05-01-2011 | Автоадвокат

Новий Податковий Кодекс остаточно доб&

Верховна Рада прийняла за основу урядовий проект Податкового кодексу N6509. "За" проголосували 247 народних депутатів: 169 регіоналів, 22 бютівця, 7 депутатів від НУНС, 27 комуністів, 19 депутатів від Блоку Литвина і 3 позафракційних.  
 Як вже повідомляв AUTO-Consulting, цей документ крім збільшення податкового навантаження на окремі сегменти автомобілів таїть у собі і небезпеки зниження платоспроможного попиту з боку активної частини підприємництва. Це означає, що в 2011 році про зростання авторинку можна буде забути.   «Цей кодекс спрямований на те, щоб дати можливість одній сотні компаній перенести податковий тиск на мільйони громадян країни», - сказав народний депутат, глава комітету з питань бюджетної і фінансової політики Сергій Терьохін (фракція БЮТ) на засіданні опозиційного уряду в Києві, передає «Інтерфакс-Україна».

 При цьому в якості заходів з підтримки великого бізнесу він перерахував передбачені в новій редакції кодексу положення про технопарки, можливості прискореної амортизації.  На його думку, нові підходи до сплати податків за спрощеною процедурою фізичними особами можуть змусити понад 1,4 млн підприємців закрити свій бізнес або перейти в розряд найманих працівників.  «Філософія цього документа проста: влада хоче побудувати державу з невеликою кількістю великих корпорацій і мільйонами найманих працівників», - зазначив він.

   У свою чергу, народний депутат, міністр фінансів опозиційного уряду Андрій Сенченко в ході засідання назвав «насмішкою» положення кодексу, що передбачає можливість податкових канікул.

   «Хочу звернути увагу на той системний обман, який виробляється - я маю на увазі в першу чергу очікування малого і середнього бізнесу щодо податкових канікул ... Окрім як насмішкою ці 300 тис. грн - оборот рядовий, який дозволяє мати податкові канікули, назвати не можна », - додав він.  Крім того С. Терьохін зазначив, що в проекті Податкового кодексу ефективна ставка податку на прибуток підприємств збільшується на третину від задекларованої ставки в розмірі 20% і, за його словами, складе 31%, за рахунок звуження податкової бази.

   «Вчора ми закінчили розрахунок з маніпуляціями з амортизації основних фондів та списання товарно-матеріальних цінностей, виходить, що ефективна ставка податку буде не 20%, а 31%», - повідомив С. Терьохін.  «Нам розповіли красиву казочку про те, що зменшується оподаткування прибутку підприємств», - резюмував він.

   У той же час С. Терьохін зазначив, що даний документ впроваджує систему, з якою платник податків буде ніким не захищений.

   Як він пояснив, документом скасовується апеляційна процедура в суперечках між платником податків і контролюючим органом, що тягне за собою можливість відкриття кримінальної справи на платника податків відразу після закінчення 10 денного терміну наданого на погашення податкової заборгованості.

   У той же час діюча процедура передбачає розгляд спору в адміністративному або судовому порядку, і вже після цього, у разі підтвердження провини платника податків відкривається кримінальна справа на останнього за статтею ухилення від сплати податків.  Крім того, за словами С. Терьохіна, в урядовому проекті Податкового кодексу приблизно в п'ять разів збільшено число відсильних норм, «що заборонено Конституційним Судом два роки тому - від Верховної Ради до Кабінету Міністрів та інших органів інших державної влади».  «Тобто, грубо кажучи, цей кодекс непрямої дії, це кодекс про те яким чином віддати компетенцію з податкового здирства виконавчої влади», - підкреслив С. Терьохін.

У ділових колах Україна стурбовані, що проект Податкового кодексу внесений урядом до Верховної Ради без обговорення з представниками бізнесу.

               Про це йдеться у заяві Українського союзу промисловців і підприємців.

     «Від імені ділового співтовариства Президент УСПП висловив стурбованість, що уряд розглянув проект Податкового кодексу і внесло до парламенту, не організувавши його обговорення з представниками бізнесу», - цитує прес-служба слова президента УСПП Анатолія Кінаха.

   «Ми сподіваємося, що сьогодні, коли документ знаходиться у Верховній Раді, відбудуться серйозні слухання експертів, представників бізнесу, аналітиків потім, щоб врахувати позицію тих, кому Податковий кодекс доведеться виконувати щодня - промисловців і підприємців», - зауважив А. Кінах.

 Стурбованість зростає і в середовищі бізнес-асоціацій, які вже висловлювали побоювання з приводу прийняття Податкового Кодексу в поточній редакції. Але депутати вирішили керуватися тільки політичною доцільністю і сходу проголосували за документ (більше 500 стор), внесений у Раду тільки 15.06.2010 р. Підкреслимо, що голосування пройшло 17.06.2010 р. Очевидно, що за 2 дні розібратися з таким серйозним документом просто неможливо. А між іншим він зачіпає майже кожного українця, а за оцінками Сергія Терьохіна для 4 млн. українців він стане фатальним. Яким же тоді буде авторинок у 2011 році, якщо у такого числа покупців скоротяться можливості, а часом і бажання купувати авто.


Статьи похожей тематики:

  • Верховна Рада прийняла Податковий Кодекс у першому читанні. Що далі?
  • Реванш. Як приймали Закон № 2351-1
  • У України буде нова ставка ПДВ - 17%
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Сьогодні в Україні проходять масові акції протесту підприємців (оновлено) Ф ...
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • До Верховної Ради внесено законопроект Про акцизний збір
  • Як буде функціонувати система trade-in після прийняття Податкового кодексу
  • Після прийняття Податкового Кодексу авторинок може недорахуватися 30% прода ...
  • В Україні можуть зрости штрафи за порушення правил дорожнього руху
  • У Верховну Раду надійшов Законопроект про складальних виробництвах




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.