05-01-2011 | Автоадвокат

Чим далі, тим складніше купити авто в кредит

Чим далі, тим важче буде купити машину в кредит. Потужностей фінансового ринку катастрофічно не вистачає для обслуговування українських автолюбителів. Банкірам бракує ні грошей, ні персоналу для задоволення нинішнього попиту на автокредити. А тому багато з них вже підвищили ціни на дані позики і збираються до кінця року зробити це ще раз. Але навіть при цьому фінансисти впевнені, що зможуть поставити новий рекорд за обсягами кредитування автолюбителів у 2006 році.     Банки перебирають клієнтами

   Фінустанови виявилися не готовими до буму на автомобільному ринку, який триває вже кілька місяців. "Кількість кредитних заявок, які надходять до банку, значно перевищувала можливості нашого персоналу в їх обробці. Це заважало якісно обслуговувати клієнтів банку і проводити видачу кредитів. У відділеннях утворювалися черги, клієнтам доводилося записуватися на зустріч до менеджерів за кілька днів", - розповів експерт відділу розвитку банківських продуктів Райффайзенбанку-Україна Юрій Воронюк. Затягування термінів розгляду кредитних заявок протягом вересня-жовтня стало звичною справою. Втіхою могло служити лише те, що автолюбитель міг зайняти дві черги одночасно - на машину і на кредит. Якщо вірити Auto-Сonsulting, то сьогодні на складах катастрофічно бракує нових машин: дилери не розраховували на такий попит, а тому не запаслися авто в необхідних кількостях. "Обсяги продажів машин у кредит виросли в 2006 році на 30%. На сьогоднішній день в кредит купуються близько 40% автомобілів, за деякими маркам цей показник перевищує 50%", - розповів голова Всеукраїнської асоціації автомобільних дилерів і імпортерів Олег Назаренко. "Банки сьогодні видають кредити впродовж двох-трьох тижнів.

 Взагалі ж обсяги кредитування покупок авто у нас за цей рік зросли у два рази - до 50% реалізованих нами машин. Банки з недавніх пір стали вибірково підходити до роботи з партнерами. Вони вважають за краще співробітничати в основному з тими дилерами, які можуть їм забезпечити постійні обсяги кредитування ", - додав директор з маркетингу і продажів концерну" Ніко "(Mitsubishi) Максим Рабинович.  

   Щоб відбитися від напливу клієнтів, банкіри вдалися до традиційних хитрощів. "Деякі банки істотно переглянули умови автокредитування. Були збільшені ставки на 2-3% річних, підвищені вимоги по початковому внеску (іноді до 30%), посилені вимоги до фінансового стану позичальників", - розповів начальник департаменту розвитку індивідуального бізнесу Укрсиббанку Іван Істомін. "Збільшення процентних ставок зумовлено браком ресурсів", - пояснила керівник проектів кредитування фізичних осіб АКБ "ТАС-Комерцбанк" Оксана Попова.

     Хоча ще півроку тому фінансисти намагалися за будь-яку ціну наростити обсяги автокредитування і для цього розробили та впровадили систему видачі позик без першого внеску, яка стала користуватися великою популярністю. "Найбільшим попитом на сьогоднішній день користуються кредити в доларах на п'ять-сім років, з первинним внеском від 0 до 15% від вартості автомобіля, що купується", - повідомив начальник управління кредитування фізичних осіб, малих і приватних підприємців ВАБанку Андрій Репко. Хоча фахівці і визнавали, що таким чином неабияк наживалися на позичальниках. "При порівняно невисокій різниці в процентних ставках при отриманні кредиту на купівлю автомобіля з початковим внеском і без нього (приблизно 0,5-1% залежно від програми) ця різниця закладена в комісію банку, яка може досягати 2,5% суми кредиту" , - пояснив "ДС" Юрій Воронюк. На збільшення обсягів кредитування зіграв і більш активний вихід фінустанов на ринок дорогих машин. "У нашому банку основні кредити видані на придбання авто дилерів" АВТ Баварія "(BMW) і" Віннер Автомотів "(Ford, Porsсhe, Land Rover). Існують поодинокі випадки оформлення кредитів на мікроавтобуси", - повідомив "ДС" голова правління Діамантбанку Олександр Рибалкін. Крім усього іншого, зростання розміру середньостатистичного автопозики був спровокований ще і кредитуванням фінустановами всіх супутніх покупці машини додаткових витрат. "Деякі банки активно пропонують позичальникам придбати в кредит страхові поліси, а також прокредитувати всі витрати, пов'язані з реєстрацією та оформленням авто", - розповів заступник директора департаменту роздрібних продуктів і маркетингу Райффайзен Банку Аваль Євген Дем'янов.

     Кредити знову подорожчають

     Але навіть після того як фінустанови стали рубати на корені свої старі напрацювання, вони не змогли відвадити водіїв. "Спад виявився незначним. Якщо протягом серпня наш банк надав автокредитів на 50 мільйонів гривень (з урахуванням погашення), то за вересень - на 41 мільйон гривень. Падіння склало 17%", - повідомив Юрій Воронюк. Фінансисти вважають, що це невисока ціна за перший етап перегляду умов автокредитування, вони розраховували на більш емоційну реакцію позичальників - зменшення обсягів кредитування на 20-25%.

     Вони не приховують, що не проти ще знизити навантаження на свої відділення. А тому збираються і далі посилювати умови кредитування. Для чого продовжать коригувати вимоги до фінансового стану позичальників - таким чином, вони не просто отримають можливість ще більше відсівати потенційних клієнтів під час розгляду заявок, але і поліпшити якість своїх кредитних портфелів. У деяких банків обсяги негативно кваліфікуються кредитів за дев'ять місяців цього року зросли на 25-30%. Одночасно банки збираються вдруге за останні кілька місяців підняти ціни на автокредити. "Ставки можуть перевищити торішній рівень, тому що вже зараз багато банків піднялися до 12,5-13% річних (за позиками в іноземній валюті). Прогнозоване підвищення процентних ставок до кінця поточного року може скласти 0,5-1% річних", - вважає експерт відділу розвитку банківських продуктів Райффайзенбанку-Україна.  

   Багато банків ще у вересні перевиконали свої плани з видачі автокредитів, а тому на підвищення ставок можуть йти цілком спокійно. Згідно з попередніми прогнозами у листопаді-грудні фінансисти навіть при жорсткості кредитних умов зможуть наростити свої портфелі автомобільних позик на 15-20%. Переглядати свою політику на авторинку банки збираються не раніше січня-лютого. Очікується, що до того часу відразу кілька найбільших банків країни завершать залучення великих синдикованих кредитів і, обзавівшись ресурсом, зможуть почати лібералізацію кредитних умов.

         ДІЛОВА СТОЛИЦЯ


Статьи похожей тематики:

  • До кінця липня до підвищення ставок по вже виданим кредитам вдасться більші ...
  • Експерти прогнозують зростання на 20-25% неповернень валютних кредитів
  • Повернення кредитного авто не звільняє від виплати кредиту
  • Банкіри розповіли, яким буде автокредитування найближчим часом
  • Автокредити вже восени стануть ще доступнішими
  • У Москві бум кредитних продажів
  • 5% автокредитних угод - шахрайство
  • Банкам можуть дати право відбирати кредитні авто без суду
  • Україні чекає ще одна хвиля жорсткості умов автокредитів
  • Продажі BMW в Україну в 2007 році перевищили 1500 автомобілів
  • У Києві відкрився новий мультибрендовий автоцентр «Віннер Автомотів»
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • На честь 10-річчя компанії «АВТ Баварія» діють ексклюзивні умови купівлі ав ...
  • Російські дилери готуються освоювати ринок секонд-хенду
  • УкрСиббанк запропонував нові умови автокредитування




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.