05-01-2011 | Автоадвокат

У Москві борються з "лежачими поліцейськими"

Кількість «лежачих поліцейських» на вулицях Москви і Підмосков'я росте щорічно, особливо наприкінці літа - початку осені, коли починаються заняття в школах. За даними столичного ГИБДД на серпень цього року, на вулицях Москви «лежачі поліцейські», або штучні дорожні нерівності (ИДН), як вони називаються офіційно, були встановлені по 303 адресами, 47 з них - у шкіл. Перед початком навчального року міська влада провела перевірку ИДН і рекомендували встановити їх ще в 83 місцях, повідомили «Газеті.Ru» в управлінні ДІБДР Москви. Насправді «лежачих поліцейських» в Москві набагато більше, і статистика по кількості асфальтових валів, встановлених без дозволу влади, відсутня.

   Офіційна процедура встановлення «лежачих поліцейських» досить складна. Після звернення громадян або в ході щорічних перевірок ГИБДД складає програму на рік зі списком адрес для установки. Цю програму стверджують префектури округів, адже саме вони будуть вибирати модель ИДН і фінансувати установку.

     Після цього документація узгоджується з ГИБДД, «Мосгортранс» (якщо по вибраній вулиці ходить громадський транспорт), Департаментом транспорту Москви і масою інших відомств. Після установки «лежачі поліцейські» передаються у відання Спеціалізованої монтажно-експлуатаційного управління (БМЕУ) ГУВС Москви, яке і стежить за їх станом.  

   Ця складна процедура, однак, зовсім не гарантує, що автовласник не налетить в темряві на «нерівність» і не розіб'є собі машину.  До цих пір немає єдиного стандарту для «лежачих поліцейських». ГОСТ, який регламентує розміри і правила встановлення ИДН, до цих пір не затверджений, причому «Газеті.Ru» так і не вдалося з'ясувати, хто займався розробкою нормативів і чому за чотири роки їх так і не прийняли.

     Цю інформацію не змогли повідомити ні в Держстандарті, ні в Міністерстві транспорту, ні в профільних інститутах: РосдорНІІ, МАДІ, НИИАТ.

     При установці «лежачих поліцейських» в Москві керуються «Тимчасовими нормами і правилами на влаштування штучних дорожніх нерівностей» 2000-го року (ВНИПИ 01-2000). Ці правила визначають висоту і ступінь покатости «лежачих поліцейських», матеріали, з яких вони можуть бути зроблені, місця нанесення флуоресцентної розмітки та встановлення попереджувальних дорожніх знаків.

     Втім, дуже велика кількість «нерівностей», встановлених часом на законних підставах, не відповідає вимогам «тимчасових правил». Пояснюється це мабуть, відсутністю контролю над станом доріг.  Притягнути до відповідальності БМЕУ за матеріальний збиток, понесений через неправильне встановленого «поліцейського», досить важко.

             Від «лежачих поліцейських» може стати ще гірше  Основне завдання штучних нерівностей - знижувати швидкість потоку машин, змушуючи водіїв пропускати пішоходів на переходах наземних без світлофорів. Побічний ефект від нерівностей - ускладнення руху транспорту та можливість пошкодження підвіски, глушника, бамперів, а іноді і агрегатів автомобілів. При цьому відомо, що недолуга установка «лежачих поліцейських» може тільки ускладнити ситуацію ...

           Для оформлення скарги потрібно відразу ж після отримання пошкоджень викликати на місце інспектора ДАІ і оформити пригоду як ДТП. Якщо БМЕУ відмовиться платити, то доведеться звертатися до суду. «Якщо виграти справу в суді проти БМЕУ ще можна, то отримати матеріальну компенсацію вкрай важко, - вважає глава юридичної фірми« Автоюрпомощь »Юрій Карягін. - Державні організації взагалі дуже складно змусити платити ». За словами ж представників ГИБДД, скарг на збиток від «лежачих поліцейських» до них поки не надходило.  

   Крім того, складність офіційної процедури установки ИДН спонукає городян до самодіяльності, а створені ними самостійно «нерівності» не відповідають вже ніяким вимогам. Теоретично БМЕУ має проводити перевірку доріг, видаляти несанкціоновані «лежачі поліцейські» і підтримувати офіційні «горби» у належному стані. Однак помітити недозволену «нерівність» або знос розмітки можуть нескоро. В усякому разі, в УГІБДД Москви «Газеті.Ru» не змогли відповісти, з якою періодичністю проводяться перевірки стану доріг.

     Цікаво, що і користь пішоходам від наявності «лежачих поліцейських» зовсім неочевидна. Як зізналися в УГІБДД Москви, статистики про ефективність використання ИДН для зниження аварійності у відомстві немає.


Статьи похожей тематики:

  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • ДАІ отримує право вилучати водійське посвідчення у порушників
  • ДАІ отримала право вилучати водійські посвідчення
  • Новий порядок проведення техогляду в Україну. Проект
  • В Україні введено нові правила торгівлі автомобілями
  • Які повноваження будуть в обновленого ДАІ. Короткий аналіз нововведень
  • Які повноваження потребує ДАІ від Верховної Ради
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • Вся нормативна база по імпорту автомобілів в Україні
  • Водій - вчися їздити за Правилами. З 17 листопада в Україні діють нові штра ...
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО
  • В Україні можуть зрости штрафи за порушення правил дорожнього руху
  • Увага! Мінтранс ввів нові правила надання сервісних послуг
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Що "дає" автоцивілка. Пояснення




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.