05-01-2011 | Автоадвокат

Які повноваження потребує ДАІ від Верховної Ради

Начальник Департаменту ДАІ УМВС Сергій Коломієць розповів, як буде оновлена ДАІ.
18 липня цього року Президент підписав указ про ліквідацію ДАІ, з цього моменту почалася реформа у відомстві. Ініційований новий законопроект, який передбачає зміну штрафів, багато дозволяє інспекторам майбутньої служби. Що ж зміниться, якщо цей закон вступить в силу? Підготовлено законопроект про реформу ДАІ, розкажіть докладніше про нього?  


 Так, законопроект за ці чотири місяці дійсно нами вже підготовлений. Більше того, ми провели його через Кабінет Міністрів. Ми передали також його вже і до Верховної Ради. На цьому тижні він повинен з'явитися в комітетах Ради. Сподіваюся, що в самий найближчий час почую пропозицію про винесення його на розгляд народними депутатами. Як тільки закон буде прийнятий, ми змінимо назву - і станемо Державною службою безпеки дорожнього руху. Після цього почне роботу ліквідаційна комісія, буде здійснюватися передача справ, перепризначення людей і.т.д.  

   Просто, щоб ви розуміли, що у зв'язку з цими змінами людей ніхто не виганяє. Всі, хто від нас пішли, перейдуть патрульну службу. Але це вже не буде колишньої Патрульно-постовою службою. Тепер у них стане більше повноважень. На чолі наряду буде офіцер, з ним будуть сержанти. Їх завданням не буде, як раніше, тягти людей до райвідділу. Головна мета їх роботи - вирішувати проблеми на місці. Плюс ця служба у разі необхідності буде займатися в тому числі і регулюванням руху. Адже не доцільно, наприклад, у райцентрі ставити одного даішника, там не такий рух, як у містах. Але якщо він буде паралельно виявляти якісь правопорушення - там п'яного зауважив, там комусь допоміг, там здійснив охорону громадського порядку, там попрацював разом з дільничним - то це буде більш комплексна робота.

     Також згідно із законопроектом ми скоротили кількість порушень (до 70%), за яке водії будуть нести покарання. Може, це і неправильно. Тому, що в принципі важливо все: і наявність вогнегасника, і аптечки. Але, враховуючи кількість анекдотів на цю тему, ми вирішили не карати за це автолюбителів. Виключається також ряд інших порушень. Ми зосередилися тільки на серйозних порушеннях, які призводять до аварій.

     Паралельно будуть збільшені штрафи. Раніше у нас був мінімальний штраф від 17 до 34 гривень. Якщо закон приймуть, то мінімальний штраф буде від 85 до 170 гривень. Самий, наприклад, великий штраф буде за повторне керування автомобілем у нетверезому стані - від 830 до 860 гривень. Для Європи це не такий вже великий штраф. У Польщі за аналогічне порушення штраф становить 1400 євро. Хоча це три середні зарплати поляка.

     Законопроект передбачає тимчасове затримання посвідчення водія. Це буде відбуватися наступних випадках - за водіння транспортного засобу в нетверезому вигляді, за ДТП, або коли людина залишає місце ДТП, а також якщо водій не зупинився на прохання інспектора ДАІ.  

   Прийняли ми таке рішення з наступних причин. Зараз ми не вилучаємо посвідчення, а просто складаємо протокол і подаємо до суду. І вже переконалися на практиці: фактично механізму для виконання цього немає. А це призводить до того, що, приміром, у Житомирі інспектори за рік 9 разів ловили п'яного таксиста. Ми штрафували його - він жодного разу не заплатив. Два рази позбавляли прав. А він продовжував їздити.  

   Також будуть передбачені випадки, коли будемо забороняти експлуатувати транспортний засіб. Подібне положення є і в нинішньому законі, але механізму як такого для цього немає. Якщо раніше ми знімали номерний знак, то законодавці сказали, що цього робити не можна. Так як вони вважають, що це власність автовласника. Хоча я вважаю, що він не купує номерний знак, а просто компенсує витрати. Тому ми вирішили вилучати талони техогляду. Техогляд, як і колись, буде проводитися за гроші, а сам талон будемо видавати безкоштовно. І він буде документом, що дозволяє їздити. Тепер його не потрібно наклеювати на скло. Буде спеціальний чохол на склі, куди він і буде вставлятися. У разі порушення інспектор складе протокол, вилучить техталон і їздити вже не можна буде без цього документа.  

   А якщо і це не допоможе - то тоді будемо до автолюбителю останній засіб застосовувати - затримаємо автомобіль і відправимо на штрафмайданчик. Не так повально, безумовно, як це було раніше. Це буде застосовуватися до незареєстрованих авто, до авто з перебитими номерами. Також якщо автомобіль не пройшов у потрібний термін техогляд. На техогляд, до речі, будуть покладені великі контрольні функції, в тому числі і по виконанню штрафів.

     Також ми хочемо узаконити евакуацію транспорту. Після того, як ввели в Києві таку практику і попереджали, що паркуватися не можна, поставили відповідні знаки - велика частина людей зітхнули з полегшенням. Я вважаю, що центр став менш заставлений автомобілями, і легше стало їздити.  


   Що буде з тими працівниками ДАІ, які не потраплять до Патрульну службу? Їх скоротять?


     Ті ж, хто не потрапив до цієї служби, будуть виведені всі за штат. Тепер ми будемо приймати всіх тільки на конкурсній основі. Ось, приміром, є посада інспектора ДПС. Якщо людину вивели за штат, а він каже, що хоче залишитися - нехай бере участь у конкурсі. Ми навіть готові взяти претендента на посаду з вулиці, якщо людині до душі така робота і він до неї готовий. Думаю, що конкурс на місце буде 3-5 осіб. Ми вже розробили для цього спеціальні тести, спеціальну систему відбору. При відборі будуть враховуватися його професійні якості, досвід роботи, освіту. На конкурсній основі, я ще раз хочу повторити, будемо приймати всіх - починаючи від керівника і закінчуючи інспектором.

     Безумовно, будуть нові критерії оцінки роботи. Зараз ми починаємо їх апробацію. Правда, не завжди це поки що виходить. Але бачимо це нововведення так: конкретна людина буде закріплений за ділянкою дороги. Він буде відповідати там за безпеку руху, за відсутність заторів. Ми будемо проводити опитування громадської думки. І служба моніторингу вивчатиме думки водія про кожний такий інспектора. Щоб більше не було безликих співробітників служби. Безумовно, будуть різні думки. Хтось буде говорити - що, мовляв, негідник, хтось хвалити інспектора. Але загальну картину можна все одно буде скласти про таке співробітника.

     Що планується зробити в плані технічного оснащення?


     Безумовно, буде змінюватися і технічне забезпечення. Ми вже встановлюємо "розумні" радари , які записують всі порушення на дорогах, і обдурити їх ніяк не можна. Себе вони вже виправдали. Припустимо, по Києву працювало у нас 75 радарів . За день ми виявляли 300-350 порушень. Зараз поки працює 16. Це пов'язано з тендерними процедурами, але незабаром буде більше. Але навіть ці 16 виявляють більше 500 порушень. За зміну - а це приблизно 9,5 годин - було складено 29 протоколів щодо порушень. А такого в нашій практиці ніколи раніше не було. Після зміни вся ця інформація зливається в комп'ютер, і видно, скільки було порушень. При цьому інспектор повинен пояснити, які заходи він прийняв по кожному з порушень.

     Також ми обладнаємо зараз спеціальними маячками всі наші машини. Щоб датчики позначали місце розташування автомобілів. І це все буде фіксуватися в комп'ютері і зберігатися. Якщо буде надходити якась скарга або при необхідності контролю ми можемо включити цю систему і подивитися, де був інспектор вчора, позавчора, і в який час. Також датчики будуть встановлені, наприклад, на розподіл бензину. Також, ми будемо мати можливість у будь-який час включати гучний зв'язок і слухати, що відбувається в салоні автомобіля. Побачили, що в машину сів водій домовлятися з даішником про щось. Включили з вартівні зв'язок, і послухали про що йде мова. Все це буде зроблено для контролю. Плюс ми вводимо телеогляд. Спочатку в Києві, а потім і всі всіх інших містах.


     Це буде прототипом електронної поліції в Європі?


     Ні. Поки, що, на жаль, така фіксація порушень у нас законодавчо слабенька. Поки ми не можемо просто поставити прилад, а він засіче порушення, і на тлі цього фіксування виписати, наприклад, штраф водієві. У нас поки цей телеогляд буде для відстеження ситуації. Приміром, утворилася пробка або трапилося ДТП, за допомогою такого телеогляду ми зможемо швидко направити туди людей і вирішити проблему.  

 Нова буде також система оформлення ДТП. Ми хочемо для цього задіяти відеотехніку, цифрову техніку. Все буде фіксувати комп'ютер, і спеціальна програма зможе навіть вибудувати схему ДТП. Ми плануємо це нововведення запровадити до кінця року.

     Ходили чутки, що техогляди можна буде проходити - після реформи та прийняття нового закону - навіть у звичайних СТО. Це правда?


     Потрібно розділяти два поняття - це техогляд і перевірка техстану. Для перевірки останнього, і ми це прописали у новому законі, можна звертатися і до приватних підприємців. Але це тільки техстан. А техогляд це комплексне поняття. Це і перевірка за кримінальним базам, і перевірка сплати транспортного збору, сплати всіх необхідних стягнень, і т.д. Тому техогляди будуть проходити, як і колись, на нашій базі.

     Згідно прийдешніх змін, як будуть стягуватися штрафи? На місці інспектором або через суд - як зараз?


     Ми повернемо право інспектору виносити постанову про штраф. Водій зможе сплатити штраф у будь-якому банку. Якщо людина згодна з цим порушенням, якщо інспектор це все побачив - до чого тут тоді суд? А якщо людина не згодна - то тоді зможе самостійно через суд оскаржити це рішення інспектора. Раніше була ця система з судом, щоб інспекторам не давали хабара. Але їх чомусь стало не менше, а більше. Хоча законодавці твердили, що це буде добре, і хабарі давати не будуть, і суди будуть все вирішувати. На практиці це себе не виправдало. Є і ще один варіант, я припускаю, що рішення інспектора зможе скасувати і його начальник, вищій.  

   Подейкували b останнім часом, що частково пости ДАІ все ж таки повернуть.


 Так, про це вже заявляв міністр внутрішніх справ Юрій Луценко. Я вважаю, що несення служби на такому посту не зовсім доцільно. Для служби на посту необхідно мінімум 16 осіб, для того щоб вони повноцінно, позмінно несли службу. А функція посади вона в чому? Всі знають, що там стоїть пост. І зловити там якогось порушника неможливо. Вплинути на безпеку дорожнього руху теж важко. Тому зійшлися на тому, що пости буде як центри маршруту - якщо раптом треба оформити ДТП, або проводиться план "Перехоплення". Тоді будуть заступати на службу на такому посту. А ще бачимо пости як дорожні комплекси. Навіть знайшли для цього інвесторів, які зараз серйозно вивчають нашу пропозицію. На такому оновленому посаді людина може переночувати, заправитися, поїсти, машину залишити на стоянці, що охороняється. І так само там буде приміщення для ДАІ.  


   Чи будуть вноситися зміни в правила дорожнього руху?


     Я думаю, що будуть. Але це відбудеться після того, як вже нова служба почне працювати. Ми вивчали це питання. Зміни в будь-якій законодавчій базі необхідні кожні 7-9 років.  


   Чи контролюють зараз інспектори наявність поліса обов'язкового страхування?  


   Так, але спеціально не зупиняємо для цього автолюбителя. А якщо говорити загалом, то перевіряємо наявність такого поліса обов'язково при техогляді, при ДТП, при реєстрації автомобіля.  


   Яка система зараз внутрішнього контролю за інспектора ДАІ? Як ви боретеся з порушниками всередині свого відомства?


     Є два варіанти внутрішнього контролю - це відкритий, так званий голосний контроль. Кожен командир, починаючи, скажімо з начальника підрозділу, має свій норматив - скільки разів він повинен провести перевірку свого особового складу. І друга форма - це негласний контроль. Це коли ховаються наші співробітники в кущах з біноклями, або їдуть спеціально під виглядом порушника. Щоб подивитися на дії своїх підлеглих. Якщо говорити про порушення в цілому, то в цьому році їх виявляли тисячами. Якщо конкретно про побори - то це сотні. Що таке побори - це коли є провокація і водії самі пропонують гроші. В таких випадках ми не порушуємо справу. Але заходи приймаємо - якщо бере гроші, то звільняємо. Якщо порушив щось у роботі на посаді, то тоді страждає матеріально.

     І ще я б хотів звернутися до водіїв. Хабарі - це дуже цікавий психологічний момент. У нас чомусь їх просто тицяють і нав'язують. Я не кажу, зараз про тих інспекторів, хто вимагає гроші, наприклад, у селянина останні 20 гривень - це взагалі не підлягає ніякій критиці. Я кажу про те, коли водії починають просто сунути гроші даїшникам. Хто 20 гривень, хто 100 доларів, якщо п'яний за кермом, бували й такі випадки. Ми раніше виловлювали і зараз виловлюємо таких "щедрих водіїв". Всі наші подання таких справ до прокуратури закінчувалися нічим. Але, як це не дивно, ні одна людина за дачу хабара не був притягнутий. Хоча він несе таку ж відповідальність, як і той, хто цей хабар бере. І виходить у нас, що дати хабар - це вважається нормально, а от взяти - це вже злочин. Не подумайте, що я за те, щоб брати Вятки. Але все ж наполегливо прошу водіїв - не пропонувати і не спокушати інспекторів. Якщо порушили - краще витратьте 10 хвилин на складання протоколу. Якщо це процес затягується - то це грубе порушення інспектора. Оскільки зараз зупиняти водія інспектор може тільки, якщо той щось порушив. Тому, ще раз прошу настійно водіїв - не пропонуйте хабара інспекторам.  

  ДАІ урівняв у правах усі номерні знаки. Детальніше o те, які номери тепер ліквідовані
  Як працюють нові радари      

 Деталі. ProUA.com


Статьи похожей тематики:

  • Які повноваження будуть в обновленого ДАІ. Короткий аналіз нововведень
  • ДАІ отримує право вилучати водійське посвідчення у порушників
  • ДАІ отримала право вилучати водійські посвідчення
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО
  • Реванш. Як приймали Закон № 2351-1
  • Новий порядок проведення техогляду в Україну. Проект
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • В Україні введено нові правила торгівлі автомобілями
  • Вся нормативна база по імпорту автомобілів в Україні
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • В Україні буде новий закон про лізинг


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.