05-01-2011 | Автоадвокат

Російські права заборонили за кордоном

На сьогоднішній день ніхто до ладу не розуміє, діють наші водійські права за кордоном чи ні. Одні мандрівники розповідають, що без проблем переміщалися з російської пластиковою карткою по Європі і "нічого їм за це не було". Інші труять байки про те, як де-небудь у Німеччині їх зупиняв злий поліцейський і починав доводити, що російське водійське посвідчення з латинським перекладом для нього зовсім нічого не означає.

       Росіяни часто виїжджають за кордон зі старими правами В Азії російські права не «прокотять» У Hertz можуть зробити виняток для квапливих туристів В Іспанії можна запросто нарватися на шкідливого поліцаяНа насправді, російські водійські права (пластикова картка з транскрипцією ПІБ латинськими літерами) були дійсні в країнах ЄС до осені 2006 року, а після прийняття Міжнародної транспортної хартії ООН вони були позбавлені статусу міжнародних. Справа тому, що російські права переведені на латиницю не повністю, також у них відсутня вказівка домашньої адреси водія. Тепер всі водії, незалежно від того, до якої країни вони в'їжджають, зобов'язані отримати водійське посвідчення міжнародного зразка: пластикова брошура з перекладом російського водійського посвідчення на вісім основних мов ООН: англійська, арабська, іспанська, китайська, німецька, російська, французька та японська.

       Незважаючи на це, більшість російських туристів продовжує виїжджати за кордон з водійськими правами російського зразка і не обтяжує себе зайвими поїздками і клопотами, пов'язаними з оформленням міжнародних прав. Нагадаємо, що зробити це в Москві, незалежно від місця реєстрації, можна лише у трьох місцях: МРЕВ Управління ДІБДР ГУВС м. Москви (вулиця Лобненського, д. 20 і Варшавське шосе д. 170 «Д»), а також 1 відділення МОТОТРЕР ГИБДД УВС ЦАО м. Москви (вулиця Велика Ординці, д. 8). Як розповіли в МРЕВ на Лобненського, потік водіїв, що оформляють міжнародні права, щоденно складає 25-30 чоловік максимум у кожному з трьох відділень.

       Це мізер порівняно з кількістю людей, щодня беруть автомобілі напрокат або виїжджають закордон на своєму автомобілі. Так може бути, потреби в оформленні міжнародних прав справді немає? Це не зовсім так. Все буде залежати від країни, в яку виїжджає турист. Права російського зразка однозначно не пройдуть в країнах Близького Сходу, де застосовується арабська писемність (ОАЕ, Йорданія, Іран, Єгипет), а також азіатських країнах (Японія, Китай), де використовують ієрогліфи. Що стосується Європи - тут можливі варіації.

       Як розповів менеджер по роботі з корпоративними клієнтами, асоціаціями та туристичними компаніями російського представництва Hertz Віктор Андронов,

       компанія всім своїм клієнтам рекомендує оформляти міжнародні права, незалежно від того, в яку країну прямує турист. Офіційно прокатна фірма не має давати машину в прокат, якщо у туриста немає міжнародних прав - інакше у разі, якщо машину зупинить поліцейський, у прокатної фірми будуть проблеми.

       Однак, як зізналися в Hertz, у разі якщо турист з якихось причин не бажає витрачати час на оформлення міжнародних прав, наполягати в компанії не будуть і машину все одно дадуть. "Це пояснюється тим, - говорить Андронов, - що в європейських країнах, за винятком Італії та Греції, все ще дуже лояльно ставляться до водійських прав російського зразка". Генеральний директор компанії Europcar-Москва Олександр Куніцин підтвердив, що Europcar без проблем відпускає машини за кордон за російським посвідчень водіїв: "У країнах Євросоюзу (знову ж таки, за винятком Італії та Греції) проблеми з поліцейськими виключені".

       Італія і Греція сьогодні визнані самими суворими країнами, тому туди без водійського посвідчення міжнародного зразка краще не їхати. Іспанські поліцейські теж досить вибагливі. Як розповідають прокатні оператори, ризик нарватися на шкідливого поліцая в Іспанії дорівнює 50 відсоткам. Можуть і штраф в 500 євро закотити, а можуть і відпустити подобру-поздорову. Втім, в даному випадку особливу роль відіграє людський фактор, тому все може обернутися зовсім непередбачувано.

       Наприклад, в Hertz пригадали випадок, коли в дружній Німеччини після подій 11 вересня 2004 року в кутузку догодив топ-менеджер одного з найбільших російських банків. У нього не виявилося водійських прав міжнародного зразка, а були лише російські. Вибагливий німецький поліцейський перешкодив подальшому руху банкіра і супроводжував його до в'язниці. Всі проблеми зі звільнення росіянина лягли на плечі німецького відділення Hertz.

       Такі історії вважаються швидше винятком із правил. Якщо ви подорожуєте по Європі з російськими правами, найчастіше боятися дійсно нічого. Поліцейські засідки на європейських автобанах зустрінеш вкрай рідко, всі траси оснащені відеокамерами, які фіксують порушення і постійно записують інформацію про учасників дорожнього руху. Поліцейські ж в основному дрейфують по трасі на поліцейських автомобілях, тому ризик, що вас зупинять і почнуть чіплятися до прав, в общем-то невеликий.

       Так чи інакше, внутрішні російські права за кордоном офіційно вважаються недійсними. І тому якщо екстраординарна ситуація трапиться на дорозі, то потрібно негайно телефонувати в прокатну компанію, а якщо машина своя, то в консульство РФ. Перед іноземним поліцейським наш водій може відчути себе безпомічним: платити штраф або не платити, а якщо платити, то скільки? Розміри всіх штрафів і санкції за правопорушень завжди можна заздалегідь запросити в представництві іноземної держави, або в консульстві РФ за кордоном.

       Російська влада давно думають про те, як полегшити росіянам переміщення за кордоном, але роблять це якось недбало. Одним з останніх пропозицій було введення водійських прав з використанням електронного чіпа, які б діяли як паспорт і забезпечували зовсім безперешкодний проїзд у всіх країнах світу. Подібний "паспортний режим" зараз діє в Сполучених Штатах.

       Такі права обіцяли представити публіці ще на початку 2007 року, зараз зразок російського варіанту міжнародного посвідчення нібито знаходиться на узгодженні в ООН. Однак за рік жодного поступу в цьому питанні не сталося. Як розповіли в МРЕВ на Лобненського, про таку пропозицію співробітники чули "лише з новин" і нічого подібного в обіг поки не надходило.

       У відділі висловили думку, що, швидше за все ніяких фантастичних технологій використовувати не будуть, поки не закінчаться "старі" міжнародні права сучасного зразка, які продовжують надходити з друкарні. Тільки от отримувати ці права автовласників не бажають. На питання «чому?» - Відповіді немає. Може бути, дійсно немає необхідності, може бути, часу не вистачає. Або просто водії вважають, що розібратися на місці з поліцаєм де-небудь на околиці європейської села дешевше і вигідніше, ніж з російським міліціонером у центрі Москви.


Статьи похожей тематики:

  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • Водій - вчися їздити за Правилами. З 17 листопада в Україні діють нові штра ...
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Офіційний коментар ДАІ щодо введення нових водійських посвідчень
  • В Україні хочуть ввести новий техпаспорт (фото)
  • Новий техпаспорт автомобіля. Яким він буде?
  • Які повноваження потребує ДАІ від Верховної Ради
  • Які повноваження будуть в обновленого ДАІ. Короткий аналіз нововведень
  • Новинки автоелектроніки. Огляд ідей
  • Як я визволяв машину зі штрафстоянки
  • У Москві борються з "лежачими поліцейськими"
  • ДАІ отримує право вилучати водійське посвідчення у порушників
  • Шахраї придумали нові способи розлучення на дорогах
  • ДАІ отримала право вилучати водійські посвідчення




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.