05-01-2011 | Автоадвокат

У Росії різко збільшилося число викрадень престижних марок. Схеми

Промчав по московській вулиці автомобіль з триколором на номері і синьої "мигалкою" - далеко не завжди екіпаж високопоставленого чиновника. Завмираючий в шанобливою позі автоінспектор часом і не здогадується, що салютує злочинцям. Як стверджують міліціонери, саме такий спосіб маскування все частіше використовують викрадачі, що спеціалізуються на крадіжках дорогих автомобілів, пише "Незалежна газета".   Ще два роки тому пропажа супердорогих або ексклюзивних машин ставала для столиці ПП - таким, як, наприклад, пропажа з центру міста автомобіля Maybach-62 з федеральними номерами. Тепер злодійство автомобілів VIP-класу поставлено на потік. Минулого тижня з Південного Бутова від магазину "Копійка" викрали Rolls-Royce Silver Seraph 2000 року випуску ціною як мінімум 200 тисяч доларів. Ще раніше на Тверській вулиці вкрали Porsche Cayenne Turbo.

   У правоохоронних органах бачать кілька причин виникнення такої тенденції. Раніше ексклюзивні авто викрадачів цікавили мало, так як через нечуваної ціни і помітності перепродати машину було нелегко. Зараз ситуація різко змінюється: у міліції не приховують, що дорогі іномарки відводять на замовлення, що набагато вигідніше звичайної роботи викрадачів. Змінилися і пункти призначення штучного товару на колесах. Раніше головним був Північний Кавказ, а тепер VIP-машини найчастіше йдуть в азіатські країни СНД: Казахстан, Таджикистан і Узбекистан, пише видання.

     Схеми викрадення дорогої машини

     Для викрадення престижних машин зловмисники задіють абсолютно нові схеми. Одне з останніх know how - розробка бригади викрадачів, затриманих співробітниками МУРу кілька місяців тому. Затримані спеціалізувалися виключно на машинах представницького класу і престижних позашляховиках і промишляли на стоянках мегамолли і гіпермаркетів. За приїхали на шопінг автовласником встановлювалася стеження: про всі його переміщення в магазині доповідалось спільникам, "працюють" на стоянці. Ті, у свою чергу, за хвилини розкривали автомобіль, а потім встановлювали на нього заздалегідь приготовані федеральні держномери з триколором і блималку.  

   Викрадачі не відмовилися і від давно відомих схем. Як і раніше використовується, як розповів співробітник прес-групи МУРу Вадим Колесник, "робота в зв'язці з кишеньковим: у тому ж супермаркеті в автовласника вилучаються з кишені або сумки ключі від машини". Не втратив актуальності для автозлодіїв і такий давно відомий спосіб, як "консервна банка": на парковці нехитре пристосування прив'язують до бампера машини (як правило, джипа), і коли здивований водій вирішує перевірити, що за гуркіт лунає ззаду, шахраї заскакують у салон і виїжджають.

     Є банди викрадачів, що спеціалізуються виключно на одній моделі машини. Навесні 2005 року Муровцев вдалося вийти на бригаду, яку цікавили виключно нові Mercedes. Постраждалі автовласники розповідали одну й ту ж історію: вийшов з машини на пару хвилин, повернувся - пусте місце. Всі іномарки були обладнані системою розпізнавання ключа запалювання. Виявилося, що зловмисники дізнавалися дані власника по базі ДАІ і через свого агента у дилера Mercedes відправляли на завод-виготовлювач заявку на "відновлення" ключа. Є й інший спосіб підняти кваліфікацію: банди все частіше воліють відправляти своїх бійців під виглядом співробітників авторизованих автосервісів на стажування до Німеччини, пише видання.

       У Санкт-Петербурзі елітні іномарки викрадають давно

     Якщо для Москви масові викрадення автомобілів класу "люкс" - нововведення останніх місяців, то Петербург в цьому відношенні може поділитися зі столицею багатим досвідом. Головна причина цього - набагато більшу кількість таких автомобілів на проспектах і набережних міста на Неві. Самі пітерці, а також москвичі і заможні жителі інших міст вважають за краще мати в Північній столиці унікальну красиву машинку, пише видання.

       Пік VIP-викрадень у Петербурзі припадає на весну, коли спраглі прокотитися по Невському автолюбителі "расчехляют" свої кабріолети. Сезон весна-літо 2005 року почався з викрадення сріблястого Jaguar. Остання подія - викрадення увечері 6 вересня з Гатчинському вулиці нового автомобіля Lexus LX-470 композитора Ігоря Корнелюка, - навряд чи претендує на роль закриття сезону. Примітно, що машина була обладнана всіма можливими системами захисту - від механічної та електронної сигналізації до супутникової навігації, відзначає газета.    Ще одна тенденція 2005 року - у Петербурзі стали все частіше викрадати не дуже дорогі, але стильні й акуратні Mini Cooper. Експерти кажуть, що таким чином задає тон Пітер підказує Москві, чого їй остерігатися вже в найближчі місяці.  

     Викрадачам допомагають міліцейські "перевертні у погонах"  

     Навіть самі міліціонери не приховують, що легалізувати викрадену машину без допомоги людей з правоохоронних структур практично неможливо. За словами Вадима Колесника, "крадені автомобілі відразу переганяються у відстійник, на них перебиваються номери і робляться нові документи". Найчастіше, як кажуть експерти, "нова біографія" для машини робиться за допомогою нечесних на руку міліціонерів.    Підтвердження тому - гучне затримання в січні 2004 року колишніх і діючих співробітників 6-го відділення МРЕВ ДАІ Північно-Східного округу Москви, проведена Гусбі МВС. Тоді взяли всіх - від рядових паспортисток до офіцерів. Вартість іномарок, легалізованих підозрюваними, починалася від 50 тисяч доларів, а загальна кількість машин склало близько тисячі. За даними слідства, за оформлення кожного такого незаконного автомобіля в МРЕВ брали мзду від 3 до 5 тисяч доларів, пише видання.      Крім того, як розповів Андрій Волков, існують способи обдурити самих міліціонерів. "У нашому законодавстві маса проломів, - говорить він. - Наприклад, перебивши номери і змінивши машину до невпізнання, людина приходить в ДАІ і каже, що йому продали автомобіль з підробленими ПТС. Даішники беруть машину на експертизу, але визначити зіпсовані номери не можуть. Надалі по суду новий власник визнається добросовісним набувачем. Після цього всі наявні номерні агрегати знищуються і даються нові - машина легалізована ".

     Можливості захисту від угону

     100%-ної гарантії, як убезпечити авто від угону, поки не винайдено. Але низку порад фахівці все ж можуть дати. Як розповів Вадим Колесник, найголовніше - навіть у випадку з найдорожчим і ексклюзивним "експонатом" не гидувати дідівськими способами антіугона: різноманітними механічними засувками і блокуваннями керма, педалей і коробки передач. Нехай так званий "костиль", блокуючий одночасно кермо і педаль, виглядає не дуже естетично на престижному авто, зате, за словами Колісника, такі пристосування "відтягують у злочинця час злому машини, не дозволяючи піти за період тимчасової квоти викрадення - 5-10 хвилин ".    Дорогі автомобілі ніколи не викрадають без попередньої підготовки - стеження, а значить, з'ясування найбільш часто відвідуваних адрес, маршрутів слідування та паркування машини. Уважний людина, як правило, помітить сидять у нього на хвості автомобілі. Перша ознака підготовлюваного викрадення - збої в роботі сигналізації: спрацьовування не з першого разу, незвичний писк. Це значить, "умільці" зчитують ваші коди, пише газета.

     Рейтинг московських округів по угонам

       Начальник спеціального взводу ДАІ по розшуку викрадених автомобілів Західного адміністративного округу Москви Володимир Непотенко повідомив, що лідер по вивозу в столиці - Західний округ (Крилатське, Кутузовський проспект, проспект Вернадського та Рубльовське шосе). За ним слідують Центральний (вся територія в межах Садового кільця) і Південно-Західний округу (зокрема, Ленінський проспект).    Найпопулярніше час роботи злочинців - з півночі до 2-3 годин ночі і ранній ранок. Популярні дні - понеділок, п'ятниця, субота та свята, коли автовласники розслабляються і втрачають пильність.    Повного захисту від угону немає, кажуть міліціонери. Навіть оснащення автомобіля супутниковою системою стеження не гарантує захисту від пропажі. За даними Володимира Непотенко, відсоток знайдених автомобілів, оснащених супутниковою системою, - близько 92%. Решта 8% міліціонери списують на витончених злодіїв, які вміють заглушити супутниковий сигнал, а також на самих автовласників, які заявляють про пропажу авто і одержують потім їх вартість по страховці. "За 7 місяців 2005 року, з січня по липень, оснащених супутником машин було викрадено в місті близько 150 штук", - розповів Володимир Непотенко. З них 124 автомобіля міліціонерам вдалося перехопити. Самих викрадачів вдається зловити більше ніж у половині подібних випадків.

     Самі угнали марки автомобілів вартістю від 50 тисяч доларів у січні-травні 2005 року (Москва)

   Audi A6 - викрадено 105 машин
 Toyota Land Cruiser - 68 машин
 Lexus RX 300 - 49 машин
 Mercedes-Benz CL 500 - 40 машин
 BMW X5 - 25 машин


Статьи похожей тематики:

  • Програма екстреної допомоги власникам Jaguar і Land Rover
  • Rolls-Royce Phantom в Києві
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • Де купити скутер. Огляд ринку 2004
  • MINI готує до випуску вдосконалені моделі
  • Нокаут! Викрадачі отримали нове "зброю", здатне розкривати майже ...
  • Тест-драйв: Toyota Land Cruiser Prado. Додатковий ступінь свободи
  • Нокаут! У криміналу з&
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • 60% викрадень здійснюють за наводкою
  • Тест-драйв: на Rolls-Royce по Північній Столиці
  • Викрадачі змінила Toyota на Lexus
  • У Москві епідемія: викрали вже 25 Porsche Cayenne Turbo
  • Увага! В Україні працює банда викрадачів Lexus
  • Як не стати жертвою "барсеточників"




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.