05-01-2011 | Рынок автомобилей

Mazda святкує 45-річний ювілей

У цьому році Mazda святкує свій 45-річний ювілей. Початком історії торгової марки Mazda стало створення в 1920 році фірми «Toyo Cork Коgуо». Але на той момент вона не мала до автомобілів анінайменшого відношення. Її продукцією були ... будівельні матеріали з пробкового дерева. Але таке заняття стало лише першим кроком, хоча і дуже солідним, завдяки чому компанія змогла закласти хороший фінансовий фундамент для подальшої діяльності. У середині 20-х років першим зразком «не дерев'яної» продукції «Toyo Cork Коgуо» став мотоцикл. У ті часи в Японії люди були не в змозі купувати дорогі автомобілі і із задоволенням набували двоколісний транспорт. У зв'язку з такою зміною з назви випало слово «cork» (пробка), і з 1927 року компанія стала носити ім'я «Toyo Коgуо З Ltd». Вже під цією маркою в 1931 році почалося виробництво маленьких 3-колісних вантажівок, призначених для розвезення товарів. Потім було декілька концептів легкових автомобілів, але в серію жоден з них так і не пішов. І тільки в 1960 році, коли рядові японці знайшли більш-менш пристойну купівельну спроможність, була випущена перша легкова модель, від якої і прийнято вести відлік історії Mazda - як автомобільній компанії і як торгової марки зокрема.

 Первістком стала модель R-360 - 2-дверна міська малолітражка, що не відрізняється особливими технічними або стильовими вишукуваннями, зате недорога і вельми зручна. Через два роки модельний ряд поповнився новою розробкою - Carol. Вона випускалася в двох варіантах: 2-дверний седан Carol-360 і 4-дверний - Carol-600. Зовнішність цих двох машин практично повністю повторювала популярну модель Ford Anglia. У цілому для ранніх японських розробок характерне наслідування європейським моделям. У 1964 році світ побачило перше покоління моделі Familia. Це ім'я напевно не скаже вам нічого ні про що, що зовсім не дивно, адже на внутрішньому ринку Японії всі моделі мають назви, відмінні від тих, з якими вони експортуються.  Familia - це Mazda 323, так само як Capella - це 626, a Cosmo - 929 і так далі. До речі, система позначення моделей трьома цифрами, з двійкою посередині, є запатентованим «маздовский» принципом. Свого часу навіть виникали конфлікти з компаніями, назви модифікацій моделей яких відповідно за об'ємом мотора отримували аналогічні позначення. Тоді Mazda в судовому порядку змушувала міняти назву.

 Початком справжньої епохи роторно-поршневих моторів для Mazda став 1966 рік. Саме тоді дебютувала Mazda Cosmo Sports, яка втілила в собі плоди 5-річної співпраці з найвідомішою в той час німецькою автомобільною компанією NSU/Wankel. Нова Mazda була оснащена мотором системи Фелікса Ванкеля - про це говорить індекс R в назві машини. У подальші роки почалася справжня хвиля «роторно-поршневіков» від Mazda: 1968 рік - Familia R 100, 1970 - Capella RX-2, 1971 - Savanna RX-3 і так далі.  Початок 70-х для Mazda пройшло під знаком справжнього вибуху активності. Зокрема почався експорт машини до Америки, запустили нові виробничі потужності в Хіросімі. Віхою стало подолання в 1972 році рубежу в 5 млн. проведених автомобілів, з них частка машин, що поставляються на експорт, склала 1 млн. Про темпи розвитку можна судити і по тому факту, що до 1979 року було випущено вже 10 млн. автомобілів Mazda!

   Найшвидшим автомобілем в гаммі Mazda стало спортивне купе Savanna RX-7. Воно оснащувалося роторно-поршневим 105-сильним мотором, який розганяв машину до швидкості 200 км/ч. Це був 1978 рік, який ознаменувався ще й тим, що був випущений мільйонний автомобіль з мотором Ванкеля. Концепція таких моторів жива і понині. У гаммі моделей Mazda є модель RX-8. Але зараз потужність її двигуна досягає вже 240 л.с. Розгін від 0 до 100 км/год у RX-7 займає всього 5,3 с. Вже до початку 80-х автомобільна марка Mazda твердо зайняла своє місце на світовому ринку.

 Обсяги виробництва і продажів машин постійно росли. Якщо в перший рік свого існування Mazda виробила 23 417 автомобілів, то через десять років ця цифра склала вже 224 520. До 1980 року обсяг виробництва досяг 736 544 автомобілів на рік. Акції компанії на фондових ринках росли в ціні, що не залишилося без уваги. І ось в 1979 році Ford придбав 24,5% акцій «Тоуо Коgуо З Ltd», до 1996 року ця цифра зросла до 33%, а зараз американська компанія повністю контролює Mazda. Хоча це стосується в більшій мірі питань стратегії розвитку і продажів, а у виробничі питання Ford не втручається.

 До 1984 року марка Mazda, що є частиною «Тоуо Коgуо З Ltd», стала відомішою, ніж її творець. У зв'язку з цим було вирішено перейменувати головне підприємство в «Mazda Motor Corporation». Автосалон 1989 року, проводиться в Чікаго, приніс компанії черговий успіх. Mazda представила родстер МХ-5 Miata. Цей 2-місцевий автомобіль з верхом, що складається дебютував в Америці не випадково, адже саме цей ринок став для неї основним місцем продажу. Завдяки своїй красивій зовнішності і невисокій ціні машина відразу ж завоювала величезну популярність. Більше того, до 1992 року було продано 300 000 МХ-5, а на сьогоднішній день - вже більше півмільйона.

 Об'єктивно висока якість підтверджується проведеними дослідженнями. Так, в 1995 році заводи Mazda пройшли сертифікацію за системою ISO і отримали сертифікат 9002. Через рік була проведена модернізація виробництва і повторно проведено дослідження потужностей і якості готової продукції. В результаті Mazda отримала найвищу оцінку - сертифікат ISO 9001. Це поставило марку на абсолютно новий рівень, а щоб підкреслити свій статус, було вирішено навіть змінити логотип і емблему. Новий символ Mazda нагадує птаха, що летить, символізує латинську букву «V», яка повинна асоціюватися зі словом «victory», тобто перемога. Ще одним підтвердженням високої якості Mazda служать дані щорічних рейтингів німецької асоціації ADAC, TUV і відгуки про неї в міжнародній пресі.

 Прагнення Mazda до першості українському споживачеві відомо не просто за красивими словами реклами, а і по тому факту, що в 1989 році Mazda стала першою офіційно представленої на українському ринку автомобільної маркою. Більше того, для адаптації автомобілів до наших дорожніх і кліматичних умов Mazda Motor Corporation направила спеціальну комісію, яка проводила дослідження стану наших доріг, якість палива і клімат. Відповідно до результатів для автомобілів, що поставляються в нашу країну, вносяться спеціальні зміни. Це робиться для того, щоб автомобілі і в наших умовах демонстрували традиційне якість і надійність.

 Торгову марку Mazda на українському ринку представляє офіційний імпортер і дистриб'ютор компанія "АВТО Інтернешнл" .


Статьи похожей тематики:

  • Прем&
  • Огляд новинок мототехніки в Мілані та Парижі
  • Подробиці про заводи Geely очима автолюбителів
  • У Україну представлять новий Audi A3 Cabriolet
  • Що означають ВАЗівські бренди: "Жигулі", "Самара", &quo ...
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • В Україні стартував продаж Opel Insignia. Оголошені ціни
  • Тест-драйв. BMW X3. Автомобіль, який їде сам
  • Де купити скутер. Огляд ринку 2004
  • Історія вінаходів Volvo у сфері Безпеки "
  • Ще більше причин для задоволення: новий BMW 1-ї серії
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Nissan представив серійний електромобіль Leaf. Подробиці
  • Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.