05-01-2011 | Рынок автомобилей
Огляд мотопроізводітелей СНД. Хто і скільки випустив за 2005 рік Чи варто купувати китайський скутер Де купити скутер. Огляд ринку 2004 Огляд новинок мототехніки в Мілані та Парижі Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок Проверка масла в коробке передач Прем& Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні ГБО 2 поколения ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю Як треба їздити взимку. Поради фахівця Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями Український ринок обрусів Підсумки та перспективи українського ринку запчастин
Підсумки виробництва мототехніки в СНД за 2005 рік
Складання китайських мотоциклів та скутерів - це та соломинка, за яку зараз хапаються майже всі російські і розташовані на пострадянському просторі мотопроізводітелі. Нові моделі власної розробки якщо і з'являються, то конкурувати з "китайським" мотоімпортом просто не можуть. Хто, що і скільки випустив за 2005 рік. «БАЛТМОТОРС», Калінінград
Компанія, що збирає скутери, мотоцикли і ATV китайської компанії Qingqi, вже третій рік на мотоциклетному ринку Росії. На тлі «здув» програм випуску мототехніки мотозаводу «з ім'ям» обсяг виробництва тут не малий: за минулий рік складено і продано близько 7000 штук.
Виробництво ведеться на «ручному» конвеєрі, збирають до 70 одиниць на день. Дилерська мережа охоплює півкраїни, торгують калінінградським скутерами близько 100 підприємств-продавців. Завдяки цьому БМ з виробництва та реалізації вийшов на перше місце на ринку Росії. Модельний ряд техніки підприємства в 2006 році збереже всі три напрямки: скутери, мотоцикли і ATV. Але асортимент збираються розширити - щоб піти від моделей, аналогічних тим, що виробляють конкуренти. Орієнтир - на копії провідних японських виробників, в першу чергу - Yamaha. Кількість платформ (так називають базові моделі) стане менше: зникне клас мотоциклів 125 см 3, у нових кубатура буде не менше 200 см3. Залишиться один «великий» скутер (New Galaxy) замість двох, як було в минулому році. Акцент - на недорогі і прості «табуретки», по суті, копії популярного Yamaha Mint і «варіації на його тему». Їх стануть продавати під марками Smile, Mint, Style, Joy, JoyR, JoyS. Перші три моделі найпростіші і дешеві, з трансмісією без варіатора - тільки відцентрове зчеплення. Моделі Joy, JoyR і JoyS з «телескопами», дисковими передніми гальмами і 4 - та 2-тактний варіаторний моторами. «Ударна» модель у групі скутерів - 125-кубова Biwis, копія «ямаховского» бестселера BW's. <> P Більше, ніж у попередньому році, в Калінінграді збираються провести мотоциклів. Зібрані на одній 200-кубовою платформі, вони будуть відрізнятися призначенням (звідси і зовнішністю) - стріт, чоп-пер, ендуро. Три моделі ATV кубатури 80, 200 і 250 см3 - і для підлітків, і для дорослих водіїв.
«Іжевський МОТОЦИКЛИ», Іжевськ
За минулий рік тут зібрали близько 15 000 мотоциклів кубатури «350». Це все старі знайомі «Планета-5», «Юпітер-5» та «Юнкер». Експорт, на якому тримався завод, практично зійшов нанівець після увійшов в силу заборони на експлуатацію двотактних моторів в Ірані, ось-ось їх заборонять і в Монголії. Завод шукає заміну експортерам. Порятунок підприємства - все той же аутсорсинг. Вже випробовується «Планета» з китайським мотором, підприємство шукає партнера для постачання деталей під «викруткове» збірку мотоциклів, 4-колісників та скутерів. «Іжмото» залишається єдиним в Росії (та й у світі) виробником мотоциклів на шинах наднизької тиску: «Самсонов» тут збирають другий рік, їх випустили близько сотні штук. Двомісна машина обладнана мотором з водяним охолодженням від «Юпітера-5», в її кузові можна перевозити до 100 кг вантажу.
УРАЛМОТО », Ирбит
Обсяг виробництва тут планують на рівні минулого року - трохи більше 2000 мотоциклів. Чисельність робітників на заводі скоротилася до 1200 чоловік. У минулому році більшу частину мотоциклів експортували в США і країни Європи, причому обсяг експорту зріс в порівнянні з 2004 роком на 50 і 70% відповідно. (Показово, що на щорічні збори дилерів на підприємство тільки з США прилетіло 50 представників партнерських компаній.)
Значна партія мотоциклів відправлена на Кубу, а ось Ірак, в 2004 купив понад 1500 мотоциклів, більше замовлень не зробив. У році, що заводчани покладають надії на замовлення з Афганістану: наприкінці 2005 року в країні з успіхом демонструвалися Ирбитский мотоцикли. Підприємство виробляє 10 моделей, з них найбільшим попитом користувалися Sportsman і армійська Gear-Up з ведучим колесом коляски. Частка «одинаків» - «Вовка», «Соло», «Соло-Класік» та «Ретро-Соло» не перевищує в програмі випуску заводу і п'яти відсотків.
Помітних змін у конструкції оппозитов не відбулося, давно обіцяна 5-ступінчаста КП так і не з'явилася. Основну увагу фахівці приділяють підвищенню якості. І знову-таки покладають надії на аутсорсинг: комплектуючі Ирбит постачають такі відомі компанії, як Paioli (передню вилку), Brembo (гальма), Denso (генератор), Plaza (задні амортизатори), Ducati (запалювання), вали та шестерні КП будуть отримувати з Німеччини. Покращена обробка мотоциклів (у тому числі ушляхетнені сідла-«жаби»), всі оригінальні запчастини відтепер продаються тільки у фірмових упаковках - щоб відсікти «лівак».
Керівники ІМЗ вважають, що нарешті завод зі своєю продукцією впевнено зайняв свою нішу на світовому ринку: це «колясочники» для всієї сім'ї та апарати для екстремалів - любителів офф-роуда, мандрівників, різних «надзвичайних» служб. Імідж техніки з брендом «Урал» тримається на представленні, що це прості по конструкції й в обслуговуванні, в той же час надійні і дуже витривалі російські мотоцикли. Лише близько п'яти відсотків вироблених мотоциклів у минулому році продано в Росії, з них найбільше «Вовків» - аж 19 штук!
ЗАВОД ІМЕНІ ДЕГТЯРЬОВА (ЗИД), Ковров
У кращі роки на ЗіДе випускали за рік сотні тисяч мотоциклів, в 2006-му планують зібрати не більше однієї тисячі одиниць. Більшу частину - за партнерської сприяння китайської компанії Lifan.
У порівнянні з минулим роком, який ознаменувався реорганізацією (на 50-му році існування) ВКВ мототехніки і скороченням проектних робіт з мототематіке, в нинішньому намічається навіть деяке збільшення обсягу випуску та номенклатури моделей. Пріоритет - малокубатурних техніці з 4-тактний моторами. До успішно продаватися скутеру ЗИД-Lifan LF50QT-4 додасться більш сучасна по «начинці» і дизайну модель LF50QT-15 (з телескопічною вилкою і переднім дисковим гальмом). У класі «великих» скутерів з'явилася модель LF150T-6 з 150-кубовим мотором і 13-дюймовими колесами.
Для дітей призначені дві моделі ATV, одна - з ськутерной трансмісією і ланцюговою передачею на вісь задніх коліс, інша - з механічною коробкою передач (вона з заднім ходом), автоматичним зчепленням і карданної передачею. Аутсорсинг використовують і тут, в Коврові. За цим принципом у ходові Ковровський мокикам «Пілот» і «Актив» вставляють китайський мотор. Досвід вдався, і його поширили на інші зідовскіе моделі: триколісний вантажний «Пілот», здатний перевозити до 100 кг вантажу, і дитячий квадрік «Робінзон». У ATV «Тарпан» оновлять трансмісію: на зміну застарілому «Мурав'євським» заднього моста прийде редуктор із заниженою передачею, заднім ходом і блокуванням диференціала. Оновлять і гуму: сумно відомі своєю «дубів» ярославські шини замінять на китайські - вони значно легше і більш еластично. У планах на 2006 рік випустити і дослідну партію з 100 одиниць «ЗИД-Кур'єр» з 200-кубовим 4-тактний китайським двигуном і литими колесами.
Нова продукція - два квадрациклах з 250 - і 400-кубовими двигунами. Їх повністю збирають з китайських комплектуючих. Вони поки не сертифіковані, так що їх поява слід очікувати в другому півріччі. Обидві машини - утилітарного призначення, з достатньою світлотехнікою й великими багажниками. 400-кубова модель JS400 ATV повноприводна. Визначено перспективи випуску дорожніх мотоциклів ЗИД-Lifan з двигунами від 200 до 400 см3. Запуск їх виробництва залежить від того, наскільки успішно підуть продажу решти продукції. У партії скутерів LF150T-6 в ході заводських випробувань фахівці виявили дефект у підшипниках рульової колонки, нестабільність роботи задніх амортизаторів. Причина - суміжники укомплектували підшипники «сирими» деталями, а в амортизаторах неприпустимий розкид характеристик. У підсумку у всіх 150 скутерах довелося замінити дефектні комплектуючі. Цей факт - свідчення того, що на підприємстві дорожать честю марки.
«С. МОТО», Санкт-Петербург
, br> Компанія продовжує потроху освоювати виробництво 50-кубовою техніки. У минулому році на невеликому конвеєрі збирали дві моделі «Пегаса» (мопед і мокикам) з індійськими двигунами Ancur з автоматичним відцентровим зчепленням. Займалися і «отверточ-ною» складанням скутерів моделі LZX50QT (з 2 - і 4-тактний моторами) китайської компанії Zongshen. Загальний обсяг виробництва не перевищив 1000 одиниць. Стільки ж планують випустити і в 2006 році. У новому році у співпраці з одним з підприємств Індії пітерці намітили підготувати виробництво двох моделей мопедів Cityflex. Від Zongshen, крім оновленого 4-тактного скутера, надійдуть два скут-Ретта, одна з них дуже прогресивної (за китайськими мірками) конструкції з сучасним дизайном, дисковими гальмами на обох колесах. Розробляється договір з китайською компанією Lifan на поставку скутера LF50QT-15 (зауважимо, цю ж модель буде продавати і ЗИД).
Тетіївський моторний завод (ТМЗ), Тутаев, і ін
Основний профіль підприємства - виробництво комплектуючих до дизелів Ярославського моторного заводу. І ось тут розташувався невелику ділянку стапельного збірки мотоциклів. Тетіївський квадрацикли «Рись» - довгожителі серед вітчизняних четирехколесніков, вони виробляються з 1996 року. У минулому році випустили близько 150 машин моделей «Рись-2». Вони з іжевським мотором водяного охолодження, незалежної 2-підвіскою важеля передніх коліс, багатофункціональним заднім мостом з двоступеневою коробкою передач (з реверсним ходом) і диференціалом, що блокується. Міст - з короткоходовой підвіскою, на іжевських амортизаторах. Причина довгожительства «рисей» не в тому, що вони з якимись видатними технічними характеристиками, а в тому, що коштують недорого. Ціна ж обумовлена малою чисельністю задіяного в збірці персоналу. І інше: тут використовують практично дармові задні мости, що залишилися на складах ще з перебудовних часів. При існуючих обсягах виробництва цих вузлів вистачить ще на рік. Подальші ж перспективи Тутаєвський квадриків туманні: або доведеться розробити нову модель, або поставити хрест на мотопроізводстве.
До речі, про ATV і інших вітчизняних позашляховиках. У сусідньому з Тутаеве Ярославлі компанія «Автодизель-Сервіс» згорнула виробництво подібних за конструкцією ATV АВДІС - їх у 2005-му випустили 26 одиниць. Виробництво проіснувало рік. На Гаврило-Ямському машинобудівному заводі «Агат» (теж недалеко від Ярославля) розроблений Болотохід на базі випускається мотоблоку на шинах Бел-79, а також «мотособака» - гусеничний буксирувальник по снігу. Ще одну модель сніжного «чотириногого» під маркою «Райда» випускають в Архангельську, у 2005 продали 800 штук.
«Мотовело», Мінськ, Білорусія
Справи тут не налагоджуються, незважаючи на ініційовану президентом Білорусії зміну керівництва заводу. У жовтні-листопаді минулого року відбувся спад виробництва, він викликав затримку зарплати та послідувала масовий страйк. Подібних акцій не траплялося з моменту виникнення підприємства. За минулий рік випущено близько 9 тисяч мотоциклів - це втричі менше, ніж три роки тому. Тому є зовнішні причини: експортні ринки для продукції мінчан звузилися, залишилися, крім Росії, Афганістан, Казахстан, Молдова і України (в останню надходили мотоцикли для прикордонної служби). Основна причина незатребуваності мотоциклів з зображенням лелеки на баку - повсюдну заборону експлуатації 2-тактних двигунів. На 2-тактніках ще не поставили хрест і навіть намагаються їх вдосконалити - випробовуються три досвідчених зразка зі збільшеною до 150 см3 кубатурою. Але навряд чи це щось змінить. Вихід - горезвісний аутсорсинг в партнерстві з Китаєм. «Мотовело» в цьому відношенні отримало фору: тутешні розробники першими з усіх заводів СНД вживили китайський 4-тактнік. За рік їх зібрали менше однієї тисячі. Виготовлені в 2005 році кілька сотень мотовелосипеди ММВЗ-1.102 стали раритетами - завод припинив їх випуск. Виною тому почасти стали конструкторські прорахунки (двигун міг запустити лише доросла людина, і то з трудом), почасти відмови техніки - як результат незадовільної якості виготовлення. Спортивні машини для мотоболу і кросу хоча включалися у виробничу програму заводу, але далі за дослідні зразки справа не пішла. Виготовлена партія спеціальних машин на замовлення Міністерства лісового господарства республіки. Нова розробка лише одна - мокикам ММВЗ-2.154 з китайським 4-тактний двигуном. Особливості новинки - електростартер, пружинний моноамортизація з гідравлікою в задній підвісці, незвичайний дизайн і мала витрата палива (два літри на «сотню»). Завод виклався і провела підготовку виробництва новинки, протягом року повинні випустити 4000 мокикам, а всього мототехніки - близько 10 000 одиниць. Близько половини їх припускають продати в Росії.
Київський мотоциклетний завод (КМЗ), Київ, Україна
Дивно, але, незважаючи на відсутність продукції на ринку, КМЗ не помер. За рік тут зробили трохи менше 1000 «Дніпров». Змогли б і більше (а мали намір півтори тисячі), але підприємство збиралися терміново приватизувати і вивести за межі міста, і завод кілька місяців не працював. У його модельної програмі як мотоцикли-«одинаки», так і «колясочні». Їх левова частка експортується до Європи.
"РАКЕТА". Дніпропетровськ. Україні
Підприємство збільшує кількість збирається продукції, а також розширювало асортимент. Основні моделі - скутери "Futong", які завоювали в Україну популярність, а також 233-кубові дорожні мотоцикли. Влітку 2002 року на ринок України надійшла перша партія мототехніки, представлена 12 моделями з об'ємом двигуна від 50 до 250 см3.
Зараз проізводітм 14 моделей мотоциклів і скутерів, орієнтованих як на молодь, так і для мотоциклістів зі стажем ". Для любителів активного відпочинку пропонується дві моделі квадроциклів (ATV), призначених для їзди по бездоріжжю.
Про те, як продавалися мотоцикли та скутери в Україні читайте в бюлетенях AUTO-Consulting (замовити можна по E-mail: cis@autoconsulting.com.ua)
Деталі. за матеріалами журналу "Мото".
Інші новини за моторинку
Компанія, що збирає скутери, мотоцикли і ATV китайської компанії Qingqi, вже третій рік на мотоциклетному ринку Росії. На тлі «здув» програм випуску мототехніки мотозаводу «з ім'ям» обсяг виробництва тут не малий: за минулий рік складено і продано близько 7000 штук.
Виробництво ведеться на «ручному» конвеєрі, збирають до 70 одиниць на день. Дилерська мережа охоплює півкраїни, торгують калінінградським скутерами близько 100 підприємств-продавців. Завдяки цьому БМ з виробництва та реалізації вийшов на перше місце на ринку Росії. Модельний ряд техніки підприємства в 2006 році збереже всі три напрямки: скутери, мотоцикли і ATV. Але асортимент збираються розширити - щоб піти від моделей, аналогічних тим, що виробляють конкуренти. Орієнтир - на копії провідних японських виробників, в першу чергу - Yamaha. Кількість платформ (так називають базові моделі) стане менше: зникне клас мотоциклів 125 см 3, у нових кубатура буде не менше 200 см3. Залишиться один «великий» скутер (New Galaxy) замість двох, як було в минулому році. Акцент - на недорогі і прості «табуретки», по суті, копії популярного Yamaha Mint і «варіації на його тему». Їх стануть продавати під марками Smile, Mint, Style, Joy, JoyR, JoyS. Перші три моделі найпростіші і дешеві, з трансмісією без варіатора - тільки відцентрове зчеплення. Моделі Joy, JoyR і JoyS з «телескопами», дисковими передніми гальмами і 4 - та 2-тактний варіаторний моторами. «Ударна» модель у групі скутерів - 125-кубова Biwis, копія «ямаховского» бестселера BW's. <> P Більше, ніж у попередньому році, в Калінінграді збираються провести мотоциклів. Зібрані на одній 200-кубовою платформі, вони будуть відрізнятися призначенням (звідси і зовнішністю) - стріт, чоп-пер, ендуро. Три моделі ATV кубатури 80, 200 і 250 см3 - і для підлітків, і для дорослих водіїв.
«Іжевський МОТОЦИКЛИ», Іжевськ
За минулий рік тут зібрали близько 15 000 мотоциклів кубатури «350». Це все старі знайомі «Планета-5», «Юпітер-5» та «Юнкер». Експорт, на якому тримався завод, практично зійшов нанівець після увійшов в силу заборони на експлуатацію двотактних моторів в Ірані, ось-ось їх заборонять і в Монголії. Завод шукає заміну експортерам. Порятунок підприємства - все той же аутсорсинг. Вже випробовується «Планета» з китайським мотором, підприємство шукає партнера для постачання деталей під «викруткове» збірку мотоциклів, 4-колісників та скутерів. «Іжмото» залишається єдиним в Росії (та й у світі) виробником мотоциклів на шинах наднизької тиску: «Самсонов» тут збирають другий рік, їх випустили близько сотні штук. Двомісна машина обладнана мотором з водяним охолодженням від «Юпітера-5», в її кузові можна перевозити до 100 кг вантажу.
УРАЛМОТО », Ирбит
Обсяг виробництва тут планують на рівні минулого року - трохи більше 2000 мотоциклів. Чисельність робітників на заводі скоротилася до 1200 чоловік. У минулому році більшу частину мотоциклів експортували в США і країни Європи, причому обсяг експорту зріс в порівнянні з 2004 роком на 50 і 70% відповідно. (Показово, що на щорічні збори дилерів на підприємство тільки з США прилетіло 50 представників партнерських компаній.)
Значна партія мотоциклів відправлена на Кубу, а ось Ірак, в 2004 купив понад 1500 мотоциклів, більше замовлень не зробив. У році, що заводчани покладають надії на замовлення з Афганістану: наприкінці 2005 року в країні з успіхом демонструвалися Ирбитский мотоцикли. Підприємство виробляє 10 моделей, з них найбільшим попитом користувалися Sportsman і армійська Gear-Up з ведучим колесом коляски. Частка «одинаків» - «Вовка», «Соло», «Соло-Класік» та «Ретро-Соло» не перевищує в програмі випуску заводу і п'яти відсотків.
Помітних змін у конструкції оппозитов не відбулося, давно обіцяна 5-ступінчаста КП так і не з'явилася. Основну увагу фахівці приділяють підвищенню якості. І знову-таки покладають надії на аутсорсинг: комплектуючі Ирбит постачають такі відомі компанії, як Paioli (передню вилку), Brembo (гальма), Denso (генератор), Plaza (задні амортизатори), Ducati (запалювання), вали та шестерні КП будуть отримувати з Німеччини. Покращена обробка мотоциклів (у тому числі ушляхетнені сідла-«жаби»), всі оригінальні запчастини відтепер продаються тільки у фірмових упаковках - щоб відсікти «лівак».
Керівники ІМЗ вважають, що нарешті завод зі своєю продукцією впевнено зайняв свою нішу на світовому ринку: це «колясочники» для всієї сім'ї та апарати для екстремалів - любителів офф-роуда, мандрівників, різних «надзвичайних» служб. Імідж техніки з брендом «Урал» тримається на представленні, що це прості по конструкції й в обслуговуванні, в той же час надійні і дуже витривалі російські мотоцикли. Лише близько п'яти відсотків вироблених мотоциклів у минулому році продано в Росії, з них найбільше «Вовків» - аж 19 штук!
ЗАВОД ІМЕНІ ДЕГТЯРЬОВА (ЗИД), Ковров
У кращі роки на ЗіДе випускали за рік сотні тисяч мотоциклів, в 2006-му планують зібрати не більше однієї тисячі одиниць. Більшу частину - за партнерської сприяння китайської компанії Lifan.
У порівнянні з минулим роком, який ознаменувався реорганізацією (на 50-му році існування) ВКВ мототехніки і скороченням проектних робіт з мототематіке, в нинішньому намічається навіть деяке збільшення обсягу випуску та номенклатури моделей. Пріоритет - малокубатурних техніці з 4-тактний моторами. До успішно продаватися скутеру ЗИД-Lifan LF50QT-4 додасться більш сучасна по «начинці» і дизайну модель LF50QT-15 (з телескопічною вилкою і переднім дисковим гальмом). У класі «великих» скутерів з'явилася модель LF150T-6 з 150-кубовим мотором і 13-дюймовими колесами.
Для дітей призначені дві моделі ATV, одна - з ськутерной трансмісією і ланцюговою передачею на вісь задніх коліс, інша - з механічною коробкою передач (вона з заднім ходом), автоматичним зчепленням і карданної передачею. Аутсорсинг використовують і тут, в Коврові. За цим принципом у ходові Ковровський мокикам «Пілот» і «Актив» вставляють китайський мотор. Досвід вдався, і його поширили на інші зідовскіе моделі: триколісний вантажний «Пілот», здатний перевозити до 100 кг вантажу, і дитячий квадрік «Робінзон». У ATV «Тарпан» оновлять трансмісію: на зміну застарілому «Мурав'євським» заднього моста прийде редуктор із заниженою передачею, заднім ходом і блокуванням диференціала. Оновлять і гуму: сумно відомі своєю «дубів» ярославські шини замінять на китайські - вони значно легше і більш еластично. У планах на 2006 рік випустити і дослідну партію з 100 одиниць «ЗИД-Кур'єр» з 200-кубовим 4-тактний китайським двигуном і литими колесами.
Нова продукція - два квадрациклах з 250 - і 400-кубовими двигунами. Їх повністю збирають з китайських комплектуючих. Вони поки не сертифіковані, так що їх поява слід очікувати в другому півріччі. Обидві машини - утилітарного призначення, з достатньою світлотехнікою й великими багажниками. 400-кубова модель JS400 ATV повноприводна. Визначено перспективи випуску дорожніх мотоциклів ЗИД-Lifan з двигунами від 200 до 400 см3. Запуск їх виробництва залежить від того, наскільки успішно підуть продажу решти продукції. У партії скутерів LF150T-6 в ході заводських випробувань фахівці виявили дефект у підшипниках рульової колонки, нестабільність роботи задніх амортизаторів. Причина - суміжники укомплектували підшипники «сирими» деталями, а в амортизаторах неприпустимий розкид характеристик. У підсумку у всіх 150 скутерах довелося замінити дефектні комплектуючі. Цей факт - свідчення того, що на підприємстві дорожать честю марки.
«С. МОТО», Санкт-Петербург
, br> Компанія продовжує потроху освоювати виробництво 50-кубовою техніки. У минулому році на невеликому конвеєрі збирали дві моделі «Пегаса» (мопед і мокикам) з індійськими двигунами Ancur з автоматичним відцентровим зчепленням. Займалися і «отверточ-ною» складанням скутерів моделі LZX50QT (з 2 - і 4-тактний моторами) китайської компанії Zongshen. Загальний обсяг виробництва не перевищив 1000 одиниць. Стільки ж планують випустити і в 2006 році. У новому році у співпраці з одним з підприємств Індії пітерці намітили підготувати виробництво двох моделей мопедів Cityflex. Від Zongshen, крім оновленого 4-тактного скутера, надійдуть два скут-Ретта, одна з них дуже прогресивної (за китайськими мірками) конструкції з сучасним дизайном, дисковими гальмами на обох колесах. Розробляється договір з китайською компанією Lifan на поставку скутера LF50QT-15 (зауважимо, цю ж модель буде продавати і ЗИД).
Тетіївський моторний завод (ТМЗ), Тутаев, і ін
Основний профіль підприємства - виробництво комплектуючих до дизелів Ярославського моторного заводу. І ось тут розташувався невелику ділянку стапельного збірки мотоциклів. Тетіївський квадрацикли «Рись» - довгожителі серед вітчизняних четирехколесніков, вони виробляються з 1996 року. У минулому році випустили близько 150 машин моделей «Рись-2». Вони з іжевським мотором водяного охолодження, незалежної 2-підвіскою важеля передніх коліс, багатофункціональним заднім мостом з двоступеневою коробкою передач (з реверсним ходом) і диференціалом, що блокується. Міст - з короткоходовой підвіскою, на іжевських амортизаторах. Причина довгожительства «рисей» не в тому, що вони з якимись видатними технічними характеристиками, а в тому, що коштують недорого. Ціна ж обумовлена малою чисельністю задіяного в збірці персоналу. І інше: тут використовують практично дармові задні мости, що залишилися на складах ще з перебудовних часів. При існуючих обсягах виробництва цих вузлів вистачить ще на рік. Подальші ж перспективи Тутаєвський квадриків туманні: або доведеться розробити нову модель, або поставити хрест на мотопроізводстве.
До речі, про ATV і інших вітчизняних позашляховиках. У сусідньому з Тутаеве Ярославлі компанія «Автодизель-Сервіс» згорнула виробництво подібних за конструкцією ATV АВДІС - їх у 2005-му випустили 26 одиниць. Виробництво проіснувало рік. На Гаврило-Ямському машинобудівному заводі «Агат» (теж недалеко від Ярославля) розроблений Болотохід на базі випускається мотоблоку на шинах Бел-79, а також «мотособака» - гусеничний буксирувальник по снігу. Ще одну модель сніжного «чотириногого» під маркою «Райда» випускають в Архангельську, у 2005 продали 800 штук.
«Мотовело», Мінськ, Білорусія
Справи тут не налагоджуються, незважаючи на ініційовану президентом Білорусії зміну керівництва заводу. У жовтні-листопаді минулого року відбувся спад виробництва, він викликав затримку зарплати та послідувала масовий страйк. Подібних акцій не траплялося з моменту виникнення підприємства. За минулий рік випущено близько 9 тисяч мотоциклів - це втричі менше, ніж три роки тому. Тому є зовнішні причини: експортні ринки для продукції мінчан звузилися, залишилися, крім Росії, Афганістан, Казахстан, Молдова і України (в останню надходили мотоцикли для прикордонної служби). Основна причина незатребуваності мотоциклів з зображенням лелеки на баку - повсюдну заборону експлуатації 2-тактних двигунів. На 2-тактніках ще не поставили хрест і навіть намагаються їх вдосконалити - випробовуються три досвідчених зразка зі збільшеною до 150 см3 кубатурою. Але навряд чи це щось змінить. Вихід - горезвісний аутсорсинг в партнерстві з Китаєм. «Мотовело» в цьому відношенні отримало фору: тутешні розробники першими з усіх заводів СНД вживили китайський 4-тактнік. За рік їх зібрали менше однієї тисячі. Виготовлені в 2005 році кілька сотень мотовелосипеди ММВЗ-1.102 стали раритетами - завод припинив їх випуск. Виною тому почасти стали конструкторські прорахунки (двигун міг запустити лише доросла людина, і то з трудом), почасти відмови техніки - як результат незадовільної якості виготовлення. Спортивні машини для мотоболу і кросу хоча включалися у виробничу програму заводу, але далі за дослідні зразки справа не пішла. Виготовлена партія спеціальних машин на замовлення Міністерства лісового господарства республіки. Нова розробка лише одна - мокикам ММВЗ-2.154 з китайським 4-тактний двигуном. Особливості новинки - електростартер, пружинний моноамортизація з гідравлікою в задній підвісці, незвичайний дизайн і мала витрата палива (два літри на «сотню»). Завод виклався і провела підготовку виробництва новинки, протягом року повинні випустити 4000 мокикам, а всього мототехніки - близько 10 000 одиниць. Близько половини їх припускають продати в Росії.
Київський мотоциклетний завод (КМЗ), Київ, Україна
Дивно, але, незважаючи на відсутність продукції на ринку, КМЗ не помер. За рік тут зробили трохи менше 1000 «Дніпров». Змогли б і більше (а мали намір півтори тисячі), але підприємство збиралися терміново приватизувати і вивести за межі міста, і завод кілька місяців не працював. У його модельної програмі як мотоцикли-«одинаки», так і «колясочні». Їх левова частка експортується до Європи.
"РАКЕТА". Дніпропетровськ. Україні
Підприємство збільшує кількість збирається продукції, а також розширювало асортимент. Основні моделі - скутери "Futong", які завоювали в Україну популярність, а також 233-кубові дорожні мотоцикли. Влітку 2002 року на ринок України надійшла перша партія мототехніки, представлена 12 моделями з об'ємом двигуна від 50 до 250 см3.
Зараз проізводітм 14 моделей мотоциклів і скутерів, орієнтованих як на молодь, так і для мотоциклістів зі стажем ". Для любителів активного відпочинку пропонується дві моделі квадроциклів (ATV), призначених для їзди по бездоріжжю.
Про те, як продавалися мотоцикли та скутери в Україні читайте в бюлетенях AUTO-Consulting (замовити можна по E-mail: cis@autoconsulting.com.ua)
Деталі. за матеріалами журналу "Мото".
Інші новини за моторинку