05-01-2011 | Рынок автомобилей

Європейський авторинок. Підсумки 2009 року

Минулий рік для світового автопрому видався неоднозначним. У першій його половині була низка антирекордів, а до осені ситуація стала поступово приходити до норми. У той же час, в Європі на найбільших ринках ситуація виявилася не такою вже й поганий, і завдяки державним програмам підтримки навіть намітилося зростання продажів.
 Однак експерти вже б'ють тривогу. Закінчення програм стимулювання призведе до охолодження авторинків.    Великобританія

 Британський авторинок, який за перші шість місяців 2009 року впав на 25%, після введення в травні утилізаційної програми в другій половині року демонстрував позитивну динаміку. У результаті за підсумками 12 місяців в Англії було продано 1 млн. 995 тисяч автомобілів, що на 6.4% менше, ніж у 2008 році - 2 млн. 131 тисяча машин.

   Вперше з 1995 року британський авторинок опустився нижче планки в 2 млн. машин.

   У грудні продажі автомобілів виросли на рекордні 38.9% - до 150936 одиниць - це кращий грудневий результат з 2005 року, що пояснюється підвищенням ПДВ з січня 2010 року, у тому числі і на автомобілі, а також прийдешнім закінченням програми утилізації.

   Лідером автомобільного ринку Великобританії за підсумками 2009 року стала марка Ford, що реалізувала 316.369 автомобілів (-1.9%). Причому Fiesta і Focus розташувалися на перших двох рядках ТОР-10 британських бестселерів, а Mondeo - на десятому місці, зайнявши 77.5% у загальному обсязі продажів Ford.    На другому місці серед марок йде британський Vauxhall з показником 237.840 машин (-20.4%).

   Варто відзначити, що Corsa і Astra займають третє і четверте місця, Insignia - дев'яте місце в рейтингу найбільш продаваних у Великобританії моделей, а їх частка становить 79.1% в обсязі реалізації марки. А замикає «трійку» найбільш продаваних в Англії марок Volkswagen, обсяг реалізації якого склав 161.137 автомобілів (-10%).

   Бестселер марки Golf знаходиться на п'ятому місці серед найбільш продаваних в Британії моделей і займає 35,5% в обсязі реалізації. У ТОР-5 лідерів також входять Toyota (102612 шт., -2,9%) І Peugeot (102574 шт., -13,6%).

   У зв'язку з тим, що в лютому 2010 року стимулююча програма буде завершена, аналітики прогнозують падіння британського авторинку в 2010 році до 1,8 млн. автомобілів. Крім того, якщо в 2009 році попит змістився в бік приватних покупців (55,2% ринку проти 35,9% у 2008 році), то в 2010 році, на думку експертів, більшу частину ринку знову займуть комерційні продажі.

   Іспанія

 Продажі автомобілів в Іспанії за підсумками 2009 року знизилися на 17,9% і склали 952772 одиниць. Як відзначають аналітики агентства «Автостат», падіння іспанського авторинку почалося на початку 2008 року. Якщо в попередні декілька років у цій країні продавалося близько 1,6 млн. автомобілів, у 2008-му було реалізовано 1,1 млн. машин, то в минулому році автомобільні продажу в Іспанії не досягли 1-мільйонної планки.

   Між тим, аналітики констатують деяку стабілізацію продажів автомобілів в Іспанії, яка почалася після того, як у травні в цій країні були введені бонуси у розмірі 2000 євро за утилізацію старого автомобіля при покупці більш екологічного нового. Нагадаємо, в серпні іспанська авторинок вийшов на рівень минулого року, а починаючи з вересня після 16 місяців падіння продажу автомобілів росли чотири місяці поспіль.

   За підсумками грудня позитивна динаміка склала 25,1% до 90553 нових автомобіля. Варто при цьому зазначити, що якщо раніше в результаті дії утилізації збільшення продажів забезпечували головним чином автомобілі малих класів, то в грудні зростання реалізації зафіксоване у всіх сегментах.

   За даними Іспанської асоціації виробників легкових і вантажних автомобілів (ANFAC), що найкраще продається маркою за підсумками 2009 року стала Renault, реалізація якої знизилася на 12% до 89151 машини. Трохи менший результат показав ще один французький бренд - Citroen: 87862 автомобіля (-14,1%). Замикає «трійку» лідерів Ford, який продав 83855 машин (-21,2%). А ось місцевий автовиробник Seat, який ще за підсумками 11 місяців займав третю сходинку, у грудні поступився «бронзу» і опинився на четвертому місці з показником 83792 машин (-18%). На п'ятому місці знаходиться Peugeot, реалізація якого досягла 81716 автомобілів (-20,6%). Додамо також, що продаж російських автомобілів Lada в Іспанії за підсумками 2009 року залишилися на рівні попереднього року і склали 82 машини.

   Франція

 Автомобільний ринок Франції в 2009 році дев'ять місяців (у березні і з травня по грудень) показував позитивний результат, що забезпечило йому зростання продажів і за підсумками всього року. У минулому році в цій країні було продано 2 млн. 268 тисяч легкових автомобілів - це на 10,7% більше, ніж у 2008 році.

   У грудні зростання французького авторинку зберігся на листопадовому рівні і склав 48,6% до 228451 машини. Нагадаємо, з грудня 2008 року у Франції діє програма зі стимулювання попиту, за якою за утилізацію старого автомобіля при покупці нового громадянам цієї країни видаються грошові премії в розмірі до 5000 євро.

   Національні бренди, які займають 53,9% авторинку Франції, в 2009 році збільшили продажі в цілому на 13% до 1 млн. 223 тисячі автомобілів. Лідер французького ринку - Renault - реалізував 505521 машину, на 12,5% вище за показник за 2008 рік. Продажі Peugeot збільшилися на 9,8% і склали 377665 одиниць. На автомобілях Citroen зупинили свій вибір 339820 французьких покупців - на 17,4% більше, ніж роком раніше.

   Автомобілі іноземних марок у минулому році показали 8,1-відсоткове зростання продажів - до 1 млн. 45 тисяч штук. Лідером у цій групі став Volkswagen, продажі якого виросли на 4,1% до 150373 автомобілів. Друге місце займає Ford з показником 133067 проданих машин (+18,7%). Замикає «трійку» лідерів Toyota, що реалізувала з урахуванням Lexus 92175 автомобілів (-2%). У ТОР-5 найбільш продаваних у Франції іноземних брендів також входять Opel (89259 шт., 0,6%) і Fiat (82286 шт., +12%).

   Італія

 Італійський авторинок, який за перші п'ять місяців 2009 року впав майже на 15%, після введення програми утилізації з червня по грудень демонстрував позитивну динаміку. У результаті за підсумками 12 місяців в Італії було продано 2 млн. 158 тисяч автомобілів - всього на 0,2% менше, ніж у 2008 році (2 млн. 161 тисяча машин). У грудні італійський авторинок виріс на 16,7% і склав 165428 автомобілів. Нагадаємо, в березні 2009 року італійський уряд увів дотації на купівлю нових автомобілів у розмірі 1500-2000 євро, що і забезпечило відновлення автомобільних продажів у другій половині року.

   За даними, отриманими агентством «Автостат» в Італійській асоціації автовиробників (ANFIA), національні автовиробники, які займають близько 32,9% місцевого ринку, в 2009 році збільшили реалізацію на 2,7% до 710870 машин. Між тим, автомобілі іноземних марок показали невелике зниження продажів - на 1,5% до 1 млн. 447 тисяч штук.

   Найбільш продаваної в Італії автомобільною маркою залишається Fiat, який у минулому році реалізував 549310 машин (+1,3%). Причому Punto і Panda розташувалися на перших двох рядках ТОР-10 італійських бестселерів, модель 500 - на четвертому місці, зайнявши 79% у загальному обсязі продажів Fiat. Другий за обсягом продажів стала марка Ford з показником в 210 705 реалізованих автомобілів (+24%), його кращому-Fiesta - третя за популярністю модель в Італії і забезпечує марці 50,4% продажів.

   Замикає «трійку» лідерів Opel, реалізація якого склала 126799 автомобілів (-11%). Бестселер марки Corsa знаходиться на сьомому місці серед моделей і займає 41,2% в обсязі реалізації. У ТОР-5 найбільш продаваних в Італії марок також входять Volkswagen (125887 шт., -8,7%) І Peugeot (113448 шт., +20,2%).

   Німеччина

 За даними Асоціації автомобільної промисловості Німеччини (VDA), продажі нових легкових автомобілів на німецькому ринку в 2009 році зросли на 23% і склали 3 млн. 807 тисяч одиниць. Таким чином, перевершений результат 1999 року, коли в Німеччині було реалізовано 3 млн. 801 тисячі машин. А рекорд продажів в історії німецького авторинку припадає на перші два роки після об'єднання країни, коли було поставлено на облік 4 млн. 158 тисяч машин в 1991 році і 3 млн. 929 тисяч автомобілів - в 1992-му.

   Нагадаємо, минулий рік німецький авторинок почав з 14-відсотково падіння в січні, проте з введенням програми утилізації, по якій виплачувалася 2500 євро за покупку нового автомобіля при утилізації машини старші за 9 років, вже в лютому продажі почали стабільно зростати. Навіть після офіційного закінчення програми в серпні німецький авторинок продовжував демонструвати досить високу позитивну динаміку. Справа в тому, що покупці ще продовжували реалізовувати сертифікати на отримання премії, оформлені ними раніше, відзначають аналітики агентства «Автостат». Однак ефект від «премії утилізації» зійшов нанівець, і в грудні після 10 місяців зростання німецький авторинок пішов «в мінус» - на 5% до 215400 машин.

   За прогнозами VDA, в році продажі автомобілів у Німеччині впадуть до 2,75 - 2,85 млн. одиниць. Таким чином, якщо ринок буде розвиватися за песимістичним сценарієм, результати виявляться гіршими за останні 25 років. Починаючи з 1986 року в Німеччині стабільно продавалося в рік понад 2,8 млн. легкових машин. А в розрахунку продажів на душу населення ринок може і зовсім виявитися на рівні 1982 року.    

На якому місці опинилася України


Статьи похожей тематики:

  • Авторинки в Італії, Іспанії і Франції в жовтні істотно підросли
  • Тест-драйв Opel Astra J. Flex-авто
  • В Україні стартував продаж Opel Insignia. Оголошені ціни
  • Тест-драйв: Так в чому ж фокус, в новому Ford Focus?
  • Економічний звіт Skoda Auto за 2003 рік
  • Автомобільний ринок у листопаді: у США - зростання, у Європі - спад
  • У 2011 році український авторинок збільшиться до 205 тис. штук. - Прогноз в ...
  • Кращий квартал для BMW Group
  • BMW Group став найуспішнішим у світі виробником автомобілів преміум-класу
  • Авторинок Західної Європи у вересні виріс на 8%, але далі буде спад
  • Обсяг продажів BMW Group у вересні збільшився на 11,4%
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Французький авторинок у січні виріс на 14%
  • Nissan повідомляє про результати продажів у Європі
  • Світовий ринок 2001-2002 рр..




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.