05-01-2011 | Рынок автомобилей

Китайська експансія відкладається. Результати продажів в Росії та України

Частка китайських автомобілів за підсумками 9 місяців 2006 року в Росії становить менш 1% продажів серед іноземних брендів і близько 0,5% всіх продажів легкових автомобілів. В Україні поки що також не спостерігається значне зростання попиту на китайські автомобілі. За 9 місяців 2006 року продано 1788 автомобілів всіх виробників (0,65% усього ринку). Такі показники мізерно малі в порівнянні з обсягами ринку і не роблять "погоди". Результати продажів окремих брендів взагалі не дозволяють говорити про який-небудь присутності - це поки лічені одиниці. У чому  ж причини такого стану речей і де "китайська експансія"? Минулого тижня компанія «Іріта» - дистриб'ютор китайських брендів Great Wall, BYD і Hafei в Росії - опублікувала підсумки продажів за перші дев'ять місяців цього року. З січня по вересень обсяг продажів компанії склав 6605 автомобілів, включаючи вантажівки. При цьому більше половини продажів (3627 штук) склали позашляховики і пікапи Great Wall. Обидві малолітражки - «найдоступніша іномарка» BYD Flyer і машина з дизайном від Pininfarina - розійшлися скромними тиражами в 1240 штук (продажі почалися в грудні 2005-го і в 2005 році склали 152 штуки) і 812 штук (продажі почалися в червні). У 2005 році «Іріта» продала 4647 автомобілів. Таким чином, якщо, згідно з власним прогнозом компанії, «Іріта» продасть за підсумками року 10 тис. автомобілів, зростання складе більше 100%. За оцінкою самої «Іріта», її частка в продажах китайських автомобілів становить приблизно 80%.

 Тим часом щодо російського ринку легкових автомобілів в цілому обсяги продажів китайських брендів залишаються нікчемно малі. За даними Асоціації європейського бізнесу, обсяг продажів іномарок склав за дев'ять місяців цього року 685,8 тис. автомобілів, показавши зростання в 58%. А російські виробники, за даними АСМ-Холдингу, справили за вісім місяців (дані за дев'ять місяців ще не публікувалися) цього року 746,8 тис. автомобілів (+8,7%). Таким чином, частка китайських автомобілів становить менше 1% продажів іноземних брендів і близько 0,5% всіх продажів легкових автомобілів.  Як кажуть у «Іріта», невеликі в абсолютному вираженні обсяги продажів обумовлені тим, що китайські бренди невідомі в Росії. «Компаніям світового рівня на кшталт Ford простіше нарощувати продажі, тому що споживач їх знає і у компанії є репутація. А китайські бренди невідомі, і покупець ставиться до них з побоюванням. Крім того, пікапи - це абсолютно новий сегмент, кажуть у «Іріта».

   «6 тис. автомобілів при обсязі ринку в півтора мільйона - це крапля в морі», - вважає колишній гендиректор Східно-Європейського торговельного альянсу (ВЕТА, дистриб'ютор легкових моделей FAW) В'ячеслав Карташов. Однак, за його словами, старт невідомого бренду не може бути високим і швидким. «Китайські автомобілі виявилися не такими класними і не такими дешевими, як всі очікували, - сказав він. - Але китайці дуже швидко вчаться, і автомобілі з Піднебесної теж знайдуть своє місце на ринку. Але станеться це через два-три роки ».

   «Китайська експансія виявилася мильною бульбашкою», - упевнений голова правління Російсько-китайського центру торгово-економічного співробітництва Сергій Санакоєв. Як вважає пан Санакоєв, китайці вибирали собі недостатньо сильних місцевих партнерів, в результаті чого залишилися без розвиненої регіональної мережі. Крім того, деякі проекти, зокрема завод Great Wall в ОЕЗ «Алабуга», забуксували через неправильно оформлені бізнес-планів. При цьому раніше повідомлялося, що протягом жовтня має бути підписано угоду про спільне будівництво заводу Chery і «Автотора».  Між тим ще три проекти так і залишилися нереалізованими. Новосибірський підприємець Олександр Бойко відмовився від складання Tianye Admiral і Chery Amulet, так як не зміг отримати в МЕРТ режим промсборки. Крім того, у МЕРТ лежить на погодженні проект «Іріта» по збірці BYD Flyer. А автозавод «Алтай» до цих пір не отримав схвалення заявки від МЕРТ. На думку пана Бойка, проблема китайських проектів в небажанні МЕРТ допускати на ринок китайські бренди, які вже сьогодні конкурують з АвтоВАЗом. Однак, на думку пана Санакоєва, ніякої протидії з боку МЕРТ немає.

   В Україні показники китайських автомобілів ще скромніше. За даними AUTO-Consulting pа 9 місяців 2006 року продано 1788 автомобілів всіх виробників (0,65% усього ринку). Абсолютним лідером серед "китайців" став Great Wall з результатом 42%. Можна говорити, що на ринку легкових автомобілів в Україні "китайці" поки рідкість. Зате в сегменті комерційного транспорту китайський автопром буквально за два роки потіснив позиції російських ГАЗ, ЗІЛ і продовжує атаку у сектор важкої техніки. Так в сегменті середніх вантажівок частка китайських FAW, Foton, DongFeng, Mudan Eagle становить більше 30%. У класі 3,5 т, де "ГАЗель" була взагалі без конкуренції, в 2 півріччі JAC вже взяв близько 2% ринку. Відчули вплив китайського автопрому і в секторі автобусів. У малому класі китайські виробники реально контролюють 5% продажу.

Але успіхи китайських виробників на ринку легкових автомобілів поки дуже скромні. Ситуація має змінитися в 2007 році, коли "УкрАвто" почне активну дистрибуцію Chery.

Докладніше про плани "УкрАвто"


 За даними RBC Daily і Auto-Consulting


Статьи похожей тематики:

  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • МИМС-2002: Ринок автобусів активізувався
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Як роблять Great Wall. Репортаж із заводу легкових автомобілів
  • Як роблять Chery
  • Для КрАЗу наступають нелегкі часи
  • Ринок китайських автомобілів переживає трансформацію. Російський досвід
  • У Москві бум кредитних продажів
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Україну набридли &
  • Техніка ГАЗ на TIR-2010. Подробиці про новинки
  • Московське Мотор-Шоу-2005. Росіяни мають намір вистояти
  • Московські дилери знижують ціни на ВАЗи у зв&
  • Економічний звіт Skoda Auto за 2003 рік




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.