09-12-2014 | Рынок автомобилей
Російські дилери готуються освоювати ринок секонд-хенду В Україні буде новий закон про лізинг Вигідний обмін валют в Маріуполі У Москві бум кредитних продажів Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів Лізинг чи кредит. Що вигідніше? Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ... Підсумки та перспективи українського ринку запчастин Група компаній «АІС» розповіла про перспективи українського авторинку Види автомошеннічества. Не потрап Увага! Мінтранс ввів нові правила надання сервісних послуг 5% автокредитних угод - шахрайство Що буде з гарантією? Кабмін затвердив Порядок гарантійних зобов& Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями Де купити скутер. Огляд ринку 2004
Старі авто: чекай подорожчання
Ринок нових автомобілів скорочується, в той час як продажі старих машин різко стрибнули вгору. З чим це пов'язано і як реагуватиме цей вид бізнесу в разі погіршення економічної ситуації в країні? Ринок уживаних автомобілів активно йде вгору. За даними агентства «Автостат», у лютому зростання склало 17,1% по відношенню до аналогічного показника минулого року. Судячи зі статистики, здебільшого приріст йде за рахунок сегменту автомобілів вартістю до 350-400 тис. Руб. «Все більша частина громадян, що бажала придбати новий вітчизняний автомобіль, вибирає недорогу іномарку 2009-2010 років випуску в хорошому стані», - констатує директор аналітичного агентства "Автостат" Сергій Целіков.
Загальне зростання покупок беушних автомобілів експерт пов'язує з тим, що спрацьовує ефект очікування прийдешнього подорожчання. Бажаючи зберегти свої накопичення, громадяни інвестують в покупку автомобіля. «В валюту вкладатися пізно - долар і євро вже виросли, покупка нерухомості не всім по кишені, а автомобілі поки ще не встигли піднятися в ціні. Тому споживач справедливо вирішує, що зараз найвигідніший момент », - міркує аналітик.
Навіть якщо економічна ситуація в Росії погіршиться, то на вторинному ринку це позначиться несильно: ринки нових і старих автомобілів слабо залежать один від одного. Приміром, під час нещодавнього економічної кризи продажі нових автомобілів впали приблизно в два рази, а ринок машин з пробігом скоротився приблизно на 20%. Зараз же, за даними «Автостата», кожен другий новий автомобіль йде з салону разом з договором автокредиту, в той час як лише 10% машин з пробігом купують в кредит. Тому ринок секонд-хенду не сильно залежить від кредитування.
Зростають продажі беушних автомобілів у всіх компаній і за системою «трейд-ін», причому досить відчутно. «Наприклад, в Москві через дилерів йде до 25% старих автомобілів, в Санкт-Петербурзі - 15%», - розповідає старший менеджер PwC з надання послуг компаніям автомобільної галузі Сергій Литвиненко. Але в цілому по країні цей вид бізнесу не особливо впливає на статистику продажів. «Проблема в тому, що наш клієнт в масі поки психологічно не готовий переплачувати за ті ризики, що бере на себе дилер по цій програмі, - коментує директор« Автостата ». - До того ж багато фірм закладають занадто високу маржу, що зменшує конкурентоспроможність цього бізнесу ».
На продавцях ввезених автомобілів з пробігом зростання ринку ніяк не позначається. «За нашими відчуттями, ніякого зростання на ринку не спостерігається», - розповідає керівник компанії Augsburg-Auto.ru Ігор Виноградов. Бізнесмен відзначив, що падіння курсу рубля негативно відбилося на покупці старих машин з Європи і США. Приміром, ціна автомобіля в Німеччині, що купується за євро, зросла на 22%. Виноградов переконаний, що люди сконцентрувалися на споживанні іномарок, вироблених на території Росії, причому головним чином - на бюджетних.
Експерти сходяться на думці, що ціни на беушні машини будуть рости найближчим часом. «Продавці машин з пробігом бачать, що нові автомобілі дорожчають, люди йдуть на вторинку, відповідно, вони реагують на попит підвищенням цінника», - резюмує Литвиненко. У той же час зовсім великого підвищення цін не буде в силу природних ринкових процесів: щорічно на вторинку виходить близько 2 млн «нових» старих автомобілів, які покращують конкурентне середовище.
Загальне зростання покупок беушних автомобілів експерт пов'язує з тим, що спрацьовує ефект очікування прийдешнього подорожчання. Бажаючи зберегти свої накопичення, громадяни інвестують в покупку автомобіля. «В валюту вкладатися пізно - долар і євро вже виросли, покупка нерухомості не всім по кишені, а автомобілі поки ще не встигли піднятися в ціні. Тому споживач справедливо вирішує, що зараз найвигідніший момент », - міркує аналітик.
Навіть якщо економічна ситуація в Росії погіршиться, то на вторинному ринку це позначиться несильно: ринки нових і старих автомобілів слабо залежать один від одного. Приміром, під час нещодавнього економічної кризи продажі нових автомобілів впали приблизно в два рази, а ринок машин з пробігом скоротився приблизно на 20%. Зараз же, за даними «Автостата», кожен другий новий автомобіль йде з салону разом з договором автокредиту, в той час як лише 10% машин з пробігом купують в кредит. Тому ринок секонд-хенду не сильно залежить від кредитування.
Зростають продажі беушних автомобілів у всіх компаній і за системою «трейд-ін», причому досить відчутно. «Наприклад, в Москві через дилерів йде до 25% старих автомобілів, в Санкт-Петербурзі - 15%», - розповідає старший менеджер PwC з надання послуг компаніям автомобільної галузі Сергій Литвиненко. Але в цілому по країні цей вид бізнесу не особливо впливає на статистику продажів. «Проблема в тому, що наш клієнт в масі поки психологічно не готовий переплачувати за ті ризики, що бере на себе дилер по цій програмі, - коментує директор« Автостата ». - До того ж багато фірм закладають занадто високу маржу, що зменшує конкурентоспроможність цього бізнесу ».
На продавцях ввезених автомобілів з пробігом зростання ринку ніяк не позначається. «За нашими відчуттями, ніякого зростання на ринку не спостерігається», - розповідає керівник компанії Augsburg-Auto.ru Ігор Виноградов. Бізнесмен відзначив, що падіння курсу рубля негативно відбилося на покупці старих машин з Європи і США. Приміром, ціна автомобіля в Німеччині, що купується за євро, зросла на 22%. Виноградов переконаний, що люди сконцентрувалися на споживанні іномарок, вироблених на території Росії, причому головним чином - на бюджетних.
Експерти сходяться на думці, що ціни на беушні машини будуть рости найближчим часом. «Продавці машин з пробігом бачать, що нові автомобілі дорожчають, люди йдуть на вторинку, відповідно, вони реагують на попит підвищенням цінника», - резюмує Литвиненко. У той же час зовсім великого підвищення цін не буде в силу природних ринкових процесів: щорічно на вторинку виходить близько 2 млн «нових» старих автомобілів, які покращують конкурентне середовище.