05-01-2011 | Автоадвокат

Стоянка в Москві заборонена

У середу Мосгордума прийняла в другому читанні закон «Про розміщення транспортних засобів на території Москви», який забороняє стоянку машин у будь-яких місцях, крім гаражів та офіційно оформлених стоянок. Заборонити залишати машини у дворах московські влади збираються вже на початку майбутнього року. А через рік або трохи пізніше за порушення нового порядку будуть брати штраф в 1000 рублів.   Гальмо закон, внесений столичним мером у думу на початку минулого року і прийнятий з великими наріканнями в першому читанні, був істотно переписаний редактором - керівником департаменту транспорту та зв'язку Павлом Златінов.  Але суть його від цього не змінилася - у мерії хочуть, щоб з майбутнього року машини паркувалися в Москві тільки в спеціально відведених місцях.

   У першу чергу заборона стосується територій дворів - на думку авторів закону, на внутрішньоквартальні території не поширюється дія загальноросійських Правил дорожнього руху, в компетенцію яких столичні влади вторгатися не можуть. Втім, у законі заодно обмовляються й умови створення стоянок на всій вулично-дорожньої мережі міста. На думку авторів проекту, стоянки можна влаштовувати тільки на тих ділянках вулиць, де паркування «не знижують їхню пропускну здатність або перешкоджають нормальному руху пішоходів». Мабуть, у транспортному департаменті вважають, що такі місця в Москві розшукати буде простіше простого, особливо в центрі міста.

     Виключаючи можливість паркуватися «там, де не заборонено», новий закон передбачає, що в основному столичні парковки будуть платними. Безкоштовні місця можуть залишитися тільки на стоянках, які виявляться у власності міста (будуть побудовані на міські гроші), і будуть перебувати біля органів держвлади та соціального призначення, а також на дорожньому полотні і споруджених над і під ним конструкціях. Законом буде строго заборонено паркування в певних місцях - на територіях пішохідних зон, на озеленених територіях і дитячих майданчиках.  Крім того, під заборону на стоянку потрапляє проїжджаючи частина дворів. Якщо ж місце у дворі не виявиться «проїжджою частиною», кожному автомобілісту доведеться самостійно оформляти місце в декількох міських інстанціях.

     Новий проект обзавівся численними відсилаючи до створюваних у майбутньому підзаконним актам типу правил розміщення автомобілів на стоянках і до містобудівних норм. Але де в чому «гальмо закон» намагається диктувати свої правила при будівництві. «Містобудівні правила і норми повинні передбачати включення стоянок до складу об'єктів - житлових будинків, об'єктів охорони здоров'я, освіти і культури, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування», говориться в ньому. При цьому в складі житлових комплексів повинні створюватися стоянкові місця в кількості не менше числа квартир.  На думку джерела в столичному департаменті транспорту та зв'язку, закон вкрай необхідний не тільки для того, щоб навести лад у місті з паркуванням машин, а й щоб зобов'язати будівельний комплекс Москви будувати разом з багатоповерхівками і достатня кількість гаражів і стоянок.

     Зараз будівельники, як правило, ігнорують вимоги транспортників, здаючи об'єкти з мінімальною кількістю місць, що все більше ускладнює ситуацію з парковками і дорожнім рухом у місті. При засудженні проекту закону у другому читанні депутати дивувалися, яким чином транспортний департамент збирається забезпечити 3 млн московських автомобілів стоянками, якщо програма гаражного будівництва постійно не виконується. Як сказав «Газеті.Ru» депутат Дмитро Катаєв, у нього викликало здивування невідповідність закону, по якому через два роки збираються почати штрафувати порушників, з тим, що мерія, за своїми офіційними планами, готова забезпечити гаражами тільки 35% приватних автомобілів. «А куди вони збираються дівати інші дві третини машин? - Дивується депутат. - Виходить, закон відкриває відмінні можливості для розквіту корупції. У тому вигляді, як документ написаний, проблеми явно не вирішує ».  Дмитро Катаєв запевняє, що або закон до третього читання буде істотно перероблений, або він не пройде міську думу.

     Втім, при обговоренні проекту на комісіях депутати не змогли визначитися і з іншими досить важливими проблемами. Наприклад, яка інстанція і яким чином буде збирати штрафи за порушення - по 1 тис. рулів за те, що машина буде залишена на місці, не позначеному як стоянка, і 500 рублів - за порушення правил оплати за стоянку. Крім того, депутати так і не усвідомили, наскільки московський закон узгоджується з федеральним, тобто загальноросійським законодавством. На колишній варіант проекту міська прокуратура направила негативний висновок, і юристи Мосміськдуми довго сперечалися з представниками департаменту транспорту - чи не порушується 209-я стаття Цивільного кодексу РФ, яка забороняє обмежувати свободу власника розпоряджатися своїм майном.

     Крім того, в департаменті явно не врахували, що закон має явно антисоціальну спрямованість. Після вступу його в дію автомобілісти будуть змушені оформляти під стоянку ділянки дворів, причому з обмеженням на проїзну частину. За час їх ходіння по міських інстанціях більшість придатних під стоянку територій можуть бути зайняті приватними структурами, близькими до місцевих органів влади, і автомобілістам доведеться платити їм за парковку біля свого будинку. Вийде, що сотні тисяч москвичів втратяться фактичної пільги користуватися міською територією під паркування автомобілів, а тоді недалеко й до масових протестів. Керівник столичного департаменту транспорту та зв'язку Павло Златінов прокоментував «Газеті.Ru» таке припущення тільки тим, що введення штрафних санкцій буде відкладатися до тих пір, поки місцева влада не забезпечать паркувальними місцями всіх автомобілістів. Крім того, він запевнив, що в закон внесуть доповнення про заборону пристрою у дворах платних стоянок.

     На чергову доопрацювання закону депутати відвели два місяці.


Статьи похожей тематики:

  • В Україні буде новий закон про лізинг
  • У Москві хочуть заборонити паркувати авто у дворах і передати паркування пр ...
  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО
  • Верховна Рада ратифікувала угоду про створення зони вільної торгівлі між чл ...
  • У Москві хочуть брати плату навіть за паркування у дворі
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • В Україні введено нові правила торгівлі автомобілями
  • ДАІ отримує право вилучати водійське посвідчення у порушників
  • Проект закону № 3677 до другого читання
  • Проект закону № 3677 до другого читання на 05.02.2004
  • Текст закону "Про розвиток автомобільної промісловості України" в ...
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • ДАІ отримала право вилучати водійські посвідчення




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.