостатні оборотні кошти. Для того, щоб вийти на ринок, вийти на прибутковість підприємства ними розроблена система роз-ку. Однією із складових цієї системи і є виготовлень певної кількості автобусів "на склад". Це робиться для того, щоб можна було хо-рошо вивчити ринок, куди, за якими цінами більш вигідно просувати нашу продукцію, а також і для того, щоб розібратися з продукцією яка була у нас закуплена, але до цих пір не реалізований. Ми не можемо дозволити собі си-туація, в якій наші ж вироби знижують наші ж ціни. Другою складовою є кредитування власником не виробників комплектуючих і агрегатів, і не нас, виробничників, а саме споживачів. Адже не від хорошого життя транспортники перейшли на експлуатацію автобусів малого класу. Всі ці роки і у нас, виробників, і у транспортників отсутствова-ли оборотні кошти. У нас не вистачало грошей на виробництво автобусів, а у споживачів не вистачало достатніх коштів на оновлення свого рухомо-го парку. Зараз це порочне коло може бути розірваний, адже якщо у спожива-вачів з'явиться можливість купувати нашу продукцію, нам не доведеться ламати голову над тим де залучити кошти на виробництво. і третя складу-ная - освоїти новий модельний ряд. Провести уніфікацію продукції, щоб ЛАЗ зміг запропонувати споживачам сучасний, нового дизайну й оформлення ня недорогий клас автобусів. .

   На жаль, ми свого часу недостатньо попрацювали над цією про-блемой. Попередні роки можна назвати роками пошуку тієї продукції, кото-рую ми могли б запропонувати споживачеві. Ми створили ціле сімейство авто-бусів - від малого до надвеликого і навіть тролейбус, але над уніфікацією цих моделей ми працювали недостатньо. Вірніше, роботи над уніфікацією продукції не мали системного характеру. Зараз цей прорахунок почали вико-правляться. Адже чим вище рівень уніфікації, тим менша кількість опера-цій необхідні для виконання кожній окремій виробничнику - слідів-вательно краще, а головне більш якісно він буде все робити. .

   Це стосується і технології виробництва. Неконкурентність продукції починається саме через неконкурентні технології. І нехай в Україну ми залишилися чи не єдиним реальним виробником автобусів (у на-Чале 90-х дуже багато підприємств, особливо конверсійні, починали про-ництво різних моделей автобусів. Тільки на Львівщині у 92-93гг. Було 7 таких підприємств. Серед них танкоремонтний, авіаремонтний заводи, Стрий-авто, Укрпастраенс, ВКЕІавтобуспром, із залученням німецького ка-питала в с.Солонка будувалося автопідприємство та ін), ми повинні пам'ятати, що технологія у нас - 50-х годов.В третьому тисячолітті з такою технологією пробиватися на ринок не тільки смішно - злочинно. .

    А ось що відповів на поставлене питання Юрій Іванович Сорокін: .

   Попит на нашу продукцію є. Те що ми зараз працюємо "на склад" і продаємо готову продукцію зі складу, а не працюємо, як раніше, за системою замовлень, пояснюється просто - ми використовуємо відпрацьовану систему збуту продукції. Робота служби маркетингу, а така структура була на підприємстві, в сучасних умовах нами визнана незадовільною. Необхідно створювати розгалужену дилерську мережу. Цим зараз активно займається "Торговий дім" ЛАЗ - Україні ", який є офіційним продавцем усієї нашої продукції. .

   У залежності від того, як швидко ми зможемо розгорнути цю мережу зави-сит і обсяг продажів. Але вже сьогодні можна стверджувати, що попит на наші ав-тобуси є. Більш того, покупців цікавлять наші нові вироби. Не можна випускати один і той же автобус на протязі 40 років. Я думаю, що скоро ми зможемо продемонструвати новий якісний і недорогий клас автобусів. А славна 695-я модель займе те місце, яке заслужила протягом стількох років виробництва й експлуатації - наприклад на постаменті. .

   Те що я сказав раніше, це не перспектива - це розрахунок. Слідуючи цим розрахунком першочерговим для нас є створення організація випуску при-городніх 9 метрового автобуса. Наступним кроком будуть 10 и12 метрові приміські машини. Одночасно з ними на виробництві буде впроваджуватися міський автобус з низьким рівнем підлоги, зчленований міський автобус, і навіть машини класу "Турист". Є наміри займатися і малим автобусом, але для того щоб реалізувати цю програму нам потрібно не менше двох років. А от через два роки підприємство зможе повністю заповнити нішу виробництв-ва автобусів і за розмірами від малого до надвеликого і по класу - від при-городніх до зчленованого міського. .

   Другим напрямком розвитку підприємства є прагнення рабо-тать над створенням власної агрегатної бази. Сьогодні ми занадто прив-зани до постачальників комплектуючих і особливо агрегатів. Доцільним також є створення і власного ремонтного підприємства, для ремонту всього спектра продукції, яку ми випускаємо, або ж будемо випускати.  Планів, як бачите у нас багато. Єдине, що не передбачається цими планами - це будівництво літаків, а ось автобусів різних типу-лень та видів - обов'язково. .

   Зрозуміло, що досягти таких результатів, не помінявши свого ставлення до виконання своїх обов'язків неможливо. Відомий вислів Стань-Славське, що театр починається з вішалки можна трансформувати - вироб-ництво починається із зовнішнього вигляду виробничника. Подивіться на наших робочих і порівняйте їх зовнішній вигляд з видом автобусів, які зараз ми ви-пускаємо. Аналогія повна. Брудні, з вм'ятинами, косі. .

   Культура виробництва стосується і організації роботи, і робочого місця, і зовнішнього вигляду як працівника, так і продукції, а отже і всього підпри-ємства. Це комплексне питання, і думаю, взаємними зусиллями ми його ре-шим в короткі терміни. На заводі повинен бути порядок. Нехай не армійський, але виробничий. Тут ми не придумуємо нічого нового, і не вимагаємо нічого нездійсненного. Все передбачено чинним трудовим законодавством. Як і преміювання за кращими результатами в підвищенні продуктивності праці і культури виробництва. .

   Хочу також коротко зупинитися на тих змінах, які зараз про-виходять на підприємстві згідно з реконструкцією. Проводиться зміна штатного розкладу, проходить переатестацію співробітників підприємства по підрозділах. Але все це не пов'язано зі скороченням, як багато хто може поду-мати. Скорочення ніякого не буде. Навпаки. Сьогодні на підприємстві робо-тане 2600 працівників при штатній чисельності 2800 осіб. Згідно нового штатного розкладу до кінця року чисельність має збільшитися до 3200 чоловік. Збільшення кількості працівників відбудеться за рахунок основного про-виробництва. .

   Ті форми обліку і ті форми управління, які діяли і дійства-ють ще зараз також будуть змінені. І в основному ці зміни прізойдут за рахунок служб постачання. Але це не означає що хтось буде скорочений. Робіт-ники будуть переводиться на іншу роботу за власним бажанням та за зго-женням з профкомом, як і належить, згідно букви Закону. Це буде де-латься перш за все в інтересах підприємства та працівників, які на ньому працюєте. Наш завод має стати ефективним. Чи багато радості в трудівника, просиджує штани і отримує менше прожиткового мінімуму? Але ефективне підприємство має бути керованим. Для цього ми створюємо чітку систему управління і чітку структуру в рамках якої кожне під-поділ, кожен відділ і кожна ділянка буде відповідати за свій обсяг ра-бот. Тільки для цього і проводиться сьогодні вся наша робота. Завершивши її, ми зможемо добитися і збільшення ефективності, і збільшення обсягів реалі-ції, і як результат - збільшення зарплати для кожного члена трудового колек-тиву. .


Статьи похожей тематики:

  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Увага! Мінтранс ввів нові правила надання сервісних послуг
  • У Київській міськадміністрації киплять пристрасті навколо закупівлі партії ...
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • Проект закону № 3677 до другого читання на 05.02.2004
  • Проект закону № 3677 до другого читання
  • Текст закону "Про розвиток автомобільної промісловості України" в ...
  • Що буде з гарантією? Кабмін затвердив Порядок гарантійних зобов&
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • Де купити скутер. Огляд ринку 2004
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • У Верховну Раду надійшов Законопроект про складальних виробництвах
  • Нова редакція Закону України "Про захист прав споживачів"
  • Які повноваження потребує ДАІ від Верховної Ради




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.