05-01-2011 | Автоадвокат

Позичальники перестають платити кредит за авто. Ситуація на ринку

Цікаві настрої останнім часом панують в автомобільному співтоваристві: автовласники чомусь вирішили, що раз на вулиці криза, а банки близькі до того, щоб припинити своє існування, виплати по автокредитах можна на якийсь час припинити - або зовсім не платити. Посидіти почекати, що буде, того й гляди, про борги забудуть. Свіжий випадок останніх днів, розказаний в одному з колекторських агентств: у Воронежі власник новенької Toyota Corolla навідріз відмовлявся робити внески за свою машину, вважаючи, що його банк все одно найближчим часом збанкрутує. Але банк не забув про своє кредиторі. У народі пішов слух, що скоро почнуть приходити за усіма, - адже банкам зараз так потрібні гроші.

   Колекторам останнім часом дійсно додалося роботи: число прострочених заборгованостей по всіх видах кредитування тільки збільшується. Що стосується автокредитування, в першу чергу під удар потрапили заможні клієнти і власники автомобілів преміум-класу, тобто той прошарок населення, який вважався найнадійнішим. Наприклад, відзначають колектори, в "Мерседес-Бенц Рус Банку" збільшилася кількість прострочених кредитів. "Тут дефолтного дійсно зростає, - коментує заступник директора колекторського агентства" АМК "Олександр Щербаков. - Але ми цих позичальників не чіпаємо. Адже тут мова йде не стільки про кризу ліквідності, скільки про кризу довіри. Якщо зараз криза торкнеться взаємин кредиторів і позичальників, це буде тотальний колапс ".

     Колектори підкреслюють, що вибивання боргів і вимога дострокового погашення відносяться лише до непорядної позичальникам, які ігнорують виплати як такі. Вимагати автокредити назад у добропорядних позичальників банків нема ніякого резону, відзначає експерт колекторського агентства "Єфремов і партнери" Владислав Топокін, оскільки це загрожує не тільки величезними репутаційні ризики для банку, а й великими витратами: операційними, судовими, плюс аутсорсинг з вибивання боргів, організація роздробу з продажу автомобілів та ін "Це в принципі дуже складно, - каже В. Топокін. - Це процес не швидкий, тому говорити про це передчасно ".

     "По іпотечних кредитах деякі банки дійсно почали вимагати дострокового погашення. У автокредитуванні аналогічній ситуації ми поки не спостерігаємо, - констатує О. Щербаков. - У секторі іпотеки це викликано тим, що процентні ставки тут були відносно невисокі при зростанні цін на нерухомість. Сьогодні там ситуація стабілізувалася і ціни заморозилися. У автокредитуванні ситуація інша, продажі ростуть, і виникнення аналогічної ситуації можливе лише в тому випадку, якщо ціни на автомобілі впадуть на 15-25% ".

     Відзначимо, що найближчим часом ціни на машини навряд чи знизяться так різко, якщо знизяться взагалі.

     "Відбирати" машини банки теж не будуть - це просто не має сенсу. Відомо, що автовласники, які придбали автомобілі в кредит, повновладними власниками своїх автомобілів не є: ПТС перебувають у заставі в банку, отже, поки позичальник не виплатить борг, він як слід розпоряджатися машиною не може. Однак банкіри знають, що відсутність ПТС жодним чином не обмежує права розпорядження кредитним автомобілем. "Таких випадків безліч, - коментує О. Щербаков. - Власники кредитних машин йдуть в ДАІ і пишуть заяву, що вони втратили ПТС. Їм видають дублікат замість "загубленого". Відстежити, що автомобіль кредитний, не можна, тому що зараз немає єдиного реєстру кредитних автомобілів, хоча ми не раз робили ГИБДД пропозицію посприяти його створення. Потім з цим автомобілем люди можуть робити все що завгодно, ПТС у них на руках. Ми намагалися говорити з ДАІ, але парадокс в тому, що фактично закон тут не порушується і подібні дії не підпадають під дію ст. 159 КК (шахрайство). Єдиний вихід для банку в такому випадку - подавати до суду ". Як відзначає експерт, банк Unicredit, наприклад, з цієї причини взагалі перестав залишати ПТС кредитних автомобілів у себе, оскільки, підрахувавши операційні витрати, банк прийшов до висновку, що робити це просто невигідно.

     Таким чином, нервувати великих підстав начебто немає, але і розраховувати, що в обстановці загальної істерії, що зберігається зараз, борги самі собою розчиняться, теж не треба. "У тому випадку, якщо банк, в якому людина брала автокредит, лопне, то клієнту все одно доведеться виплачувати свій борг, - коментують ситуацію в банку" Авангард ". - Як правило, банки, яким терміново потрібні гроші, продають портфелі своїх кредитів третій стороні, і автопозичальників незважаючи ні на що повинен виконати свої зобов'язання. Більше того, зараз деякі банки вже розглядають таку можливість для підвищення ліквідності. Хоча зараз ситуація з масовим дефолтом банків малоймовірна - держава надає підтримку кредитним організаціям, що потрапили в скрутне становище, нехай і ціною зміни власника. Але зрозуміло, що зміна власника ніяк не впливає на обов'язок клієнта банку регулярно вносити платежі по автокредиту ".

     Загалом, як попереджають експерти, завжди знайдеться той, хто із задоволенням забере у вас ваші борги. У випадку, якщо банк увійшов до складу іншого банку, всі зобов'язання та права вимоги перейдуть до нового власника, який вас з часом знайде. Операційні заминки, звичайно, будуть, кажуть юристи, - дві-три тижні, - але все одно позичальникові доведеться топати в банк платити кредит, нехай навіть під іншу вивіску. Ну а стосовно до банку, який не сьогодні-завтра дійсно збанкрутує (хоча про це завжди дізнаєшся раптово), існує державна система страхових внесків, яка бере на себе зобов'язання розрахуватися з клієнтами збанкрутілого банку, а разом з тим - право стягувати борги, що накопичилися.


Статьи похожей тематики:

  • Банкіри розповіли, яким буде автокредитування найближчим часом
  • 5% автокредитних угод - шахрайство
  • Повернення кредитного авто не звільняє від виплати кредиту
  • Тест-драйв Toyota Corolla: хочу бути маленькою Camry
  • Тест-драйв: Toyota Corolla - повернення в доступний клас
  • У Москві бум кредитних продажів
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • Як купити авто в кредит. Підводні камені і "розлучення" при авток ...
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Банкам можуть дати право відбирати кредитні авто без суду
  • Лізинг чи кредит. Що вигідніше?
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Чим далі, тим складніше купити авто в кредит
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.